Yuki 50 Speedy. Splývat s proudem

Yuki 50 Speedy. Splývat s proudem

21.6.2004

ČMN

Již od prvního kilometru na čtyřdobé padesátce Yuki Speedy mě cosi nutilo neustále přemýšlet. Asi ti lidé, kteří tvrdí, že jezdím docela rychle, mají pravdu. Ručička tachometru se motá kolem čárky, kterou Číňan ocejchoval na hodnotu padesát, což je sice správně po stránce teorie a vyhlášky, ale v praxi tak Prahou jezdí málokdo.

Ani já nemám moc čisté svědomí, nicméně teď jsem z obliga. Jedu v rámci pravidel silničního provozu a dokonce pozoruji "nové" věci, kterých jsem si nikdy předtím nevšimnul. Pomalu si "osahávám" svůj nový dopravní prostředek několika následujících dnů. Člověk si po pravdě nemusí moc zvykat. Jde o moderně vzhlížející malý skútřík, jehož posláním není trhání rychlostních limitů, nýbrž dovézt svého majitele včas, bez hledání místa pro zaparkování a jiných běžných problémů dvoustopých motoristů jakéhokoli většího města. Jedinou věcí, která mě proto zajímá, je co nejlépe splynout s proudem a občas z něj elegantně vyplout...

Důvěřuj, ale prověřuj

Již od útlého věku se tím pravidlem řídím. Všechny předsudky ohledně agregátu, které se mě snaží otrávit, proto nechávám stranou a jdu na věc. Centrum hlavního města je naprosto nejspolehlivější test, jelikož je zde nejen různorodý povrch, ale také zásoba nepředvídaných situací. Krom poměrně příjemného posazu jezdce a snadného vedení stroje velmi brzy dojde na bližší poznatky o chování skútru. Padesátka neoplývá točivým momentem, což je znát především při rozjezdech z křižovatky, nicméně po dosáhnutí rychlosti cca 30 km/h je poměrně živý. Velmi rychle tak jezdec splyne, a pokud se rozhodne jít vlastní cestou, dokáže tachometr dotlačit dokonce až k osmdesáti kilometrům v hodině.

Zkusíme to silou

Relativně široká řídítka spolu s velkým rejdem a nízkou hmotností skútru zaručují přesné vedení a takřka okamžité reagování na právě vzniklou situaci. Rám je dostatečně tuhý, takže stroj nemá tendence se vlnit. Poněkud slabším prvkem je přední vidlice, které by neuškodila větší tvrdost. Proti stabilitě hrají malá desetipalcová kola, která již od pohledu nemají pochopení pro drsnější zacházení s brzdami, protože by se mohly velmi záhy zablokovat. Speedy je však opatřen pouze bubnovkami, z nichž by se zadní dala označit jako velmi slabá a přední za dostačující. Jinými slovy jsem ze zpomalování neměl extra dobrý pocit, ale vždy jsem vše ubrzdil.

Světlo svítí, stěrače stírají

Koukání do zrcátek není protivný sport, ale naopak velmi užitečná činnost. Když už si člověk zvykne, že musí za ostatní myslet, nevadí mu, že se za ně musí také dívat. Zrcátka jsou navíc, narozdíl od spousty konkurenčních strojů, v praxi použitelná. Reputaci jim kazí snad jen slabé vibrace a mohla by být o nějaký ten centimetr výš, to by bylo k dobru věci. Ovládacími prvky jsem byl mile překvapen. Vše se chová jak má a není třeba se s přepínači prát. Příjemným zpestřením je světelná houkačka. Asymetrická žárovka sice neoplývá světelným výkonem, ale i tak se hodí.

Malý, ale šikovný

Málokdo se vydá na cesty pouze s pár bankovkami a doklady. Na drobné předměty výborně poslouží přední kapsa, helmu a větší položky je možné uložit pod sedlo. Komu by to bylo málo, může jako volitelné příslušenství dokoupit uzamykatelný kufr, který pohodlně připevní na připravený nosič. Rozhodně tam však nemusí vozit kanystřík s benzinem. Udávaná spotřeba 2 l naturalu na 100 km je snad snem každého motoristy a místy jsem měl pocit, že skútr jede na vzduch a benzin do nádrže vyrábí.

text: Jim
foto: Ivoš

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz