Aprilia Sportcity 200. Sport ve městě

Aprilia Sportcity 200. Sport ve městě

23.6.2005

ČMN

Teprve, když se v roce 1995 objevil na trhu Bandit 1200, věděl jsem, že je to ta pravá mašina pro mě. Přesto patřím k vyznavačům skútrů v Čechách. Mají totiž řadu nesporných výhod, pokud se chcete pohybovat po městě. Jejich některé nedostatky se snaží řešit Aprilia 200 s mnohoslibným názvem Sportcity.

Žádné speciální boty, žádná těsná integrálka, žádná omezující kožená kombinéza, v níž se ani nedá normálně chodit, žádné kevlar-karbonové rukavice... Jen lehkou helmičku, košili s krátkým rukávem nebo triko, kraťasy a sandály. Nebo třeba oblek a kravatu. To je výstroj na skútra do města.
Můžou vám pak na skútru vadit dvě věci: buď je malý a levný, ale děsně líný, nebo je luxusní, příliš objemný a hodně drahý. Kde je tedy kompromis? Právě před vámi: Aprilia Sportcity.

Nejnovější model z nabídky Aprilie má moderní a elegantní design, široké sedlo, vzpřímený posez, digitální přístrojovou desku a 15palcová kola. Výkonný čtyřdobý motor s kapalinovým chlazením je nabízen ve verzích 125 a 200 kubíků a umožňuje dosahovat rychlost 100-120 km/h při nízké spotřebě paliva.

Malý, ale sporý

Zapomeňme na reklamní texty z prospektu a podívejme se, co nám Sportcity nabízí. U skútrů s motory o objemech od 200 výše, jsme si trochu zvykli na taková ta dlouhá lehátka s velkým prostorem pod sedlem. Sportcity ale vypadá spíš jako obtloustlá padesátka: velká kola, široké ploché sedlo, velký světlomet, ale krátký rozvor a rovná podlaha pro nohy. Co to v praxi znamená? Třeba to, že vzhledem k velkým patnáctipalcovým kolům a větší nádrži (a i většímu motoru) se pod sedlo nevejde ani otevřená helma typu jet. Přihrádka před koleny jezdce? Velká dvířka, ale za nimi místa tak akorát na doklady a mobil. Ani šrajrofle (peněženka) by se tam už nevešla... Aspoň že ten nosič za sedlem působí bytelně, moc velký předmět se na něj ovšem připevnit nedá. První dojem je tedy spíš zklamáním. Tak to natočme.

Za řídítky

Cítím se jako na padesátce, řídítka mám blízko u těla, ale výš než bych čekal. Startuji. Zvuk čtyřdobého jednoválce zní příjemně a není příliš diskrétní. Později zjistím, že je motor docela hlučný, ale nevidím v tom chybu, spíš to odráží název přibližovadla, v němž se vyskytují písmenka sport. Kladu si jen otázku, jestli měli u Aprilie nejprve vymyšlený název a podle toho vozidlo dotvářeli, nebo jestli je název napadl až když zjistili, co zplodili...

Motor zatahuje moc hezky, překvapilo mě, že skoro stejně dobře zatahoval i při jízdě ve dvou. Je pravda, že zvuk ve vyšších otáčkách je až nečekaně kovový, ale zase si musím připomenout, jak se tahle Aprilka jmenuje. Velká kola jsou nesmírné plus, a tak nejsou pro Sportcity nerovnosti pražských ulic vesměs žádnou překážkou. Snad jen kdyby byl rozvor kol o něco větší, bylo by i pohodlí ještě větší...

O příjemné síle motoru už byla řeč, stejně příjemně silné jsou i brzdy, i ty ve mě evokovaly slůvko sport při každém silnějším zpomalení, a o ta ve velkoměstě není nouze. Účinná teleskopická vidlice a pružné uložení pohonné jednotky dávají skútru velmi dobré jízdní vlastnosti a pocit jistoty za jeho řídítky. Tady pochopíte, že i na skútru může být dobré svezení.

Sportovní design má i přístrojový panel, který je kombinací klasického kruhového analogového a čtvercového displeje. Je to však opačně než u supersportů, takže rychloměr je ručičkový, kdežto na digitálu se dozvím stav nádrže paliva, teplotu (oleje, nikov svoji), stav baterie, počet ujetých km (i denní) a především čas - ten má největší cifry. Navíc jsou na displeji kontrolky dálkového světla, směrovek a rezervy paliva, takže vím všechno, co potřebuju.

Sport je sport

Když to shrnu, nabízí Aprilia svým modelem Sportcity zajímavou variantu přibližovadla do města pro lidi, kteří tuší, že motorka ve velkoměstě je blbost, mají přitom ale rádi svižnou jízdu, kdy to "odsejpá", a nepotřebují s sebou vozit žádná objemná zavazadla. Musí jim stačit schránka pod sedlem, případně věšáček před koleny, nebo zvolí batoh. Pokud se s tímhle smíříme, máme k dispozici elegantní skútr velice dynamických vlastností, s podvozkem schopným spolykat řadu silničních nerovností a s potenciálem uspokojit naše požadavky i mimo město na okresce. A to vše za cenu velice vstřícnou, chtělo by se mi až říct směšnou: stopět litrů za dvoukilo! Co byste chtěli víc? A je to navíc Italka...

Post scriptum: v nabídce je i verze 125 cm3 za cenu ještě o bůra menší.

text: Petr Hájek
foto: Petr Hájek

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce

Recenze a testy

2.9.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme v březnu letošního roku přebírali od zástupce společnosti MSA Petra Veruňka k ročnímu testování skútr Kymco K-XCT 300i, zavázali jsme se k nájezdu 15 000 kilometrů. První metu v podobě 5 000 km jsme pokořili začátkem srpna a 7.8.2014 jsme přistavili skútr ke garanční prohlídce do...

Více

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Srovnávací test 300 - která je nejlepší?

Recenze a testy

14.5.2014

Viktor Hrachovec

0

Když jsme k ročnímu MAXI TESTU přebírali Kymco K-XCT 300i, slibovali jsme, že mu budeme dávat pořádně do těla. Když se nám pak v garáži spolu s ním sešla i nová "KAWA" a Downtown, bylo víc než jasné, že srovnávacímu testu se nevyhneme, a proč taky. Postavili jsme proti sobě 3 skútry se stejným...

Více

SYM SYMPHONY SR 125

SYM SYMPHONY SR 125

Recenze a testy

9.10.2013

Redakce SP.cz

0

Elegantní skútr na velkých kolech má ve své nabídce snad každá větší značka. Jednou z nich je i tchajwanský SYM, který se svým modelem SYMPHONY rozhodně nezůstává nikde pozadu. Ba co víc, jsou věci, v kterých nechává "konkurenci" daleko za sebou.

Více

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Yamaha X-MAX 400 - první kilometry v sedle

Recenze a testy

19.8.2013

Redakce SP.cz

0

Letos v dubnu jsme vás poprvé informovali o nové a silnější Yamaze X-Max 400. Prvních několik desítek km v sedle jsme měli možnost si vyzkoušet na jubilejní 10. Skútršňůře, kde nám byl nový X-Max zapůjčen.

Více

Kymco Downtown 125i ABS

Kymco Downtown 125i ABS

Recenze a testy

1.8.2013

Karolina Slaninová

0

Na první pohled se jedná o designově velmi povedený skútr, který nezapře italský šmrnc. Především mužům pak učaruje robustní, ale sportovní vzhled, pronikavé světlomety s LED a celkově dravé vzezření.

Více

Bleskovky

Seat vstupuje do světa skútrů

11.11.2019

Seat vstupuje do světa skútrůPřekvapivou novinku zveřejnila automobilka Seat. Ještě letos představí prototyp elektroskútru, který by se už příštím roce mohl dostat do sériové výroby! Veškeré informace jsou...

Více

Motor show Tokio 2019 v podání Yamahy

1.11.2019

Motor show Tokio 2019 v podání YamahyYamaha představila na Tokijském autosalonu trojici elektroskútrů. Zatímco dvojice skútrů s označením Concept E01 a E02 to má k finální výrobě přeci jen jěště daleko, Yamaha E-Vino...

Více

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz