Keeway CityBlade 125

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

29.4.2017

Viktor Hrachovec

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi chováme ne právě v rukavičkách. Naprostou novinkou je to, že skútr neparkujeme v garáži (ne snad, že bychom ji nevlastnili), ale necháváme ho stát pod širým nebem, kde je vystaven větru, dešti, sněhu, slunci a dalším přírodním vlivům. Skútr, v jehož sedle máme najeto přes 3000 km, zatím funguje bez jakékoliv poruchy. Žárovky svítí, šrouby nereznou a po zimě stačilo jedno stisknutí tlačítka start a skútr se probudil ze zimního spánku s naprostou samozřejmostí a jistotou.

Keeway CityBlade 125 jsme uložili k zimnímu spánku koncem října loňského roku. Nooo, uložili není to pravé slovo. Zkrátka a dobře jsme skútr zaparkovali do garáže a nechali ho svému osudu. Neprobíhalo žádné občasné startování ani údržba baterie, a přesto skútr po více jak 5 měsících naskočil na první pokus!

04: Keeway CityBlade 125

Stačilo dotankovat benzín a vyrazit k dalšímu testování. Skútr stále funguje na výbornou a po očištění brzdových kotoučů zmizelo i ono nepříjemné pískání při brzdění. Spotřeba se ustálila na 3,1 litru / 100 km a jízdní vlastnosti se nijak nezměnily. Rozhodli jsme se dát skútru pořádné kapky a vyzkoušeli cestování ve dvou, parkování pod širým nebem a s nějakým tím zahříváním před startem si hlavu také nelámeme.

Jízda ve dvou CityBladovi nijak nevadí, i když už na první pootočení plynu je znát, že singl je singl. Maximální rychlost klesne z tachometrových 92 km/h na tachometrových 80 km/h, ale i to stačí na to, abyste to nandali strojům značky Simson či Jawa. Při plném naložení (2 osoby a nákup cca 180 kg) jsou znát limity motoru, který má výkon 6,9 kW. Naopak vyzdvihnout musíme brzdy a podvozek, který si i při jízdě ve dvou hravě poradí s menší i větší nerovností a brzdy lze stále označit za excelentní!

Jízda v jednom je pro CityBlada přece jen pohodlnější, a tak jsme se po cca 100 km vrátili k ní. Záměrně píšeme pro CityBlada, protože řidič i spolujezdec mají místa skoro až na rozdávání.

Všeobecnou "pravdou" byla skutečnost, že skútry čínské výroby prostě a jednoduše reznou. Garáž jsme nechali garáží, plachtu plachtou a skútr vystavili 24 hodin denně rozmarům matky přírody. Po 2 měsících můžeme zatím říct jediné: skútr nerezne! V testu budeme pokračovat i nadále, takže náš skútr v garáži či pod plachtou rozhodně neuvidíte. Jediná část, která je přece jen tu a tam přikrytá, je sedlo :-)

A jak tedy skútr zhodnotit po necelém roce užívání? Skútr funguje přesně tak, jak má. Ráno přijdete a nastartuje, po dobu jízdy reaguje na plyn, brzdí a díky cestovnímu plexi nám poskytuje i vcelku přijatelnou ochranu před špatným počasím. Na pár mušek jsme ale narazili... Jednou z nich je kecající palivoměr. Natankujeme tzv. full a palivoměr nám ukazuje přesně půlku nádrže. Stačí pár desítek kilometrů a srovná se, ale jak mu můžeme důvěřovat? V jednom z předchozích článků jsme zveřejnili výzvu všem těm, kteří Keeway CityBlade 125 vlastní a chtějí s námi na jeho testování spolupracovat, aby nás kontaktovali na info@skutrportal.cz. A právě z poznatků těchto majitelů a uživatelů víme, že palivoměr je skutečně slabinou CityBlada. Výjimkou není ani případ opačný, kdy Keeway ukazoval ještě polovinu nádrže, ale ve skutečnosti byl v nádrži už jen vzduch.

"Muška" u skútru za bezmála 50 000,- Kč sice zamrzí, ale dá se překousnout. Každopádně skútr je v záruce a tak jsme se kecající palivoměr rozhodli řešit při další garanční prohlídce, která je předepsána ve 4000 km. Do redakce nám přišla i "stížnost" na fakt, že skútr lze na rozdíl např. od Hondy PCX obtížněji "tunit", protože na něj nejsou k dostání tuningové díly. I když tuningem se příliš nezabýváme, rozhodli jsme se podívat i tomuto problému na kloub a věřte nebo ne, stačí jen chvilku hledat a voalá ...

01: Keeway CityBlade 125 

Laděný výfuk, válečky, CDI, nastavitelné plexi a spousty dalších optických tuningových dílů najdete na www.ebay.com a dalších podobných internetových stránkách. Náš redakční Keeway však i nadále zůstane v originálním provedení. Na naše další poznatky se můžete těšit už brzy na www.skutrportal.cz a máte-li vy sami osobní zkušenost s tímto skútrem, napište nám na info@skutrportal.cz

02: Keeway CityBlade 125 

Naše hodnocení: 96%

Poslední komentáře (5 komentářů)

měl jsem taky čínu - padesátku Kentoya Sharky. Kdyby nebylo schváleno řízení 125 ccm s béčkem, tak jej mám asi dodnes. Najeto 6000 km bez poruchy a šel ke klukovi, který jej otunil 70 ccm válcem a jezdí jak drak. Takže antičíňané, není vše tak jak si myslíte.
P.S. Představte si, že některé díly do Volva, BMW, Ferrari nebo Bentleye vyrábí Rumuni, Moldavci, Ukrajinci apod. v naší fabrice....

Možná by nebylo od věci napsat na závěr třeba něco jako "HODNOCENÍ cena/užitná hodnota 96 % ", aby to vskutku každý a hned pochopil :-)
Jestli ten skútr testujete přesně tím popisovaným způsobem, tak je to dosti drsné, skoro bych řekl příliš drsné :-)
Určitě je vypovídající hodnota takového testu hodně vysoko a ledacos napoví, já si to rád přečtu...
Ono v dnešní době STRIKTNĚ rozdělovat na čínu a nečínu je docela úsměvné, vezmeme-li v potaz, kde všude jsou motocykly renomovaných značek montovány a kdo všechno dodává jednotlivé díly. Ve finále rozhoduje nasazená kvalita a kontrola jejího dodržování (která občas i velkým značkám docela "ujede", viz problémy s rezavějící novou adventure vlajkovou lodí od Hondy...).

Správně : cena/výkon ,ale to je důležité u článku napsat, protože pak to vypadá že Keeway je TOP mezi skůtry ... Kdyby tu bylo řazení testů podle % hodnocení, tak na prvních místech budou číňani, ale jen kvůli tomu že jsou levný ...
A raději jednoho Nmaxe než 5 Keewayí :D  

Otevřít diskuzi

Související články

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Recenze a testy

3.4.2017

Viktor Hrachovec

9

Není tomu tak dlouho, co jsme vám v článku „Nezávislé testování aneb proč netestujeme všechny značky“ vysvětlili, že ne každá značka je ochotna nechat si svůj skútr otestovat. Důvody mohou být všelijaké, od obav o kvalitu skútru po neochotu udělat něco navíc. Jenže jsou tu i značky u nás zcela...

Více

Keeway CityBlade - pokračujeme v testování

Keeway CityBlade - pokračujeme v testování

Recenze a testy

7.10.2016

Viktor Hrachovec

1

Jak je na tom kvalita čínských značek? Tak přesně tuhle otázku jsme si položili i my v redakci. K dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu jsme si zakoupili skútr Keeway CityBlade 125 a rozhodli jsme se tuto otázku vyřešit jednou provždy! Aktuálně máme v sedle přes 2000 km, za sebou první...

Více

Dlouhodobý test – KEEWAY 125 BLADE po 1000 km

Dlouhodobý test – KEEWAY 125 BLADE po 1000 km

Recenze a testy

7.9.2016

František Hadt

4

Před několika týdny jsme převzali k redakčnímu testu nejmenší stopětadvacítku z rodiny čínských skútrů KEEWAY – BLADE 125. Jak jsme vás již v minulé upoutávce informovali, přesně po 100 najetých kilometrech se stroj nečekaně zastavil.

Více

Vyhodnocení soutěže

Dominika NA CESTĚ aneb vyhrajte cestopis od Dominiky Gawliczkové - vyhodnocení

15.5.2017

Dominika NA CESTĚ aneb vyhrajte cestopis od Dominiky Gawliczkové - vyhodnoceníV uplynulém měsíci jsme vyhlásili soutěž o cestopis od Dominiky Gawliczkové. Stačilo správně zodpovědět 3 jednoduché otázky a mít trochu štěstí při následném...

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

2.6.2017 - 4.6.2017

mezinarodní sraz skůtru

7.7.2017 - 9.7.2017

Copatotuje? - Druhé výročí

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz