Kymco Xciting 400i ABS

Kymco Xciting 400i ABS

5.8.2014

František Hadt

Tchajwanský výrobce skútrů KYMCO přivedl na svět model XCITING v roce 2005 a vstoupil tak hned do královské třídy s objemem 500 cm3. O pár let později následovaly další objemové verze 250 a 300 cm3. Zejména s "třístovkou" slavil XCITING velké prodejní úspěchy, takže když jsme si na loňském MOTOSALONU v Brně mohli prohlédnout nového XCITINGA 400i ABS, byli jsme na první pohled doslova nadšeni. Na první vlastní zkušenost jsme si sice museli chvilku počkat, ale každé čekání má konec, a tak se s vámi nyní můžeme podělit o první zážitky s tímto skútrem.

Při hodnocení vzhledu musíme přiznat, že si nás nový XCITING 400i získal hned na první pohled a před designery KYMCA smekáme. Velmi kompaktně vyhlížející stroj se sportovními ostřejšími rysy vypadá velmi moderně až luxusně a navíc z něj vyzařuje bytelnost a kvalita zpracování. S velkým estetickým cítěním jsou do kapotáže integrována LED směrová světla. LED diody obstarávají i denní svícení a zadní osvětlení. Designerskou lahůdkou jsou pak zpětná zrcátka, která nejen že krásně vypadají, ale za jízdy nijak nevibrují a zajišťují dostatečný výhled.

045: Kymco Xciting 400i ABS 046: Kymco Xciting 400i ABS

Nový XCITING je jako celek navržen tak, že na něm najdou dostatek místa a pohodí dvě osoby i vyššího vzrůstu. Nabídka prostoru je opravdu štědrá a já se svými 193 cm výšky jsem si nemohl na nic stěžovat. Jak je už u KYMCA zvykem, ergonomie je vynikající a všechny ovladače jsou tam, kde je každý čeká. Pochvalu zaslouží nastavitelné páčky brzd.

055: Kymco Xciting 400i ABS 054: Kymco Xciting 400i ABS 057: Kymco Xciting 400i ABS

XCITING 400i jest důkazem, že i moderní stroj může být velmi praktický. K dispozici je velký podsedlový prostor schopný pojmout integrální přilbu a ještě zbude dost místa pro další potřebné věci. Sedlo lze otevřít klíčem ve spínací skříňce, aniž bychom museli vypínat motor, prostě zatím nepřekonatelný KYMCO patent. Otevírání úložného prostoru je snadné díky dvěma plynovým vzpěrám. Dále jistě přijde vhod schránka se zásuvkou na 12 V, umístěná před řidičovým levým kolenem. V případě, že si zde dáte dobít mobilní telefon, je tento stav signalizován kontrolkou v podobě malého telefonu na přístrojové desce. Maličkost, která ale potěší. A nakonec se může hodit i klasický háček uprostřed pod řídítky. Smysl pro detail je dotažen i v podobě na dotyk reagujících výklopných stupaček pro spolujezdce.

029: Kymco Xciting 400i ABS 030: Kymco Xciting 400i ABS

Přístrojová deska obsahuje kombinaci velkého analogového otáčkoměru s LCD panelem. Ten zobrazuje následující údaje: rychlost, teplotu chladicí kapaliny, množství paliva, trip počítadlo a stav akumulátoru. Bohužel na denním světle se LCD display zrcadlil a často tak nebylo možné vůbec zjistit aktuální rychlost. Dále přístrojovka obsahuje klasicky sadu kontrolek mazání, dobíjení, nízkého stavu paliva, doplněnou o kontrolky ABS, zatažené ruční brzdy a připojení mobilního telefonu.

011: Kymco Xciting 400i ABS 012: Kymco Xciting 400i ABS

"Objem ničím nenahradíš" hlásá KYMCO na svých internetových stránkách, takže se o pohon skútru stará moderní jednoválcový motor o zdvihovém objemu celých 399,6 cm3 a výkonu 26,5 kW, který vrcholí při 7 500 otáčkách za minutu. Díky vyvažovacímu hřídeli tento motor běží tiše a bez vibrací. Nádrž o objemu 12,5 l je umístěna mezi nohama spolujezdce.

008: Kymco Xciting 400i ABS 009: Kymco Xciting 400i ABS 020: Kymco Xciting 400i ABS

Brždění zajištují vpředu dva frézované kotouče (280 mm ø) WAVE s radiálně montovanými čtyřpístkovými třmeny kotouče Wawe a vzadu jeden kotouč (240 mm ø). Celá brzdová soustava je doplněná o systém ABS pocházející od firmy Bosch.

Jízda

Na první svezení jsme se velmi těšili, tak stiskněme brzdovou páčku, otočme klíčkem spínací skříňky a pojďme se projet. Jednoválcový motor nás vítá uchu lahodícím zvukem. Opatrně otáčíme plynovou rukojetí a stroj hbitě vyráží kupředu. Na čtyřstovku až moc hbitě. Papírově výkon 36 koní nevypadá bůhví jak, ale věřte, že vás těch „pár“ koníků více než jen mile překvapí. Od semaforů odjíždíme vždy první, což zase není tak velké překvapení, ale nad tím, jak XCITING zrychluje od nějakých 60 km/h, nevěřícně kroutíme hlavou. Až do nějakých 120 km/h motor jede jak „z praku“ a v těchto rychlostech budete schopni pozlobit i daleko silnější stroje. Pokud KYMCO budete chtít prohnat na dálnici, není problém držet stabilně rychlost tachometrových 140 km/h. Až na jeden problém - naprosto nefunkční protivětrnný štítek vám znepříjemňuje jízdu již od nějakých 100 km/h a jízda jakoukoli větší rychlostí je díky této skutečnosti opravdu velmi nepříjemná. Je to veliká škoda, protože výkonově si tohle KYMCO vysloveně říká o rychlejší jízdu. Během testu jsme si vyzkoušeli i jízdu ve dvou, kdy ani nepoznáte, že za sebou někoho máte.

018: Kymco Xciting 400i ABS

Co nás ale opravdu dostalo v dobrém slova smyslu, jsou brzdy. Opravdu blesková reakce předních dvou kotoučů a jednoho zadního v nás vyvolala otázku, zda jsme někdy takovéhle brzdy na skútru vůbec zažili. Odpověď zní, že nikoli. Stroj o pohotovostní hmotnosti 209 kg není zrovna žádný „hubeňour“ a přesto zpomaloval i z rychlostí okolo 150 km/h s opravdu nečekanou razancí. Proto zde udělujeme jedničku s hvězdičkou podtrženou.

022: Kymco Xciting 400i ABS

Co se týká podvozku, ten je, jak už jsme si u KYMCA zvykli, poněkud tvrdší. Vzhledem k zaměření do LUXURY kategorie nás to maličko překvapuje, protože při delším cestování, ke kterému XCITING nabádá, vás budou bolet minimálně záda, a navíc víme například ze zkušeností s KAWASAKI, že JDE najít o mnoho lepší kompromis mezi komfortem a jistotou. Zde je dle našeho názoru stále prostor pro zlepšování.

027: Kymco Xciting 400i ABS 028: Kymco Xciting 400i ABS

Při hodnocení jízdních vlastností ještě musíme zmínit skvělou vychytávku, kterou je ruční brzda. Vzhledem k váze stroje 209 kg se nám při putování městskými uličkami poměrně často hodila.

038: Kymco Xciting 400i ABS 037: Kymco Xciting 400i ABS 034: Kymco Xciting 400i ABS

Naopak co nás celkem často rozčilovalo, bylo ovládání tlačítek přístrojové desky při přepínání jednotlivých funkcí. Pro přepnutí musíte nesmyslně dlouho tisknout tlačítko. Navíc bychom vzhledem k zaměření a také ceně skútru očekávali nějaký ten údaj navíc – například okamžitá či průměrná spotřeba paliva nebo ukazatel venkovní teploty.

Spotřeba

Velmi jsme byli zvědavi na spotřebu výkonného jednoválcového motoru. Během našeho pětidenního testu nám při konečném zúčtování vyšla spotřeba 4,1 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jsme stroj právě nešetřili, to není špatná hodnota, avšak například Honda INTEGRA dokáže při větším výkonu jezdit ještě úsporněji. S nádrží o objemu 12,5 l tak lze s XCITINGEM 400i ujet kolem 300 km.

Plusy a minusy

+             moderní, sportovně elegantní vzhled

+             velice výkonný a celkem úsporný motor

+             LED vnější osvětlení

+             nastavitelné páčky

+             perfektní velmi účinné brzdy

+             ruční brzda

 

-              tvrdší odpružení

-              nedostatečný protivětrnný štítek

-              přepínání údajů na přístrojovém panelu

-              přístrojový panel neobsahuje údaje o spotřebě paliva

-              LCD panel nečitelný na slunci

Barevné provedení

Zájemci o skútr mohou vybírat mezi dvěma barevnými provedeními – ANTRACIT a ČERNÁ MATNÁ. Nám se více líbí provedení, které jsme měli dispozici, a to ANTRACIT.

062: Kymco Xciting 400i ABS

Závěr

Na základě našeho pětidenního soužití se skútrem KYMCO XCITING 400i ABS můžeme v klidu konstatovat, že tohle je dle našeho názoru nejlépe jezdící KYMCO současnosti. Svého předchůdce překonává ve všech disciplínách rozdílem třídy. Pokud hledáte stroj na každodenní dojíždění do zaměstnání a navíc si chcete užít pořádnou porci zábavy a třeba i vycestovat na dovolenou k moři, pak jste zde na správné adrese. Kompaktnost, praktičnost, kvalitní provedení, moderní vzhled, použité moderní technologie, výkonný a úsporný jednoválcový motor spolu s perfektními brzdami dělají z tohoto stroje štiku mezi „čtyřstovkovými skútry“. Dojem kazí snad jen nulová ochrana před větrem a protivně se zrcadlící LCD panel. První nedostatek slíbil výhradní importér KYMCAČR odstranit v nejbližší době příplatkovým plexi.

Technické parametry
Typ motoru vodou chlazený 1-válcový 4-taktní motor
Zdvihový objem 399,6 (ccm)
Výkon 26,5 (kW / ot. min.)
Kroutící moment 37,7 (Nm / ot. min.)
Max. rychlost (homologace) 140 (km/h)
Brzdy vpředu kotoučové
Brzdy vzadu kotoučové
Brzda parkovací ano
Hmotnost pohotovostní/celková 209/374 (kg)
Celková šířka 820 (mm)
Celková výška 1 285 (mm)
Celková výška sedadla 830 (mm)
Objem palivové nádrže 12,5 (l)
Startér elektrický
Velikost předního kola 120/70-15
Velikost zadního kola 150/70-14
Brzdové páčky stavitelné ano
Světlo přední halogenové
Boční stojan - policajt v základní výbavě
Zámek řízení v základní výbavě
Převodové ústrojí variátor
Pérování vpředu hydraulická teleskopická vidlice
Pérování vzadu hydraulické stavitelné

 

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

NEW Downtown 350i ABS - Na vrcholu

Recenze a testy

19.10.2015

František Hadt

6

Hlavní novinkou tchajwanského Kymca pro letošní rok je skútr NEW Kymco DOWNTOWN 350 i ABS. Nové vydání bestselleru jsme podrobili klasickému redakčnímu testu. Již při prvním seznámení s novým modelem na začátku léta na nás udělal nový Downtown svým ostrým designem a silným motorem velký...

Více

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

QUADRO 4 - O KOLEČKO VÍC

Recenze a testy

6.10.2015

František Hadt

0

Koncem května letošního roku naše redakce měla možnost zúčastnit se slavnostního představení horké novinky švýcarské společnosti QUADRO - nového Quadra 4, které se konalo v německém Weidenu. Již tehdy v nás uvedená novinka během několika málo najetých kilometrů zanechala velký dojem. Nyní po...

Více

KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

KYMCO K-XCT 300i – DLOUHODOBÝ TEST

Recenze a testy

23.10.2014

František Hadt

8

Náš dlouhodobý maxitest skútru KYMCO K-XCT 300i se pomalu ale jistě přehoupl do druhé poloviny a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7 000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky KYMCO na českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže...

Více

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Piaggio MP3 500 LT Business ABS - když dvě kola nestačí

Recenze a testy

26.8.2014

Viktor Hrachovec

0

Když vyslovíte "Piaggio", vybaví se našinci 3 věci: skútr, Vespa a Tříkolka neboli Piaggio MP3. V redakci jsme dostali možnost vyzkoušet poslední jmenovaný stroj ve verzi "Business", která nám byla zapůjčena spolu s příplatkovou výbavou čítající velké cestovní plexi a přídavný kufr s víkem v...

Více

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz