Keeway CityBlade 125

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

29.4.2017

Viktor Hrachovec

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi chováme ne právě v rukavičkách. Naprostou novinkou je to, že skútr neparkujeme v garáži (ne snad, že bychom ji nevlastnili), ale necháváme ho stát pod širým nebem, kde je vystaven větru, dešti, sněhu, slunci a dalším přírodním vlivům. Skútr, v jehož sedle máme najeto přes 3000 km, zatím funguje bez jakékoliv poruchy. Žárovky svítí, šrouby nereznou a po zimě stačilo jedno stisknutí tlačítka start a skútr se probudil ze zimního spánku s naprostou samozřejmostí a jistotou.

Keeway CityBlade 125 jsme uložili k zimnímu spánku koncem října loňského roku. Nooo, uložili není to pravé slovo. Zkrátka a dobře jsme skútr zaparkovali do garáže a nechali ho svému osudu. Neprobíhalo žádné občasné startování ani údržba baterie, a přesto skútr po více jak 5 měsících naskočil na první pokus!

04: Keeway CityBlade 125

Stačilo dotankovat benzín a vyrazit k dalšímu testování. Skútr stále funguje na výbornou a po očištění brzdových kotoučů zmizelo i ono nepříjemné pískání při brzdění. Spotřeba se ustálila na 3,1 litru / 100 km a jízdní vlastnosti se nijak nezměnily. Rozhodli jsme se dát skútru pořádné kapky a vyzkoušeli cestování ve dvou, parkování pod širým nebem a s nějakým tím zahříváním před startem si hlavu také nelámeme.

Jízda ve dvou CityBladovi nijak nevadí, i když už na první pootočení plynu je znát, že singl je singl. Maximální rychlost klesne z tachometrových 92 km/h na tachometrových 80 km/h, ale i to stačí na to, abyste to nandali strojům značky Simson či Jawa. Při plném naložení (2 osoby a nákup cca 180 kg) jsou znát limity motoru, který má výkon 6,9 kW. Naopak vyzdvihnout musíme brzdy a podvozek, který si i při jízdě ve dvou hravě poradí s menší i větší nerovností a brzdy lze stále označit za excelentní!

Jízda v jednom je pro CityBlada přece jen pohodlnější, a tak jsme se po cca 100 km vrátili k ní. Záměrně píšeme pro CityBlada, protože řidič i spolujezdec mají místa skoro až na rozdávání.

Všeobecnou "pravdou" byla skutečnost, že skútry čínské výroby prostě a jednoduše reznou. Garáž jsme nechali garáží, plachtu plachtou a skútr vystavili 24 hodin denně rozmarům matky přírody. Po 2 měsících můžeme zatím říct jediné: skútr nerezne! V testu budeme pokračovat i nadále, takže náš skútr v garáži či pod plachtou rozhodně neuvidíte. Jediná část, která je přece jen tu a tam přikrytá, je sedlo :-)

A jak tedy skútr zhodnotit po necelém roce užívání? Skútr funguje přesně tak, jak má. Ráno přijdete a nastartuje, po dobu jízdy reaguje na plyn, brzdí a díky cestovnímu plexi nám poskytuje i vcelku přijatelnou ochranu před špatným počasím. Na pár mušek jsme ale narazili... Jednou z nich je kecající palivoměr. Natankujeme tzv. full a palivoměr nám ukazuje přesně půlku nádrže. Stačí pár desítek kilometrů a srovná se, ale jak mu můžeme důvěřovat? V jednom z předchozích článků jsme zveřejnili výzvu všem těm, kteří Keeway CityBlade 125 vlastní a chtějí s námi na jeho testování spolupracovat, aby nás kontaktovali na info@skutrportal.cz. A právě z poznatků těchto majitelů a uživatelů víme, že palivoměr je skutečně slabinou CityBlada. Výjimkou není ani případ opačný, kdy Keeway ukazoval ještě polovinu nádrže, ale ve skutečnosti byl v nádrži už jen vzduch.

"Muška" u skútru za bezmála 50 000,- Kč sice zamrzí, ale dá se překousnout. Každopádně skútr je v záruce a tak jsme se kecající palivoměr rozhodli řešit při další garanční prohlídce, která je předepsána ve 4000 km. Do redakce nám přišla i "stížnost" na fakt, že skútr lze na rozdíl např. od Hondy PCX obtížněji "tunit", protože na něj nejsou k dostání tuningové díly. I když tuningem se příliš nezabýváme, rozhodli jsme se podívat i tomuto problému na kloub a věřte nebo ne, stačí jen chvilku hledat a voalá ...

01: Keeway CityBlade 125 

Laděný výfuk, válečky, CDI, nastavitelné plexi a spousty dalších optických tuningových dílů najdete na www.ebay.com a dalších podobných internetových stránkách. Náš redakční Keeway však i nadále zůstane v originálním provedení. Na naše další poznatky se můžete těšit už brzy na www.skutrportal.cz a máte-li vy sami osobní zkušenost s tímto skútrem, napište nám na info@skutrportal.cz

02: Keeway CityBlade 125 

Naše hodnocení: 96%

Poslední komentáře (7 komentářů)

kvido99, Bostav je typický kretén...volič TOPKY, Pražská kavárna, Free Tibet apod....já sice nemám keewaye, ale znám jednoho, co má Logika, a výkonově stejný s Esháčkem, a je o 40 000 levnější...

Fascinuje mě, jak někdo neustále kritizuje čínské skůtry a přitom ho většinou nikdy neměl, zaujatost uživatele ,,Bostav" je až směšná.

měl jsem taky čínu - padesátku Kentoya Sharky. Kdyby nebylo schváleno řízení 125 ccm s béčkem, tak jej mám asi dodnes. Najeto 6000 km bez poruchy a šel ke klukovi, který jej otunil 70 ccm válcem a jezdí jak drak. Takže antičíňané, není vše tak jak si myslíte.
P.S. Představte si, že některé díly do Volva, BMW, Ferrari nebo Bentleye vyrábí Rumuni, Moldavci, Ukrajinci apod. v naší fabrice....

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě    

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz