Malaguti Blog 125 ie. Pojízdný zápisník

Malaguti Blog 125 ie. Pojízdný zápisník

16.9.2009

ČMN

Malaguti je jedním z největších výrobců skútrů a na ty se v posledních dvou desetiletích specializuje - předtím to byla jízdní kola, mopedy a malé motorky do 125 cm3. Pozoruhodné přitom je, že značka dodnes patří rodině zakladatele a nespadla pod křídla žádného velkého koncernu.

Poslední přírůstek do sortimentu měl premiéru loni na podzim v Miláně - novinka dostala módní "internetové" jméno Blog. Městský skútr střední třídy využívá dvojice jednotek, které už pracují v jiném modelu téže značky nazvaném Centro, s objemy 124 a 154 cm3 a výkony 12, resp. 14 koní. Oba motory samozřejmě splňují Euro 3 a není bez zajímavosti, že jim k tomu dopomáhá elektronické vstřikování, pod kterým je podepsána Ducati.
Jak si ale dále povíme, neočekávejte díky tomu sportovní bouře - Blog je prostě pojetím normální městský skútr. Ale zatímco Centro se pohybuje na 16palcových kolech, Blog má třináctky, které se dnes dají považovat za skútrový standard. Na nich má Blog celkem snadnou ovladatelnost a menším figurkám bude vyhovovat výška sedla 77 cm.

Parkoviště pro nohy

Poměrně robustní kapotáž nabízí dobrou ochranu nohou, které mohou dokonce pohodlně spočinout na nakloněném pokračování podlahové plošiny a zaujmout tak skoro čoprařskou relax polohu. Ta plošina je nebývale rozměrná a nohy si zde můžete poskládat na X způsobů anebo zde můžete přepravit dost rozměrný nákup, zavěšený na - pravda, trochu nízko umístěné - poutko.

Zpětná zrcátka jsou obecně nejslabší stránkou snad všech italských samohybů a Blog tento nepsaný zákon neporušuje: ta jeho jsou elegantně špičatá, ale ehm, pro vykrytí mrtvého úhlu si je musíte pozorně nastavit. Možná se vám to zdá jako banalita, ale zrcátka jsou u městského skútru dle mého soudu ne nepodstatná. Protože i když Blog není úplný šnek, tak tak rychle, aby ho zrcátka nemusela zajímat, zase neupaluje. Na stopětadvacku má takovou normální dynamiku, ruce neutrhne, ani se vyloženě nešourá, maximálka je kousek za stovkou.

Každopádně na tu stovku se dostanete, jen se to možná nedozvíte. Neotřelá přístrojovka trochu záhadně vsadila na stříbrné číslování na bílém rychloměru, což je špatně vidět, i když vám na něj nesvítí sluníčko. Když svítí, tak už opravdu jen odhadujete. Komu by vitalitou osminka nevyhovovala, může sáhnout po silnější verzi 160 ie, která má síly víc (2 k a 2,3 Nm), což stojí 5000 korun navíc.

Helmy každá zvlášť

Zajímavě je řešen úložný prostor pod sedlem, rozdělený na dvě části. Přilba se vejde do každé z nich, pokud není integrální, ale otevřená skútrová. Každopádně to je lehce nadstandardní a taky prima. Co zase není prima, to je přístup pod sedlo. Otevírání zámku neprobíhá otočením klíčku ve skříňce zapalování, ale musíte ho zasunout do levého boku, pod prolis, na který není vestoje vidět. Budoucí majitel si na to asi zvykne a časem najde otvor po paměti, ale opakované hledání "kde se to otevírá" v předklonu není zrovna nejzábavnější. Naopak pochvalu si zaslouží brzdy, pohodlně nastavený, stabilní podvozek a slušné zpracování.

Poslední novinka Malaguti je praktický skútr za slušnou cenu, kterému to jen trochu kazí dvě tři pihy na kráse. Od zkušeného výrobce skútrů bychom je možná nečekali, ale znáte nás novináře - vždycky musíme něco najít...

Verdikt

Motor: 6/10
Podvozek: 7/10
Brzdy: 8/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 7/10

text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Soutěž

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.cz

15.9.2017

Vyhrajte dárkovou sadu moto kosmetiky s nano technologií od nasucho.czVyhrajte dárkovou sadu kvalitní české moto kosmetiky s nano technologií od společnosti nasucho.cz.

Více

Bleskovky

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz