Stylová Honda SH Mode 125 již brzy u nás!
Honda představila krásný dámský skútřík Honda SH Mode 125, který bude již letos k dispozici i na českém trhu! Více o novém modelu se dozvíte v tomto článku.
Elegantní a stylový skútr, který se snadno ovládá, má nízko umístěné sedlo, malou hmotnost, rovnou plochu pro nohy, 16palcové přední kolo, schránku pro uložení integrální přilby, brzdovou soustavu se systémem CBS a mimořádně úsporný 125 cm3 čtyřtaktní motor s funkcí vypnutí při zastavení (Idling Stop). Bude dodáván ve třech barvách a to bílá perleť, černá a fabulous růžová!
Od příchodu původního modelu SH50 v roce 1984 si skútry Honda řady SH získaly takovou popularitu, že téměř představují samostatnou značku. Lidé v celé Evropě se na tyto stroje spoléhají jako na nedílnou součást svých každodenních životů. Během této doby se řada skútrů SH neustále rozvíjela a rozrůstala a od představení prvního modelu se jich prodalo již více než milion kusů. První SH125 se čtyřtaktním motorem, který byl představen v roce 2001, zaznamenal okamžitý úspěch zejména díky vynikajícímu výkonu motoru a nízké spotřebě paliva, ale také pro své snadné a jisté ovládání a stabilitu na horších vozovkách danou jeho 16palcovými koly.
V roce 2005 debutovala verze SH125i s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a v roce 2013 přišel inovovaný model vybavený zcela novým rámem, mimořádně úsporným motorem Honda nové generace a schránkou pro uložení integrální přilby umístěnou pod sedadlem. Díky skvělé pověsti skútrů SH se tento model v prvním pololetí roku 2013 zařadil mezi nejlépe prodávané 125 cm3 skútry v Evropě. Není pochyb o tom, že řada SH zůstává etalonem pro městský skútr.
V roce 2014 rodinu skútrů SH rozšíří verze SH Mode 125. Tento ve všech ohledech důmyslný skútr nabízí jedinečnou kombinaci prémiového charakteru a moderního chic stylu, snadné a bezpečné ovládání a v neposlední řadě nízké provozní náklady.
Informace o modelu
SH Mode 125 byl od počátku konstruován s ohledem na několik výchozích předpokladů. Prvním z nich byla komfortní a vzpřímená pozice jezdce plus kompaktní tvary a nízko umístěné sedlo. Dalším důležitým ohledem bylo snadné používání – manipulace se skútrem, nasedání a sesedání či snadná obsluha.
A vzhledem k tomu, že je tento model zaměřen především na mladé jezdce, kteří dbají na módní trendy, musel skvěle vypadat nejen při parkování, ale i za jízdy; z tohoto důvodu bylo na počátku procesu vývoje vytvořeno velké množství nákresů, a to jak s jezdcem, tak bez jezdce.
K maximální variabilitě a dostupnosti přispívá dostatek praktických odkládacích prostor, dobře naladěné odpružení a komfortní jízda. Standardně instalovaný kombinovaný brzdový systém (Combined Braking System - CBS) usnadňuje bezpečné zastavení méně zkušeným jezdcům, zatímco 125 cm3 motor modelu SH Mode – vyladěný s důrazem na snadnou ovladatelnost v nízkých a středních otáčkách – zajišťuje jemnou a spolehlivou akceleraci kombinovanou s nízkou spotřebou paliva a vysokou spolehlivostí.
KIYOTAKA FUJIHARA, vedoucí vývoje malých motocyklů a skútrů:
„Pro mne jako vedoucího vývoje modelu SH Mode 125 by bylo největším potěšením, pokud by se tento nový stroj společnosti Honda vyznačující se módním vzhledem, vynikajícími provozními parametry a špičkovou užitnou hodnotou stal přátelským a užitečným partnerem v každodenním životě širokého spektra zákazníků po celém světě.“
Styl na prvním místě
Jeden cíl byl od začátku vývoje modelu SH Mode 125 jasný: vyvinout stroj s takovým uspořádáním a jízdní pozicí, aby jízda s ním byla pro široké spektrum lidí snadná a zábavná. Řídítka se nacházejí ve výšce 990 mm a spolu s nízko umístěným sedlem (765 mm) přispívají k přirozeně vzpřímené a uvolněné pozici i k vynikajícímu výhledu.
Kompaktní zaoblené tvary skútru SH Mode 125 vytváří elegantní a čistou siluetu, jejíž zakřivené povrchy vyvolávají důvěrně známý pocit solidnosti. Dvoubarevný lak vytváří odlehčený a texturovaný celek, zatímco nastavitelný vnitřní blatník zadního kola zdůrazňuje hloubku a funkčnost. Schránka pod sedadlem, do níž lze uložit integrální přilbu, se snadno otevírá a zavírá pomocí centrálního zámku umístěného poblíž přístrojového panelu. V krytu před nohami jezdce je umístěn velký sklopný hák, jenž dále rozšiřuje přepravní možnosti stroje.
Výraznou „tvář“ modelu SH Mode 125 zdůrazňuje světlomet orámovaný jednoduchou chromovou lištou, která spolu s dalšími chromovými prvky dodává stroji na přitažlivosti a zdůrazňuje jeho prémiový charakter. Ukazatele změny směru zabudované do horní části předního panelu jsou doplněny jasnými namodralými světly pro denní svícení ve tvaru písmene V, která přispívají k vytříbenému charakteru stroje i k jeho dobré viditelnosti v provozu. Styl a charakter modelu SH Mode 125 zdůrazňuje také kompaktní zadní světlo upevněné na chromové konzoli.
Zvláštní pozornost byla věnována tvaru vnitřního prostoru pro nohy, zejména pak poloze kolene jezdce při nastupování; dále byla rozšířena přední část prostoru pro nohy, v důsledku čehož vznikla prakticky rovná plocha poskytující jezdci maximální volnost.
Přístrojový panel je uspořádán tak, aby nejdůležitější informace byly neustále na očích. Velký kruhový ukazatel rychlosti je obklopen ukazatelem vypnutí motoru při zastavení (funkce Idling Stop) a kontrolkou ukazatelů směru. Nachází se zde také ukazatel stavu paliva, počítadlo ujetých kilometrů, denní počítadlo a hodiny. Mezi zobrazenými údaji lze přepínat pomocí tlačítek.
Hlavní stojan byl pečlivě umístěn tak, aby ho jezdec mohl pravou nohou co nejsnáze ovládat. Skútr je navíc standardně vybaven také bočním stojánkem. Nezapomnělo se ani na spolujezdce. Ten má k dispozici komfortní prostor, sklopné stupačky a madla integrovaná do velké hliníkové plotny.
Model SH Mode 125 bude k dispozici ve třech barevných provedeních:
růžová – Fabulous Pink
bílá perleťová – Pearl Jasmine White
černá metalíza – Poseidon Black Metallic
Podvozek
Rám skútru SH Mode 125 je vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Jeho hlavní rám je se zadním pomocným rámem elegantně spojen centrálním nosníkem. Teleskopická vidlice má zdvih 89 mm, zavěšení zadního kola s pětistupňovým nastavením tuhosti pružiny má zdvih 75 mm. Sklon vidlice je 27° a závlek 68 mm; rozvor kol je 1 305 mm. Celkové rozměry stroje jsou kompaktní: (DxŠxV) 1 930 mm x 665 mm x 1 105 mm, světlá výška činí 145 mm. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti 116 kg se jedná o mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý městský skútr.
Díky úhlu natočení řídítek 46° má stroj průměr otáčení pouze 1,9 m, což je hodnota běžná spíše pro skútry se 14palcovými než se 16palcovými koly. To výrazně usnadňuje manévrování s Hondou SH Mode 125 na stísněných místech. Mechanismus v předním brzdovém třmenu snižuje tlak destiček na brzdový kotouč, což má za následek snazší manipulaci při tlačení skútru a minimální odpor při jízdě.
16palcové přední kolo z hliníkové slitiny s 10 paprsky je obuto do pneumatiky 80/90-16, zatímco 14palcové zadní kolo používá pneumatiku o rozměru 100/90-14. Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.
Motor
Na začátku vývoje vzali konstruktéři společnosti Honda motor z modelu SH125i a rozhodli se jej upravit na míru modelu SH Mode 125. Jejich cílem bylo vytvořit dobře vyvážené a snadno použitelné hnací ústrojí s plochou a lineárně rostoucí křivkou točivého momentu od nejnižších otáček, což je ideální charakteristika pro městské prostředí a pro jezdce s různou úrovní jezdeckých zkušeností a s různými očekáváními.
Dalšími faktory byly mimořádně nízká spotřeba paliva a co nejnižší vliv na životní prostředí. Kompresní poměr dosahuje hodnoty 11:1, vrtání a zdvih jsou 52,4 mm x 57,9 mm, výkon dosahuje 8,4 kW při 8 500 ot./min. a točivý moment vrcholí na 12 Nm při 5 000 ot./min. Je-li aktivní funkce vypnutí motoru při zastavení (Idling Stop), dosahuje spotřeba pouhých 2,0 l/100 km, což při 5,5litrové nádrži představuje dojezd 275 km.
Základní architektura kapalinou chlazeného čtyřtaktního dvouventilového motoru s rozvodem SOHC – se systémem eSP (enhanced Smart Power) – je založena na souboru technologií s nízkým třením, jež společně přispívají ke snižování spotřeby a maximalizaci výkonu. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel.
„Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích a tím dochází ke zmenšení tření. Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, zatímco malá a lehká válečková ložiska fungují v součinnosti s profilem vačky a zatížením ventilové pružiny.
Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. Hnací řemenice má žebrovitou konstrukci, jež snižuje aerodynamický odpor, zatímco poháněná řemenice omezuje tlak na hnací řemen, čímž se snižují přenosové ztráty.
Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.
Funkce vypnutí motoru při zastavení se ovládá přepínačem na pravém řídítku. Pokud je tato funkce aktivní, motor se po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.
Řídicí jednotka systému elektronického vstřikování paliva PGM-FI ovládá ventil škrticí klapky v závislosti na otáčkách motoru a zároveň zohledňuje teplotu venkovního vzduchu, teplotu chladicí kapaliny a další data důležitá pro řízení motoru, na jejichž základě optimalizuje množství dávkovaného paliva a časování zapalování.
Skútr SH Mode 125 je vybaven třícestným katalyzátorem umístěným v zadní části výfukového potrubí uvnitř tlumiče. Toto umístění zajišťuje ideální rovnováhu mezi výkonem a spotřebou paliva, zlepšuje účinnost čištění spalin a snižuje emise CO, uhlovodíků a oxidů dusíku. Pro dosažení této úrovně účinnosti je pomocí kyslíkové lambda sondy analyzována koncentrace kyslíku ve výfukových plynech a řídící jednotka systému PGM-FI dodává do motoru směs vzduchu a paliva v optimálním poměru.
Absorpce zvuku tlumičem byla vylepšena díky použití skelné vlny na celém vnitřním povrchu. Díky použití silné vrstvy skelné vlny mezi vnější plášť a vnitřní těleso se podařilo vytvořit atraktivní zvukový profil a zároveň snížit přenos vibrací na vnější kryt. Výsledkem je mnohem nižší hlučnost, což ocení nejen samotný jezdec, ale také chodci v jeho okolí.
Technické parametry
MOTOR |
|
Typ |
kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem SOHC a se 2 ventily |
Zdvihový objem |
125 cm3 |
Počet ventilů na válec |
2 |
Vrtání zdvih |
52,4 x 57,9 mm |
Kompresní poměr |
11:1 |
Maximální výkon |
8,4 kW/8 500 ot./min. (95/1/EC) |
Max. točivý moment |
12 Nm/5 000 ot./min. (95/1/EC) |
Olejová náplň |
0,9 l |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburace |
elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže |
5,5 l |
Spotřeba paliva |
2,1 l/100 km (2,0 l/100 km s funkcí Idling Stop) |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Startér |
elektrický |
Kapacita baterie |
12 V - 5 Ah |
Výkon alternátoru |
262 W |
HNACÍ ÚSTROJÍ |
|
Typ spojky |
automatická odstředivá suchá spojka |
Typ převodovky |
bezpřevodová - klín. řemen |
Stálý převod |
řemen |
RÁM |
|
Typ |
rám z ocelových trubek |
PODVOZEK |
|
Rozměry (D x Š x V) |
1 930 x 665 x 1 105 mm |
Rozvor kol |
1 305 mm |
Úhel přední vidlice |
27° |
Závlek |
68 mm |
Výška sedla |
765 mm |
Světlá výška |
145 mm |
Pohotovostní hmotnost |
116 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL |
|
Typ přední |
teleskopická vidlice |
Typ zadní |
kyvná jednotka |
KOLA |
|
Typ přední |
lité, hliníkové |
Typ zadní |
lité, hliníkové |
Velikost ráfku přední |
16M/CXMT2,15 |
Velikost ráfku zadní |
14M/CXMT2,75 |
Pneumatika vpředu |
80/90-16M/C 43P |
Pneumatika vzadu |
100/90-14M/C 57P |
BRZDY |
|
Typ přední |
220 mm kotoučová |
Typ zadní |
130 mm bubnová |
Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
Informace čerpány z Tiskové zprávy pro Hondu SH Mode 125.
Související články
NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA
PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...
LS2 FF900 VALIANT II
Sezona už začala a s ní tradiční problém v čem budu letos jezdit? Spousta z nás řeší nákup nového oblečení nebo nové helmy a právě helmu jsme začali řešit i my v redakci. Otevřenou, integrálku, výklopnou? V redakci jsme už měli možnost otestovat pěknou řádku různých značek a provedení, takže pro...
Novinky KYMCO na sezónu 2021
Na světové premiéře představený adventure skútr KYMCO DOWNTOWN 360X ABS (Euro5) startuje v polovině roku 2021. V listopadu 2020 představil CEO firmy KYMCO Allen Ko na online tiskové konferenci„KYMCO International Press Conference“ nejžhavější novinky KYMCO: jako první z nich uvedemena trh v létě...
Zeeho - nová značka ve světě skútrů
Pokud jste o značce Zeeho ještě neslyšeli, pak věřte, že nejste sami. Jedná se o zbrusu novou značku, za kterou ale nestojí nikdo menší než CFMoto. Ano, to CFMoto, které má ve své nabídce cestovní enduro s označením CFMoto 650 MT nebo u nás velmi populární čtyřkolky Gladiátor. Proč tedy nová...
Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync
Systém hlasového ovládání „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikace Honda RoadSync pro skútry a motocykly.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi