Honda SW-T400. Business Class

Honda SW-T400. Business Class

29.4.2009

ČMN

Velké skútry jsou v dnešní přecpané době zajímavou alternativou i pro nemotorkáře. Máte-li to do práce dál a jste zvyklí na přístup "business class", sáhněte po nové Hondě SW-T400.

Velké skútry jsou v dnešní přecpané době, kdy třeba v Americe mají vyhrazené pruhy pro auta, která vezou více než jednoho pasažéra (přesto tyto pruhy zejí prázdnotou a všichni poslušně stojí v kilometrových zácpách), zajímavou alternativou i pro nemotorkáře. Máte-li to do práce dál a jste zvyklí na přístup "business class", sáhněte po nové Hondě SW-T400.

Čtyřstovka není v nabídce Hondy novinkou, již před třemi lety vyrazil do boje model Silver Wing 400, jehož je SW-T přímým nástupcem. S tím hondím názvoslovím luxusních skútrů je docela sranda: největší šestistovka se jmenuje Silver Wing, její menší čtyřstovková sestra dříve též, ale nový model už je SW-T, nejmenší stopětadvacítka a stopadesátka je S-Wing... Takže to prostě Silver Wing rozhodně není, ale vlastně je...

Prostorová velkorysost

Zatímco starý Silver Wing působil trochu "krabicózně", novince se dvěma do stran protaženými předními světlomety namísto jednoho "stojacího" určitě nelze upřít eleganci, nota bene v testované vínové metalíze. Rozměry jsou majestátní - alespoň máte na všechno dost místa.

Prostorová velkorysost je typickým rysem tohoto čtvrttunového "drobečka". Když jsem se hodně vzepřel, dokázal jsem si dokonce i zcela protáhnout nohy, které jinak můžete mít ležérně natažené dopředu, nebo "záchodově" složené pod sebou. Jedete-li dálku, doporučuji toto často střídat, já dal jednou 180 km na jeden zátah s nohami vpředu a v mírném záklonu, z čehož nevyhnutelně vyplynula šíleně otlačená kostrč. Nízké sedlo s účinnou opěrkou je přitom příjemně tvarované a optimálně tuhé. To platí i pro místo spolujezdce, který si pohodlně hoví na opravdu širokém placu, zpředu i zezadu "vystřeďován" opěrkami, s dobrými madly po stranách a s nohami na elegantních vyklápěcích stupačkách. Komentář fotografa Davida mluví za vše: "Tady mi ani nevadí, že sedím vzadu."

Jako v autě

Při nasedání se jako u všech podobných strojů musíte popasovat s nezanedbatelným středovým tunelem, který skrývá i plnicí hrdlo 16litrové (!) nádrže, ale pak už je vše pohoda s hondí ergonomií. Na řídítkách s klasickými motorkovými ovladači trochu překvapí, že brzdové páčky nejsou nastavitelné (neměl jsem ale potřebu) a zamrzí, že chybí spínač varovných blikačů (ten jsem postrádal často, hlavně v kolonách).

Plexi je pěkně vysoké, mně odklánělo vítr až na horní část helmy, a přístrojová deska také koresponduje se zařazením skútru mezi luxusní: chromované rámečky, maximální přehlednost, tachometr i otáčkoměr, palivoměr, teploměr, nahoře displej, který umí i průměrnou spotřebu, mezi kontrolkami také světýlko na funkci parkovací brzdy... Rozvržení je podobné jako v autech, což má být asi další výzvou, abyste nechali své čtyřkolové povozy v garáži a do práce raději jezdili na tomhle.

O pět koní víc

Červené pole otáčkoměru od 9300 napoví o SW-T400 jednu důležitou věc - na rozdíl od konkurence stejného objemu tady bije dvouválcové srdce. A zatímco jednoválce se drží na prakticky shodném výkonu 34 koní, Honda jich nabízí 39. A i díky dvěma vyvažovákům jsou to koně velice klidné.
Já jsem v tomto testu plnil čestnou funkci zajížděče - při přebírání mělo SW-T najeto pouhých 5 km, při navrácení téměř 500. Každý kilometr přitom byl znát v ochotě motoru spolupracovat a nejvíce právě ke konci. Maximální udávané rychlosti 149 km/h jsem nedosáhl jen proto, že jsem se o to nesnažil, ale sto čtyřicet jsem tam párkrát viděl a dvouválec mi v tu chvíli přišel jako hodně vesele naložený. Jinak ve městě povolenou rychlostí plujete prakticky na zavřený plyn a kilíčko až kilo dvacet jsou běžné cestovní rychlosti.

Dobrá mi přišla spotřeba, kromě města jsem si dal i 180 km cestu na východ a zpět po rychlých státovkách i zakroucených "třetitřídkách" a budík mi ukázal poprvé 4,8 l/100 km (já to ale spočítal na 4,4) a podruhé jsem se pohyboval na 4,1. Na syrový motor a 247 kg provozní hmotnosti slušná cifra. Víckrát jsem netankoval, ta nádrž je tak velká...

Protože ale nic není jen černé nebo bílé, tak kromě pěkného zátahu ve vyšších rychlostech se dvouválec projevuje poněkud horším odpichem z místa. Není to samozřejmě žádná tragédie, z křižovatky jste vždy první, ale jednobuchy tohle prostě umějí lépe. Abyste si nemysleli, stejnou vlastnost jsem pociťoval i u pětistovkového Tmaxe, a to je nějaký sportovec.

Slušný standard

Podvozkově je SW-T400 skútrová klasika, ocelový rám doplněný o nenastavitelnou masivní přední vidli a zadní dvojice tlumicích a pružicích jednotek s předpětím nastavitelným do pěti poloh. Vzhledem k dlouhatánskému rozvoru asi nikdo neočekává superbikovou pevnost, ale v rámci kategorie je to slušný standard. Možná bych se přimluvil o přidání jednoho palce na průměru obou kol, třináctka vzadu a čtrnáctka vpředu mi na takhle velký skútr přijdou zbytečně malé.

Výbornou účinnost vykazuje brzdová soustava s propojeným účinkem. Samotná přední brzda sice nadšení nevzbudí, ale stačí jen polechtat druhou páčku a stojíte na fleku. Holt propojená funkce, navíc u takhle dlouhého stroje s těžkou zádí je brzda zadního kola podstatně platnější než u supersportů.

Místa na dovolenou

Velký zevnějšek u skútrů nebývá vždy zárukou velkého úložného prostoru, ovšem zrovna tohle je oblast, v níž SW-T400 doslova exceluje. Pod odklápěcím sedlem (na plynovém tlumiči) je tak velký podsedlák, že se do něj vejdou dvě helmy! Navíc je osvětlený a lehce polstrovaný. Já si tam běžně nechával helmu, rukavice, motokrosové chrániče kolen, páteřový chránič a ještě zbývala spousta místa... Na drobnosti jsou tady potom dvě hluboké uzavíratelné přihrádky po stranách před řídítky, ta levá uzamykatelná. To se hodilo, když jsem před kolegy potřeboval ukrýt svačinu - dvě housky a rohlík se tam vešly jako nic.

Montáž plotny na zadní kufr mi proto přijde už jako vyložená zhýralost, leda byste vyráželi ve dvou na dovolenou. Užitečná hmotnost 169 kg to dovoluje, navíc si můžete dokoupit ještě vyhřívané hefty, navigaci, alarm... To je totiž velká výhoda těchto luxusních maxiskútrů. Kromě běžného "skútrování" do práce s nimi totiž v pohodě vyrazíte na odpolední vyjížďku nebo právě na dovču. A v neposlední řadě přiblíží jednostopý svět těm, kteří by, nebýt každodenních dopravních kalamit, ze svých Audi A6 nebo BMW 5 vůbec nevylezli.

Motocykl do testu zapůjčila firma Honda ČR.

Verdikt

motor: 6/10
podvozek: 5/10
brzdy: 7/10
ovladatelnost: 6/10
město: 8/10
cestování: 8/10
sport: 5/10
spolujezdec: 8/10
výkon/cena: 7/10

text: Jan Rameš
foto: David M. Bodlák

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

SYM odhalí v Miláně nový Maxiskútr

27.10.2017

SYM odhalí v Miláně nový MaxiskútrO tchajwanských skútrech jsme toho napsali víc než dost. Kymco letos zabodovalo svým modelem AK 550i, který je tchajwanskou odpovědí na Yamahu TMax. Nový koncept s označením Kymco...

Více

KYMCO AK 550i: Nové příslušenství - držák na topcase a postranní kufry

23.10.2017

KYMCO AK 550i: Nové příslušenství - držák na topcase a postranní kufryNovinka letošního léta, model KYMCO AK 550i, obdržel zákazníky dlouho očekávané příslušenství ve formě kompletního transportního systému od španělského výrobce SHAD. Tento...

Více

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super Cub

22.10.2017

Společnost Honda slaví milník 100 milionů vyrobených kusů motocyklů řady Super CubSpolečnost Honda Motor Co., Ltd. dnes oznámila, že celková celosvětová výroba motocyklů Honda řady Super Cub dosáhla milníku 100 milionů kusů. V závodě Kumamoto v Japonsku, kde se...

Více

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz