Honda SH 150i. Miláček davů v novém dresu

Honda SH 150i. Miláček davů v novém dresu

2.8.2006

ČMN

Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě

Možná se vám skútr SH150 nebude zdát na první pohled ničím pozoruhodný. Což je omyl. Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě. Tím přeborníkem je předchůdce dnešní SH150i, který se poprvé objevil v roce 2001. A to si pište, že Hondě záleží na tom, aby to takhle bylo i nadále. Loni v listopadu představila faceliftovaného pokračovatele, který je kromě kubatury 153 cm3 nabízen (stejně jako předchůdce) také ve verzi se 125 cm3 motorem. To je ale verze, která má smysl jen od 16 do 21 let, jinak je lepší sáhnout rovnou po stopadesátce - stojí stejně, váží taky stejně a jede víc, takže tohle je jasný.

Výměna šatníku

I když skútr není primárně rychlostní vozítko, přesto by měl být schopen přiměřeně sekundovat svižnému provozu. SH má jet teoreticky nejvíc 105 km/h, tachometr ukázal z mírného kopečka 120 km/h, takže to asi souhlasí. Existuje pár rychlejších dokonce stopětadvacítek, ale esháčko tohle nějak netrápí. Kilo umí, na dálnici se necpe, tak co. Zrychlení je lineární, jak jen zrychlení může lineární být - od skútru skoro nic jiného čekat nelze.

V čem exceluje, to je vzhled. Je to fakticky moc pěkný skútr, s pěkným zpracováním, na co sáhnete, je příjemné na omak a z dobře vyhlížejících materiálů. Výrazná žlutá perleť "Acid", kterou měl testovaný exemplář, možná vypadá na fotkách trochu přihřátě, ale když ji vidíte v reálu, tak elegantnímu SH sluší.

Další luxusní věc na SH je podvozek. Je tužší, ale s jistým vedením stopy. Ne vždy se to u skútrů s velkými 16palcovými koly povedlo zařídit, aby měly pevný rám a nekroutily se v zatáčkách. SH takovou nejistotu vůbec nepřipouští, žádné vlnění, schopnosti podvozku mají dostatečný náskok před výkonem motoru.

Slabší zadek

Výhrada se ale našla k brzdám. Brzdí dobře, dokonce jsou propojené jako to má řada velkých hondích motorek, ale potíž je v tom, že pravá páčka, na kterou jste naučeni z motorky, že zabere nejvíc, tady ovládá zadní brzdu a stisknuta samostatně nemá téměř žádný účinek. Sólo má smysl na ni sáhnout jen tak do 20 km/h rychlosti, jinak chňapněte za obě, duál neduál. Žádné drama, u jiných strojů také brzdí zadek méně, ale tady ještě míň. To je ale jediná výraznější výtka, kterou se povedlo najít.

Tedy, je tady ještě ten podsedlový prostor, do kterého se nevejde integrální helma, což je konstrukčně dáno těmi velkými koly. Zjevně ale to, co bych osobně považoval za nedostatek, nevadí desítkám tisíc kupců, protože předchozí generace na tom byla obdobně. Na skútru se prostě většinou jezdí v otevřené helmě a ta se pod sedlo vejde. Jinak dozadu jde samozřejmě dokoupit kufřík, kam si tu integrálku dáte, když jinak nedáte.

Ale celé to bude asi v tom, že SH není populární kvůli tomu, že by to byl nějaký fajnšmekrovský skútr, ale protože dělá a umí libově a na vysoké úrovni Hondy všechny ty základní věci, které má skútr do města umět. Být malý, obratný, bezúdržbový a mít jednoduchou obsluhu. Všechno tohle má SH za jedna. Navíc teď po redesignu sebevědomě vystoupil z šedého průměru a sbírá plus body za pohlednost.

Skútr do testu zapůjčila Honda ČR.

Verdikt


Motor: 7/10
Podvozek: 8/10
Brzdy: 6/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 7/10

text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Touratech v problémech

včera

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz