Honda SH 150i. Miláček davů v novém dresu

Honda SH 150i. Miláček davů v novém dresu

2.8.2006

ČMN

Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě

Možná se vám skútr SH150 nebude zdát na první pohled ničím pozoruhodný. Což je omyl. Díváte se na přeborníka skútrových prodejů v Evropě. Tím přeborníkem je předchůdce dnešní SH150i, který se poprvé objevil v roce 2001. A to si pište, že Hondě záleží na tom, aby to takhle bylo i nadále. Loni v listopadu představila faceliftovaného pokračovatele, který je kromě kubatury 153 cm3 nabízen (stejně jako předchůdce) také ve verzi se 125 cm3 motorem. To je ale verze, která má smysl jen od 16 do 21 let, jinak je lepší sáhnout rovnou po stopadesátce - stojí stejně, váží taky stejně a jede víc, takže tohle je jasný.

Výměna šatníku

I když skútr není primárně rychlostní vozítko, přesto by měl být schopen přiměřeně sekundovat svižnému provozu. SH má jet teoreticky nejvíc 105 km/h, tachometr ukázal z mírného kopečka 120 km/h, takže to asi souhlasí. Existuje pár rychlejších dokonce stopětadvacítek, ale esháčko tohle nějak netrápí. Kilo umí, na dálnici se necpe, tak co. Zrychlení je lineární, jak jen zrychlení může lineární být - od skútru skoro nic jiného čekat nelze.

V čem exceluje, to je vzhled. Je to fakticky moc pěkný skútr, s pěkným zpracováním, na co sáhnete, je příjemné na omak a z dobře vyhlížejících materiálů. Výrazná žlutá perleť "Acid", kterou měl testovaný exemplář, možná vypadá na fotkách trochu přihřátě, ale když ji vidíte v reálu, tak elegantnímu SH sluší.

Další luxusní věc na SH je podvozek. Je tužší, ale s jistým vedením stopy. Ne vždy se to u skútrů s velkými 16palcovými koly povedlo zařídit, aby měly pevný rám a nekroutily se v zatáčkách. SH takovou nejistotu vůbec nepřipouští, žádné vlnění, schopnosti podvozku mají dostatečný náskok před výkonem motoru.

Slabší zadek

Výhrada se ale našla k brzdám. Brzdí dobře, dokonce jsou propojené jako to má řada velkých hondích motorek, ale potíž je v tom, že pravá páčka, na kterou jste naučeni z motorky, že zabere nejvíc, tady ovládá zadní brzdu a stisknuta samostatně nemá téměř žádný účinek. Sólo má smysl na ni sáhnout jen tak do 20 km/h rychlosti, jinak chňapněte za obě, duál neduál. Žádné drama, u jiných strojů také brzdí zadek méně, ale tady ještě míň. To je ale jediná výraznější výtka, kterou se povedlo najít.

Tedy, je tady ještě ten podsedlový prostor, do kterého se nevejde integrální helma, což je konstrukčně dáno těmi velkými koly. Zjevně ale to, co bych osobně považoval za nedostatek, nevadí desítkám tisíc kupců, protože předchozí generace na tom byla obdobně. Na skútru se prostě většinou jezdí v otevřené helmě a ta se pod sedlo vejde. Jinak dozadu jde samozřejmě dokoupit kufřík, kam si tu integrálku dáte, když jinak nedáte.

Ale celé to bude asi v tom, že SH není populární kvůli tomu, že by to byl nějaký fajnšmekrovský skútr, ale protože dělá a umí libově a na vysoké úrovni Hondy všechny ty základní věci, které má skútr do města umět. Být malý, obratný, bezúdržbový a mít jednoduchou obsluhu. Všechno tohle má SH za jedna. Navíc teď po redesignu sebevědomě vystoupil z šedého průměru a sbírá plus body za pohlednost.

Skútr do testu zapůjčila Honda ČR.

Verdikt


Motor: 7/10
Podvozek: 8/10
Brzdy: 6/10
Praktičnost: 6/10
Výkon/cena: 7/10

text: Radek Navrátil
foto: Jakub Nič

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz