Malaguti Madison K400. Pohledný živel

Malaguti Madison K400. Pohledný živel

19.4.2005

ČMN

Už mě nudí začínat testy skútrů stylem, jak je to báječné proplétat se zacpaným městem. Skútr si sice ve městském provozu narodil, ale s jídlem roste chuť, a tak se nám v redakci objevují mamuti s objemnými motory. Rozhodně k nim patří i Malaguti Madison 400, který se velmi rychle proplete městem, aby se dostal mimo něj na okresku či dálnici. Řidič pak může hltat kilometry, co mu jeho pozadí umožní.

Poprvé byl Madison představen v roce 1993 jako řada s motory o objemu 125, 150, 180 a 200 cm3. Svým nezaměnitelným designem a výbornými jízdními vlastnostmi si takřka okamžitě získal mnoho příznivců po celém světě a během tří let výrobce prodal přes 55 tisíc kusů. Vloni doznal Madison několika faceliftových změn a letos se představil ve třech objemových kategoriích, tak aby mohl konkurovat japonské nabídce, tedy 125, 200 a 400 cm3.

Vzhled hraje prim

Italským designérům se nedá upřít jejich cit pro tvar. Ostře střižená světla doplněná ladnými křivkami plexiskla jsou doslova pastvou pro oči a podobných míst najdeme na skútru víc. Při důkladnějším ohledání pak narazíme na spoustu vychytávek nebo aspoň dobře dotažených prvků, které velmi rychle odpoví na otázku, proč je tato modelová řada tak úspěšná.

Motor je zejména vzhledem k požadavku na velký točivý moment čtyřdobý vodou chlazený jednoválec o objemu 383 cm3 a čtyřmi ventily. Dosahuje výkonu 31 koní, což není zdaleka tak zajímavé jako točivý moment 34 Nm při necelých šesti tisících otáček. Převedeno do praxe - stačí jet přibližně kolem dvaceti kilometrů v hodině, prudce přidat plyn a motor využije svůj plný potenciál.

Cestovatel i sportovec

Nerad škatulkuji hudbu a stejně nerad škatulkuji motorky a skútry. Madison, ač vypadá jako čistokrevný sportovec, nabízí spoustu komfortu pro cestování a v neposlední řadě ovladatelnost a akceleraci potřebnou pro jízdu ve městě. Mluvím tak samozřejmě z vlastní zkušenosti - ráno zajet do práce, odpoledne rychle nakoupit a něco zařídit na úřadě, k večeru pak na chalupu.

Za jakýchkoli podmínek se vždy naprosto osvědčil motor, který umí uhánět po dálnici až k hranici stopadesáti kilometrů v hodině, na druhou stranu dokáže bleskově vystřelit z křižovatky či vedlejší silnice na hlavní. Podvozek má své mouchy, které se projeví na nekvalitním asfaltu s výmoly nebo při sportovnější jízdě. Nicméně jde spíše o zvyk a za poměrně krátkou dobu střihám zatáčky podvozek nepodvozek. Dokonce pak na výjezdu ze zatáčky ujedu kus řízeným smykem a publikum v podobě náhodně přítomných chodců nestačí valit bulvy.

Hodně příjemné a účinné jsou brzdy. U skútrů všeobecně jsem si zvykl, že musím brzdit s rozmyslem, protože se malá kola ráda blokují. Na Madisonu jsem ubrzdil i situace, které bych snad na čemkoli jiném ubrzdit nemohl, navíc s takřka naprostým přehledem. Zkrátka, jako by se vůbec nic nestalo. Když vezmu v potaz, že jedu na 13palcových kolech, klobouk dolů.

Komfortu není nikdy dostatek

Zejména u skútrů a cestovních strojů žádáme dostatek pohodlí. V tomto ohledu splní Madison požadavky nejednoho náročného cestovatele. Velký plexištít a prostor pro nohy ochrání před nevolí počasí, slušný podsedlový prostor nabídne mnoho prostoru pro zavazadla, pod krytem mezi nohama je pro změnu schováno nářadí a vybitý mobilní telefon či jiný přístroj závislý na elektrické energii spasí zásuvka, která je spolu s pojistkami schovaná v prostoru pod řídítky. Určitě by se hodily vyhřívané rukojeti nebo podobně jako u konkurenční Gilery Nexus 500 vyhřívání na kotníky. Skromnějšímu vlastníku Madisona však bohatě postačí třeba kufr na objemnější bagáž, jiné plexisklo, alarm a další příslušenství, které je v nabídce.

Hra barev

Pohled na budíky je ve večerních hodinách opravdovou show. Někdo by mohl namítnout, že je to tolika barvami přeplácané, a bude mít pravdu, stejně tak se ale mohou nalézt jedinci (jako třeba já), kterým se to líbí. Trochu jiný názor však mám v otázce funkčnosti. Celkem totiž přístrojovka skýtá čtyři budíky, z nichž dva malé po stranách informují o stavu paliva a teploty motoru, levý velký pak analogově ukazuje rychlost. Poslední budík je digitální a lze na něm poněkud zvláštním způsobem měnit údaje. Největším omezením je možnost zobrazení vždy jen jednoho údaje. Je opravdu škoda, že není možné zobrazit naráz informace o venkovní teplotě, rychlosti a čase. Když pak na dálnici začnu zběsile překlikávat hodnoty, může se velmi lehko stát, že místo lovení hodnoty na displeji budu lovit skútr kdesi z oranice... Ať se ale dívám na Madison z jakéhokoli pohledu, vždy ve mně převažují kladné dojmy. A za nabízenou cenu je to opravdový kus muziky.

text: Jim
foto: Jim, František Kramář

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz