Honda 21YM VISION 110
Skútr značky Honda pro každodenní použití dlouhodobě nabízí vysokou kvalitu zpracování a skvělou hodnotu za vynaložené prostředky; do roku 2021 vstupuje s novým svěžím vzhledem, novým přístrojovým panelem a s inteligentním klíčem Smart Key. Pokročilý rám Smart Architecture Frame (eSAF) nové generace je o 2 kg lehčí a je spojen s přepracovaným, ještě úspornějším „enhanced Smart Power“ (eSP) motorem, který si ponechal svou praktickou funkci Idling Stop.
Obsah:
1 Úvod
2 Informace o modelu
3 Hlavní vlastnosti
4 Technické parametry
Úvod
Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. A protože se jedná o stroj určený pro každodenní použití velkým množstvím zákazníků, byly mezi klíčové priority zařazeny vlastnosti, jako je odolnost, spolehlivost, bezpečnost nebo pohodlné ovládání.
Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů.
A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. První skútr značky Honda, který byl představen v roce 1954 pod názvem Juno K, disponoval řadou nových technologií a materiálů. O čtyři roky později za ním následoval revoluční model Super Cub se čtyřtaktním motorem. S více než 100 milióny vyrobených kusů je Super Cub nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě v historii - a i dnes si na trhu uchovává silnou pozici.
Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nyní nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější.
Informace o modelu
Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou.
Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel. Vision 110 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
bílá perleťová Pearl Jasmine White
černá metalíza Poseidon Black Metallic
černá metalíza Mat Galaxy
červená Noble
Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
Výrazně přepracované tvary si uchovávají praktickou plochou podlahu
Ovládání zapalování inteligentním klíčem Smart Key a nový přístrojový panel
Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami.
Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru.
Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.
3.2 Motor
Nový, úspornější dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor „enhanced Smart Power“
Technologie Idling Stop, motor plní emisní normu EURO5
Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.
Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km.
Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.
Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.
Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.
3.3 Podvozek
Zcela nový, lehčí rám s architekturou Smart Architecture Frame
O plné 2 kg nižší celková hmotnost
16palcové přední kolo a 14palcové zadní kolo
Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.
Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností.
Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu.
Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.
Technické parametry
MOTOR
Typ: Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³): 109,5 cm3
Počet ventilů na válec: 2 ventily
Vrtání ´ zdvih (mm):: 47,0 x 63,1 mm
Kompresní poměr: 10:1
Maximální výkon: 6,4 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment: 9,0 Nm při 5 750 ot./min.
Olejová náplň: 0,8
PALIVOVÝ SYSTÉM
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 4,9 l
Spotřeba paliva: 1,83 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
Startér: Elektrický
Kapacita baterie: GTZ6V 5,3Ah MF
Výkon alternátoru: 390 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ
Typ spojky: Automatická, odstředivá
Typ převodovky: CVT (klínový řemen)
RÁM
Typ: Rám z ocelových trubek
PODVOZEK
Rozměry (DxŠxV): 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
Rozvor kol: 1 280 mm
Záklon rejdového čepu: 26° 30’
Závlek: 71 mm
Výška sedla: 785 mm
Světlá výška: 175 mm
Pohotovostní hmotnost: 100 kg
Poloměr otáčení: 1,8 m
ZAVĚŠENÍ KOL
Typ vpředu: Teleskopická vidlice, ⌀31 mm
Typ vzadu: Kyvné rameno s jedním tlumičem
KOLA
Velikost ráfku přední: 16M/C X MT1.85
Velikost ráfku zadní: 14M/C X MT1.85
Pneumatika vpředu: 80/90-16 palců
Pneumatika vzadu: 90/90-14 palců
BRZDY
Systém, Typ: Kombinovaná brzdová soustava
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA
Přístrojový panel: 12V zásuvka
Světlomet: Žárovka
Zadní světlo: Žárovka
Související články
Honda představila legendární PCX pro rok 2021!
Oblíbená Honda PCX125 přichází s vylepšeným stylem. Zároveň nabízí prostornější schránku pod sedlem, zásuvku USB typu C pro nabíjení mobilních zařízení a technologii inteligentního klíče Smart Key. Hnací sílu dodává nový čtyřventilový motor s technologií enhanced Smart Power Plus (eSP+), který...
Yamaha BW’S 125 - novinka pro Vietnamský trh
Yamaha představila inovovaný model BW’S o objemu 125 ccm, který je určen pro Vietnamský trh. To je možná škoda. Skútr svým vzhledem nápadně připomíná "armádní vozidlo", které si poradí i s náročným terénem a víte co ... možná ano! Offroadové pneumatiky, teleskopická vidlice, bytelná kapotáž a...
HONDA FORZA 125, modelový rok 2021
Forza 125, jakožto prémiový sportovní/GT skútr značky Honda, si drží své místo v záři reflektorů díky kosmetickým vylepšením, které mu přidávají na prémiovém vzhledu a dále zlepšují jeho aerodynamiku. Elektricky ovládaný štít má o 40 mm větší rozsah nastavení, praktickou novinkou je USB...
HONDA SH125i modelový rok 2020
Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě – a jednička na trhu v roce 2018 s téměř 19 000 prodanými kusy – vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj. Elegantní přepracovaná kapotáž a modifikovaný rám nabízejí o více než 50 % více odkládacího prostoru; revidovaná geometrie přináší vyšší...
KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny
Již více než dvě desetiletí brázdí silnice několika kontinentů vozidla modelové řady People, která obsahuje vozidla od 50 až do 300 ccm. A právě nyní KYMCO uvádí na trh nového člena této rodiny s označením New People S 125i ABS.
Bleskovky
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
SEAT MÓ eScooter 125
6.11.2020
Ducati ve světě skútrů?
4.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi