Suzuki Burgman AN 650/AN 650 Executive. Flotila vyplouvá na cesty

Suzuki Burgman AN 650/AN 650 Executive. Flotila vyplouvá na cesty

21.4.2005

ČMN

Říkáte si, že už je jaro, jste nadržení na nové modely a my tady vytahujeme starého Burgmana? On to ale stále ještě je ten největší skútr na trhu. Jenom největší, nebo taky nejlepší? Tu otázku jsme si položili taky.

Kategorie velkoobjemových skútrů v posledních sezonách zaznamenala velký nárůst, modelem Burgman AN 650, od loňska prodávaným také v extranóbl verzi označené Executive, Suzuki reagovala na velké skútry konkurence. Honba za luxusním svezením bez řazení rychlostí se u velkoobjemových skútrů datuje už do roku 1999, kdy měla konkurence při pohledu na tehdy čtyřstovkového Burgmana stejné pocity jako středověcí křižáci, na které se Husité šklebili zpoza obrněného žebřiňáku. Prostě překvápko, maximální NEJ, které do té doby nikdo nevyrobil. Velikostí agregátu pak sice chvíli maxiskútrům kralovala šestistovková Honda Silver Wing, ale na výstavě v Mnichově v roce 2002 byl představen právě Burgman AN 650 a vše se opakovalo.

Už na první pohled obr s neuvěřitelně dlouhým, téměř 160centimetrovým rozvorem, rozhodně není "takové to malé vozítko pro holky". Vždyť předpokladem pro kočírování pěti desítek koní je motocyklový řidičák toho nejvyššího kalibru. Burgman jede skoro 190 a do stopadesáti jde za plynem až překvapivě ochotně. Schopnost akcelerovat i ve vysokých rychlostech má na svědomí agilní řadový dvouválec se vstřikováním paliva a rozvodem 2xOHC, který přebytečné teplo odevzdává vodě. Nevibrující pohodlí osádky je zajištěno pružným uložením motoru se dvěma vyvažovacími hřídely. Ekologický provoz zajišťuje třícestný řízený katalyzátor se sondou lambda.

Řídítka jako joystick

Do pomyslné role šéfa třídy nestaví Burgmana pouze nejvyšší zdvihový objem motoru, ale také množství technických vychytávek. Pojďme se proto nyní podívat na trošku zajímavější věcičky, s nimiž si můžeme za jízdy hrát. Mimo plynu, brzd a klaksonu to je hlavně kouzelné žluté tlačítko na levém řídítku, kterým můžeme vypnout pro skútry klasické automatické řazení rychlostí a vyzkoušet si manuální sekvenční řazení šedými tlačítky Up a Down. O aktuálně zvolené rychlosti nás pochopitelně informuje kontrolka na digitálním displeji.

Výrobce navíc Burgmana pro řidičovy radovánky obohatil možností volby dvou stylů jízdy: Normal nebo o malinko radostnější Power, které můžeme využívat nezávisle na automatickém nebo manuálním řazení rychlostí. Agresivnější styl jízdy navolíme stisknutím tlačítka Power, čímž motor okamžitě nabere vyšší otáčky. V praxi jej ale využijeme snad jen při rozjezdech nebo pro rychlé předjetí (pokud ovšem jednoduše nenecháme Power stále zapnutý).
Ruční řazení rychlostí je sice superzábava, mě ale po čase přestalo bavit a raději jsem vše nechal automatice a užíval si pohodlné jízdy. Ostatně, motor má na skútra síly opravdu dost.

Bezstarostná jízda

Právě pohodlí je u velkoobjemových skútrů snad nejdůležitějším kritériem pro hodnocení kvality. U Burgmana k němu přispívá velké přední plexi a pohodlné sedlo s nastavitelnou opěrkou řidiče. Ta ale bohužel u základní verze chybí, což při porovnání s menší čtyřstovkou, která ji má, působí jako krok zpět. Mínusové body Burgman překvapivě získal také za špatnou stabilitu a sklony k padání na stranu, což se projevuje jen při dobrzďování nebo v rychlosti kroku.

Za jízdy se podvozek chová klidně a ovládání motocyklu je rovněž bezproblémové. Pochvalu si zaslouží také brzdy, zejména dva kotouče na předním kole, a opravdu velkorysý zavazadlový prostor.

Verze Executive se oproti základní šestsetpadesátce liší opěrkou pro spolujezdce, elektricky sklopnými zrcátky ovládanými speciálním tlačítkem na levém řídítku, ale hlavně brzdami s antiblokovacím systémem ABS.

V souhrnu lze nejsilnějšího skútra na trhu hodnotit vysoce pozitivně, zejména teď, kdy Suzuki nabízí verzi Executive pod 260 tisíc, oproti původním 319 tisíc - to byla na skútra skutečná darda.

text: Zdeněk
foto: Přéma, Zdeněk

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

MAXSYM TL

12.12.2017

MAXSYM TLO tchajwanských skútrech toho bylo v poslední době napsáno víc než dost, a to především díky Kymcu a jeho novým modelům. Pozadu ale nezůstal ani další tchajwanský výrobce SYM, který...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz