honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Honda SH 125 Mode - perla v džungli velkoměsta

20.5.2014

František Hadt

Velmi oblíbená a populární řada skútrů SH japonského výrobce se rozrostla o dalšího člena této SH rodiny - HONDU 125 SH MODE. Jak již název napovídá, je tento moderní městský skútřík zaměřen především na módní styl. Základní rozdíl provedení MODE oproti klasickému SHčku však není pouze v designu, ale především v proporcích a také váze stroje. Výška sedla je nyní 765 mm nad zemí a váha klesla na pěkných 116 kg. Tyto hodnoty v kombinaci s modernizovaným jednoválcovým motorem se vstřikováním PGM-FI jsou příslibem zajímavého svezení. Součástí standardní výbavy Hondy 125 SH MODE je volitelný systém IDLE STOP a kombinovaný brzdný systém CBS.

Vzhled a styl - to je to, oč tu běží… Kompaktní zaoblené tvary navozují pocit solidnosti a skútr na první pohled vypadá hodně luxusně. Zásluhu na tom určitě má výrazný světlomet, který v kombinaci s chromovým rámečkem dodává motocyklu punc lepšího zboží. Další chromové prvky tento pocit ještě více umocňují. Například chromem obehnaný přístrojový panel působí velmi hodnotně a zachovává si svůj šmrncovní styl. Navíc obsahuje vše potřebné – velký kruhový dobře čitelný rychloměr, ukazatel stavu paliva, celkové a denní počítadlo kilometrů, hodiny a nezbytné kontrolky. Předností skútrů bývají praktičnost a dostatečné úložné prostory. Vzdor kompaktním rozměrům a použití velkých kol v této disciplíně MODE nijak nezaostává a potěší poměrně velkým úložným prostorem pod sedlem, který pojme dokonce integrální přílbu či slušný nákup.  Sedlo se navíc snadno otevírá tlačítkem zámku, které je umístěno vpravo od spínací skříňky. Pokud by toto někomu nestačilo, je k dispozici ještě praktický háček pro zavěšení nákupní tašky. Budete-li chtít k vašemu nákupu přibrat i spolujezdce, ten má k dispozici sklopné stupačky a integrovaná madla. Součástí základní výbavy motocyklu je centrální i boční stojan. Velmi nízká hmotnost motocyklu zaručuje, že dát jej na tento stojan nebude problémem ani pro drobnější postavy něžného pohlaví. O pohon skútru se stará motor o zdvihovém objemu 125 ccm a výkonu 8,4 kW se systémem eSP (enhanced Smart Power - zkratka pro soubor technologií snižujících vnitřní tření), doplněný o systém vypínání motoru při zastavení IDLE STOP.

04: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 05: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 06: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Jízda

Když jsem si nové SHčko MODE přebíral u dealera Hondy  MCH spol. s.r.o.,  maličko mě přešel smích. Čekal na mě totiž stroj v barevném provedení růžová FABULOUS. Přiznám se, že jsem k růžovému skútříku přistupoval maličko s despektem. Při mé výšce 193 cm a váze atakující 100 kg hranici si jistě dokážete představit, jaké asi musely být mé pocity. S přibývajícími kilometry strávenými za řídítky tohoto roztomilého skútříku se ale v mém obličeji začal objevovat nefalšovaný úsměv.

016: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

První, co mě ihned při počátečním vzájemném seznamování „dostalo“, byla hmotnost skútru. Stroj vážící pouhých 116 kg na mě působil dojmem hračky, ale berte to v dobrém slova smyslu. Díky tomu lze se skútrem za jakýchkoli okolností výborně manipulovat, což jej přímo předurčuje pro holčičí využití. Po usednutí na příjemně tvarované hnědé sedlo mě potěšila přirozená a vzpřímená pozice. Po nastartování je sotva slyšet čtyřdobý motor, který si jen tiše přede a hlavně téměř bez vibrací. Zbývá seřídit zpětná zrcátka a můžeme vyrazit do provozu. Zde však narážím na první problém – z důvodu úzkých řídítek ve zpětných zrcátkách vidím pouze svá ramena. Zde se asi opravdu počítá s drobnými dívčími postavami. No nic, budu si muset dávat větší pozor na dění kolem sebe.

02: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 03: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Přidávám tedy plyn a lehoučký skútřík vyráží hbitě kupředu. Jsem příjemně překvapen jeho celkovým projevem. Jak již bývá u Hondy zvykem, okamžitě se na skútru cítím jako doma. Na ucpané Jižní spojce přichází vhod jeho úzká stavba, mrštnost a opravdu skvělá ovladatelnost. Během chviličky nechávám dlouhou stojící kolonu za sebou. To je přesně to, pro co je tento skútr stvořen – proplétání v hustém městském provozu mu dělá čirou radost. Zde přichází vhod výkon motoru 8,4 kW, který se skútrem s muší váhou docela cvičí. Zrychlení do nějakých 80 km/h by mnoho lidí od takového růžového „frajírka“ ani nečekalo. Pokud stroj bude řídit štíhlá dívka, bude dynamika opravdu velmi slušná. Další věcí, která nás příjemně překvapila, byl podvozek a tlumení nerovností. Na rozdíl od malých skútrů z tchajwanské provenience je jízda nejen díky velkým kolům i na rozbitých silnicích příjemně houpavá a vaše záda zůstávají v klidu. Samozřejmě je to maličko na úkor jistoty při ostřejší jízdě. Takové ambice však tento skútr stejně nemá.  Honda SH MODE se nejvíce cítí doma ve městě, při popojíždění od jedné kavárny ke druhé, kdy má možnost ukázat na odiv svůj módní vzhled a styl. 

009: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 010: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 011: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Po celém dni provozu ucpanou Prahou beru MODE na mou oblíbenou trať směr Štěchovice. V hustém pátečním provozu se mi opět dere úsměv na tvář. Proplétání mezi pomalu jedoucí kolonou je vyloženě zábavné. Honda je nádherně ovladatelná a z každého předjetého vozidla mám radost. Štěchovický kopec vyjíždím tachometrovou 80kilometrovou rychlostí. Tato hranice je zároveň nejpříjemnější trvalou cestovní rychlostí. Ať už jedete pomalu či rychle, projíždění zatáček je ohromně zábavné a MODE se v nich krásně ovládá.

Poměrně velkou část testovacího provozu jsme tentokrát jezdili i v plném obsazení dvěma osobami. Věřte nebo ne, na MODE jsme se vešli a jízda dokonce i tak nebyla žádným utrpením. Dynamika samozřejmě viditelně klesla, ale pokud se skútr rozjede, není ani v tomto případě problém držet si tachometrovou osmdesátku.

012: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 013: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Bezpečné zpomalení či zastavení skútru má na starost kombinovaný brzdový systém CBS. Na předním kole najdete kotoučovou brzdu s průměrem kotouče 220 mm. Vzadu je systém doplněn o bubnovou brzdu. Jako celek brzdy působí jistě a nemají sebemenší potíže stroj o nízké hmotnosti bezpečně zastavit.

014: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 015: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Hodně zvědaví jsme byli na reálnou spotřebu. Výrobce udává při využívání systému IDLE STOP průměrnou spotřebu 2 l Naturalu 95 /100km. Této hodnoty se nám sice nepodařilo dosáhnout, ale za celý test si MODE řeklo o 2,7 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jsme se skútrem jezdili velmi dynamicky a občas i ve dvou, jde o více než slušnou hodnotu. Při troše snahy by neměl být problém pár deci na sto kilometrů ještě ušetřit. Při velikosti palivové nádrže tak na jedno natankování najedete přes 200 km.

07: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta 08: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

IDLE STOP systém

Model SH MODE je již v základu vybaven volitelným systémem vypínání motoru při zastavení, u Hondy nazývaným IDLE STOP. Je to vlastně obdoba klasického START/STOP systému používaného v moderních automobilech. V praxi tenhle systém funguje bezvadně. Aktivuje se pomocí tlačítka u pravé rukojeti řídítek. Zapnutí systému je indikováno zelenou kontrolkou na přístrojovém panelu. Od této chvíle, kdy je systém IDLE STOP aktivní, kdykoli zastavíte např. při čekání na semaforech, motor se po pár sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne. Na semaforu se rozsvítí zelená a vy jednoduše pouze otočíte plynovou rukojetí a motor okamžitě opět startuje. Reakce startování je blesková a vy můžete i při využívání IDLE STOP systému startovat z křižovatky jako první. Někomu použití tohoto systému vypínání motoru na skútru třídy 125 cm3 může připadat zbytečné, ale během našeho testu jsme si na něj velmi rychle zvykli. Samozřejmě tím lze šetřit nejen palivo, ale také tím prospět životnímu prostředí. A pokud by se přece jen našel nějaký odpůrce tohoto řešení, může jej jednoduše vypnout.

 

Plusy a minusy

+ Moderní, trendy vzhled

+ Kvalitní dílenské zpracování

+ Systém vypínání motoru IDLE STOP

+ Výkonné brzdy se systémem CBS

+ Nízká hlučnost

+ Podsedlový prostor schopný pojmout přílbu

+ Nízká spotřeba

 

- Téměř žádný výhled ve zpětných zrcátkách

- Cena

 

Základní technické údaje

- Motor                              čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec SOHC

- Vrtání x zdvih                  52,4 x 57,9 mm

- Zdvihový objem              125 ccm

- Max. výkon                     8,4 kW/8 500 ot/min (95/1/ES)

- Max. kroutící moment      12 Nm/5 000 ot/min (95/1/ES)

- Sekundární převod          variátor

- Rozměry (D x ? x V)        1 930 x 665 x 1 105 mm

- Rozvor                            1 305 mm

- Výška sedla                     765 mm

- Světla výška                    145 mm

- Objem nádrže                   5,5 l

- Pneumatiky - přední          80/90-16M/C 43P

- Pneumatiky - zadní           100/90-14M/C 57P

- Odpružení - přední            teleskopická vidlice

- Odpružení - zadní             tlumičová jednotka

- Brzdy - přední                  220 mm kotoučová

- Brzdy - zadní                    130 mm - bubnová

- Provozní hmotnost             116 kg

 

017: honda sh 125 mode - perla v džungli velkoměsta

Barevné provedení pro rok 2014

Kromě růžového provedení FABULOUS, ve kterém bylo naše SH MODE, lze tento skútřík pořídit ještě v dalších dvou barevných provedeních, a to v černé metalíze POSEIDON či perleťové bílé JASMIN.

Závěr

Atraktivní vzhled, nízká hmotnost, výborná ovladatelnost a ekonomičnost provozu dělají z tohoto malého skútříku vítaného pomocníka pro každý den. Jeho revírem je město, kde přijde vhod jeho IDLE STOP systém, ale neztratí se ani při krátkých projížďkách do blízkého okolí. Navíc kvalitní dílenské zpracování, výborná pověst řady SH spolu s osvědčenou technikou Hondy jsou příslibem dlouhodobé spokojenosti a životnosti motocyklu. Vzhledem ke svým proporcím - malým rozměrům, nízké výšce sedla a nízké váze pravděpodobně osloví především dívky a dámy, které osloví především svým barevným provedením. A nezapomeňme zdůraznit, že na řízení MODE stačí „béčkový řidičák“. Jen stanovená doporučená cena 69 900 Kč nám přijde celkem dost….

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz