Yamaha NMax 125 ABS

Yamaha NMax 125 ABS - skútr s velkými ambicemi

10.7.2015

Viktor Hrachovec

Skútr Yamaha NMax je odpovědí Yamahy na jeden z nejprodávanějších skútrů současnosti, Hondu PCX. O tom, že NMax by mohl s prodejními statistikami skútrů do 125 ccm pořádně zamíchat, jsou si u Yamahy takřka jisti a odpovídalo tomu i představení této novinky, které se konalo ve velkém stylu v Hotelu Čertousy.

Yamaha vkládá do modelu NMax velké naděje. NMax je veřejnosti prezentován jako všestranný městský skútr s velkým výkonem, nízkou spotřebou, dobrou obratností, velkým úložným prostorem a účinnými brzdami.

023: Yamaha NMax 125 ABS 

Po stránce designu se NMax místy až příliš nápadně podobá Hondě PCX. Nad jednoduchým předním světlometem se tkví miniaturní sportovní plexi štítek, který je zde stejně jako v případě PCX spíš pro parádu než z důvodů funkčnosti. Ve zdvihnutém středovém tunelu je pak stejně jako u Hondy umístěno víčko nádrže a taktéž skříňka zapalování je multifunkční, i když nutno dodat, že u NMaxe vypadá tak nějak bytelněji. Tím ale veškerá podobnost končí, a aby také ne!

002: Yamaha NMax 125 ABS 014: Yamaha NMax 125 ABS 015: Yamaha NMax 125 ABS

Po usazení do rozměrného a pohodlného sedla, které je umístěno 765 mm nad zemí, mě mile překvapil až nečekaný prostor pro nohy. Díky výborně tvarovaným nášlapům si navíc můžete polohu nohou měnit. Je libo je natáhnout? NMax vám to dovolí! Se svou výškou 183 cm jsem se na skútr poskládal s naprostou lehkostí a samozřejmostí, přičemž nedostatkem místa na skútru nebudou trpět ani lidi s výškou přes 2 metry. Za tohle si NMax zasloužil první plusové body. 

029: Yamaha NMax 125 ABS 030: Yamaha NMax 125 ABS

Další plusové body pak NMax získává za plně digitální přístrojovou desku, jejíž součástí jsou i hodiny. Žádné nesmyslné funkce, jako je změna podsvětlení či informace o stavu baterie, ale krásně přehledný LCD displej. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla! Ovládání na řídítkách je více méně klasické. Škoda jen chybějících výstražných blinkrů, které už i v kategorii skútrů do 125 ccm bývají tak nějak samozřejmostí. Stejně jako většina nových skútrů je i NMax vybaven automatickým zapínáním světel. Klasicky umístěná zrcátka poskytují dobrý výhled o dění za vámi bez nutnosti se jakkoliv otáčet, natáčet či dávat ramena k sobě.

021: Yamaha NMax 125 ABS 019: Yamaha NMax 125 ABS 020: Yamaha NMax 125 ABS

Pod sedlem se nachází úložný prostor, který bez problémů pojme jednu integrální přilbu a ještě nějaké to místo zbude třeba na povinnou výbavu. Další drobnosti, jako je např. pet lahev o objemu 0,5 l, můžete umístit do otevřeného kastlíku před levým kolenem řidiče. Ani jeden z úložných prostorů však není vybaven 12V zásuvkou.  

003: Yamaha NMax 125 ABS

Jedním z velkých trumfů NMaxe je jeho motor. Jednoválec, kapalinou chlazený, 4-taktní, SOHC, 4-ventilový o maximálním výkonu 9 kW při 7500 ot./min dokáže skútr rozpohybovat až za hranici 100 km/h. Nám se při krátkém testu povedlo ze skútru vymáčknout dokonce 108 km/h. Zajímavým údajem, který však budeme moci ověřit až po klasickém testu, je deklarovaná spotřeba. I přesto, že skútr nemá systém start/stop, kterým je vybavena Honda PCX, disponuje vyšším výkonem o 0,4 kW, je udávaná spotřeba pod 2 litry na 100 km!!! Nádrž o objemu necelých 7 l vám tak v ideálním případě vystačí k najetí necelých 400 km!!!

 006: Yamaha NMax 125 ABS

Výrazně navrch má NMax i v oblasti bezpečnosti, kdy obě jeho brzdy jsou kotoučové o průměru 230 mm a skútr je navíc vybaven systémem ABS, který by měl být už od příštího roku povinným pro všechy nově vyrobené motocykly. Brzdy fungují na výbornou a díky ABS se nemusíte bát za ně pořádně vzít.

 009: Yamaha NMax 125 ABS 010: Yamaha NMax 125 ABS

Po nastartování se ozve klasický příjemný zvuk čtyřtaktního jednoválce. Velmi příjemná je odezva skútru na přidání plynu, kdy jeho akcelerace je bez sebemenší prodlevy. S ovladatelností 127 kg těžkého skútru nebudou mít problémy ani dívky, a to jak při jízdě, tak při manipulaci na místě. Štíhlá kapotáž umožňuje výbornou prostupnost dopravní kolonou a výkonný motor vás spolehlivě podrží při nejednom předjížděcím manévru. I přes malá 13-palcová kola není přejezd přes retardéry žádným utrpením. NMax si hravě poradí jak s rozbitou polňačkou, tak s kvalitní asfaltkou a rozházet se nenechá ani při táhlých stoupáních. V zatáčkách si drží stopu a nijak neprotestuje. Celkově tak po krátké vyjížďce nelze napsat křivého slova ... snad jen díky miniaturnímu plexi štítku musíte počítat s takřka nulovou ochranou před větrem a deštěm. Řešení je však víc než jednoduché .....

037: Yamaha NMax 125 ABS 036: Yamaha NMax 125 ABS 035: Yamaha NMax 125 ABS

Yamaha NMax se nám tak po krátkém seznámení jeví jako povedený skútr s nemalými ambicemi. Skútr je k dostání ve 4 barevných variantách (bílá, červená, černá, titanová) a to za cenu 74 990,- Kč. Nutno podotknout, že samotný systém ABS, kterým je skútr vybaven již v základu, stojí u různých modelů a různých značek v příplatkové výbavě okolo 10 000,- Kč! To, zda Yamaha NMax dokáže zaujmout širokou veřejnost tak, jako například Honda PCX, ukáže až čas. Jisté je, že na to má a za naši redakci dáváme NMaxu palec nahoru!

 

Poslední komentáře (9 komentářů)

Jen tak pro zajímavost. Někdo tu píše nic moc spotřeba .Kde jste to vzali? Mám 110 kg a na nádrž ,podotýkám první nádrž jsem najel 260km. A že by plasty apod. neseděli, tak o tom taky nic nevím. Neznám PCX ale Yamaha je dělaná velmi dobře. Ano má tvrdší podvozek a sedadlo taktéž nic moc na delší cestování,sklon sedačky je moc dolů. Takže u mě má za to -. Ale jinak je to povedený skútr.

Pochopil jsem , že vlatníš PCX , takže tvoje názory nejsou subjektivní. Určitě si na Nmaxu seděl a vyzkoušel když takhle mluvíš.
Já mohu říci že ano , řídil jsem PCXa  také jsem seděl na Nmaxu.
´Posed u Nmaxu je rozhodně pohodlněnjší než na PCX, protažení nohou je LUXUSNÍ.
Motorově by měl být lepší když se podíváš na parametry , už jenom 4 ventily místo 2 .
Spotřebu 3,1 litru , kdes to sebral?
A že nemá 12v zásuvku, otázka pár korun , ale nemyslím že bych využíval na cestování do prace kolem 10 km .
Pochopil bych to u Maxi skútru, kde cestuješ nějaké dálky.
Uzamikatelná zásuvka ? dejsi do své schránky lahev a uzavři , pak jí otevři na semaforech a vyndej aby ses napil . Docela masakr, HODNĚ ŠPATNEJ PŘÍSTUP.
U Nmaxe si pohodlně vyndáš a nazdar.
Jo ještě jedna věc ty 14" kola na PCX jsou dost děsivý úzky galusky a kloužou jak .........
Takže opravdu nechápu tvoje připomínky.
Nevím proč se k tomu vyjadřují lidi kteří skútr neviděli , ale hned to odsouděj.

Žádná hitpráda Nmax.Nejlepší bude as bude jen ta maximálka o 5km více než pcx. PCX WINS při spuštění (7,7 s 0-100metr pevným startem), a vždy udivuje svojí reaktivitou při nízkých otáčkách. Nmax není daleko však (7,9 s),  a maximální rychlost 103 v tomto testu). spotřeba Nmax 3,1 dojezd 210km na 6,6l nadrž a PCX 2,8 280 na 8,l nadrž.

Otevřít diskuzi

Související články

HONDA SH125i modelový rok 2020

HONDA SH125i modelový rok 2020

Představujeme

8.11.2019

TZ - www.honda.cz

0

Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě – a jednička na trhu v roce 2018 s téměř 19 000 prodanými kusy – vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj. Elegantní přepracovaná kapotáž a modifikovaný rám nabízejí o více než 50 % více odkládacího prostoru; revidovaná geometrie přináší vyšší...

Více

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

KYMCO New People S 125i ABS : Nov ý člen oblíbené rodiny

Představujeme

15.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Již více než dvě desetiletí brázdí silnice několika kontinentů vozidla modelové řady People, která obsahuje vozidla od 50 až do 300 ccm. A právě nyní KYMCO uvádí na trh nového člena této rodiny s označením New People S 125i ABS.

Více

HONDA SUPER CUB C125

HONDA SUPER CUB C125

Představujeme

14.10.2018

TZ - www.honda.cz

0

Super Cub – nejlépe prodávané motorové vozidlo na světě – se vrací do Evropy. Uchovává si své pověstně dostupné výkonnostní charakteristiky i unikátní nadčasový vzhled, a navíc nabízí dynamický motor s objemem 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické řazení, nový odolný podvozek, odpružení s...

Více

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

HONDA FORZA 125, modelový rok 2018

Představujeme

10.10.2018

TZ - www.honda.cz

0

Sportovní/GT skútr Honda Forza 125, který stojí v čele svého segmentu, si zachovává své proporce se strmě stoupající přídí. V rámci každoročních vylepšení získal nový vzhled, elektricky nastavitelný štít, LED ukazatele směru, větší zavazadlový prostor pod sedlem, nový přístrojový panel, dvě...

Více

KYMCO Like II 125i CBS: Nástupce oblíbeného retro modelu

KYMCO Like II 125i CBS: Nástupce oblíbeného retro modelu

Představujeme

8.10.2018

TZ - www.kymco.cz

0

Oblíbená modelová řada LIKE je v programu již od roku 2009, ale nový LIKE II nemá kromě jména se stávající verzí téměř nic společného. LIKE II 125i CBS je kompletně nově vyvinutý model po stránce techniky i designu. Jeho srdcem je nově vyvinutý vzduchem chlazený motor splňující normu EURO4 a...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz