Test - YAMAHA MAJESTY S 125
Začátkem března letošního roku, bezprostředně po ukončení výstavy MOTOSALON, jsme si převzali k prvnímu letošnímu redakčnímu testování jednu z novinek v kategorii skútrů do 125 ccm pro rok 2015 - Yamahu MAJESTY S. Japonská značka Yamaha tímto modelem doplnila segment skútrů určených především pro provoz v městě a okolí.
Všechny nové modely motocyklů YAMAHA se vyznačují především sportovním nadčasovým vzhledem a nový skútr MAJESTY S rozhodně není výjimkou. Nezaměnitelně zapadá do rodiny YAMAHA a již první optické seznámení ve vás okamžitě vzbudí sportovní choutky. Skútr působí dospěláckým dojmem. Zásluhu na tom má rozměrná kapotáž s velkým integrovaným světlometem, přičemž přední obrysová světla využívají LED technologii.
Veškeré plastové díly působí velmi hodnotně a jejich slícování je na vysoké úrovni. Zajímavým řešením je umístění víčka nádrže před levým kolenem řidiče, takže jej v případě tankování nemusíte "lovit" nikde v útrobách skútru a otevření nádrže je tak možné během okamžiku. Vpravo před řidičovým kolenem se nachází objemná odkládací kapsa, která pojme například i velkou PET láhev. Jen škoda, že zde není alespoň malá uzamykatelná schránka například pro uschování mobilního telefonu či navigace. V souvislosti s tím musíme zmínit nedostatek v podobě chybějící 12V zásuvky, která by u skútru s cenovkou blížící se 90 tisícům měla být tak nějak standardem. Vrátíme-li se k úložnému prostoru, nabízí MAJESTY S po otevření sedla dostatek místa nejen pro jednu přilbu, ale i pro povinnou výbavu a osobní věci. Dále je pod řídítky k dispozici malý háček pro nákupní tašku.
Srdcem motocyklu je výkonný kapalinou chlazený jednoválcový motor o objemu 125 ccm s maximálním výkonem 8,8 kW vrcholícím v 7500 otáčkách za minutu. Již z těchto údajů je patrné, že motor si libuje ve větších otáčkách, což se nám během testu potvrdilo.
Elegantní i sportovní „šmrnc“ skútru pak podtrhují velice pěkná hliníková 13palcová kola. V případě přepravy spolujezdce jsou k dispozici výklopné stupačky. Oproti konkurenci z tchajwanské provincie může zamrzet absence nožní startovací páky.
Jízda
Papírové údaje slibují zajímavé svezení a my se již nemůžeme dočkat, až pootočíme klíčkem ve spínací skříňce do polohy start. Nutno podotknout, že klíček je sklápěcí a spínací skříňka po "Kymcovsku" multifunkční. Slouží tedy ke spínání zapalování a zároveň se klíčkem otevírá i podsedlový prostor. Se svou výškou 193 cm se snažím pohodlně usadit za řídítky Yamahy. Pohodlné nastupování umožňuje volný tunel. Vzhledem k poměrně velkému rozvoru by pohodlný posez neměl být problém. O to větší je překvapení, že se mi nedaří se na skútr poskládat. Místa na položení nohou není právě moc a komfortu nenahrávají ani přední nášlapy s velmi strmým úhlem. Na vrub japonských inženýrů padají peprná slova….
Otáčíme klíčkem a rozsvěcují se kontrolky na přístrojovém panelu. Ten je kombinovaný – analogový otáčkoměr s digitálním ukazatelem rychlosti a množství paliva. Dále panel obsahuje denní a celkové počítadlo ujetých kilometrů a nutné kontrolní svítilny. Co postrádáme na přístrojové desce skútru s cenovkou okolo 80 tisíc korun, je ukazatel průměrné spotřeby. Také bychom si dokázali představit oželet otáčkoměr ve prospěch většího rychloměru.
Po nastartování se ozývá jadrný zvuk a motor dává hned jasně najevo své sportovní ambice. Po krátkém zahřátí otáčíme plynovou rukojetí a skútřík se dává lehce do pohybu. Otáčky letí rychle vzhůru a než se nadějeme, máme na tachometru číslovku 80 km/h. Rychle se přesunujeme nedělním pražským zahuštěným provozem a užíváme si zrychlení od semaforu. Na Jižní spojce se uvolňuje levý jízdní pruh, v 60 km/h pořádně bereme za plyn. Odměnou je nám rychlá reakce a skútr velmi svižně vyráží kupředu. Vyšší výkon je poznat a v rychlostech mezi 60 a 90 skútr zrychluje na svůj objem opravdu slušně. Blíží se dopravní značení konec města, a tak otáčíme plynem nadoraz. MAJESTY stále zrychluje do 110 km/h poměrně rychle, pak už si musíme nějakou tu chvilku počkat, abychom si ověřili, že YAMAHA dokáže uhánět mírně přes tachometrových 120 km/h. I v dálničních táhlých stoupáních si skútr dokázal udržet 100km rychlost. Vzhledem ke svým rozměrům byla pro nás milým překvapením příkladná funkčnost ochranného plexi - ani při zkoušení maximální rychlosti nás nápor větru nijak zásadně neobtěžoval. Během jízdy jsme „po očku“ sledovali otáčkoměr, jehož ručička se pohybovala téměř neustále v rozmezí hodnot 6000 až 8000 ot/min, v rychlostech nad 100 km/h pak ručička neustále oscilovala mezi 8000 a 9000 ot/min. Maličko jsme zde tedy smysl přítomnosti otáčkoměru postrádali.
Samostatnou kapitolou je podvozek MAJESTY S. Kompaktní, agilní a tuhý tak akorát. Skútr je proto velmi snadno ovladatelný. Výborně naladěný vodorovný zadní tlumič spolu s přední teleskopickou vidlicí a s třináctipalcovými koly odvádí vynikající práci. Přes nerovnosti se přenáší s naprostou jistotou a ani na vyhlášeném pražském tankodromu nemáte pocit, že z vás MAJESTY S vytřese duši. Přitom se podvozek chová za všech situací naprosto jistě - do zatáček se můžete přímo vrhat a přitom si být jisti, že podvozek MAJESTY S vás nenechá ve štychu. Tady se má stále tchajwanská produkce co učit.
Brzdy MAJESTY S jsou na obou kolech kotoučové, přední brzda hydraulická kotoučová, Ø 267 mm, kotouče s vlnitým profilem, zadní brzda hydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm, kotouč s vlnitým profilem. Jejich účinek je dostatečný. Nemají sice tak ostrý nástup, na jaký jsme zvyklí z konkurenčních strojů, ale i při ostřejší jízdě městem jsme dokázali skútr vždy spolehlivě zastavit.
Spotřeba MAJESTY S 125 se během týdenního testu vyšplhala těsně nad hranici 3 l/100 km. To vzhledem ke způsobu jízdy během testu není až tak špatná hodnota, ale například největší konkurent YAMAHY HONDA PCX je téměř o třetinu úspornější. S nádrží o velikosti 7,5 l tak lze ujet hodně přes 200 km.
Technické údaje
Motor
Typ motoru jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, SOHC, 4ventilový
Zdvihový objem 125 ccm
Vrtání x zdvih 52,0 mm x 58,7 mm
Kompresní poměr 11.0 ± 0.4 : 1
Maximální výkon 8,8 kW @ 7500 ot/min
Max. točivý moment 11,6 Nm @ 7000 ot/min
Systém mazání zásoba oleje v klikové skříni
Palivový systém vstřikování paliva
Systém zapalování TCI
Systém startování elektrický
Převodovka automatická s variátorem
Podvozek
Systém předního odpružení teleskopická vidlice
Přední zdvih 79 mm
Systém zadního odpružení kyvná vidlice
Zadní zdvih 93 mm
Přední brzda hydraulická kotoučová, Ø 267 mm, kotouče s vlnitým profilem
Zadní brzda hydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm, kotouč s vlnitým profilem
Přední pneumatika 120/70-13
Zadní pneumatika 130/70-13
Rozměry
Celková délka 2030 mm
Celková šířka 715 mm
Celková výška 1295 mm
Výška sedla 795 mm
Rozvor kol 1405 mm
Minimální světlá výška 93 mm
Mokrá hmotnost 148 kg
Kapacita palivové nádrže 7,4 l
Barevné provedení
Model YAMAHA MAJESTY S je pro rok 2015 dostupný také v těchto barevných provedeních:
šedá Mat Titan (MT1) černá Midnight Black (SMX) bílá Silky White (SW)
Plusy a minusy
+ výkonný motor
+ naladění podvozku
+ vysoká maximální rychlost
+ slušná ochrana před větrem
- méně prostoru pro řidiče
- absence 12V zásuvky
- neuzamykatelná přihrádka
- vyšší cena
Závěrečné zhodnocení
YAMAHA MAJESTY S 125 nás přesvědčila, že je kvalitně zpracovaným strojem se sportovním moderním designem, velmi živým a výkonným motorem a excelentním podvozkem. Nabízí to, po čem český zákazník nejčastěji touží - kombinaci hodnoty, užitných vlastností, praktičnosti a jednoduchého ovládání při zachování nízkých provozních nákladů. Body dolů sráží poměrně vysoká cena, méně prostoru pro řidiče vyšších postav a absence 12V zásuvky. Chcete li se rychle pohybovat jak v hustém městském provozu, tak i v blízkém okolí včetně dálnice, s YAMAHOU MAJESTY S rozhodně neuděláte chybu. To vše s příjemnou image značky YAMAHA.
Naše hodnocení: 89%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (3 komentáře)
Zelinář, 12.8.2015 v 15:01
Mam ji a je to super skutr. S postrehy redaktora se stotoznuji.
smates, 6.4.2015 v 20:30
Skoda ze vyrobci nevyuzivaj maximalni povolenou vykonovou hranici.Technicky by to problem nebyl.
alka2015, 31.3.2015 v 14:46
Asi obnovým skutr park :))) dák za článek
Otevřít diskuzi