SYM GTS 300i

SYM GTS 300i

17.6.2010

Miro

Malá recenze modelu ze segmentu 300 ccm. Jen nedávno to bylo ještě 250 ccm a už máme restyling. Tchajwanský SYM zvyšuje obsah a zavádí nový vzhled.

Trochu informací o výrobci nezaškodí, protože SYM u nás není tak známá a mnoho lidí si ji spojuje s čínskou produkcí. Ve skutečnosti jde o koncern Sanyang Industry Co Ltd., největšího výrobce motocyklů a čtyřkolek na ostrově Tchaj-wan. Jako u bratrance Kymco si i tato firma rychle vybudovala důvěru u zákazníků díky poměru ceny a kvality. Z celé výrobní řady se budeme zajímat o model GTS 300i, který ještě loňského roku byl o obsahu 250 ccm. V některých zemích se můžete setkat s názvem JOYMAX, nenechte se zmást, jde stále o jeden a tentýž model beze změn.

Předchozí model byl zajímavý svým futuristickým vzhledem a možná proto se stal miláčkem ve Francii. Jako jediný skútr byl a je vybaven přídavnými světlomety do mlhy. Zákazníky si získal svou spolehlivostí a bezporuchovostí a to nejen na evropském kontinentu.

Nový styl

Jak již bylo zmíněno, GTS byl známý svým originálním pojetím světlometů, který mu dodal jedinečnou identitu. No ale v roce 2009 i on změnil vzhled, GTS 300 dostala dvojici světlometů a na každou část diodové obočí á la Audi. Celkový dojem je pro tuto třídu skútrů dobrý. Jelikož jsme si nepředstavili ani předešlý model, tak trochu seznámíme čtenáře s výbavou a celkovým dojmem. Začneme pěkně od začátku, pracovištěm pilota. Přístrojový panel poskytuje všechny informace potřebné k jízdě. 2/3 kruhové budíky s tachometrem a otáčkoměrem, mezi nimi jsou v horní části umístěny kontrolky dobíjení tlaku oleje atd. V elipse pod nimi se náchází displej palubního počítače, obeznamuje vás o stavu paliva a teplotě chladící kapaliny, času a kilometrech. Tady směřuje malá výtka čitelnosti těchto informací, není zrovna nejlepší, jsou příliš blízko u sebe a na přímém slunci občas nastává problém.

Po stranách jsou tlačítka ovládání displeje a reset. Na řídítkách najdete standardní rozmístění ovladačů, na které jste zvyklí, malým plusem je tlačítko na otevírání sedadlové schránky na levé straně řídítek. Takže žádné zámky a překládání klíče. Spínací skříňka je multifunkční, samozřejmostí je otevírání nádrže a schránky pod sedadlem. Pozn.: Tlačítko na řídítkách je funkční hlavně při nastartovaném motoru, abyste si mohli vybrat věci bez zbytečného vypínání motoru. Pod řídítkami najdete přepínače na mlhová světla a výstražné směrovky, v přední části objemnou uzamykatelnou schránku.

Na mohutném tunelu se nachází uzávěr nádrže s kapacitou 12 litrů a zvláštností je pod krytkou odkládací pult na nápoje, za jízdy nedoporučuji, uskladníte tam spíše nějaké hadříky na utírání plexi. Další odkládací multi-prostor najdete pod sedadlem, zaujme objemným prostorem, v němž schováte dvě přilby. Po stranách jsou malé přihrádky na nářadí a drobnosti. Ve zdvižené poloze skútr udržuje plynová vzpěra, no a směrem k zádi lodi se už nic nemění, zadní světla zůstala beze změn, velká nádherná červená jakoby posetá rubíny, rozhodně nepřehlédnutelná, doplňují je kapky směrovek a nad nimi se tyčí opěrka spolujezdce, kterou kvůli případné montáži kufru musíte odstranit. Celkově skútr působí vyváženým dojmem a svým sportovně-turistickým vzhledem se rozhodně neztratí Grandturismo.

Ergonomie a jízda

Tak se posadíme a začneme. Výška sedadla je 760 mm od povrchu země, je i pro postavou menší celkem přijatelná. To už se nedá říci pro vyšší piloty, kteří si při natažení nohou směrem dopředu trochu postěžovali na krátký rozměr podlahy a trochu nepřirozený posed. Jinak řídítka padnou do rukou a není tomu co vytknout. Díky nízko položenému těžišti je manévrování při malých rychlostech v městském provozu pohodlné a svižné. Motor 4-taktní vodou chlazený byl oproti staršímu modelu povýšen na 263,7 ccm, váhou 182 kg a 16,9 kW při 7500 ot/min uděluje slušnou dynamiku a pokračuje v nastoupeném trendu staršího brášky s tichým chodem a s minimem vibrací, jen navíc s novým elánem. Svůj vrchol dosahuje až k 140 km/h, ale ideálně se chová při rychlostech 30-70 km/h, což ho řadí do společnosti městského vozítka a trhače asfaltu při startech na zelenou. Své si řeknou i pneumatiky obuté na 13 palcových discích vpředu i vzadu, které se připomenou na příčných nerovnostech a vysokých rychlostech, tato oblast není právě nejvhodnější pro jejich činnost. Na těchto kolečkách je schopen manévrovat a chovat se neutrálně při nízkých rychlostech, od 90 km/h mírně ztrácí přesnost, na rozdíl od jeho bratrance s velkými koly CITYCOM 300i, který je daleko přesnější. No o něm si řekneme více někdy jindy. Krotit a bezpečně zastavovat vás bude kombinovaný brzdový systém s absencí ABS a trochu "podměrečnými" brzdovými kotouči (240 mm vpředu, 220 mm vzadu). Zatlačením levé páčky brzdí obě kola, ale nelze dávkovat přesně a úměrně a s použitím obou není příliš efektivní, a to i přes výhodu, že se vám nepodaří zablokovat zadní kolo. Naměřená spotřeba by mohla být trošku lepší a pohybuje se na hodnotě 4,2 l/100 km. Při nádrži o objemu 12 l je autonomie 280 km.

Závěrem

Dá se říci, že SYM nabízí atraktivní vzhled se slušným prostorem pro odkládání věcí. V kombinaci s nízkou cenou je nanejvýš zajímavý pro toho, kdo potřebuje dopravní prostředek do přeplněných měst. A rozhodně nezůstane bez povšimnutí ...


Text a foto: internet
Upravil: Miroslav Tkáč

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz