honda sh 125i

Honda SH 125i - klasika v novém designu

20.6.2014

Viktor Hrachovec

Model SH není u Hondy žádnou novinkou, první model s tímto označením byl představen už v roce 1984! Za 30 let své existence se modelu SH prodalo jen v Evropě přes milion kusů, a to z něj dělá doslova a do písmene BESTSELLER mezi skútry. V roce 2013 představila Honda SH 125i po celkovém faceliftu. Nový je nejen motor, ale i kola, zrcátka a vlastně celý skútr od A až po Z. A přesně tento inovovaný model jsme převzali k redakčnímu testu.

Čím to, že si model s označením SH získal a stále získává takovou popularitu? V první řadě je to vzhled, kterým Honda SH prostě a jednoduše boduje na celé čáře. Elegantní zaoblené tvary doplněné chromovými doplňky působí na první pohled hodně dobře a nebál bych se říct až luxusně. Nám byl skútr zapůjčen v šedé metalíze Mat Cynos, která už tak povedený stroj posouvá ještě minimálně o jeden level výše. V řadě druhé to jsou 16palcová kola, která SHáčku zajišťují dobrou stabilitu nejen na našich klasických českých silnicích. Hlavním důvodem ale není ani vzhled, ani kola, ale kvalita a spolehlivost. Právě tato dvě slova v sobě Honda SH spojuje především.

008: honda sh 125i 010: honda sh 125i 009: honda sh 125i

Osobně jsem neměl nikdy s modelem SH tu čest, a to ani v případě námi nedávno testovaného modelu s označením SH MODE. Nic nenahradí osobní zkušenost, a protože písmena SH jsou mezi skútry nějakým tím pojmem, musím přiznat, že na test jsem se těšil možná víc, než je zdrávo. Skútr jsem převzal v pražských Strašnicích u oficiálního dealera Hondy MCH. První zběžná obhlídka potvrdila několik obecně známých informací. Kvalitní zpracování a elegantní design tak mohu 100% potvrdit.

023: honda sh 125i 029: honda sh 125i 022: honda sh 125i

026: honda sh 125i

Po usednutí za řídítka Hondy SH musím pochválit dobře přehlednou přístrojovku, která poskytuje všechny potřebné informace, a to včetně hodin, které u městských skútrů považuji za naprostou samozřejmost. Ovládání na řídítkách je klasické a potěší i dobře umístěná zrcátka, která tak nejen nepřekážejí, ale naopak poskytují takřka dokonalý přehled o dění za skútrem. Potěší multifunkční skříňka zapalování, díky níž nastartujete nebo otevřete podsedadlový prostor. Bezpečnostní pojistka zámku je pak samozřejmostí. Před levým kolenem má pak SHáčko malou neuzamykatelnou schránku určenou akorát tak na dálkové ovládání od garáže či krabičku cigaret.

025: honda sh 125i 027: honda sh 125i 021: honda sh 125i

Podsedadlový prostor pojme i přes velká kola otevřenou helmu, povinnou výbavu, návod k obsluze a ještě nějaké to místo zbude. Pro větší nákup je možné využít klasický háček pod řídítky, který je zde díky rovné podlaze smysluplný. Potěší i originál horní kufr Honda, díky němuž se z SHáčka stává dokonalý pomocník pro každodenní práci či zábavu. K otevření kufru a skútru přitom postačí 1 klíč - drobnost, která potěší.

002: honda sh 125i 014: honda sh 125i 017: honda sh 125i

Za zmínku rozhodně stojí nový úsporný motor eSP, který byl vyvinut s myšlenkou co nejnižšího tření a je vybaven systémem Idling Stop (systém vypínání motoru při zastavení) a nabízí výrazné zlepšení účinnosti spalování paliva o 25 %, v přímém srovnání s předchozím modelem 2,1 l na 100 km. Motor je čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 125 ccm s maximálním výkonem 8,7 kW. Technické údaje jsou jedna věc, ale realita věc druhá. Tady ale můžeme s čistým svědomím potvrdit, že Honda fakt nekecá! Spotřeba paliva se během našeho testu pohybovala okolo těžko uvěřitelných 2 l/100 km! A jak se tedy Honda SH chová v reálném provozu?

001: honda sh 125i 003: honda sh 125i

Klíček doprava, stisknutá brzda spolu s tlačítkem startéru a nic. Zkoušel jsem to několikrát dokola a pořád s nulovým výsledkem. Až zhruba na 6. pokus skútr nastartoval. Páčku brzdy bylo zapotřebí stisknout nadoraz, což, jak pevně doufám, bylo zapříčiněno jen "špatným seřízením", protože v opačném případě by SHáčko rozhodně nebylo určeno pro dívky či slabší jedince.

035: honda sh 125i 037: honda sh 125i 038: honda sh 125i

Po nastartování se ozvalo spokojené předení čtyřtaktního jednoválce. Světla se zapínají automaticky, takže zbývalo jediné, přidat plyn a vyrazit. Skútr reaguje na plyn takřka okamžitě. Ručička tachometru stoupá vcelku ochotně až k 80 - 90 km/h. Maximálka se pohybuje ještě o nějakých 30 km/h výš a skútr jí dosáhne bez větších problémů. Ale nejlépe se SHáčko cítí přece jen okolo těch 90 km/h. Idling Stop systém funguje na výbornou a přes počáteční nedůvěru jsem si na vypínání motoru zvykl velmi rychle. O bezpečné zastavení se starají brzdy ve spolupráci se systémy CBS-ABS a je potřeba říct, že svou práci odvádí na výbornou.

006: honda sh 125i 007: honda sh 125i

Během týdeního testování jsme najeli víc jak 400 km a po celou dobu s úsměvem na tváři. Honda SH 125i nabízí příjemné a pohodlné cestování s velmi nízkými náklady na provoz. Pokud máme něco vytknout, bude se 100% jednat o obtížné startování díky "špatně seřízené" brzdě a negativně zhodnotíme i pořizovací cenu, která v případě námi testovaného modelu, tedy modelu s ABS, startuje na 77 900,- Kč. SHáčko bez ABS pak lze pořídit přesně o 5 000,- Kč levněji. A celkové hodnocení? Pro někoho překvapením, pro někoho ne, za nás ale jasných 98%!

 

Technické informace

Typ motoru Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec SOHC
Vrtání x zdvih 52,4 x 57,9 mm
Zdvihový objem 125 ccm
Kompresní poměr 11: 1
Max. výkon 8,7 kW/8 500ot/min (95/1/ES)
Max. kroutící moment 11 Nm/6 500 ot/min (95/1/ES)
Spouštění motoru elektrické
Převodovka automatická
Sekundární převod variátor
Rozměry (D x ? x V) 2 030 x 740 x 1 150 mm
Rozvor 1 340 mm
Výška sedla 799 mm
Světla výška 145 mm
Objem nádrže 7,5 l
Pneumatiky - přední 100/80-16 (50P)
Pneumatiky - zadní 120/80-16 (60P)
Odpružení - přední 33 mm teleskopická vidlice
Odpružení - zadní dvojtlumičová jednotka s kyvným ramenem
Brzdy - přední 240mm kotoučová
Brzdy - zadní kotoučová
Provozní hmotnost 134 kg (bez ABS), 135 kg (s ABS)

 

Foto: www.skutrportal.cz

Naše hodnocení: 98%

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz