Peugeot Geopolis 400. Užovka

Peugeot Geopolis 400. Užovka

15.7.2009

ČMN

Velký francouzský skútr patří k největším elegánům světa skútrů. Podívejme se, jak se jeho šarm uplatní na českých silnicích.

Geopolis patří spolu s modelem Satelis k největším skútrům v nabídce francouzského výrobce. Od Satelisu se liší kromě designu většími koly, přední16ka a zadní 14ka slibují více komfortu, Geopolis však za to zaplatil menším podsedlovým prostorem. Zatímco do Satelisu dostanete dvě integrální helmy, zde se vejde pod sedlo jen jedna otevřená, což je u skútru s udávanou maximální rychlostí 155 km/h škoda. Drobné laborování vás čeká také při otevírání této úschovny - děje se tak pomocí klíčku v zapalování, ale trochu nelogicky  a rozhodně nezvykle ji odemknete jen při zapnutém zapalování.

Co se naopak povedlo moc, je vzhled. Geopolis je na svou třídu štíhlý, elegantní kousek, jehož linie dovedně zdůrazňují přední světla supersportovního ražení nebo světle lakovaný nosič a madlo na podsedlovém plastu. Prďácky vypadají také ráfky a Geopolis, který se vyrábí také s menšími motory 125 a 250, na nich vypadá velmi sebejistě.

Dnes, kdy na našich silnicích můžete potkat skoro všechno, co se na světě vyrábí, se už málokdy stane, že by někdo něco okukoval, to musíte mít minimálně Lambo. Natožpak skútr. Přesto se mi stalo, že okolojedoucí dva mládenci na rychlých Hondách přibrzdili a pochválili zdviženým palcem předjížděcí manévr Geopolise na dálnici. Nemohl jsem jim ale pokynout nazpátek, protože jsem měl plné ruce práce s udržením přímého směru...

Na dálnici opatrně

Geopolis po rozjetí už takovou jistotou, jaká vyzařuje z jeho designu, neoplývá - hlavní příčinou je podvozek s horší stabilitou, který byl podle mého navržen pro menší kubatury a se 400 motorem a dvěma metráky hmotnosti už trochu nestíhá. Zvláště ve vysokých rychlostech na dálnici se při poryvu větru nebo po najetí na nerovnosti rád rozvlní.

Na druhou stranu Geopolis nabízí dobrou ochranu před proudícím vzduchem díky vysokému plexi, je třeba se však dobře obléknout, protože vítr se stáčí a fouká do zad. Stupňovité dvousedlo je vpředu trochu příliš široké a k tomu, abyste si schovali nohy za úzkou kapotu, je musíte tlačit k sobě.
Pokud jde o motor, při rozjezdu je vlažnější, ale bez nějakého výraznějšího zaváhání zatahuje až skoro k hodnotě maximální rychlosti. Brzdy odvádějí svou práci dobře. Jízda městem patří k plusům Geopolise, díky relativně subtilním rozměrům se protáhne stejnými štěrbinami jako malé skútry. Opatrnosti je třeba dbát v zatáčkách: pokud je v nich ne úplně ideální povrch, od dramatických průjezdů je lepší raději upustit, neboť ani zde podvozek neoslní stabilitou.

Odbočovací pípání

Zajímavou věc uslyšíte, pokud se rozhodnete na Geopolisu zabočit a dáte blinkr. Ozvou se přerušované akustické signály trochu podobné tomu, jaké mají některé dodávky nebo náklaďáky při couvání, a když o tom předem nevíte, chvíli se rozhlížíte, jaký že náklaďák se do vás chystá najet. Zřejmě to bude kvůli neslyšícím chodcům na přechodech, protože jiné vysvětlení mě nenapadá, každopádně je to jeden z rysů, kterým se Geopolis odlišuje od standardního ovládání jiných skútrů.

Jak to tedy s Geopolisem celkově vypadá? Nebál bych se použít slovo krásný, protože vzhledově se mu nedá vytknout skoro nic. Jízdní vlastnosti, především slabá stabilita, ale představení trochu kazí a to je věc, na kterou by se měli francouzští inženýři zaměřit, protože vyšší standard této kategorie - myslím tím japonské a italské zástupce - kam Geopolis nepochybně náleží, je trochu dále.

Verdikt

Motor: 6/10
Podvozek: 4/10
Brzdy: 7/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 6/10


text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.