Piaggio X7 EVO 125/300. Novinka 2009.

Piaggio X7 EVO 125/300. Novinka 2009.

10.5.2010

Miro

Zrodilo se nové Piaggio X7. Agilní a kompaktní určené do městského provozu s maximální účinností, stabilní, s ochranou na úrovni maxi-skútru.

Návrh městské mobility, který v sobě spojuje vlastnosti různých skupin skútrů. S elegantním a charakteristickým designem kombinuje talent s lehkostí a dynamikou typickou pro "městské" skútry a úroveň stability, výkon a efektivitu, která byla doposud výsadou těžkopádnější skupiny "matadorů - skútrů". Jak se dalo očekávat, Piaggio udržuje úroveň svého předchůdce v mnoha ohledech, pouze s malými změnami. Navenek uvidíme nové barvy, zadní kus předního blatníku malovaný v matně černé, mírně tónované světlomety do modra nebo čalouněné sedadlo, ale nepochybně nejvýznamnější změna v této nové verzi je u předního blatníku - uchycení tlumičů pro zlepšení stability předního kola.

Styl navržen pro jezdce

Studie italských inženýrů vycházela z projektu, ve kterém se točí všechno kolem jezdce. Výsledkem je absolutní ergonomie, módní a pohodlná, určená pro lehkou a zábavnou jízdu v městské džungli. Vývoj linek se točí kolem pilota, ochranný štít na řidítkách dodává celkový dojem svalnatosti a výstižný look. Jezdec je v prostoru a tvoří kompaktní celek se skútrem, jakoby byl šitý na míru - velice efektivní řešení.

Čelní pohled se vyznačuje velkou optikou, to je odkaz na "rodinu" z řady GT skútrů. Nová generace světlometů mu dává tak trochu agresivní a zamračenou vizáž. Velký čelní štít tvoří kontinuitu s celkovým vzhledem a poskytuje maximální ochranu před aerodynamickým vlivem proudícího vzduchu. Po bocích jednoduchá linie zdůrazňuje celkovou dynamiku a kompaktnost.

Dokonce i sedlo, široké a pohodlné, dokonale zapadá do celkového designu a díky své nízké výšce poskytuje podporu v každé situaci. Celková ergonomie sezení je funkční a pohodlná - tzv. trojúhelník (podlaha, sedlo, řidítka). Objemný prostor pod sedadlem schová dvě přilby (integrální a jet), místo pro spolujezdce je v dokonalé harmonii se zbytkem kapotáže a zahrnuje elegantní madlo pro cestující.

Nádrž se otevírá elektrickým spínačem na řidítkách a pohodlně natankujete, aniž byste museli sesednout. Pozornost k detailům se rozšiřuje i na přístrojové vybavení, orientované na jezdce pro snadné čtení, se všemi funkcemi a stylovou sportovní grafikou, zvýrazněnou chromovanými okraji.

Podvozek a motor: brilantní výkon a bezpečnost

Bezpečnost a plynulost pohybu ve všech podmínkách, to jsou charakteristické rysy nové X sedmičky. Stabilita, agilnost, lehkost a vynikající ochrana v průběhu celého roku jak ve městě, tak v příměstských oblastech. Rám je dvojitý, vyroben z vysoce pevnostní oceli, vpředu hydraulické tlumiče 35 mm a vzadu dvojice nastavitelných tlumičů. Kontakt s cestou zajišťují pneumatiky o rozměrech 120/70 a 140/60 obuté na 13" zadním a 14" předním disku z lehkých slitin. Zárukou aktivní bezpečnosti jsou brzdové kotouče s průměrem 260 a 240 mm.

Motory jsou o obsahu 300 ccm s výkonem 16,4 kW a točivým momentem 23,8 Nm a 125 ccm s výkonem 11,2 kW při 9250 ot./min. Samozřejmostí je norma Euro3. X7 Evo má více lineární přenos výkonu, progresivnější než kdykoliv předtím, což je patrné zejména při akceleraci s bezprostřednější reakcí na otočení rukojetí plynu a také širší rozsah použití než dříve. Nejlepší věc při vynikajícím výkonu je dokonale diskrétní průměrná spotřeba pouze 3,8 na 100 km (300 ccm), což je číslo, které oceníte pro skutečnou autonomii. To vše při váze 159 kg (125 ccm) a nebo 161 kg (300 ccm). Motor poskytuje X sedmičce vynikající plynulost pohybu a rychlosti na vrcholu třídy, díky čemuž je to ideální vozítko nejen pro město, ale jak již bylo zmíněno, na výlety a za zábavou.

Všestrannost

Evo X7 300 potvrzuje a dokonce posiluje svoji pověst všestranného skútru pro město. I přes svou velikost a hmotnost se pohybuje velice hladce a to díky z části rychlé reakci vašeho motoru a malému poloměru otáčení. Silnice a dálnice polyká rychle. Jeho nejvyšší rychlost je přes 120 km/h u třístovky, takže se můžete přesouvat cestovní rychlostí bez problémů. Zároveň díky své agilnosti vám umožní rychlé předjíždění v co možná nejkratší době, což samozřejmě zvyšuje vaši bezpečnost.

Obecně je velmi dobrá harmonie mezi motorem a podvozkem, který dělá z X7 právě to zábavné vozítko. Řada progresivních nastavení spolu se značnou výškou vašich pneumatik a tuhostí podvozku zajišťuje ušlechtilý výkon a jednoduché, předvídatelné ovládání.

Výbava a barvy

Samozřejmě je dostupná celá řada originálního příslušenství a určitě i známí výrobci doplňků nenechají na sebe dlouho čekat. K dispozici je ve 4 barvách: červená Antares, šedá Pulsar, černo-bílá Pearl a Cosmo.


Zdroj: internet
Text a úprava: Miroslav Tkáč

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz