Honda Super Cub C125

HONDA SUPER CUB C125

14.10.2018

TZ - www.honda.cz

Super Cub – nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě – se vrací do Evropy. Uchovává si své pověstně dostupné výkonnostní charakteristiky i unikátní nadčasový vzhled, a navíc nabízí dynamický motor s objemem 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické řazení, nový odolný podvozek, odpružení s vysokým zdvihem, kompletní LED osvětlení, či inteligentní klíč Smart Key.

1. Úvod

První model Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy značka Honda slavila 10. výročí své existence. Účel stroje, který Soichiro Honda navrhl společně se svým dlouholetým obchodním partnerem Takeo Fujisawou, byl jasně dán: „dosáhnout potěšení z užitečné role v životech lidí“.

Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejpopulárnější motorové vozidlo na světě. A za celou tu dobu hlavní rysy modelu Super Cub – styl, spolehlivost, hospodárnost a ryzí použitelnost – nikdy nevyšly z módy; tento stroj tak v tichosti dosáhl přesně toho, co Soichiro a Takeo chtěli – nabídnout lidem mobilitu a tu jim zachovat.

Dosud byl nejnovější model – Super Cub C110 – dostupný v Japonsku, kde získal velkou oblibu mezi firemními zákazníky včetně japonské pošty, a v Jihovýchodní Asii, kde si našel místo v domovech mnoha lidí jako soukromý dopravní prostředek.

Vědoma si celé demografické skupiny městských jezdců, mladých i vyspělejších, kteří hledají stroj inspirovaný retro prvky, s vysokým kreditem a atraktivním designem, představila společnost Honda model Super Cub C125 – evoluci legendárního stroje a nový krok v jeho dlouhé historii, určený pro moderní život v rušných městech.

Pan Tadamasa Maeda, vedoucí projektu Super Cub C125: 

„Známe naše zákazníky, muže i ženy, bereme jejich osobní styl velmi vážně a chceme, aby náš nový Super Cub C125 byl obohacením jejich života. Jeho nadčasový design vyjadřuje hodnotu a univerzálnost, navíc jsme přidali ještě novou úroveň výkonu v případě motoru a ovladatelnosti v případě podvozku. Stejně jako pro našeho zakladatele, i pro nás je největším potěšením hrát kladnou roli v každodenním životě – a také vytvořit na tváří majitelů Super Cub úsměv pokaždé, když na svůj stroj usednou.“

2. Informace o modelu

Super Cub C125 otevírá novou stránku v unikátním příběhu univerzálního vozidla, které se prodávalo ve více než 160 zemích, a jehož okamžitě rozpoznatelný vzhled mu jako prvnímu vozidlu v historii v Japonsku umožnil získat trojrozměrnou ochrannou známku.

Zatímco vzhled se od klasické šablony neodchyluje, nárůst výkonu a točivého momentu díky motoru o objemu 125 cm3 napomáhá Hondě Super Cub při pohybu v městském provozu; také jeho automatická odstředivá spojka byla vylepšena, aby se dokázala vypořádat s nárůstem výkonu a poskytla mimořádně hladké a tiché řazení.

Vylepšení se dotkla i ocelového rámu, který byl optimalizován s důrazem na vyváženou tuhost, která je v případě modelu Super Cub zárukou skvělé použitelnosti. Přední i zadní odpružení s dlouhým zdvihem, 17palcová kola z hliníkové slitiny, či přední kotoučová brzda jsou zárukou svižných a sebejistých jízdních vlastností a vysokého brzdného výkonu. Osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji moderní dotek, zatímco inteligentní klíč Smart Key je zárukou pohodlí při každodenním používání.

Evokující design modelu Super Cub C125 vynikne díky novým perleťovým lakům. Stroj bude nabízen v následujících provedeních:

Modrá perleťová Pearl Niltava Blue

Červená perleťová Pearl Nebula Red

3. Hlavní vlastnosti

 3.1 Vzhled a podvozek

 

·         Pozvolný vývoj klasického čistého a nadčasového stylu Super Cub, doplněný o kompletní LED osvětlení

·         Snadná použitelnost, komfortní poloha za řídítky a stabilní ovladatelnost

·         Delší zdvih odpružení, 17palcová přední/zadní kola a přední kotoučová brzda; jednokanálový systém ABS 

·         Inteligentní klíč Smart Key s funkcí „odpovědi“ přispívá k pohodlí při každodenním používání

 

Při vývoji modelu Super Cub 125 měli konstruktéři na mysli jedno slovo: univerzálnost. Jinými slovy, stroj musí být snadno použitelný pro širokou skupinu lidí. Hlavní součástí je vpřed nakloněná silueta ve tvaru písmene „S“, která prochází od prostoru pro nohy až k zadnímu blatníku a je tak zárukou snadného nastupování i vystupování.

Všechny detaily jsou čisté a kvalitní na pohled i na dotek a nabízejí elegantní rovnováhu mezi hladkými, jemně zakřivenými částmi a ostrým okrajem chráničů nohou a předního i zadního blatníku. Zadní blatník je mimořádně tenký a namísto z plastu je vyroben z lisované oceli, čímž je zdůrazněna klasická silueta ve tvaru písmene S.

Již od první generace modelu Super Cub je jeho klíčovým prvkem „jednotka“ řízení, která spojuje jinak samostatné prvky – vidlici, řídítka a chrániče nohou – do jednoho nedílného celku. U původního stroje byla řídítka ve tvaru ptačích křídel příjemná na dotek a mezi zákazníky velmi oblíbená. Tento motiv odráží i nový Super Cub C125 s kovanými zkosenými řídítky, obalenými zakřiveným lisovaným plastem, v němž se nacházejí spínače a přístroje.

Rukojeti jsou umístěny v přirozené a uvolněné poloze, takže jezdec může na stroji sedět vzpřímeně a má tak skvělý výhled před sebe i do stran. Pro vyšší komfort je sedlo opatřeno silnější a hustší uretanovou pěnou než u verze C110. Výřezy na obou stranách jeho přední části umožňují jezdci snáze dosáhnout na zem.

Veškeré osvětlení je tvořeno moderními a jasnými LED diodami. Hloubku designu stroje zdůrazňují také přístroje oddělené dvěma chromovými kroužky. Ve vnějším kruhu se nachází analogový ukazatel rychlosti a kontrolky, zatímco střední část je vyhrazena pro digitální displej.

Moderním prvkem stroje je inteligentní klíč Honda Smart Key; stačí jej mít v kapse a zapomenout na něj. Super Cub C125 je připraven vyrazit. Klíč ovládá imobilizér, který zvyšuje ochranu proti odcizení, a je vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení vozidla na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku historie značky Honda) je na klíči umístěno historické 3D ‘Old Wing’ logo.

Další silnou stránkou modelu Super Cub vždy byla snadná ovladatelnost a potěšení z jízdy. V 60. letech minulého století se stroj dokonce stal inspirací pro skladbu skupiny Beach Boys (My little Honda). Pro zachování jeho sebejistých vlastností, i při použití silnějšího 125 cm3 motoru, byl u modelu Super Cub C125 jako základ použit trubkový ocelový páteřový rám z verze C110. Konstruktéři se při úpravách rámu pro výkonnější motor zaměřili na vyváženost a tuhost hlavy řízení a závěsů motoru, přičemž řídítka jsou nově upevněna pomocí gumových silentbloků. Také stupačky jsou opatřeny pryžovými vložkami.

Sklon vidlice a závlek jsou 26,5°/71 mm, rozvor kol činí 1 245 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 109 kg. K pohlcování nerovností slouží přední teleskopická vidlice, která se vyznačuje zdvihem 100 mm, dva zadní tlumiče pak mají zdvih 84 mm (o 10/19 mm více než u C110), zatímco elegantní 17palcová kola z hliníkové slitiny jsou zárukou stability a přesného řízení. Bezdušové pneumatiky mají rozměr 70/90-17 vpředu a 80/90-17 vzadu. Přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm s jednopístovým třmenem doplňuje zadní bubnová brzda o průměru 130 mm.

3.2 Motor

Jednoduchý, robustní, spolehlivý, úsporný; to je stručná charakteristika motoru Super Cub C125. Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva byl kosmeticky vylepšen použitím matného laku s kovovým vzhledem a chromových detailů, jež mu dodávají prémiový vzhled. Změny se dotkly také jeho vnitřních částí a zaměřily se především na lepší jízdní vlastnosti.

Hlučnost motoru se snížila na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení.

Vrtání a zdvih jsou 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9,3:1. Maximální výkon 7,1 kW je dostupný při 7 500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 10,4 Nm při 5 000 ot./min.; křivky výkonu i točivého momentu jsou lineární, s plynulým nárůstem od středních otáček až po jejich maximální hodnotu. Převodovka je čtyřstupňová a - v souladu s tradicí modelu Super Cub - je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, která nepotřebuje spojkovou páku.

Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 245 km.

4. Technické parametry

MOTOR
 
Typ: Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily
Zdvihový objem: 125 cm3
Vrtání x zdvih: 52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr: 9,3:1
Maximální výkon: 7,1 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment: 10,4 Nm při 5 000 ot./min.
Olejová náplň: 1,0 litru

PALIVOVÝ SYSTÉM
 
Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže: 3,7 litru
Spotřeba paliva: 1,5 l/100 km (v režimu WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA
 
Startování: Elektrické
Baterie  : 12 V - 3,5 Ah

HNACÍ ÚSTROJÍ
 
Typ spojky: Mokrá lamelová spojka a automatická odstředivá spojka
Typ převodovky: 4stupňová

RÁM
 
Typ: Jednopáteřní ocelový rám

PODVOZEK
 
Rozměry (D x Š x V): 1 915 x 720 x 1 000 mm
Rozvor kol: 1 245 mm
Úhel přední vidlice: 26,5°
Závlek: 71 mm
Výška sedla: 780 mm
Světlá výška: 125 mm
Poloměr otáčení: 2,0 m
Pohotovostní hmotnost: 109 kg

ZAVĚŠENÍ KOL
 
Typ vpředu: 26mm teleskopická vidlice
Typ vzadu: Dva tlumiče 

KOLA
 
Typ vpředu: 10paprskové, z lehké slitiny
Typ vzadu: 10paprskové, z lehké slitiny
Pneumatika vpředu: 70/90-17M/C 48P
Pneumatika vzadu: 80/90-17M/C 50P

BRZDY
 
Typ vpředu: Jeden 220mm hydraulický kotouč
Typ vzadu: 130mm bubnová 

SVĚTLA
 
Světlomet: LED
Zadní světlo: LED
 

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

Představujeme

včera

TZ - www.kymco.cz

0

Již více než dvě desetiletí brázdí silnice několika kontinentů vozidla modelové řady People, která obsahuje vozidla od 50 až do 300 ccm. A právě nyní KYMCO uvádí na trh nového člena této rodiny s označením New People S 125i ABS.

Více

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

Představujeme

10.10.2018

TZ - www.honda.cz

0

Sportovní/GT skútr Honda Forza 125, který stojí v čele svého segmentu, si zachovává své proporce se strmě stoupající přídí. V rámci každoročních vylepšení získal nový vzhled, elektricky nastavitelný štít, LED ukazatele směru, větší zavazadlový prostor pod sedlem, nový přístrojový panel, dvě...

Více

KYMCO Like II 125i CBS: Nástupce oblíbeného retro modelu

KYMCO Like II 125i CBS: Nástupce oblíbeného retro modelu

Představujeme

8.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Oblíbená modelová řada LIKE je v programu již od roku 2009, ale nový LIKE II nemá kromě jména se stávající verzí téměř nic společného. LIKE II 125i CBS je kompletně nově vyvinutý model po stránce techniky i designu. Jeho srdcem je nově vyvinutý vzduchem chlazený motor splňující normu EURO4 a...

Více

Kymco Romeo 125 - "klenot na 2 kolech"

Kymco Romeo 125 - "klenot na 2 kolech"

Představujeme

15.12.2016

Viktor Hrachovec

0

Tchajwanské Kymco představilo nový retro skútr o objemu 125 ccm, nazvaný prostě a jednoduše Romeo. Jméno Romeo bylo ovšem zvolena zcela záměrně. Kymco věří, že skútr zaujme nejen Julie, ale všechny ženy bez ohledu na jméno. Pojďme se tedy podívat na Romea poněkud zblízka.

Více

Peugeot Belville 125

Peugeot Belville 125

Představujeme

14.12.2016

Viktor Hrachovec

0

Francouzský výrobce skútrů Peugeot představil pro nadcházející sezónu nový skútr na velkých kolech pojmenovaný Belville. Skútr o objemu 125 ccm pohání nově vyvinutý vodou chlazený motor s označením Smart Motion.

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz