Suzuki Burgman AN 650/AN 650 Executive. Flotila vyplouvá na cesty

Suzuki Burgman AN 650/AN 650 Executive. Flotila vyplouvá na cesty

21.4.2005

ČMN

Říkáte si, že už je jaro, jste nadržení na nové modely a my tady vytahujeme starého Burgmana? On to ale stále ještě je ten největší skútr na trhu. Jenom největší, nebo taky nejlepší? Tu otázku jsme si položili taky.

Kategorie velkoobjemových skútrů v posledních sezonách zaznamenala velký nárůst, modelem Burgman AN 650, od loňska prodávaným také v extranóbl verzi označené Executive, Suzuki reagovala na velké skútry konkurence. Honba za luxusním svezením bez řazení rychlostí se u velkoobjemových skútrů datuje už do roku 1999, kdy měla konkurence při pohledu na tehdy čtyřstovkového Burgmana stejné pocity jako středověcí křižáci, na které se Husité šklebili zpoza obrněného žebřiňáku. Prostě překvápko, maximální NEJ, které do té doby nikdo nevyrobil. Velikostí agregátu pak sice chvíli maxiskútrům kralovala šestistovková Honda Silver Wing, ale na výstavě v Mnichově v roce 2002 byl představen právě Burgman AN 650 a vše se opakovalo.

Už na první pohled obr s neuvěřitelně dlouhým, téměř 160centimetrovým rozvorem, rozhodně není "takové to malé vozítko pro holky". Vždyť předpokladem pro kočírování pěti desítek koní je motocyklový řidičák toho nejvyššího kalibru. Burgman jede skoro 190 a do stopadesáti jde za plynem až překvapivě ochotně. Schopnost akcelerovat i ve vysokých rychlostech má na svědomí agilní řadový dvouválec se vstřikováním paliva a rozvodem 2xOHC, který přebytečné teplo odevzdává vodě. Nevibrující pohodlí osádky je zajištěno pružným uložením motoru se dvěma vyvažovacími hřídely. Ekologický provoz zajišťuje třícestný řízený katalyzátor se sondou lambda.

Řídítka jako joystick

Do pomyslné role šéfa třídy nestaví Burgmana pouze nejvyšší zdvihový objem motoru, ale také množství technických vychytávek. Pojďme se proto nyní podívat na trošku zajímavější věcičky, s nimiž si můžeme za jízdy hrát. Mimo plynu, brzd a klaksonu to je hlavně kouzelné žluté tlačítko na levém řídítku, kterým můžeme vypnout pro skútry klasické automatické řazení rychlostí a vyzkoušet si manuální sekvenční řazení šedými tlačítky Up a Down. O aktuálně zvolené rychlosti nás pochopitelně informuje kontrolka na digitálním displeji.

Výrobce navíc Burgmana pro řidičovy radovánky obohatil možností volby dvou stylů jízdy: Normal nebo o malinko radostnější Power, které můžeme využívat nezávisle na automatickém nebo manuálním řazení rychlostí. Agresivnější styl jízdy navolíme stisknutím tlačítka Power, čímž motor okamžitě nabere vyšší otáčky. V praxi jej ale využijeme snad jen při rozjezdech nebo pro rychlé předjetí (pokud ovšem jednoduše nenecháme Power stále zapnutý).
Ruční řazení rychlostí je sice superzábava, mě ale po čase přestalo bavit a raději jsem vše nechal automatice a užíval si pohodlné jízdy. Ostatně, motor má na skútra síly opravdu dost.

Bezstarostná jízda

Právě pohodlí je u velkoobjemových skútrů snad nejdůležitějším kritériem pro hodnocení kvality. U Burgmana k němu přispívá velké přední plexi a pohodlné sedlo s nastavitelnou opěrkou řidiče. Ta ale bohužel u základní verze chybí, což při porovnání s menší čtyřstovkou, která ji má, působí jako krok zpět. Mínusové body Burgman překvapivě získal také za špatnou stabilitu a sklony k padání na stranu, což se projevuje jen při dobrzďování nebo v rychlosti kroku.

Za jízdy se podvozek chová klidně a ovládání motocyklu je rovněž bezproblémové. Pochvalu si zaslouží také brzdy, zejména dva kotouče na předním kole, a opravdu velkorysý zavazadlový prostor.

Verze Executive se oproti základní šestsetpadesátce liší opěrkou pro spolujezdce, elektricky sklopnými zrcátky ovládanými speciálním tlačítkem na levém řídítku, ale hlavně brzdami s antiblokovacím systémem ABS.

V souhrnu lze nejsilnějšího skútra na trhu hodnotit vysoce pozitivně, zejména teď, kdy Suzuki nabízí verzi Executive pod 260 tisíc, oproti původním 319 tisíc - to byla na skútra skutečná darda.

text: Zdeněk
foto: Přéma, Zdeněk

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz