Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

6.6.2016

Viktor Hrachovec

Už je tomu více než rok, co jsme si v redakci pořídili "terénní" automobil od rumunské Dacie. Teprve před několika dny jsme s naším Dusterem pokořili hranici 20 000 km, a i když Duster skútr nebyl, není a nikdy nebude, sluší se o něm pár řádků napsat.

20 000 kilometrů je na dnešní automobily opravdu málo. Na druhou stranu je to dost na to, abychom o autě byli schopni přece jen něco málo napsat a celkově ho zhodnotit.

013: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Vzhled tentokrát vynecháme. Někomu se Duster líbí a někomu ne. To, že my v redakci spadáme do té první kategorie, je asi více než zřejmé.

Po usednutí do sedačky Dacie vás obklopí ta nejmodernější technologie ..... neeee, tak tomu samozřejmě není. Dacia Duster je označován za "levný" automobil. Otázku, zda je 300 000,- Kč málo, ponechme nyní stranou.

Přístrojovka stejně jako ostatní ovládací prvky (rádia, klimatizace apod.) působí poněkud zastaralým či dokonce předpotopním dojmem. Ono se vlastně ani není co divit. Většina komponentů je převzata ze starých renaultů. Sice se jedná o léty prověřenou techniku, ale zub času je na ní už opravdu znát.

011: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech 

Pokud bychom měli vybrat věc, která nás nejvíc štve, pak by to bezpochyby byl digitální displej, který je, považte sami, jednořádkový! Displej vám sice ukáže venkovní teplotu, aktuální čas, odjeté kilometry celkem, odjeté kilometry za den, aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu a dokonce i počet km, které vám zbývají, než budete muset znovu natankovat, ale pro každou informaci je třeba stisknout tlačítko na páčce, kterou zároveň ovládáte stěrače. Zkrátka a dobře, jedná se sice jen o detail, ale stejně ...

008: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech 009: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech 010: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Palubní deska je vyrobena z tvrdých plastů, které nám ovšem nikterak nevadí. Po faceliftu v roce 2013 doznala palubka několika výrazných změn. Zmizely z ní tlačítka na elektrické ovládání oken a naopak přibylo hned několik odkládacích ploch. Z Dustera se tak jako mávnutím kouzelného proutku stalo zase o něco víc hezké, ale hlavně praktické auto.

02: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech 03: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Zastaralé technologie, na které jsme hned v úvodu článku upozorňovali, zase tak zastaralé nejsou. Radio je digitální a pomocí funkce bluetooth, kterou je standardně vybaveno, se spáruje s vaším chytrým telefonem, pakliže to ovšem není jablíčko.

04: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Stejný problém mají s jablíčkem i jiné značky a popravdě si nemyslíme, že by majitel jablíčka sedlal právě Dacii, takže vlastně není ani co řešit. Samozřejmostí je pak i kontrolka tlaku pneumatik, rádce, jakou rychlost máte právě zařadit, či brzdový asistent do kopce. Sedačka řidiče je ve vyšších výbavách (tedy i v té naší) výškově nastavitelná a nabízí dostatek pohodlí i při delších cestách. Pokud byste si chtěli připlatit a mít ještě trochu toho komfortu navíc, můžete si v doplňkové výbavě pořídit praktickou loketní opěrku. Na vyhřívaná zrcátka či přední okno ale rovnou zapomeňte! Tyhle vymoženosti Dacia nenabízí ani v doplňkové výbavě, i když nikdy neříkejte nikdy! Nově je možné za příplatek 6000,- Kč vybavit Dustera vyhříváním předních sedaček. Pro někoho samozřejmost, pro Dacii novinka.

05: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech 06: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Náš Duster je poháněn benzínovým motorem 1,6 o výkonu 84 kW. V reálu se o žádného závodníka nejedná a jeho rozjezdy jsou spíš vlažnější. Na druhou stranu, když se mu šlápne na "krk", dokáže upalovat rychlostí až 165 km/h. Motoru za studena občas skáčou otáčky a je tak lepší ho nechat zahřát. Pak odvádí svou práci na výbornou, a to při naší průměrné spotřebě 7,9 l/100 km dle palubního počítače.

Kufr o objemu 475 litrů je dostatečně velký pro převoz týdenního nákupu, kočárku a bát se nemusíte ani v případě, že se chystáte na dovolenou třeba do Chorvatska. Sklopením zadních sedaček lze navíc kufr rozšířit až na 1636 litrů! Zkrátka a dobře Duster je univerzál pro každý den. Protože úložných prostor není nikdy dost, rozhodli jsme se pro nákup uzamykatelných střešních nosičů z originálního příslušenství Dacia.

 01: Rumunský Dracula po 20 000 kilometrech

Představení a jízdní dojmy máme za sebou, takže jak je to vlastně s tou tolik diskutovanou kvalitou? Na autu po 20 000 km nic nevrže ani neskřípe a na první pohled vypadá vše dobře. Nebyli bychom to ale my v redakci, abychom Dustera neprozkoumali opravdu, ale opravdu důkladně a ejhle. Spínače osvětlení kabiny, které jsou umístěny ve stropu, jsou fakt pro ostudu. Navíc, jak jsme zjistili, je světlo u spolujezdce nefunkční a žárovkou to faaakt není. Automobil však máme v záruce a vzhledem k tomu, že se jedná o drobnost, hodláme to řešit až v rámci garanční prohlídky, která je naplánována na listopad tohoto roku. Krom této "drobné" poruchy jsme však museli řešit ještě jednu závadu. Po ujetí cca 13 000 km nám začal pískat ventilátor topení. Následovala návštěva servisu, kde nám byl ventilátor v rámci záruky vyměněn za nový a od té doby, ťuk, ťuk, ťuk, vše funguje tak, jak má.

Závěrem asi tolik: Pokud bychom se dnes znovu rozhodovali jaké auto koupit, opět by to vyhrál Duster, kterým našim potřebám absolutně vyhovuje. Pokud oželíte nějaká ta cinkrlátka v podobě vyhřívaných zrcátek apod., dostanete za své peníze vcelku bytelné a spolehlivé auto. Až nám bude na tachometru svítit dalších odjetých 20 000 km, dámě opět vědět, jak se věci mají. Do té doby si tentokrát netradičně sami sobě popřejeme hodně šťastných kilometrů.

PS: Naše rada na závěr zní, při převzetí auta ze servisu je dobré si ho pořádně zkontrolovat a je jedno, jestli máte Dacii, Forda nebo třeba BMW. O tom ale třeba zase někdy příště ....

 

Naše hodnocení: 85%

Poslední komentáře (1 komentář)

Jezdím v práci z Dacií Dokker Van cca rok. Najeto cca 25000km. V mnohém s Vámi souhlasím. Např. ten palubní PC s jednořádkovým displayem a ovládáním jedním čudlem je na dnešní dobu fakt katastrofa - aspoň 2 čudle tam mohli dát, aby se nemuselo listovat furt dokola. Navzdory tomu, co píšete o vyhřívaných zrcátkách, ve výbavě našeho Dokkera jsou. První "mouchy" jsme zjistili hned po převzetí nového auta - plast po obvodu ventilátoru na chladiči je v jednom místě asi 10cm odštíplej, na podběhu v motorovým prostoru je ohromnej blemtanec doho tmelu, co tím při výrobě utěsňujou sváry karoserie - jak kdyby tam někomu upadla hrouda o velikosti a tvaru středně velkýho ho.na a on ho tam nechal zaschnout. Protože se nejednalo o žádný závady, který by omezovaly provoz a už jsme s autem potřebovali jezdit, rozhodli jsem se to neřešit - pár dní trvalo, než jsme sehnali námi požadovanou výbavu - potřebovali jsme skladový auto, nemohli jsme čekat několik týdnů až měsíců, až nám vyroběj nový na objednávku. Po cca 15000km začalo něco praskat v přední nápravě při zatáčení, při brždění, při zrychlení - prostě jako kdyby přední náprava na karoserii "kloktala". Takže reklamace. V autorizovaným servisu až na třetí pokus zjistili v čem je problém - jeden ze 4 šroubů rámu motoru zespodu auta byl do kastle narvanej přes závit, nebyl pořádně dotaženej a nešel ani tam, ani ven. Takže se musel násilím utrhnout, zbytek odvrtat, závit opravit a našroubovat novej šroub. Jinak co se týká ostatní techniky, zatím OK. Takže můj result na tuhle značku zní: Ano, Dacie by byly dobrý auta, kdyby je nemotovali vožralý Rumuni!

Jo a kdyby někoho nesnesitelně otravovalo to pískání, když se člověk nepřipoutá a v autorizovaným servisu mu tvrdili, že to nejde nijak obejít, vypnout, zkrátit dobu pískání apod., tak stačí povytáhnout ten žlutej konektor pod sedačkou a je po problému ;-) - předpokládám, že tohle bude u všech Dacií stejný.

Otevřít diskuzi

Související články

Garáže skrývají majetek za statisíce, zabezpečení ale chybí

Garáže skrývají majetek za statisíce, zabezpečení ale chybí

Ostatní

22.9.2020

Martin Thoř

0

S podzimem definitivně končí letošní sezona a do garáží se kromě nepotřebného nářadí a sportovního vybavení stěhují i silné stroje, které zvolna zazimovávají také motorkáři. Garáže se tak plní cennými věcmi a stávají se oblíbeným cílem zlodějů, kteří počítají s jejich chabým či zcela chybějícím...

Více

BONMOTO - když nákup, tak se slevou!

BONMOTO - když nákup, tak se slevou!

Ostatní

17.9.2020

Redakce SP.cz

1

Na základě spolupráce našeho portálu se společností BONMOTO, nabízíme všem našim čtenářům možnost zařadit se do věrnostního programu a čerpat, tak slevy na vaše nákupy.

Více

Nákup skútru za pár kaček?

Nákup skútru za pár kaček?

Ostatní

15.9.2020

Redakce SP.cz

0

Uvažujete o koupi skútra a nechcete za něj dát "majlant"? Pojďte se spolu s námi podívat na ty nejlevnější skútry, které lze na našem trhu najít. Cena startuje už hluboko pod 20 000,- Kč!

Více

Tip na výlet nejen pro Pražáky

Tip na výlet nejen pro Pražáky

Ostatní

16.8.2020

Redakce SP.cz

0

Slunečné počasí posledních dnů láká nejen k vodě, ale i k nějakému tomu výletu na skútru či motorce. Tip na jeden takový výlet vám právě přinášíme.

Více

BONMOTO - na vlastní kůži!

BONMOTO - na vlastní kůži!

Ostatní

24.7.2020

Redakce SP.cz

0

Na první a možná i druhý pohled by se mohlo zdát, že se jedná o klasický PR článek, kterých najdete na netu plno. Tady se o PR, ale skutečně nejedná a jedná se jen a jen o naši osobní zkušenost, s kterou jsme se rozhodli se s vámi podělit a to i přesto, že poodhalíme něco z toho co pro vás v...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz