Honda Vision
Nedávno jsme vás informovali o horké novince od Hondy - lehkém a elegantním skútru Vision. Honda dnes zveřejnila oficiální českou verzi press kitu tohoto modelu, jehož znění si nyní můžete přečíst i vy.
Úvod
Značka Honda zabírá na trhu se skútry dominantní postavení. První skútr Honda, Juno K z roku 1954, se mohl pochlubit kombinací vyspělé technologie a prvotřídních materiálů, čtyřdobým motorem s elektrickým startérem, plným větrným štítkem a kapotáží vyrobenou z vyztuženého sklolaminátu. O čtyři roky později byl představen legendární čtyřdobý model Super Cub, který se jakožto pojízdný pomocník zapsal do historie silniční dopravy po celém světě. Od obyvatelů evropských měst až po japonské vesničany si model Super Cub pořídily pro každodenní dojíždění miliony řidičů, kteří se mohli spolehnout na to, že je tento neuvěřitelně spolehlivý malý stroj nikdy nenechá na holičkách. Od roku 1958 bylo vyrobeno více než 60 milionů kusů modelu Super Cub.
Pokračováním ve výrobě strojů, které mají za úkol vnést do životů svých uživatelů více pohodlí a zábavy a za rozumnou cenu poskytnout řešení, které je přátelské k životnímu prostředí, se chce společnost Honda podělit o své úspěchy se svými zákazníky a zajistit to stejné potěšení i následující generaci. Od základů navržený jako pomocník přinášející komfort a pohodlí za velmi příznivou cenu nabízí zcela nový skútr Vision nadčasové kvality na poli komfortu a spolehlivosti kombinované s vyspělými technologiemi, jako jsou např. vstřikování paliva a kombinovaný brzdový systém (CBS) Honda. Model Vision přináší nové generaci zákazníků potěšení ve formě bezpečné a levné alternativy osobní přepravy.
Vývojový koncept
Vozidla zaměřená na každodenní dojíždění uživatelů po celém světě se snaží přizpůsobit odlišným potřebám různých trhů. To znamená, že jsou modely navržené pro každodenní dojíždění, které mají již tak různý charakter, prodávány v rozmanitých verzích a designech; a model, který by aspiroval na celosvětově používaný produkt a zároveň zcela splňoval požadavky různých zákazníků, se najde jen opravdu vzácně. Svým skútrem Vision se společnost Honda rozhodla uspokojit široký rozsah těchto požadavků a oslovit příslibem maximálního potěšení z užívání tohoto stroje všechny své zákazníky po celém světě.
Díky svému čtyřdobému motoru s obsahem 110 cm3 poskytujícím dostatečný výkon, který v kombinaci s prvotřídní úsporou paliva za běžných jízdních podmínek nabízí maximální dojezd 52 km/l, je model Vision připraven na všechno, ať pospícháte do školy nebo vyrážíte na kafe se svými přáteli. Nicméně komfort znamená mnohem více než jen elektrický startér a nízkou spotřebu paliva, proto se model Vision pyšní také velkým podsedlovým úložným prostorem, vyspělým a snadno ovladatelným přístrojovým panelem a především ergonomickým designem, který nabízí dostatek pohodlí pro jezdce i spolujezdce.
Posledním klíčovým parametrem při vývoji skútru Vision byla jeho cena. Bez ohledu na své důmyslné provedení byl tento skútr navržen jako řešení, které je cenově dostupné pro širokou škálu zákazníků. Aby bylo možné tuto podmínku splnit, zavedla společnost Honda nákupní strategii, která umožňuje využívat ty nejvhodnější dodavatele po celém světě. Výsledkem je stroj, který našel rovnováhu mezi nízkou cenou a vysokou kvalitou.
Základní charakteristika
- Štíhlý atraktivní design s pohodlným sedlem pro jezdce a spolujezdce, velkorysým podsedlovým úložným prostorem a palivovou nádrží o objemu 5,5 litru.
- Úsporný a spolehlivý čtyřdobý motor o zdvihovém objemu 110 cm3 se vstřikováním paliva PGM-FI a s elektrickým startérem.
- Atraktivní cena, která přijde vhod jak mladým jezdcům, tak dospělým zákazníkům, kteří hledají alternativní způsob dopravy, který vyřeší mimo jiné také jejich každodenní dojíždění v hustém provozu.
- Sebejistá ovladatelnost a dobrá manévrovatelnost díky tuhému, a přesto lehkému podvozku.
- Kombinovaný brzdový systém Honda (CBS), který díky propojení přední a zadní brzdy poskytuje pohotový a stabilní brzdný účinek bez ohledu na zkušenosti jezdce nebo jízdní podmínky.
- Dokonalý styl podtržený atraktivními prémiovými barvami.
Ergonomický design
Uvolněná jízdní pozice
Skútr Vision byl zkonstruován s ohledem na pohodlí jezdce i spolujezdce. Ergonomicky tvarované jednolité sedlo je usazeno ve výšce 755 mm, čímž je zajištěn dostatek prostoru pro nohy a zároveň dobrá ovladatelnost skútru. Model Vision je dost prostorný na to, aby si jezdec i spolujezdec užili pohodlnou jízdu a současně dost kompaktní na to, aby umožňoval opravdu dynamické projíždění stísněnými městskými ulicemi. Úzká konstrukce tohoto vozidla mimo jiné znamená, že se jezdec kdykoliv může snadno opřít nohama o zem.
Pocit sebejistoty při řízení
Připojena ke stabilnímu podvozku s vysokou manévrovatelností byla řídítka pečlivě navržena tak, aby dodávala jezdci při řízení pocit sebejistoty. Důležitým atributem tohoto stroje je také velmi nízká hmotnost, pouhých 102 kg, která modelu Vision propůjčuje bez ohledu na podmínky snadnou ovladatelnost.
Všestranně využitelný a bezpečný podsedlový úložný prostor
Ve velkém a pohodlně dostupném podsedlovém prostoru skútru Vision se nachází dostatek místa pro uložení Vašeho nákupu, pláštěnky, bezpečnostních zámků nebo plné přilby. Díky puntičkářské práci konstruktérů byl získán maximální prostor, aniž by došlo ke kompromisům na velikosti palivové nádrže, což dává tomuto stroji větší možnosti využití.
Komfortní prostor pro nohy za čelním štítem
Čelní štít nenabízí pouze efektivní ochranu před větrem, ale krom toho také rozšiřuje úložné možnosti skútru: dvě otevřené schránky představují ideální řešení pro bezpečné odložení lahví s nápoji.
Design zahrnující uživatelsky přátelské detaily
Protože je mottem tohoto skútru komfortní jízda, byl při navrhování detailů modelu Vision brán zřetel především na snadné používání. Dobře čitelný analogový palivoměr na přístrojovém panelu přehledně zobrazuje množství paliva zbývajícího v nádrži, zatímco držáky přilby po obou stranách podsedlového úložného prostoru umožňují zajistit přilby ke skútru v době, kdy odcházíte, tak, abyste mohli v úložném prostoru nechat zavazadla. Dále byl na skútr instalován hliníkový zadní nosič, který je připraven pro montáž volitelného horního kufru. Komfort zvyšují také výklopné stupačky spolujezdce, které poskytují spolujezdci oporu a dají se jednoduše sklopit, takže neruší štíhlý profil vozidla. Praktický charakter skútru potvrzuje také boční stojánek.
Styl
Nepochybně Honda
Se svou elegantní povrchovou úpravou, ostrými křivkami a agresivně působící přední maskou je model Vision nepřehlédnutelným a nadčasově vyhlížejícím skútrem. Navzdory jeho cenové dostupnosti není pochyb o tom, že tento model patří do rodiny mnohem dražších skútrů značky Honda. Posazen na kolech z lehkých slitin vyvolává model Vision za jízdy dojem mnohem většího skútru, který si ladně razí cestu městskými ulicemi.
Praktičnost
Vzhledem ke své ploché vnitřní podlaze a relativně dlouhému rozvoru kol poskytuje skútr Vision spoustu místa pro jezdce i spolujezdce tak, aby měli dostatek komfortu i na delších cestách. Praktickou stránku podporuje také výkonný čelní světlomet, díky kterému můžete skútr Vision používat v kteroukoliv denní dobu, a pohyblivý přední blatník, který se natáčí společně s předním kolem, takže představuje velmi efektivní ochranu stroje a jezdce před silničním prachem, dešťovou vodou a jinými nečistotami.
Barevný koncept
Široká paleta barevných verzí
Zákazníci si mohou z pěti barevných konceptů vybrat ten, který bude nejlépe odrážet jejich vlastní styl.
- Perleťově černá Procyon
- Šedá metalíza Boss
- Perleťově bílá
- Červená Candy Lucid
- Modrá Candy Aruja
Motor
Lehký, kompaktní a praktický čtyřdobý motor
Požadavky na motor modelu Vision byly náročné. Motor měl být výkonný, ale úsporný, lehký a kompaktní tak, aby zaručil uživateli nejlepší možný jízdní zážitek, ale zároveň byla velmi důležitá také jeho cena. Aby bylo možné skloubit všechna tato kritéria, byly využity všechny poznatky společnosti Honda v oblasti technologie čtyřdobých motorů tak, aby bylo dosaženo vyváženého spojení efektivity a výkonu.
Úspora paliva
Aby byla naplněna výše uvedená přísná kritéria, byl model Vision vybaven vzduchem chlazeným čtyřdobým jednoválcem OHC se zdvihovým objemem 110 cm3. Výběrem vzduchem chlazeného systému došlo ke snížení hmotnosti chladiče, který získal jednodušší tvar a byl odlehčen o čerpadlo chladicí kapaliny a zvolením čtyřdobé technologie byla zajištěna úspora paliva, snadná ovladatelnost a působivě tichý chod. Uvnitř motoru došlo díky pečlivé konstrukci ke snížení tření, což dále zvyšuje efektivitu motoru.
Vstřikování paliva
Vybavený vyspělým programovaným systémem vstřikování paliva (PGM-FI) využívá tento motor citlivě vyladěnou technologii vstřikování, díky které s rezervou splňuje nejpřísnější směrnice pro ochranu životního prostředí. Systém byl konfigurován za účelem získání snadno kontrolovatelného výkonu.
Nízké množství emisí
Systém vstřikování PGM-FI přispívá společně s třícestným katalyzátorem výfukového systému k produkci výfukových plynů s nízkými emisemi. Model Vision splňuje požadavky normy Euro 3.
Prémiový pocit
Se svým konkurenceschopným výkonem, celkovou spolehlivostí a tichým chodem poskytuje motor skútru Vision výkon a důmyslnost, které jsou běžně spojovány s jeho mnohem dražšími soupeři. Zásadními předpoklady pro prvotřídní zážitek z jízdy jsou tichý chod a minimální vibrace.
Podvozek
Rám z ocelových trubek, kompaktní odpružení
Mimořádně kompaktní, ale také dostatečně tuhý pro sebejisté ovládání, zajišťuje tento podvozek modelu Vision ideální oporu. V přední části skútru zajišťuje teleskopická vidlice s hydraulickým tlumením hladkou a plynulou jízdu i v těch nejhrbolatějších městských ulicích, zatímco kompaktní vyrovnávací tlumič reguluje pohyby pružící jednotky zadního kyvného ramene, aniž by došlo k omezení podsedlového úložného prostoru nebo objemu palivové nádrže.
Špičkový brzdový systém
Skútr Vision nabízí díky vyspělému kombinovanému brzdovému systému (CBS), kterým je vybaven, vysokou úroveň bezpečnosti. Tento systém propojuje levou brzdovou páčku se zadní (130 mm, bubnová) i přední brzdou, čímž je dosaženo optimálního brzdného účinku rozvrženého na obě kola tak, aby mohl jezdec za všech podmínek pohotově a bezpečně zastavit. Pravá brzdová páčka ovládá pouze přední kotoučovou brzdu o průměru 220 mm.
Volitelná výbava
Všestrannost skútru Vision lze dále rozšířit prostřednictvím speciálně navržených doplňků ze široké nabídky originálního příslušenství Honda Access Europe. Nabídka příslušenství zahrnuje:
Alarm Honda
Zabezpečte svůj skútr Vision proti krádeži tímto alarmem, který zahrnuje také senzor náklonu a pozornost budící sirénu o hlasitosti 95 dB.
U-zámek
Robustní a odolný U-zámek na klíč přispívá k lepšímu zabezpečení zaparkovaného skútru.
Horní kufr
Horní kufr, který lze jednoduše a bezpečně namontovat na standardní nosič, zvyšuje úložnou kapacitu modelu Vision, čímž umocňuje jeho praktické využití. Pevný a uzamykatelný horní kufr dokáže pojmout dvě otevřené přilby nebo jednu plnou přilbu. Tento horní kufr lze snadno sejmout tak, abyste si ho v případě potřeby mohli vzít s sebou.
Vnitřní taška do horního kufru
Tato šikovná vnitřní taška z černého nylonu, která je na přední kapse ozdobena stříbrným okřídleným logem Honda, perfektně zapadá do horního kufru. Kapacitu této tašky lze z 15 litrů zvýšit na 25 litrů, kdy do ní lze vložit složky o formátu A4. Taška je opatřena uchem a nastavitelným popruhem pro nošení přes rameno.
Vysoký větrný štítek
Vyrobený z vysoce odolného polykarbonátu zvyšuje tento vysoký větrný štítek komfort jezdce tím, že snižuje nárazy proudícího vzduchu při rychlejší jízdě, což ocení především vyšší jezdci.
Deflektory řídítek
Tyto dva polykarbonátové deflektory po připevnění na kapotáž skútru Vision zvyšují ochranu rukou před větrem a dalšími povětrnostními vlivy.
Plachta na skútr
Tato speciálně navržená plachta, která chrání motocykl při parkování venku před UV zářením poškozujícím lak kapotáže, je vyrobena z voděodolného a prodyšného materiálu, který po přikrytí umožňuje skútru oschnout. Svým způsobem tato plachta zvyšuje i zabezpečení skútru, protože ho ukrývá před pohledy nepřejících jedinců. Plachta je opatřena utahovací šňůrou, která neumožní, aby s plachtou pohyboval vítr, a otvory pro protažení U-zámku.
Pokrývka nohou
Také pro model Vision je k dispozici pokrývka Honda. Vyrobena z černého, vodoodpudivého materiálu s masivním zipem zajišťuje tato pokrývka ochranu vašich nohou. Díky vnitřní podšívce této pokrývky se můžete vozit v teple i v chladných ránech. Ochranu před povětrnostními vlivy zvyšuje pokrývka hrudníku. Pokrývku nohou lze při parkování využít také jako ochranný potah na sedlo.
Technické údaje – Vision (typ ED)
Motor
Typ: Vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec OHC 2v
Zdvihový objem: 108 cm³
Vrtání x zdvih: 50 mm x 55 mm
Kompresní poměr: 9,5: 1
Max. výkon: 6,2 kW/8000 ot./min. (95/1/EC)
Max. kroutící moment: 8,7 Nm/6500 ot./min. (95/1/EC)
Volnoběžné otáčky: 1700 ot./min.
Kapacita oleje: 0,80 litru
Palivový systém
Tvoření směsi: Programované vstřikování paliva PGM-FI
Průměr škrtící klapky: 22 mm
Kapacita vzduchového filtru: 3,2 litru
Objem palivové nádrže: 5,5 litru
Spotřeba paliva: 52 km/l (při rychlosti 60km/h)
Elektrický systém
Systém zapalování: Plně tranzistorové, akumulátor
Časování zapalování: 7°BTDC (volnoběh) ~ 60° BTDC (5000 ot./min.)
Typ zapalovací svíčky: CPR8EA-9(NGK), U24EPR9(DENSO)
Startér: Elektrický
Kapacita akumulátoru: 12 V/6 AH
Výkon alternátoru: 209 W
Hnací ústrojí
Spojka: Automatická, odstředivá, suchá
Typ převodovky: Variátor (V-Matic)
Převodový poměr: 0,82~2,52
Sekundární převod: Klínový řemen
Redukční převodový poměr (primární, sekundární): 10,625
Rám
Spodem vedená ocelová trubka
Podvozek
Rozměry (D x Š x V): 1845 x 670 x 1090 mm
Rozvor kol: 1255 mm
Úhel sklonu vidlic: 26,5°
Závlek kola: 83 mm
Výška sedla: 755 mm
Světlá výška: 120 mm
Provozní hmotnost: 102 kg (F: 41kg; R: 61kg)
Maximální nosnost: 165 kg
Odpružení
Přední: Teleskopická vidlice s hydraulickým tlumením
Zadní: Jednotka kyvného ramene
Kola
Přední: 5-paprskové z lehkých slitin
Zadní: 5-paprskové z lehkých slitin
Rozměry ráfku:
Přední: 14M/C× MT1.85
Zadní: 14M/C× MT1.85
Pneumatiky
Rozměry:
Přední: 80/90-14
Zadní: 90/90-14
Tlak:
Přední: 200 kPa
Zadní: 225 kPa (se spolujezdcem: 225 kPa)
Brzdy
Přední: 220 mm kotoučová (s kombinovaným brzdovým systémem)
Zadní: 130 mm bubnová (s kombinovaným brzdovým systémem)
Všechny zde uvedené údaje jsou prozatímní a mohou být bez předchozího upozornění změněny.
Související články
NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA
PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...
LS2 FF900 VALIANT II
Sezona už začala a s ní tradiční problém v čem budu letos jezdit? Spousta z nás řeší nákup nového oblečení nebo nové helmy a právě helmu jsme začali řešit i my v redakci. Otevřenou, integrálku, výklopnou? V redakci jsme už měli možnost otestovat pěknou řádku různých značek a provedení, takže pro...
Novinky KYMCO na sezónu 2021
Na světové premiéře představený adventure skútr KYMCO DOWNTOWN 360X ABS (Euro5) startuje v polovině roku 2021. V listopadu 2020 představil CEO firmy KYMCO Allen Ko na online tiskové konferenci„KYMCO International Press Conference“ nejžhavější novinky KYMCO: jako první z nich uvedemena trh v létě...
Zeeho - nová značka ve světě skútrů
Pokud jste o značce Zeeho ještě neslyšeli, pak věřte, že nejste sami. Jedná se o zbrusu novou značku, za kterou ale nestojí nikdo menší než CFMoto. Ano, to CFMoto, které má ve své nabídce cestovní enduro s označením CFMoto 650 MT nebo u nás velmi populární čtyřkolky Gladiátor. Proč tedy nová...
Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync
Systém hlasového ovládání „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikace Honda RoadSync pro skútry a motocykly.
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi