Malaguti Blog 125 ie. Pojízdný zápisník
Malaguti je jedním z největších výrobců skútrů a na ty se v posledních dvou desetiletích specializuje - předtím to byla jízdní kola, mopedy a malé motorky do 125 cm3. Pozoruhodné přitom je, že značka dodnes patří rodině zakladatele a nespadla pod křídla žádného velkého koncernu.
Poslední přírůstek do sortimentu měl premiéru loni na podzim v Miláně - novinka dostala módní "internetové" jméno Blog. Městský skútr střední třídy využívá dvojice jednotek, které už pracují v jiném modelu téže značky nazvaném Centro, s objemy 124 a 154 cm3 a výkony 12, resp. 14 koní. Oba motory samozřejmě splňují Euro 3 a není bez zajímavosti, že jim k tomu dopomáhá elektronické vstřikování, pod kterým je podepsána Ducati.
Jak si ale dále povíme, neočekávejte díky tomu sportovní bouře - Blog je prostě pojetím normální městský skútr. Ale zatímco Centro se pohybuje na 16palcových kolech, Blog má třináctky, které se dnes dají považovat za skútrový standard. Na nich má Blog celkem snadnou ovladatelnost a menším figurkám bude vyhovovat výška sedla 77 cm.
Parkoviště pro nohy
Poměrně robustní kapotáž nabízí dobrou ochranu nohou, které mohou dokonce pohodlně spočinout na nakloněném pokračování podlahové plošiny a zaujmout tak skoro čoprařskou relax polohu. Ta plošina je nebývale rozměrná a nohy si zde můžete poskládat na X způsobů anebo zde můžete přepravit dost rozměrný nákup, zavěšený na - pravda, trochu nízko umístěné - poutko.
Zpětná zrcátka jsou obecně nejslabší stránkou snad všech italských samohybů a Blog tento nepsaný zákon neporušuje: ta jeho jsou elegantně špičatá, ale ehm, pro vykrytí mrtvého úhlu si je musíte pozorně nastavit. Možná se vám to zdá jako banalita, ale zrcátka jsou u městského skútru dle mého soudu ne nepodstatná. Protože i když Blog není úplný šnek, tak tak rychle, aby ho zrcátka nemusela zajímat, zase neupaluje. Na stopětadvacku má takovou normální dynamiku, ruce neutrhne, ani se vyloženě nešourá, maximálka je kousek za stovkou.
Každopádně na tu stovku se dostanete, jen se to možná nedozvíte. Neotřelá přístrojovka trochu záhadně vsadila na stříbrné číslování na bílém rychloměru, což je špatně vidět, i když vám na něj nesvítí sluníčko. Když svítí, tak už opravdu jen odhadujete. Komu by vitalitou osminka nevyhovovala, může sáhnout po silnější verzi 160 ie, která má síly víc (2 k a 2,3 Nm), což stojí 5000 korun navíc.
Helmy každá zvlášť
Zajímavě je řešen úložný prostor pod sedlem, rozdělený na dvě části. Přilba se vejde do každé z nich, pokud není integrální, ale otevřená skútrová. Každopádně to je lehce nadstandardní a taky prima. Co zase není prima, to je přístup pod sedlo. Otevírání zámku neprobíhá otočením klíčku ve skříňce zapalování, ale musíte ho zasunout do levého boku, pod prolis, na který není vestoje vidět. Budoucí majitel si na to asi zvykne a časem najde otvor po paměti, ale opakované hledání "kde se to otevírá" v předklonu není zrovna nejzábavnější. Naopak pochvalu si zaslouží brzdy, pohodlně nastavený, stabilní podvozek a slušné zpracování.
Poslední novinka Malaguti je praktický skútr za slušnou cenu, kterému to jen trochu kazí dvě tři pihy na kráse. Od zkušeného výrobce skútrů bychom je možná nečekali, ale znáte nás novináře - vždycky musíme něco najít...
Verdikt
Motor: 6/10
Podvozek: 7/10
Brzdy: 8/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 7/10
text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič
Související články
Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce
Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...
Srovnávací test 300 - která je nejlepší?
Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...
SYM SYMPHONY SR 125
Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.
Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle
Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.
Kymco Downtown 125i ABS
Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.
Bleskovky
BMW C1 znovu na scéně?
včera
Suzuki Burgman 400 - 2022
8.4.2021
Honda spolu s dalšími (Yamaha, KTM, Piaggio) podepsala prohlášení o společném záměru vytvořit...
2.3.2021
Registrace motocyklů za rok 2020
3.2.2021
Podcasty
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)
21.8.2018
Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. |
|||
5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. |
12. | 13. | 14. | 15. | 16. | 17. | 18. |
19. | 20. | 21. | 22. | 23. | 24. | 25. |
26. | 27. | 28. | 29. | 30. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi