Nový Piaggio Beverly 300ie a 125ie. Italský klenot.

Nový Piaggio Beverly 300ie a 125ie. Italský klenot.

19.5.2010

Miro

Po téměř deseti letech historie a úspěchu Piaggio Beverly je tato oblíbená značka kompletně obnovena v moderním a nadčasovém stylu. Motory s obsahy 125 a 300 ccm a elektronickým vstřikováním řadí tyto klenoty na pomyslný vrchol třídy.

Více než 270 tisíc kusů prodaných od roku 2001 je úspěchem Beverly, které se v průběhu let cení kvůli její mimořádné všestrannosti a bezpečnosti, ideální pro jízdu ve městě, pro pohodlí a prokázanou spolehlivost při použití na krátké a střední vzdálenosti cestování.

V novém stylu

Nejenom krásné, rafinovaně elegantní, ale i pohodlné a funkční je nové Piaggio Beverly s odkazem úspěšných předchůdců. Vylepšená ergonomie trojúhelníku (podlaha, sedlo, řídítka) nabízí jednodušší a lepší posed pro řidiče i malinko vyšší, při zachování všech funkcí.

Další novinky přicházejí ve velkém stylu: nový dvojitý reflektor otáčející se s řízením, integrované směrovky s inovativními LED, nacházející se v přední části a luxusní chromovaný štít. Zadní část je štíhlejší a efektnější, končí moderním a stylovým zadním dvojitým světlem s LEDkami. Samotné změny doznala i řidítka a přístrojový panel s digitálním displejem, přední schránka a střední tunel, na kterém je nainstalováno nové „letecké“ víčko palivové nádrže. To všechno se vyznačuje jedinečným stylem a designem „Made in Italy“. Díky kompletně přepracované podsedadlové schránce se její kapacita zvýšila o více než 50 % a stala se největší ve své kategorii. Je schopna uskladnit dvě integrální nebo otevřené přilby a to je co říct. Jednoduše nádhera. Kromě toho tam, kde kdysi bývala původně schránka na dokumenty, lze dnes najít osvětlení zavazadlového prostoru. Sedlo snadno otevřete tlačítkem na řidítkách nebo pomocí páčky v přihrádce na drobnosti.

Nosnost je doplněna zadním nosičem, který je vytvořen prodloužením rukojeti pro spolujezdce, a také diskrétně ukrytým háčkem na zavěšení tašky u nohou jezdce.

Otočením klíče si uvědomíte, že formy elegance jsou jemnost a high technologie hodné jen těch nejlepších. Přístrojové vybavení je kompletní a čitelné díky sofistikovanému světle modrému podsvícení a najdete na něm všechny informace. Kokpit se skládá ze tří kruhových přístrojů (rychloměr, teplota vody a stav paliva). Moderní LCD displej ukazuje tyto hodnoty: počet km, venkovní teplotu a napětí baterie, dále obsahuje kontrolky imobilizéru, rezervy paliva, dálkového světla, kontroly tlaku oleje a kontroly vstřikovacího systému a samozřejmě digitální hodiny. Nově tvarovaný reflektor s párem halogenových žárovek slouží k zajištění maximálního jasu a moderní LED technologie zajišťuje vysokou spolehlivost a trvanlivost s vysokou účinností. Nové LED rovněž poskytují nové Beverly "pohled" naprosto okouzlující a okamžitě rozpoznatelný.

Moderní konstrukce

Motory a brilantní podvozek, originální a velmi účinné složky od samého počátku, tahle kombinace přispěla k úspěchu nejpopulárnějšího mezi high-wheel skútry. Na novém Beverly proto naleznete technické vybavení se zárukou ovladatelnosti, potěšení z jízdy a výkon na té nejvyšší technické úrovni. Dvojitý kolébkový rám je z vysoko-pevnostních ocelových trubek s tradičními předními tlumiči o průměru 35 mm, zatímco vzadu pracuje dvojice tlumičů s vinutou pružinou nastavitelnou ve  čtyřech pozicích, speciálně vyvinutých pro tento model, které zaručují optimální absorpci nedokonalostí silnice a současně zajišťují neutrální a přesné držení zvolené stopy.

Tuto robustní konstrukci vedou velká kola z lehkých slitin, s předním 16" (110/70) a zadním 14" (140/70) nové Beverly zajišťuje pohodlnou a hospodárnou jízdu při zachování nejvyšší úrovně komfortu a manévrovatelnosti.

Aktivní bezpečnost je svěřena brzdovému systému s předním velkým plovoucím diskem Ø 300 mm (největší ve své kategorií) s 2-pístkovým třmenem, což jsou vlastnosti, které se promítají do lepšího výkonu a škálovatelnosti brzdění. Zadní brzdový kotouč je o Ø 240 mm. Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy téměř o polovinu.

Motor

Piaggio Beverly je nabízen s dvěma typy motorů, o obsahu 125 ccm a 300 ccm, a oba jsou vybaveny elektronickým systémem vstřikování paliva.

Motor s obsahem 300 ccm, 4-taktní jednoválec se čtyřmi ventily a elektronickým vstřikováním, poskytuje maximální výkon 22,2 koní při 7.250 ot./min a nabízí maximální točivý moment 23 Nm při pouhých 5750 ot./min. Hodnoty, které zajišťují vysokou pohotovost na reakci plynu a výkon, jsou zcela jasné - ideální způsob jak se pohybovat v přeplněném městském provozu. Jednoduše jízda ve velkém stylu, sám nebo s cestujícím.

Také nový motor 125 ccm je nyní vybaven elektronickým vstřikováním paliva, v jeho prospěch mluví nižší spotřeba (- 20%) a náklady na údržbu (- 20%), a také novým chladicím systémem ECS (elektrický chladící systém), který zajišťuje nižší spotřebu energie a tím přispívá k šetření pohonných hmot.

Motory u obou nových Beverly dokazují, jak rychlá a agilní může být jízda, ale také že jsou tiché a šetrné k životnímu prostředí - systém po startu na volnoběh v olejové lázni snižuje hlučnost i během jízdy a zároveň tvoří nejnižší emise. Ke snížení hluku je instalován nový kryt klikové skříně, který zároveň umožňuje lepší přenos chlazení prostoru motoru.

Příslušenství a barvy

Skútr „par excellence“ Piaggio Beverly 300ie a 125ie doplňuje celá řada příslušenství, která zvyšují pohodlí, užitkovost a všestrannost při každodenním používání: kufr 36 litrů lakován v barvě s komfortní opěrkou pro spolujezdce v materiálu sedadla, schopný pojmout integrální helmu nebo otevřenou s plným štítem. Kufr 48 litrů lakován v barvě také s komfortní opěrkou pro spolujezdce v materiálu sedadla, s možností uskladnění dvou integrálních přileb.

Samozřejmostí jsou přední plexištíty - nízký a velký cestovní, kryty nohou, plachta na sedadlo a elektronický alarm.
Piaggio Beverly 300ie a 125ie jsou k dispozici od června 2010 v exkluzivních barvách - bílá perleť, Perseus bronz, černá perleť, půlnoční modrá, černá a červená Cosmos Antares.

Závěrem

Piaggio Beverly je ukázkou italské designérské školy, kde se snoubí čistota linií a harmonie barev spolu se stříbrnými částmi a tvoří tak nepřehlédnutelný skvost na cestách. Zachovává jemnost a lehkost bytí, na druhou stranu potvrzuje dynamiku a sílu vloženou v jeden kompaktní celek.

Líbivá multipaprsková kola, diskrétně schované stupačky pro spolujezdce, velice zdařilá koncovka výfuku s krytem, ručně šité kožené sedlo, kombinace barev materiálů, to všechno můžu. Jednoduše nádhera! Tak jestli přemýšlíte nad koupí nového skútru pro sebe nebo drahou polovičku, Beverly určitě nezklame a rozhodně se vyplatí počkat si na něj.


Text a foto: internet
Upravil: Miroslav Tkáč

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz