Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i tentokrát a nebo to bylo šlápnutí vedle?
Na první pohled se u Visiona žádné velké změny neudály, ale opak je pravdou. Kromě již zmiňovaného systému Start/Stop byl nově Vision vybaven multifunkční skříňkou zapalování, zámkem zadní brzdy a dalšími drobnostmi .....
Hondu Vision jsme si přebírali s krásnou čistou nulou na tachometru. O to víc nás rozhodilo, že po cca 10 km se nám uvolnilo zrcátko. Člověk by řekl žádný problém, ale tam, kde měl starý dobrý Vision umístěné nářadí, není nově umístěno nic. Pod sedlem najdete jen oboustranný šroubovák, který vám je v tomto případě zcela na dvě věci. S uvolněným zrcátkem jsme tedy zajeli do garáže pro vercajk, abychom zjistili, že tady udělali soudruzi chybu. Zrcátko se protáčelo pořád dokola a při snaze utáhnout ho nám dokonce vyskočily plasty. Celých 30 minut nám zabralo něco tak triviálního jako utáhnout zrcátko tak, aby se neprotáčelo a neuvolňovalo. Ano, můžete si říct, že jsme leví jak šavle, ale v tomto případě rozhodně ne. Vision si tak od nás vysloužil první minusové body.
Co naopak pochválit musíme, je multifunkční skříňka zapalování, kterou známe např. z modelu PCX. Praktická a funkční, i když i tady nacházíme drobnost v podobě zcela nesmyslně umístěného kastlíku. Vzhledem k jeho rozměrům a skutečnosti, že se nachází přímo pod onou multifunkční skříňkou, je nám záhadou, co do něj vlastně dát.
Ok, ok, kritiky už bylo dost, takže teď nějaké ty klady. Jenomže tady máme trochu problém. Pokud pomineme kompaktní rozměry a snadnou prostupnost v přecpaných ulicích Prahy, je facelift Visiona trochu "ošizený". Hodiny či kontrolku oleje budete na přístrojové desce hledat pořád marně a nastavení odpružení ... řekněme to takhle, buď v redakci stárneme a pohodlí je u nás až na prvním místě nebo byl tentokrát skútr nastaven poměrně nepohodlně.
Na druhou stranu je skútr opatřen úsporným a vcelku svižným motorem o maximálním výkonu 6,5 kW, který si se 102 kg těžkým, lépe řečeno lehkým skútrem poradí opravdu hravě. Kombinovaný brzdový systém - kotoučová brzda o průměru 220 mm vepředu a bubnová brzda vzadu odvádí svou práci sakra dobře. Za podobně seřízené brzdy by se tak nemusel stydět kdejaký supersport! Pod sedlo sice integrální či vyklápěcí helmu nenarvete, ale JETka by se tam jen tak tak vejít mohla.
Závěrem
V předešlých dvou testech námi tolik opěvovaný skútr se sice dočkal faceliftu, ale ne vždy se vše povede na výbornou, a to i v případě Hondy, která je alespoň pro mě osobně doslova srdeční záležitostí. Honda Vision 110 byla opatřena novou a moderní technologií, ale její cena díky tomu vzrostla o rovných 10 000,- Kč a to není zrovna málo.
Klady:
+ Úsporný a svižný motor
+ Výborně fungující kombinovaný brzdný systém
+ Snadná prostupnost v ulicích měst
+ Multifunkční skříňka zapalování
+ Zámek zadní brzdy
Negativa:
- Chybějící hodiny a kontrolka oleje
- Chybějící nářadí
- Uvolňující se zrcátko
- Tvrdé odpružení
Technické údaje:
Motor
Vrtání × zdvih (mm) 50 x 55,1
Karburace Elektronické vstřikování paliva
Kompresní poměr 9.5
Zdvihový objem motoru (cm3) 108
Motor Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec OHC
Max. výkon 6,5 kW / 7 500 ot. za min
Max. točivý moment 9,0 Nm / 5 500 ot. za min
Kapacita oleje (Litres) 0.8
Startér Elektrický
Kola
Přední brzdy kotoučová
Přední zavěšení Teleskopická o průměru 31 mm
Zadní zavěšení Kyvná vidlice se dvěma tlumiči
Velikost přední pneumatiky 80/90-16
Velikost zadní pneumatiky 90/90-14
Přední kola 16M/C X MT1,85
Zadní kola 14M/C X MT1,85
Rozměry a hmotnost
Kapacita akumulátoru (V – Ah) GTZ6V 5,3Ah MF
Úhel sklonu 27°
Rozměry (D × Š × V) (mm) 1 925 x 686 x 1 115
Typ rámu Ocelový z trubek
Objem palivové nádrže (litry) 5,2 litru
Spotřeba paliva 1,9 l/100 km
Světlá výška (mm) 160
Světlomety Žárovka
Pohotovostní hmotnost (kg) 102 kg
Výška sedla (mm) 770
Závlek (mm) 70 mm
Rozvor (mm) 1 290 mm
Převodovka
Spojka Automatická, odstředivá
Stálý převod Klínový řemen
Typ převodovky Variátor
Přístroje a elektronika
12V Zásuvka Ano
Naše hodnocení: 85%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test
Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...
Bleskovky
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
SEAT MÓ eScooter 125
6.11.2020
Ducati ve světě skútrů?
4.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. |
||||
4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. |
18. | 19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. |
25. | 26. | 27. | 28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (5 komentářů)
dafr, 27.7.2017 v 14:12
Tak nevím, jakou integrálku jste zkoušeli nacpat pod sedlo, ale ze 4 různých integrálek vybraných z regálu se mi tam podařilo dostat 3. Sám mám tuto http://www.obchodmch.cz/detail/prilby/maxx-prilby/maxx-prilba-integralni-se-slunecni-clonou/ a normálně tam vejde. Se skůtrem mám zatím najeto sice jen 450 km, ale zatím jsem spokojen.
kerim7, 14.7.2017 v 11:54
Ještě k tomu pružení - zadní kyvná vidlice má opravdu dva tlumiče? U tohoto článku to vidět není, ale u http://www.skutrportal.cz/1577-honda-vision-sh-125-a-forza-125-v-novem-kabate-pro-rok-2017.html je fotka, kde je evidentně jen jeden, na straně variátoru. Asi chyba v technickém popisu u článku. Napadlo mne, jestli tím druhým tlumičem nějak nepřitvrdili pérování, ale nemohli. Tipuji, že je pružení stejné jako ve verzi 2013, kterou mám a jsem spokojen, i když ve dvou už je to slabší.
koftun, 14.7.2017 v 09:24
další divná recenze... poukazovat na tuhost odpružení u skútru s najetou nulou je spíš neznalost - kdo měl někdy skútra od nova, ví jak se v prvních stovkách km mění charakteristika tlumičů - stejně jednoduchý by bylo strhat nezajetej motor.
ad kontrolka oleje - kterej skútr v daný třídě jí nabízí?
škoda, že se článek nezmiňuje o změnách na motoru v rámci faceliftu, kdy došlo k použití vyosený klikovky vůči válci, kdy motor zastavuje v pozici pro snažší start, vačková hřídel je nově na jehlách atd... ale to by asi bylo příliš odborný.
Otevřít diskuzi