Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

12.5.2017

Viktor Hrachovec

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Už na první pohled je jasné, že D'elight asi nebude v hledáčku náctiletých teenagerů či sport vyznávajících jedinců. Yamaha D'elight je určena pro klidnou jízdu ve městech a v jejich blízkém okolí. Svým vzhledem pak zaujme především dívky a ženy, které ocení eleganci, kompaktní rozměry a nízkou hmotnost před agresivním vzhledem a maximálním výkonem. Skútr o rozměrech 1835 x 685 x 1080 mm a váze 98 kg je snadný na manipulaci, a to jak na místě či při jízdě.

022: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší 023: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Všechny plasty lícují a vytvářejí tak dojem dokonalého celku. Přední části dominuje světlomet s velkými postranními blinkry a chromovou lištou ve tvaru V. Postavit D'elighta vedle Piaggia Fly, bude vám chvilku trvat než rozpoznáte, který je který. Po usednutí do sedla budete mít ale rázem jasno. Ač je D'elight nejlevnějším skútrem v nabídce Yamahy, o nekvalitní zpracování či chudou výbavu se bát rozhodně nemusíte. Přístrojová deska v kombinaci analogového rychloměru a digitálního pc je přehledná a přináší veškeré potřebné informace, jako je stav paliva, aktuální čas a dokonce i nutnost servisní kontroly. Tou pověstnou tečkou na závěr je zelená kontrolka s označením ECO, která se rozsvítí vždy, když jedete "piánko", tzn. ekonomicky. Ovládání na řídítkách je klasické a pokud přece jen něco postrádáme, je to spínač varovných blinkrů, který je v současné době již standardem.

025: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Před koleny se nachází sklopný háček na zavěšení přilby či tašky s nákupem. Odkládací schránku tu ale nenajdete. Před levým je víčko nádrže a před pravým multifunkční skříňka zapalování, kterou Yamaha dovedla takřka k dokonalosti. Skříňka slouží nejen k nastartování, ale zároveň vám otevře nádrž či podsedadlový prostor i při nastartovaném motoru! Naprostou samozřejmostí je pak ochrana před sirkou v zapalování od závistivého souseda či opilého vtipálka vracejícího se z tahu.

013: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší 014: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší 015: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Podsedadlový prostor je velkou devizou všech skútrů. Yamahu D'elight lze v tomto ohledu považovat ale doslova za nákláďák. Díky malým kolečkům a nádrži umístěné před koleny pojme D'elight balík vod a ještě mu zbude místo na zámky, rukavice a povinnou výbavu v podobě lékárničky a reflexní vesty. Osvětlení či 12V zásuvku v něm sice nenajdete, ale ten prostor je na malý skútr doslova neuvěřitelný. Vše má ale své pro a proti. Všeobecně známá pravda říká, že malá kola znamenají menší pohodlí a v případě D'elighta tomu tak skutečně je.

026: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Kočičí hlavy, retardery či klasické (rozbité, vytlučené) české silnice dávají skútru docela zabrat. Podvozek spolu s 12palcovými koly prostě nedokáží pohltit všechny nerovnosti a vy si tak o komfortním cestování můžete nechat jenom zdát. D'elight ale není určen pro žádné závodění, naopak uživatel, tedy spíše uživatelka, která preferuje klidnou jízdu, bude s jeho jízdními vlastnostmi spokojena. Brzdy, jež má Yamaha D'elight v kombinaci bubnu na zadním a kotouče na předním kole, lze považovat spíše za průměrné. O bezpečné zastavení se ale bát rozhodně nemusíte. V případě potřeby stačí za brzdy trochu víc vzít a skútr zastaví přesně tam, kde potřebujete. 

024: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

O pohon D'elighta se stará čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 114 ccm, který je vybaven přímým vstřikováním paliva YMJET-FI (Yamaha Mixture Jet-Fuel Injection). Motor s maximálním výkonem 5,3 kW (7,2 koní) dokáže skútr rozpohybovat až k tachometrovým 92 km/h. Rychlost, jež Yamaze svědčí a kde se D'elight cítí doslova jako ryba ve vodě, je ovšem výrazně nižší. Skútr zrychluje stabilně až k cca 80 km/h, přičemž za ideální rychlost lze považovat 60 - 70 km/h. Díky svým rozměrům se proplete každou skulinkou a na to, že od semaforu budete odjíždět jako první, si můžete dokonce vsadit. Slabší stránkou jsou zrcátka, která mi svými rozměry nevyhovovala. Raději jsem volil méně pohodlnou, ale zato bezpečnější formu sledování provozu za sebou a vedle sebe ... otáčení se. Vzhledem k tomu, že skútr je ale určen převážně něžnému pohlaví, je víc než pravděpodobné, že tento "problém" budou mít jen postavy širších rozměrů jako jsem já se svými 183 cm a 92 kg. Kde D'elight naopak boduje, je spotřeba. Nádrž o obejmu 4,4 litrů vám vystačí až na 200 km! Ano, spotřeba se pohybuje okolo 2,1 - 2,3 l/100 km a to bez systému start/stop, který využívá japonská konkurence u modelů PCX či Vision.

021: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší 008: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší 007: Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Závěrem lze zhodnotit Yamahu D'elight jako povedený skútr s velkou užitnou hodnotou. Za cenu pod 50 000,- Kč obdržíte designově povedený skútr s úsporným motorem, který vás spolehlivě dopraví z bodu A do bodu B. No a těch pár "mušek"... který skútr je nemá? D'elight tak může být zajímavou alternativou k již zmiňovanému Piaggiu Fly či Hondě Vision, na jejíž test se můžete těšit ještě letos.

Klady: Velký úložný prostor, kompaktní rozměry, nízká hmotnost, multifunkční skříňka zapalování.

Zápory: Vlažné brzdy, malá kola, chybějící výstražné blinkry a 12V zásuvka.

Technické parametry

Motor

Typ motoru: jednoválec, 4taktní, vzduchem chlazený, SOHC, 2-ventilový
Kompresní poměr: 9,3 : 1
Maximální výkon: 5,3 kW @ 7 000 ot/min
Maximální točivý moment: 7,6 Nm @ 5 500 ot/min
Systém mazání: zásoba oleje v klikové skříni
Karburátor: vstřikování paliva
Systém zapalování: TCI
Systém startování: elektrický
Převodovka: automatická s variátorem
Vrtání x zdvih: 50,0 mm x 57,9 mm

Podvozek

Zdvihový objem: 114 cc
Rám: trubkový pevnostní
Systém předního odpružení: teleskopická vidlice
Přední zdvih: 85 mm
Systém zadního odpružení: kyvná vidlice
Zadní zdvih: 70 mm
Přední brzda: hydraulická kotoučová, Ø 180 mm
Zadní brzda: bubnová, Ø 130 mm
Přední pneumatika: 90/90-12
Zadní pneumatika: 90/90-12

Rozměry

Celková délka: 1835 mm
Celková šířka: 685 mm
Celková výška: 1080 mm
Výška sedla: 755 mm
Rozvor kol: 1250 mm
Minimální světlá výška: 115 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní: 99 kg
Kapacita palivové nádrže: 4,4 l

Naše hodnocení: 88%

Poslední komentáře (3 komentáře)

Dobrý den,
tento skútr mám cca měsíc, Vámi uváděné parametry ohledně motoru nesouhlasí (ostatní Vámi uváděné parametry už jsem tak důkladně nestudoval), jen jste je opsali od předchozího staršího modelu Delight.
Tento model 2017 má motor nový, výkonnější. Obem je skutečně 125 ccm, výkon 6,2 kW @ 6.750. Objem nádrže je pak 5.5 litru.
Vámi uváděná maximální rychlost je také diskutabilní, skútr zajíždím, takže nejedu přes více než půl plynu a zdá se, že 90 km / hodinu zvládne hravě, nikoliv jako maximální rychlost, ale o tu zde samozřejmě nejde..

Sorry, výkon 5,3kW, psal jsem to po paměti. Oproti Visionu je to o 14.5% méně. Jsem docela zvědavý na recenzi nového Visionu a na oficiální srovnání, bude-li.

Srovnání s Visionem mne napadlo hned, jen mne zmátlo číslo 125 (???) v názvu. Má to motor 114 ccm / 5,4 kW, Vision 110 ccm / 6,2kW. Vision má ale větší kola, takže osobně bych volil opět stejně.

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

včera

Viktor Hrachovec

4

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

4

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Recenze a testy

29.4.2017

Viktor Hrachovec

6

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...

Více

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Recenze a testy

3.4.2017

Viktor Hrachovec

9

Není tomu tak dlouho, co jsme vám v článku „Nezávislé testování aneb proč netestujeme všechny značky“ vysvětlili, že ne každá značka je ochotna nechat si svůj skútr otestovat. Důvody mohou být všelijaké, od obav o kvalitu skútru po neochotu udělat něco navíc. Jenže jsou tu i značky u nás zcela...

Více

Soutěž

Vyhrajte jednu ze 3 motobaterií dle vašeho výběru

10.7.2017

Vyhrajte jednu ze 3 motobaterií dle vašeho výběruZahrajte si s námi a společností Honoris o jednu ze 3 motobaterií Motobatt dle vlastního výběru!

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz