Peugeot Geopolis 400. Užovka

Peugeot Geopolis 400. Užovka

15.7.2009

ČMN

Velký francouzský skútr patří k největším elegánům světa skútrů. Podívejme se, jak se jeho šarm uplatní na českých silnicích.

Geopolis patří spolu s modelem Satelis k největším skútrům v nabídce francouzského výrobce. Od Satelisu se liší kromě designu většími koly, přední16ka a zadní 14ka slibují více komfortu, Geopolis však za to zaplatil menším podsedlovým prostorem. Zatímco do Satelisu dostanete dvě integrální helmy, zde se vejde pod sedlo jen jedna otevřená, což je u skútru s udávanou maximální rychlostí 155 km/h škoda. Drobné laborování vás čeká také při otevírání této úschovny - děje se tak pomocí klíčku v zapalování, ale trochu nelogicky  a rozhodně nezvykle ji odemknete jen při zapnutém zapalování.

Co se naopak povedlo moc, je vzhled. Geopolis je na svou třídu štíhlý, elegantní kousek, jehož linie dovedně zdůrazňují přední světla supersportovního ražení nebo světle lakovaný nosič a madlo na podsedlovém plastu. Prďácky vypadají také ráfky a Geopolis, který se vyrábí také s menšími motory 125 a 250, na nich vypadá velmi sebejistě.

Dnes, kdy na našich silnicích můžete potkat skoro všechno, co se na světě vyrábí, se už málokdy stane, že by někdo něco okukoval, to musíte mít minimálně Lambo. Natožpak skútr. Přesto se mi stalo, že okolojedoucí dva mládenci na rychlých Hondách přibrzdili a pochválili zdviženým palcem předjížděcí manévr Geopolise na dálnici. Nemohl jsem jim ale pokynout nazpátek, protože jsem měl plné ruce práce s udržením přímého směru...

Na dálnici opatrně

Geopolis po rozjetí už takovou jistotou, jaká vyzařuje z jeho designu, neoplývá - hlavní příčinou je podvozek s horší stabilitou, který byl podle mého navržen pro menší kubatury a se 400 motorem a dvěma metráky hmotnosti už trochu nestíhá. Zvláště ve vysokých rychlostech na dálnici se při poryvu větru nebo po najetí na nerovnosti rád rozvlní.

Na druhou stranu Geopolis nabízí dobrou ochranu před proudícím vzduchem díky vysokému plexi, je třeba se však dobře obléknout, protože vítr se stáčí a fouká do zad. Stupňovité dvousedlo je vpředu trochu příliš široké a k tomu, abyste si schovali nohy za úzkou kapotu, je musíte tlačit k sobě.
Pokud jde o motor, při rozjezdu je vlažnější, ale bez nějakého výraznějšího zaváhání zatahuje až skoro k hodnotě maximální rychlosti. Brzdy odvádějí svou práci dobře. Jízda městem patří k plusům Geopolise, díky relativně subtilním rozměrům se protáhne stejnými štěrbinami jako malé skútry. Opatrnosti je třeba dbát v zatáčkách: pokud je v nich ne úplně ideální povrch, od dramatických průjezdů je lepší raději upustit, neboť ani zde podvozek neoslní stabilitou.

Odbočovací pípání

Zajímavou věc uslyšíte, pokud se rozhodnete na Geopolisu zabočit a dáte blinkr. Ozvou se přerušované akustické signály trochu podobné tomu, jaké mají některé dodávky nebo náklaďáky při couvání, a když o tom předem nevíte, chvíli se rozhlížíte, jaký že náklaďák se do vás chystá najet. Zřejmě to bude kvůli neslyšícím chodcům na přechodech, protože jiné vysvětlení mě nenapadá, každopádně je to jeden z rysů, kterým se Geopolis odlišuje od standardního ovládání jiných skútrů.

Jak to tedy s Geopolisem celkově vypadá? Nebál bych se použít slovo krásný, protože vzhledově se mu nedá vytknout skoro nic. Jízdní vlastnosti, především slabá stabilita, ale představení trochu kazí a to je věc, na kterou by se měli francouzští inženýři zaměřit, protože vyšší standard této kategorie - myslím tím japonské a italské zástupce - kam Geopolis nepochybně náleží, je trochu dále.

Verdikt

Motor: 6/10
Podvozek: 4/10
Brzdy: 7/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 6/10


text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz