Peugeot New Vivacity. Spoutaný bonbónek
Jinými slovy důrazně doporučuji nehrát šaškárnu a prodávat otevřenou verzi
Vivacity je pěkným příkladem toho, jak mnoho se toho na trhu skútrů změnilo. Vítejte v novém světě padesátek.
Před deseti lety stála tehdejší verze bez pár korun 60 tisíc a s touto cenovkou byla nejlevnějším Peugeotem. V okolí této sumičky ostatně začínaly ceníky skútrů všech výrobců. Dnes začínají nabídky za nejlevnější skútry hluboko pod polovinou této částky. Nová Vivacity už není nejlevnější ani u Peugeotů: model V-Clic vyjde na 27 500, nová Vivacity byla zlevněna z původních 44 900 na 38 000, což je přibližně střední hladina, ve které se padíky dnes pohybují.
Technických změn proti předchozí generaci pár je, o fous se zvětšil přední kotouč, délka narostla o 17 cm, nádrž pojme o 2,5 litru více, no a nahoru vyskočila i hmotnost - suchá o 14 kg. Celkem o dost, co? Podstata je ale stejná. Vzduchem chlazená pajda jednoznačně určená pro slečny. Což není míněno jako nadávka, jednoduchá usměvavá maska starší verze prostě slušela ženským. Vždycky, když jsem na Vivacity potkal nějakého chlapíka, vypadal, jakoby to ukrad' nějaké školačce s culíky.
Jůůů, ta je hezká
Nová Vivacity dostala nové šatičky, které jsou pěkné a podobně jako u předchůdkyně i osobité. U mě soukromě vyhrává pohled zezadu s kvalitním osazením. S malým baťůžkem na zádech a ohonem vlasů padajících z helmy je to až kolikrát rozptylující.
O čem jsme to mluvili. Jo, už vím. Úplně cukrově vypadá taky jiskřivá bílá perleť, ve které byl testovaný skútřík. V testu francouzského skútru by asi nemělo chybět slovo šarmantní, takže tady je - nová Vivacity je fakt charmant.
Výbava i ježdění jsou takové, jaké asi od elegantní pajdy čekáte: příjemné odpružení, jednoduchá palubka, u děvčat sbírají hodně bodů velká zrcátka, brzdí přiměřeně... mno a řeč přišla na motor. Ten je asi OK, ale v provedení „Vmax rovná se 45 km/h“ toho moc nepoznáte. Proč proboha půjčují novinářské bandě seškrcený skútr? Stejně jako u předchozí verze lze rychlost (i spotřebu) zvýšit změnou variátoru, Viva pak jede přes 70 km/h, a s tím už se dá žít. Ale pětačtyříctka je fakt za trest.
Uvažoval jsem, kde se s takovou rychlostí dá jezdit, aniž by vás ohrožovala předjíždějící auta. V univerzitním campusu? Jezdit jen v úsecích zpomalených na 30? Po cyklistických stezkách? O jaké Viva City tady jde? Ach jo, kvůli tomu si ho přece koupí pět lidí ve státě? Jinými slovy důrazně doporučuji nehrát šaškárnu a prodávat otevřenou verzi. Omezení na 45 pro teenagery na silnicích jejich bezpečnost nezvýší, ale naopak.
Parkování pro dvě škeble
Na chvilku zanechám láteření. Máme tu také jedno příjemné překvapení. Vivacity dokáže schovat dvě helmy, jednu jetku pod poklop v přední kapotě, druhou pod sedlo, a to dokonce integrální. Ne že by to bylo pořád potřeba, jen sem tam se to hodí cestou na koupaliště a tak. Do takovýho střízlíka byste to neřekli, v pajdách je to určitě nadstandard.
Tak a teď tu druhou, nepříjemnou věc. Holčičí skútr by měl být co nejvíc blbuvzdorný. Tak proč tu je boční stojánek, který se nedokáže aretovat vyklopený? Mívaly to kdysi Ducatky, ale u nepoměrně těžší motorky jste aspoň byli samo sebou nuceni si to hlídat. Pán z oddělení stojánků zkrátka asi stávkoval, minimálně k velké radosti všech pojišťováků, kteří takovéhle zbytečnosti budou likvidovat. A pak je taky škoda, když bude nějaká pyšná majitelka kvůli tomu bulit, ne?
Verdikt
Motor: 2/10
Brzdy: 6/10
Ovládání: 7/10
Sport: 1/10
Podvozek: 6/10
Výkon/cena: 5/10
text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...
včera
Registrace motocyklů za rok 2020
3.2.2021
Komu chybí skútr?
1.12.2020
BMW představilo nový koncept elektroskútru
12.11.2020
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. |
15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. |
22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. |
29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi