Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

6.7.2017

Viktor Hrachovec

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i tentokrát a nebo to bylo šlápnutí vedle?

Na první pohled se u Visiona žádné velké změny neudály, ale opak je pravdou. Kromě již zmiňovaného systému Start/Stop byl nově Vision vybaven multifunkční skříňkou zapalování, zámkem zadní brzdy a dalšími drobnostmi .....

005: Honda Vision 110 - modelový rok 2017 002: Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Hondu Vision jsme si přebírali s krásnou čistou nulou na tachometru. O to víc nás rozhodilo, že po cca 10 km se nám uvolnilo zrcátko. Člověk by řekl žádný problém, ale tam, kde měl starý dobrý Vision umístěné nářadí, není nově umístěno nic. Pod sedlem najdete jen oboustranný šroubovák, který vám je v tomto případě zcela na dvě věci. S uvolněným zrcátkem jsme tedy zajeli do garáže pro vercajk, abychom zjistili, že tady udělali soudruzi chybu. Zrcátko se protáčelo pořád dokola a při snaze utáhnout ho nám dokonce vyskočily plasty. Celých 30 minut nám zabralo něco tak triviálního jako utáhnout zrcátko tak, aby se neprotáčelo a neuvolňovalo. Ano, můžete si říct, že jsme leví jak šavle, ale v tomto případě rozhodně ne. Vision si tak od nás vysloužil první minusové body.

009: Honda Vision 110 - modelový rok 2017 010: Honda Vision 110 - modelový rok 2017 008: Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Co naopak pochválit musíme, je multifunkční skříňka zapalování, kterou známe např. z modelu PCX. Praktická a funkční, i když i tady nacházíme drobnost v podobě zcela nesmyslně umístěného kastlíku. Vzhledem k jeho rozměrům a skutečnosti, že se nachází přímo pod onou multifunkční skříňkou, je nám záhadou, co do něj vlastně dát. 

016: Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Ok, ok, kritiky už bylo dost, takže teď nějaké ty klady. Jenomže tady máme trochu problém. Pokud pomineme kompaktní rozměry a snadnou prostupnost v přecpaných ulicích Prahy, je facelift Visiona trochu "ošizený". Hodiny či kontrolku oleje budete na přístrojové desce hledat pořád marně a nastavení odpružení ... řekněme to takhle, buď v redakci stárneme a pohodlí je u nás až na prvním místě nebo byl tentokrát skútr nastaven poměrně nepohodlně.

 012: Honda Vision 110 - modelový rok 2017 013: Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Na druhou stranu je skútr opatřen úsporným a vcelku svižným motorem o maximálním výkonu 6,5 kW, který si se 102 kg těžkým, lépe řečeno lehkým skútrem poradí opravdu hravě. Kombinovaný brzdový systém - kotoučová brzda o průměru 220 mm vepředu a bubnová brzda vzadu odvádí svou práci sakra dobře. Za podobně seřízené brzdy by se tak nemusel stydět kdejaký supersport! Pod sedlo sice integrální či vyklápěcí helmu nenarvete, ale JETka by se tam jen tak tak vejít mohla. 

003: Honda Vision 110 - modelový rok 2017 

Závěrem

V předešlých dvou testech námi tolik opěvovaný skútr se sice dočkal faceliftu, ale ne vždy se vše povede na výbornou, a to i v případě Hondy, která je alespoň pro mě osobně doslova srdeční záležitostí. Honda Vision 110 byla opatřena novou a moderní technologií, ale její cena díky tomu vzrostla o rovných 10 000,- Kč a to není zrovna málo.

Klady:

+ Úsporný a svižný motor

+ Výborně fungující kombinovaný brzdný systém

+ Snadná prostupnost v ulicích měst

+ Multifunkční skříňka zapalování

+ Zámek zadní brzdy

Negativa:

- Chybějící hodiny a kontrolka oleje

- Chybějící nářadí

- Uvolňující se zrcátko

- Tvrdé odpružení

Technické údaje:

Motor
Vrtání × zdvih (mm) 50 x 55,1
Karburace Elektronické vstřikování paliva
Kompresní poměr 9.5
Zdvihový objem motoru (cm3) 108
Motor Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec OHC
Max. výkon 6,5 kW / 7 500 ot. za min
Max. točivý moment 9,0 Nm / 5 500 ot. za min
Kapacita oleje (Litres) 0.8
Startér Elektrický

Kola
Přední brzdy kotoučová
Přední zavěšení Teleskopická o průměru 31 mm
Zadní zavěšení Kyvná vidlice se dvěma tlumiči
Velikost přední pneumatiky 80/90-16
Velikost zadní pneumatiky 90/90-14
Přední kola 16M/C X MT1,85
Zadní kola 14M/C X MT1,85

Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) GTZ6V 5,3Ah MF
Úhel sklonu 27°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 1 925 x 686 x 1 115
Typ rámu Ocelový z trubek
Objem palivové nádrže (litry) 5,2 litru
Spotřeba paliva 1,9 l/100 km
Světlá výška (mm) 160
Světlomety Žárovka
Pohotovostní hmotnost (kg) 102 kg
Výška sedla (mm) 770
Závlek (mm) 70 mm
Rozvor (mm) 1 290 mm

Převodovka
Spojka Automatická, odstředivá
Stálý převod Klínový řemen
Typ převodovky Variátor

Přístroje a elektronika
12V Zásuvka Ano

Naše hodnocení: 85%

Poslední komentáře (5 komentářů)

Tak nevím, jakou integrálku jste zkoušeli nacpat pod sedlo, ale ze 4 různých integrálek vybraných z regálu se mi tam podařilo dostat 3. Sám mám tuto http://www.obchodmch.cz/detail/prilby/maxx-prilby/maxx-prilba-integralni-se-slunecni-clonou/ a normálně tam vejde. Se skůtrem mám zatím najeto sice jen 450 km, ale zatím jsem spokojen.

Ještě k tomu pružení - zadní kyvná vidlice má opravdu dva tlumiče? U tohoto článku to vidět není, ale u http://www.skutrportal.cz/1577-honda-vision-sh-125-a-forza-125-v-novem-kabate-pro-rok-2017.html je fotka, kde je evidentně jen jeden, na straně variátoru. Asi chyba v technickém popisu u článku. Napadlo mne, jestli tím druhým tlumičem nějak nepřitvrdili pérování, ale nemohli. Tipuji, že je pružení stejné jako ve verzi 2013, kterou mám a jsem spokojen, i když ve dvou už je to slabší.

další divná recenze... poukazovat na tuhost odpružení u skútru s najetou nulou je spíš neznalost - kdo měl někdy skútra od nova, ví jak se v prvních stovkách km mění charakteristika tlumičů - stejně jednoduchý by bylo strhat nezajetej motor.
ad kontrolka oleje - kterej skútr v daný třídě jí nabízí? 

škoda, že se článek nezmiňuje o změnách na motoru v rámci faceliftu, kdy došlo k použití  vyosený klikovky vůči válci, kdy motor zastavuje v pozici pro snažší start, vačková hřídel je nově na jehlách atd... ale to by asi bylo příliš odborný. 

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

7

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Recenze a testy

29.4.2017

Viktor Hrachovec

6

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...

Více

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Recenze a testy

3.4.2017

Viktor Hrachovec

9

Není tomu tak dlouho, co jsme vám v článku „Nezávislé testování aneb proč netestujeme všechny značky“ vysvětlili, že ne každá značka je ochotna nechat si svůj skútr otestovat. Důvody mohou být všelijaké, od obav o kvalitu skútru po neochotu udělat něco navíc. Jenže jsou tu i značky u nás zcela...

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz