Yamaha X-max 125. Roztočte to na MAX

Yamaha X-max 125. Roztočte to na MAX

13.2.2007

ČMN

Jestli by se dal některý z výrobců motocyklů nazvat nejkomunikativnějším, co se sbírání názorů (i potenciálních) zákazníků týče, určitě by si prvenství odnesla japonská Yamaha. Výroba jejích strojů totiž vychází zejména z poptávky uživatelů, a tak jsem se i já konečně dočkal sportovně vypadající stopětadvacítky, do které dostanu pod sedlo bez problémů dvě přilby, deset rohlíků a zkažený vlašský salát, ze kterého se ještě teď klepou odpadní trubky kdesi pod Prahou.

Samotná Yamaha označuje model X-max 125 za novou dimenzi v kategorii zábavných stopětadvacítkových skútrů. Je sportovní a zároveň komfortní. Pravdou je, že tímto modelem nasadila laťku o něco výše než konkurenční stroje, což ocení zejména nažhavení šestnáctiletí "velkoměšťáci", mezi jejichž hlavní zájmy patří také potřeba být ve středu pozornosti.

Čtrnáct "euro-kobyl"

Pohonnou jednotku tvoří čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 krmený vstřikováním. I přes restrikce vycházející z praštěné normy Euro3 si na klikovce poskakuje hnedle 14 koní doprovázených slušným točivým momentem 11,3 Nm. Výkon však poznáte zejména na maximální rychlosti, která se u jednoho "standardně" rostlého řidiče dokáže vyšplhat až na 120 km/h. Vše mezi tím působí až, skoro bych řekl, sterilně, což je jenom výsledný dojem skvěle pracujícího motoru a převodového ústrojí. X-max totiž zrychluje tak plynule, až navozuje pocit nudy - žádné výkonnostní propady, žádné nečekané záběry.

Z nudy vás ale kromě městských rychlostních omezení vyvede méně přehledná přístrojovka. Na ostrém světle nevidíte svítit kontrolky a ve "vtipně" ocejchovaném tachometru se snad nemůže vyznat ani jeho stvořitel. Kromě kilometrů jsou na analogu vyznačené i míle, to vše na modrém podkladu a s tolika čárkami, s kolika jsem neviděl ani ty nejotřesnější pivní lístky. Proti úplnému zatracení může promluvit snad jen digitální displej s údaji o celkově ujetých kilometrech, dvěma tripy, aktuálním časem a teplotou.

Podvozek funguje, s brzdami se učí

Jestli mě v této kategorii skútrů dokáže něco zaujmout, tak je to vždy podvozek. Tady odvedla Yamaha obrovský kus práce. Přední kolo je 15", zadní pak 14", což se ukázalo jako funkční kombinace pro dobrou stabilitu i ve vyšších rychlostech. Co se brzd týče, na 125 cm3 jsou dostačující, ale mohly by být lépe sladěné. Ta zadní jde poněkud rychle do smyku a na přední to naopak chce trochu důrazu. Nikdy ale nenastala situace, že bych si s nimi nevěděl rady.
Přední štítek plní svou funkci, ale bohužel je moc krátký a nám házel nepříjemné turbulence na hlavu. Jinak si ovšem ani jezdec, ani spolujezdec nemohou na nic stěžovat. Oba mají na sedle dostatečný prostor, spolujezdec navíc velká příjemná madla. Spoustu místa ostatně naleznete i pod sedlem. Dvě integrální přilby a dostatek místa třeba pro nákup, to jsem u této kategorie ještě neviděl, k dokonalosti chybí jen zásuvka na nabíječku k mobilu. Drobnosti naopak pojme malá uzamykatelná schránka pod řídítkama.

Z celkového pohledu je X-max 125 skvělým osvěžením nabídky. My novináři jsme ale zmlsaní a už se těšíme na verzi s motorem o objemu 250 cm3, skútr je dost velký a stopětadvacítka s ním i přes vysoký maximální výkon nedokáže hýbat tak, jak bychom si představovali. Pro šestnáctileté draky je to ale vynikající stroj.

text: Jim
foto: Jim

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.