TGB Bullet 125. Včelí kulka
Tchajwanské skútry TGB jsou na našem trhu relativně mladé. Kromě Bulletu 125 je v nabídce i X-Motion 250 a padesátky Bullet, Express a Hawk, a všechno to jsou designově zdařilé a vůbec ne špatné skútry. Řídítka se v rejdu nezastaví o kolena, což je dobře. Jakmile mi tohle skútr udělá, skončil.
Bullet 125 je skútr střední třídy s mladistvým, sportovním designem - podívejte se třeba na ty červené třmeny brzd. Na design má TGB vůbec docela štěstí, mají totiž výborného designéra. Tato továrna nejdřív, konkrétně od roku 1965 vyráběla díly na licenční italské Vespy, pak vyráběli celé skútry, 8000 kusů měsíčně (!), a roku 1978, už jako TGB neboli Taiwan Golden Bee Ltd., začala vyrábět skútry vlastní. K tomu ale pořád vyrábějí variátory, a to asi tak pro půlku Tchaj-wanu, taky pro Piaggio (X9), BMW (C1), Rotax, Aprilii (850 Mana), Peugeot, Minarelli, Moto Morini a další. V současnosti TGB produkuje zhruba 40 000 kusů ročně, z čehož 65 % dělají skútry, zbytek jsou čtyřkolky, a vše hlavně na export.
Bez vibrací
Bulleta 125 pohání čtyřdobý motor o výkonu 8,6 kW vlastní konstrukce i výroby. Dynamika vzduchem chlazeného motoru je překvapivě dobrá, a to i ve dvou, ne nadarmo jsou čtyřdobé stopětadvacítky ideálním kompromisem mezi malými rozměry, ovladatelností a výkonem motoru. Za jízdy vás mile překvapí, že motor je prakticky bez vibrací, ani v zrcátkách, ani ve stupačkách, ani v sedle. Sedlo je příjemné, tvrdé tak akorát. Spolujezdec má trochu méně místa, ale zase má vlastní výklopné stupačky. Řídítka se v rejdu nezastaví o kolena, což je dobře. Jakmile mi tohle skútr udělá, skončil. Nejde si nevšimnout velmi dobrého zpracování, spáry mezi plasty jsou stejně široké, nikde nic nechrastí, neskřípe. Výtku bych měl snad pouze k trochu delší dráze plynové rukojeti a k samosklápěcímu pohotovostnímu stojánku, jehož žlutě kadmiované pružiny příliš nekorespondují s designem, a který také trochu vyčnívá ven. Ale aspoň je v sousedství pevného ocelového oka pro řetěz na zamčení, což je ve státě, kde policie při krádežích motorových vozidel naprosto selhává, a kde zákony nadržují zločincům, výhoda k nezaplacení.
Otáčkoměr trochu navíc
Stylové přístrojovce dominuje otáčkoměr s červeným polem v 10 000 otáčkách. Ovšem to vám může být srdečně fuk, protože u variátoru otáčkoměr stejně nepotřebujete. Rukojeti jsou příjemné, měkké, a do rukou padnou i páčky. Zadní brzdu v pohodě zablokujete, a i přední brzda je účinná. Pérování je tužší, ale ne nepříjemné, tvrdé pérování má dneska každý moderní skútr. Nechybí zásuvka na 12 V, úložný prostor pod sedačkou s přístupem k palivové nádrži a háček na nákup pod řídítky. Užitkovost Bulleta jde dále zvýšit kufry, nosičem a plexištítem, které také český dovozce skútrů TGB, firma ASP Group, nabízí.
Verdikt
Motor: 7/10
Podvozek: 7/10
Brzdy: 7/10
Praktičnost: 7/10
Výkon/cena: 8/10
text: L. Záruba
foto: Petr Záruba
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Honda ve Vrbovce
12.3.2018
Motocykl roku 2018
15.2.2018
PCX ve verzi elektro
12.2.2018
PF 2018
24.12.2017
MAXSYM TL
12.12.2017
Podcasty
Suchý dingo u protinožců (Kodo118)
18.10.2017
Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě
Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)
1.5.2017
Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...
Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)
31.3.2017
Natočíte sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. |
1.6.2018 - 3.6.2018
9.6.2018
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi