Honda SH 150i. Městská štika

Honda SH 150i. Městská štika

1.8.2006

ČMN

Japonský výrobce s křídlem ve znaku poslední roky připravuje jednu variátorovou pecku za druhou. Důkazem je pestrá modelová řada, ze které si musí vybrat opravdu každý. Tak kupříkladu testovaný model SH 150i. Pro někoho krasavec, pro dalšího ošklivé káčátko, nicméně v jednom se shodneme asi všichni: ten motor vážně jede.

Honda skútry střihá jako Baťa cvičky. Přitom si nedělá žádné strachy s normou Euro 3, i když je pravda, že některé modely měla raději utratit. SH 150i k nim však rozhodně nepatří. Je to jeden z nejoblíbenějších skútrů za posledních pět let s nezvyklým designem a skvělým motorem.

Jezdí na vzduch...

...a plive kyslík. Samozřejmě přeháním, ale i takové myšlenky člověku po svezení prolétnou hlavou. Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec o objemu 153 cm3 je vybaven moderním vstřikováním paliva PGM-FI a katalyzátorem HECS3. Díky tomu s přehledem splňuje nejnovější a nejpřísnější normy a zároveň nabízí dostatek výkonu. Při 8500 otáčkách disponuje výkonem 16 koní, točivý moment 13,4 Nm má posazen o tisíc otáček níž. Je sice pravda, že 127 kg není váha hodná k trhání rekordů, nicméně i se 16" koly dokáže skútr uhánět až 120 km/h. V praxi pak působí dojmem skvěle vyváženého stroje, který je ve městě velmi hbitý, mimo něj zase dokáže s přehledem držet krok s ostatními účastníky. Jedinou starostí tak zůstává nepřejet čerpací stanici. Ne snad proto, že by šlo o nějakého nenasytného "kance", nýbrž prostě a jednoduše můžete zapomenout. Kdo by také nezapomněl, když tankujete jednou za uherský rok.

Nebojme se kostek

Šestnáctipalcové ráfky jsou rozhodně při dnešním stavu vozovek velkým kladem. Nemusíte se nijak extra zatěžovat dírami a výmoly, jen trochu uberete a jedete dál. Podobně se můžete spolehnout na zbytek podvozku a rovněž i brzdy. Ty jsou klasicky duálně zapojené. Páčkou pro zadní brzdu ovládáte zadní kolo a levý brzdič na předku, páčkou přední brzdy pak zbytek předku. Ač se toho někteří lidé kvůli předsudkům bojí, k zablokování předního kola v důsledku silného brzdění zadkem rozhodně nedochází, a tak se dá říci, že toto mechanické udělátko opravdu funguje tak, jak by mělo.

Posez je do města hodně příjemný, nicméně ne zrovna dvakrát ideální na delší výlety. Nemáte si totiž kam natáhnout nohy a po sto kilometrech byste necítili zadek až do půlky zad. Sedlo je ale jinak moc příjemné, a to i pro spolujezdce, který má navíc komfort v podobě odklápěcích plošinek zvětšujících prostor pro nohy. Je to zdaleka to nejlepší možné řešení, protože nabízí nejvíce prostoru a přitom sklopky nepřekážejí.

Do kufru klíče a mobil

Jak už mám ve zvyku, použitelnost skútrů hodnotím také po stránce zavazadlové. Málokdy se totiž stane, že vám s sebou stačí vzít doklady, peníze a klíče. Pod sedlem opravdu mnoho prostoru není, ačkoli by člověk při pohledu na sedlo předpokládal, že tam "narve" minimálně středně velký batoh. Chyba lávky. Pár drobností nebo otevřenou přilbu, ale víc ani ťuk. Naštěstí se drobné předměty jako klíče či ony zmíněné doklady dají uložit do přední schránky a pokud byste vyžadovali něco víc, využít se dá i nosič na kufr, případně háček na igelitku na přední stěně.

Ovládací prvky a přístrojová deska jsou vyrobeny v rámci standardu Hondy, tudíž vše funguje a vypadá hezky. Příjemné je tlačítko světelné houkačky a páčka ruční brzdy, která je hned nad levou brzdovou páčkou. To se hodí například ve zhoršených parkovacích podmínkách, nebo při stání v kopci. Můžete v klidu zůstat sedět na skútru, dívat se kamsi nahoru a nemít obavy, že vám "esháčko" ujede pod zadkem.

Celkově se nám Honda SH 150i opravdu moc líbila. Je to moderní štika vpuštěná do přecpaných městských koryt, kde dokáže využít svých předností. Nebojí se vyplout ani někam dál, ale záleží na majiteli, zda mu to je či není příjemné. Já osobně si dokážu představit nedělní vyjížďku v tričku a jeansech na Slapskou přehradu. Nakonec, tu peněženku, doklady a plavky pod sedlo dostanu.

text: Jim
foto: Jim

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz