Peugeot New Vivacity. Spoutaný bonbónek

Peugeot New Vivacity. Spoutaný bonbónek

30.9.2009

ČMN

Jinými slovy důrazně doporučuji nehrát šaškárnu a prodávat otevřenou verzi

Vivacity je pěkným příkladem toho, jak mnoho se toho na trhu skútrů změnilo. Vítejte v novém světě padesátek.

Před deseti lety stála tehdejší verze bez pár korun 60 tisíc a s touto cenovkou byla nejlevnějším Peugeotem. V okolí této sumičky ostatně začínaly ceníky skútrů všech výrobců. Dnes začínají nabídky za nejlevnější skútry hluboko pod polovinou této částky. Nová Vivacity už není nejlevnější ani u Peugeotů: model V-Clic vyjde na 27 500, nová Vivacity byla zlevněna z původních 44 900 na 38 000, což je přibližně střední hladina, ve které se padíky dnes pohybují.

Technických změn proti předchozí generaci pár je, o fous se zvětšil přední kotouč, délka narostla o 17 cm, nádrž pojme o 2,5 litru více, no a nahoru vyskočila i hmotnost - suchá o 14 kg. Celkem o dost, co? Podstata je ale stejná. Vzduchem chlazená pajda jednoznačně určená pro slečny. Což není míněno jako nadávka, jednoduchá usměvavá maska starší verze prostě slušela ženským. Vždycky, když jsem na Vivacity potkal nějakého chlapíka, vypadal, jakoby to ukrad' nějaké školačce s culíky.

Jůůů, ta je hezká

Nová Vivacity dostala nové šatičky, které jsou pěkné a podobně jako u předchůdkyně i osobité. U mě soukromě vyhrává pohled zezadu s kvalitním osazením. S malým baťůžkem na zádech a ohonem vlasů padajících z helmy je to až kolikrát rozptylující.

O čem jsme to mluvili. Jo, už vím. Úplně cukrově vypadá taky jiskřivá bílá perleť, ve které byl testovaný skútřík. V testu francouzského skútru by asi nemělo chybět slovo šarmantní, takže tady je - nová Vivacity je fakt charmant.

Výbava i ježdění jsou takové, jaké asi od elegantní pajdy čekáte: příjemné odpružení, jednoduchá palubka, u děvčat sbírají hodně bodů velká zrcátka, brzdí přiměřeně... mno a řeč přišla na motor. Ten je asi OK, ale v provedení „Vmax rovná se 45 km/h“ toho moc nepoznáte. Proč proboha půjčují novinářské bandě seškrcený skútr? Stejně jako u předchozí verze lze rychlost (i spotřebu) zvýšit změnou variátoru, Viva pak jede přes 70 km/h, a s tím už se dá žít. Ale pětačtyříctka je fakt za trest.

Uvažoval jsem, kde se s takovou rychlostí dá jezdit, aniž by vás ohrožovala předjíždějící auta. V univerzitním campusu? Jezdit jen v úsecích zpomalených na 30? Po cyklistických stezkách? O jaké Viva City tady jde? Ach jo, kvůli tomu si ho přece koupí pět lidí ve státě? Jinými slovy důrazně doporučuji nehrát šaškárnu a prodávat otevřenou verzi. Omezení na 45 pro teenagery na silnicích jejich bezpečnost nezvýší, ale naopak.

Parkování pro dvě škeble

Na chvilku zanechám láteření. Máme tu také jedno příjemné překvapení. Vivacity dokáže schovat dvě helmy, jednu jetku pod poklop v přední kapotě, druhou pod sedlo, a to dokonce integrální. Ne že by to bylo pořád potřeba, jen sem tam se to hodí cestou na koupaliště a tak. Do takovýho střízlíka byste to neřekli, v pajdách je to určitě nadstandard.

Tak a teď tu druhou, nepříjemnou věc. Holčičí skútr by měl být co nejvíc blbuvzdorný. Tak proč tu je boční stojánek, který se nedokáže aretovat vyklopený? Mívaly to kdysi Ducatky, ale u nepoměrně těžší motorky jste aspoň byli samo sebou nuceni si to hlídat. Pán z oddělení stojánků zkrátka asi stávkoval, minimálně k velké radosti všech pojišťováků, kteří takovéhle zbytečnosti budou likvidovat. A pak je taky škoda, když bude nějaká pyšná majitelka kvůli tomu bulit, ne?

Verdikt

Motor: 2/10
Brzdy: 6/10
Ovládání: 7/10
Sport: 1/10
Podvozek: 6/10
Výkon/cena: 5/10

text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz