Honda Dylan 125/150. Frajer z Beverly Hills

Honda Dylan 125/150. Frajer z Beverly Hills

27.6.2006

ČMN

Kdo by neznal Dylana. Frajer z Beverly Hills, takovej furt trochu nad věcí, solidní chlapík, kterej nezklame. Těm starším, kterým "bé-háčko 902 10" nic neříká, by to zase mohlo evokovat "starýho dobrýho" Boba. Jeho cédéčko si taky pustíte a víte, na čem jste. Že nebudete zklamaní. Tohle všechno na tohohle skútra báječně sedí.

Uznávám, že to srovnání s Bobem bylo trochu příliš. Přeci jen u toho písničkáře nevíte, jestli ho uprostřed koncertu neodnesou do muzea, kdežto tenhle Dylan i přesto, že v motocyklových měřítkách už také není nejmladší, pořád ještě dokáže nabudit k jiným věcem než k nostalgii nad mládím ztraceným v blátě Woodstocku.

Tady chladí voda

Skútr Honda Dylan spatřil světlo světa v roce 2002 a na světlo boží se podíval hned ve dvojím provedení, jako stopětadvacítka (to aby mohli frajeřit i šestnáctiletí - ostatně Američané se nám snažili namluvit, že zhruba tolik by hrdinům BH mělo být, ačkoli jim ve skutečnosti bylo o deset víc) a jako silnější stopadesátka. Ta se hodí těm, kteří už neřeší řidičák A1, protože je prostě a jednoduše silnější při zachování všech ostatních náležitostí.

Duo srdečních svalů pochází ze známého "zavináče", tedy modelu @125/150i, a jako chladicí médium u něj slouží kapalina. Její chladič je umístěn hodně vepředu a dole, to proto, aby byl skútrista co nejvíce izolován od nežádoucího tepla. Tedy v létě nežádoucího, co by za něj tuhle zimu messengeři dali...

Tichošlápek voňavkaTo první, co vás u Dylana překvapí, když k němu přijdete a cvrnknete do startéru, je ticho. Jasně, podle všeobecně platných pouček musí bejt motorka slyšet, jenomže tohle je městskej skútr, navíc hezkej a manažer v kvádru těžko bude mít zájem, aby si partneři na jednání říkali: "Á, pan Kožený už jede..." Pod tím, že motor skoro není slyšet, je podepsáno nejen již zmíněné vodní chlazení, ale také objemná koncovka výfuku. Když už jsme u toho výfuku, skloňte se níž. No ještě níž... A teď začuchejte. Nic? To ten katalyzátor a systém sekundárního vzduchu. Přisávání onoho sekundárního vzduchu za výfukové ventily (kde dohořívá nespálená směs) je navíc řízeno "chytře" řídicí jednotkou přes solenoidový ventil z airboxu, takže množství čerstvého luftu tam jde přesně podle momentálního zatížení a otáček motoru. Takovej malej a už tak chytrej...

Ale po většinu času člověka nezajímá, jak to smrdí, ale jak to jede. A Dylan jede. Dvackový skútr totiž buď jede, nebo nejede, nic mezi tím. A to ta stopadesátka je ještě větší libovka. Inu, uvědomte si, že to je pětadvacet kubíků navíc, a to tady dělá dvacet procent. Hodně znát je větší zátah odspodu, skútr dokáže podstatně rychleji odstartovat, v maximálce až takový rozdíl není, u obou strojů počítejte něco přes kilíčko. A díky devítilitrové nádrži a malé "čtyřtaktní" spotřebě můžete řádit hodně dlouho.

Brzdy se spojily

Pro pocit sucha a bezpečí je dobré vědět, že podvozek, ač "jen" na malých třináctipalcových hliníkových kolečkách, zvládá všechny rychlosti s přehledem. Trubkový ocelový rám byl taktéž převzat ze "zavináče", kde prokázal svou tuhost. Také přední 33mm klasické vidlice či dvojice zadních nastavitelných tlumičů nepůsobí nikterak poddimenzovaně, takže jediným limitujím faktorem pro závody dolů pražským Letenským tunelem je skutečně jen výkon motoru a vaše srdce.

Brzdová soustava je vyhovující, jenom nesmíte chtít machrovat před holkama u rybníka a otáčet se smykem, protože až se potom budete sbírat ze země, logickou úvahou zjistíte, že je Dylan vybaven sdruženým brzdovým systémem, který vám zabrzdil i předek. Pravá páčka klasicky ovládá přední dvoupístek, ta levá však - samozřejmě kromě zadního 130mm bubnu - také. Máte tu dokonce k dispozici i ruční brzdu, ta je však v okamžiku, kdy dáte skútr na hlavní stojan, tak trochu mimo a "policajt" se dodává jen za příplatek...

Hm, tak to máme motor dobrej, podvozek v pohodě, tak že by se našlo něco aspoň na kabátě? Pěkná červená barva, dokonce s připomínkou Ten Kate týmu ze superbiků, plasty působí hodnotně, všude to lícuje... Těžko se hledá chybička. Na přístrojovém panelu najdete tachometr, palivoměr a digitální počitadlo kilometrů, nic víc u skútru nepotřebujete. Na krku řízení je háček na školní batůžek (Jim tam vozí foťák) a hned vedle je uzamykatelná schránka, třeba na rukavice. Jen prostor pod sedlem není úplně největší, i když se tam integrála nacpat dá. Kdyby nejhůř, máte vzadu velké hliníkové madlo, kam se dá leccos přiháčkovat. Třeba spolujezdec, který své všetečné spodní končetiny odkládá na výklopné gumové špalíky. Moc pohledné to není, ale funguje to.

Spěchaj, nebudou...

Když jsme se tak o Dylanovi v redakci bavili, nikdy nepadla slova typu: "To bych nechtěl..." Dylan je takový solidní chlapík (už je to tu zas), nenadchne vás raketovým zrychlením, brzdami s účinkem kotvy od Aurory nebo rámem ultra tuhým jak na Ducati. Nic z toho. Ale je to takový hodně vyvážený balíček, skútr, ze kterého slezete a řeknete si: "Fakt dobrej." A že jsme tu v redakci měli lecjaký shity.

Pokud vás netrápí legislativa, jděte do stopadesátky, protože jede prostě víc. Její jedinou, avšak o to podstatnější nevýhodou je, že se dá sehnat už jen jako ojetá nebo ji musíte dovézt "zvenku", protože místo Dylana letos přichází na trh novější model PS 125/150i a stopadesátky jsou už vyprodané. Kdo by přeci jen chtěl "funglovku", tak hned nemusí páchat harakiri, protože stopětadvacky ještě na krámech jsou. A ten rozdíl mezi oběma motorizacemi není zase až tak dramatický. Domácím kutilů stačí napovědět, že oba motory mají akorát jiné vrtání. Modří už vědí?

text: Honzis
foto: Jim

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Peugeot Belville - od každého trochu

10.10.2017

Peugeot Belville - od každého trochuPeugeot Belville není žádnou novinkou. Veřejnosti byl představen v prosinci loňského roku a popravdě žádnou velkou díru do světa neudělal. Přesto nebo právě proto jsme se rozhodli...

Více

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?

27.9.2017

Honda Gold Wing 2018 - tak trochu jiný skútr?Na světlo světa unikly první fotografie legendárního Gold Winga pro rok 2018. Skútr? To ani náhodou! Jenže to není tak docela pravda. Honda Gold Wing (413 kg těžký stroj) by měl být...

Více

Yamaha X-MAX 125 2018

26.9.2017

Yamaha X-MAX 125 2018Japonská Yamaha se s velkým předstihem rozhodla zveřejnit informace o novém X-MAXU 125. Luxusní skútr, který lze nejen v našich končinách řídit s klasickým "béčkem", je ráznou...

Více

Kymco C Series

15.9.2017

Kymco C SeriesTchajwanské Kymco rozhodně nespí na vavřínech. Po představení modelu AK 550 je tu nový koncept s označením C Series. Už na první pohled je patrné, že prototyp sice vychází z modelu...

Více

Touratech v problémech

16.8.2017

Touratech v problémechCelosvětově známý výrobce motodoplňků a příslušenství Touratech se ocitl v insolvenci! Německá společnost sídlící v Niedereschachu zaměstnává v současné době kolem 400 zaměstnanců....

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz