Kentoya Zoom 50 4T. S větrem o závod

Kentoya Zoom 50 4T. S větrem o závod

8.6.2004

ČMN

Když jsem byl ještě malý Jim, vlastnil jsem spoustu hraček, na kterých se zespodu nacházelo Made in China. Teď, když jsem o něco málo větší, staré hračky jsem vyměnil za nové. A tak mi před redakcí stojí Kentoya, resp. produkt obrovské fabriky Zongshen. Nevím, jestli je to napsáno vespod, ale dám ruku do ohně, že China tam někde je.

Názory na použitelnost čtyřdobé padesátky v praxi se asi nebudou moc lišit - dvoutakty jsou přece mnohem lepší. Ono to ale není až tak jednoznačné a po několika stovkách kilometrů v sedle právě čtyřdobého padíka, a to i ve dvou, mohu s  čistým vědomím a svědomím říci, že dvoutakt vůbec mít nemusím.

Padesát kubíků ke štěstí

Kentoya resp. Zongshen použil do svého nejmenšího skútru čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec s výkonem téměř 3,5 koně, který sice nemá tolik síly na rychlé odpichy, nicméně když se vše nechá uzrát, umí letět i osmdesát. Nedá se však říci, že by šlo o úplného lenocha. Do 30 až 40 km v hodině se má Zoom docela k životu, horší je to v případě ubrání a znovu přidání. Takový točivý moment prostě čtyřdobá padesátky nikdy mít nebude.

Podvozek se na našich kvalitou rozmanitých silnicích vesměs osvědčil, snad jen malá kola občas přinesou chvilky se staženou zadnicí. Novinkou oproti předchozímu modelu je vpředu kotoučová brzda, která je rozhodně krokem vpřed. Nejlepšího brzdného účinku však dosáhneš použitím obou brzd, což ti zároveň zajistí větší stabilitu, jelikož skútr nedisponuje zrovna největšími koly.

Jezdí na vzduch?

Přechod ze skútru o objemu 125 cm3 na padesátku je znát nejen na úbytku výkonu, ale také na úbytku výdajů za benzin. Pět a půl litru velká nádrž dokáže agregát zásobovat opravdu dlouho, během našeho testu se spotřeba pohybovala lehce přes dva litry na sto kilometrů. V podstatě bych s Kentoyou mohl podnikat dlouhé výlety, leč chybí mi k tomu jeden podstatný detail - úložný prostor. V základní výbavě je k dispozici malý prostor pod sedlem, kam uschováš třeba zámek, kompaktní digitální foťák, doklady a pár drobností, a vpředu pod řídítky otevřená kapsa. Rozhodneš-li se pro volitelné příslušenství v podobě zadního kufru, získáš tak dalších pár litrů k dobru, ani do něj však přilbu neuložíš.

Spartánsky, ale jde to

Cestování ve dvou není rozhodně zážitek, o kterém by se vyprávělo dlouhé měsíce v hospodě u piva. Zoom je opravdu malinký a je na něm znát každý centimetr, který chybí. Sedlo na první pohled vypadá docela komfortně, avšak po hodině převalování se na něm své prvotní pocity přehodnocuji - je tvrdé a o pohodlí se zrovna dvakrát hovořit nedá.

Ovládací prvky a přístrojovka by se určitě daly udělat lépe, na druhou stranu plní svou funkci dobře, tedy až na ukazatel paliva, který je ze skupiny těch progresivnějších a navíc benzin dochází zrádně již v půlce červeného pole (to jsem zas jednou Číňanovi důvěřoval a následně asi kilometr tlačil).

Zbývá snad jen pár výhružných slov k zrcátkům, která jsou sice pěkná plastová v barvě stroje, ale člověk s nimi musí nějaký čas laborovat, aby mu poskytla kýžený pohled. A když už toho dosáhne, po čase se povolí a stejně si jdou po svém. Také centrální stojan by mohl být vymyšlen tak, aby se s ním v každé prudší zatáčce nedřelo. Jinak ale věřím, že Kentoya Zoom dokonale poslouží spoustě lidí právě pro účel, za kterým byla vyrobena - tedy co nejlevněji dopravit posádku z místa na místo.

text: Jim
foto: Jim, Petr

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz