Kymco People 125 S. Pohodář do ulic

Kymco People 125 S. Pohodář do ulic

26.5.2006

ČMN

Vloni jsme přinesli test Kymco People 250, což byl vyloženě retroskútr pro pohodovou jízdu. Letos se taiwanský výrobce vydal lovit přízeň motorkářů se slabší stopětadvacítkou, ovšem splňující přísnou normu Euro 3 a v trochu jiném, moderním hávu.

Stopětadvacítky dnes již můžeme směle řadit mezi malé skútry, protože trh nabízí i mastodonty s objemem 650 cm3, nakonec i samotné Kymco ve své nabídce disponuje pětistovkou. Rovněž legislativa dává objemu 125 cm3 poměrně slušnou zelenou, řidičák na stroj s výkonem do 11 kW (15 koní) si můžete pořídit již v šestnácti.

Design známe

Nemůžu si pomoci, ale vzhled testovaného modelu People 125 S mi trochu připomíná SH od Hondy. Ale spíše než jako kopírování bych to viděl v trendu doby. Dnes si je mnoho strojů velmi podobných, výrobci od sebe dokonce přebírají některé designové prvky a stejně si nakonec přijde každý na to své. Dominantou přední části je zajímavě tvarované světlo, nad kterým je malý větrný štítek, pod ním pak mřížka připomínající chladič kapaliny, ale nenechme se zmást, People je vzducháč. Zadní partii dominují ladné křivky podsedlového plastu a, řekněme, hi-tech zadní světlo včetně blinkrů. Celku pak jednoznačně vévodí velká šestnáctipalcová kola.

Euro 3, už zase

Obzvláště u tohoto motoru musím uznat, že se vývojovému týmu opravdu moc povedl. Nejde o nijakou zvláštní konstrukci, ale prostě funguje. Čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 disponuje výkonem 7,6 kW (10,3 k) a točivým momentem 10 Nm a krmí ho karburátor, to vše při respektování Eura 3 a s tak příjemným měkkým průběhem, že řídit tohoto "mazlíka" musí zvládnout snad každý.

Po usednutí za řídítka zaujme povedená přístrojovka, což sice není u Kymca žádná novinka, ale rozhodně to majitele potěší. Uprostřed budíků je analogový ukazatel rychlosti, vpravo pak ukazatel paliva, vlevo digitální ukazatel ujeté vzdálenosti včetně tripu a pod tím vším jsou kontrolky světel a blinkrů. Jako celek to působí velmi přehledně a hlavně příjemně, obzvláště pak po setmění.

Sportování se vyhneme

Jakožto ostřílený Pražák mám již v ulicích metropole naučené trasy a držím se několika jednoduchých pravidel, jako je například "Čím dřív, tím líp!" nebo "Z průseru je nejlepší ujet!". Když jsem však stejný postup chtěl aplikovat na Peopleu, se zlou jsem se potázal. Podvozek je přece jen konstruován pro pohodovější jízdu a přestože jsem se svými 65 kg váhy dokázal vymodlit na budíku i 110 km/h, z vlastní zkušenosti doporučuji jako optimální cestovní rychlost 80 km/h. I přes 16" kola se totiž skútr začne nad 80 km/h lehce vlnit a první kanál či větší nerovnost pak může znamenat malou osobní pohromu. Zadní tlumiče jsou ale seřiditelné, a tak se dá laborovat jak s nimi, tak s tlakem v pneumatikách.

Brzdy jsou v rámci kategorie velmi dobré, jen zpočátku je potřeba nebát se za ně vzít trochu razantněji, jejich nástup je slabší, ale jelikož se na skútrech všeobecně používají obě brzdy současně, nevidím v tom žádný problém.

Multifunkční spínačka

Co se vychytávek a udělátek týče, ke klasice patří spínací skříňka, kterou nejenže skútr zamknete, ale také můžete při chodu otevřít podsedlový prostor či přední přihrádku, do které v pohodě uložíte drobnosti, jako jsou doklady, klíče či mobilní telefon. Spolujezdec má k dispozici výklopné stupačky a dostatečně velké madlo. Pod sedlo sice nenacpete standardní integrálku, ale jako malou záplatu za tuto diskriminaci berte třeba zásuvku pro nabíječku mobilu.

text: Jim
foto: Jim

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz