KEEWAY BLACKSTER 250i – NENÁROČNÝ POHODÁŘ

KEEWAY BLACKSTER 250i – NENÁROČNÝ POHODÁŘ

24.4.2015

František Hadt

Nebývá úplně zvykem zveřejňovat na Skútrportálu hodnocení klasických neskútrovských motocyklů – avšak tentokrát se nám do redakce dostal zajímavý stroj od výrobce, který je nám dobře znám právě výrobou skútrů – KEEWAY BLACKSTER 250i.

HISTORIE A SOUČASNOST SPOLEČNOSTI KEEWAY

Keeway je prémiovou značkou čínské skupiny motor Group Qianjiang. Společnost KEEWAY vznikla v roce 1999 v Maďarsku a jejím hlavním cílem bylo dostat se na špičku na regionálním trhu se skútry. Nyní po více jak 15 letech své existence je KEEWAY moderní rozvíjející se mezinárodní společností se zastoupením ve více jak 80 státech po celém světě. Navíc své portfolio společnost rozšířila také o motocykly a ATV. Špičkový design jednotlivých modelů má na svědomí tým mladých a velmi nadaných designérů, kteří spolupracují při vývoji designu a technologií s renomovanou značkou BENELLI. Stroje KEEWAY jsou vyráběny v supermoderním výrobním závodě o rozloze 670 000 m2 s téměř 14 000 zaměstnanci a ročně se zde vyrobí 1 200 000 strojů.

 002 003 004

VZHLED A DOJEM

KEEWAY BLACKSTER je typický cruiser, který se snaží vzdáleně napodobit stroje typu HARLEY. Zajímavé křivky, černá matná barva, velká objemná nádrž, dvojité chromované výfuky, vzduchem chlazený dvouválcový motor do V, klasické kulaté přední světlo či tachometr umístěný na nádrži – to vše dává dohromady velmi zajímavý celek. Z dálky na první pohled není tchajwanský původ vůbec znát a během testování na nás majitelé dospělých chopperů usilovně mávali. Při hodnocení vzhledu však musíme vznést kritiku na některé detaily, které snižují jinak velmi dobrý dojem z celého motocyklu. Mezi ty patří použití nevzhledných šroubů, sváry vytvořené na rámu motocyklu, slícování některých dílů a především řídítka nastavená šikmo ke směru jízdy. Ale abychom jen nekritizovali, musíme pochválit celkový dojem z motocyklu, který je více než dobrý. BLACKSTER je prostě velice pěkná stylovka, za kterou se každý otočí. Jen nám k roli cruiseru nepřipadla příliš vhodná paprsková kola a podle našeho názoru by si motocykl tohoto typu zasloužil spíše kola klasická drátěná.  

015 014 

O pohon BLACKSTERU se stará dvouválcový vzduchem chlazený motor o objemu 250 ccm, který dává největší výkon 12,9 kW při 8750 otáčkách za minutu. Papírově nevypadá udávaný výkon nijak závratně, ale jak jsme se vzápětí mohli přesvědčit, na stroj o pohotovostní hmotnosti 170 kg bohatě stačí. Zadní kolo je poháněné řetězem přes 5-stupňovou manuální převodovku.

023

Tlumení nerovností vozovky obstarává vpředu teleskopická vidlice a vzadu klasická „kyvka“ s pružinovými tlumiči s možností nastavení předpětí.

 027

JÍZDA

Usedáme za příjemně široká řídítka a jsme velmi mile překvapeni pohodlným posezem řidiče. Mezi koleny mohutná nádrž, které dominuje analogový rychloměr s digitálním počítadlem ujetých kilometrů a několika kontrolními svítilnami. Jednoduché, bez jakýchkoli elektronických výmyslů, ale jak říká moudré přísloví, kde nic není, nemá se co pokazit. V krátkosti tedy kontrolujeme všechny ovládací prvky – spínače světel, klakson, vše na svém obvyklém místě. Pro nás skútříkáře malá nezvyklost – každá strana směrových světel má své ovládací tlačítko. Tento způsob, který používá například legendární BMW 1200GS, se nám popravdě moc nezamlouval, ale zjistili jsme, že zvyknout se na to dá. Designová zrcátka nabízí překvapivě dobrý výhled dozadu a jak jsme se mohli přesvědčit, za jízdy nijak nevibrují. Dále pokračujeme v hledání spínací skříňky na nádrži někde poblíž kombinovaného přístrojového panelu a ejhle, spínací skříňku ne a nevidíme. Pátráme tedy dále a po chvilce nalézáme „spínačku“ umístěnou vlevo dole pod nádrží paliva. Přestože se nám toto místo nejeví zrovna jako nejvhodnější, u značkových cruiserů a chopperů to prostě takto bývá. Raději proto otáčíme klíčkem a tlačítkem spouštěče u pravé rukojeti řídítek roztáčíme motor. Zde nás čeká opravdové překvapení – z dvojice krásně tvarovaných a pochromovaných výfuků se ozývá velmi dospělý zvuk hodný pravého cruiseru. Po malém přidání plynu k nám začínají směřovat pohledy kolemjdoucích…opravdu působivé…

008 009 010

Řadíme tedy za jedna a stroj se pomalu dává do pohybu. Po rozjetí malý okamžik hledáme stupačky, které jsou umístěny „čoprovsky“ více vpředu, ale během pár vteřin jsme na palubě BLACKSTERU zabydleni a můžeme vyrazit vstříc nevšedním zážitkům. Na celkovém počítadle ujetých kilometrů svítí číslovka 200, a proto se chováme k motocyklu maximálně ohleduplně. I přes syrovost vyráží BLACKSTER hbitě kupředu, proto dále řadíme dva, tři, až do doby, kdy dojíždíme k prvním semaforům. Řidič vedle nás stahuje okénko, aby lépe slyšel zvuk, linoucí se z koncovek výfuků. Tohle nás prostě baví.  Na semaforu padá zelená, řadíme a jedeme BLACKSTERA prověřit na naši oblíbenou zkušební trať  – podél Vltavy směrem Davle a Štěchovice a Slapy. První pocity, které na BLACKSTERU máme, vystihuje slovo svoboda. Jarní slunce se opírá do vozovky, automobily necháváme za námi ve zpětných zrcátkách a užíváme si ten nádherný pocit volnosti. Po několika najetých kilometrech docházíme ke zjištění, že nejlépe se motocykl cítí v nižším pásmu otáček a při rychlostech 80-100 km/h. Pětistupňová převodovka je příjemně odstupňovaná a pětku řadíme klidně v padesáti, dvouválcová dvěstěpadesátka si jen tak brumlá a bez jakéhokoli cukání klidně zrychluje. Samozřejmě nemůžeme čekat zázraky a také musíme mít na paměti, že sedíme na motocyklu s cenovkou hluboko pod 100 tisíc, ale jízdu na BLACKSTERU lze ohodnotit jako velmi příjemnou a motocykl je až do 100 km/h příjemně dynamický. Rychlost v případě BLACKSTERU není to, oč tu běží, ale pohoda, to je to správné slovo pro vyjádření jízdních pocitů. Prostě se toulat krajinou po krásách naší země, občas zastavit v hospůdce u silnice na něco dobrého a prostě si jen tak žít. O pohodlí při „kochací“ jízdě se stará příjemně naladěný podvozek, který je shovívavý i k pozadí spolujezdce. Stroj se i při plném osazení chová nezáludně a kupodivu kila navíc nejsou na jízdním projevu ani moc znát. Při jízdě se neubráníme kritice umístění přístrojového panelu, kdy styl zvítězil nad ergonomií. Rychloměr nacházející se po vzoru chopperů na nádrži je mimo zorný úhel řidiče a zjistit aktuální rychlost vyžaduje trošku soustředění. Další nemilé překvapení přichází v okamžiku, kdy zastavujeme u krajnice a chceme vypnout motor. Marně hledáme tlačítko lidově nazývané „chcípák“, a tak nezbývá než vypnout zapalování klíčkem ve spínací skříňce kdesi dole u motoru.

007

O tom, že BLACKSTER dokáže upalovat rychlostí kolem 120 km/h, jsme se dodtatečně přesvědčili, ale jak je na tom s brzděním? O zpomalování se stará dvojice kotoučových brzd. Za všech okolností nás dokázaly bezpečně zpomalit či zastavit, i když ne s takovou razancí, na jakou jsme zvyklí u některých skútrů.

021 010

Během testování jsme ujeli s BLACKSTEREM cca 400 km, a to s průměrnou spotřebou 3,7 l/100 km. Vzhledem k tomu, že motor byl ještě syrový, jedná se o slušnou hodnotu. Navíc každým kilometrem stoupala chuť motoru do práce a dá se předpokládat, že i spotřeba paliva po zajetí klesne ještě níže. S plnou nádrží o objemu 13,5 litru tak lze ujet hodně přes 300 km.

 

PLUSY A MINUSY

+             Super zvuk motoru

+             V nízkých otáčkách slušný zátah

+             Slušné odpružení

+             I při jízdě ve dvou slušné jízdní vlastnosti

+             Široká řídítka perfektně padnoucí do ruky

 

-              Umístění spínací skříňky

-              Přístrojová deska mimo zorný úhel

-              Absence „chcípáku“

-              Horší dílenské zpracování

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor                                  dvouválec 4-taktní

Obsah                                 249 ccm

Výkon                                 12,9 kW / 8750 rpm

Chlazení                              vzduchem chlazený

Převodovka                         manuální, 5-stupňová

Startování                           elektrické

Odpružení                           teleskopická / kyvná vidlice

Brzdy                                 kotoučová / kotoučová

Pneu                                  110/90-16

Hmotnost                            170 kg

Objem nádrže                     13,5 l

Barevné varianty                 černá

 

Cena s DPH                        84 900 Kč

 

ZÁVĚR

Během dvou týdnů jsme KEEWAY BLACKSTER důkladně prověřili v městském provozu, na venkovských cestách i na dálničním tahu. Při pobytu na palubě tohoto motocyklu jsme ocenili nezáludné chování, příjemný výkon dvouválcového motoru, nízkou spotřebu a především notnou dávku stylovosti. Výtky musíme směřovat k provedení některých detailů a chybějícímu tlačítku vypínání zapalování. Při celkovém hodnocení můžeme stroj doporučit všem začátečníkům nebo jej naopak ocení ti, kteří už si z jakýchkoli důvodů netroufají na velký motocykl. Při troše skromnosti je však BLACKSTER schopen pro své uživatele zprostředkovat spoustu zážitků z jízdy. Pokud tedy toužíte po stroji, který má svůj styl a se kterým se budete cítit svobodní a budete si užívat radost z jízdy, pak BLACKSTER 250i je pro vás tou pravou volbou. Na stroj je poskytována dvouletá záruka.

024 026 022

Naše hodnocení: 75%

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

HONDA X-ADV – slečna drsňák

HONDA X-ADV – slečna drsňák

Recenze a testy

17.7.2017

František Hadt

4

Jednou z největších letošních novinek, které Honda představila, je bezesporu velice zajímavý stroj HONDA X-ADV. Motocykl ve stylu „crossoveru“, který svým vzhledem dává najevo, že se hodí nejen do města, ale i na delší cesty, a navíc se nezalekne ani mírného terénu.

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

Bleskovky

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě    

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz