Kymco Like 125 LX
V dnešní moderní a přetechnizované společnosti se motocyklový trh doslova „hemží“ stroji napěchovanými nejnovější technikou a výkonnými motory. Ne každý však touží mít něco takového v garáži. Mnozí z nás se tak stále častěji vrací k módním tvarům minulého století, tedy doby našich babiček a dědečků, dnes často označovaných výrazem „retro“. Všechny příznivce tohoto „retro stylu“ by mohl oslovit tchajwanský výrobce motocyklů KYMCO s modelem LIKE 125 LX.
Designéři KYMCA se tentokrát nechali inspirovat u italské VESPY. Výsledkem je stylový roztomilý skútřík, který na vás dýchne kouzelnou atmosféru dob minulých. Tu dotváří mnoho chromových doplňků, včetně malých, ale naprosto funkčních kulatých zrcátek. Vše je umocněno krásným barevným provedením – modro/bílá. Překrásné klasické tvary skútru pak ničím nenarušují přirozeně a naprosto nenápadně vypadající integrované blinkry z čirého skla.
Pracoviště řidiče nepostrádá nic, co by měl moderní skútr mít. Klasická přístrojovka informující o rychlosti a stavu paliva je navíc doplněna digitálními hodinami a kontrolkami blikačů a dálkových světel. Nic víc, nic míň. Ale kde nic není, nic se nepokazí, proto zde není co vytýkat. Základní ovladače jsou tam, kde je každý čeká, takže není potřeba hledat nějaké překvapení. Chromová zrcátka se za jízdy nijak neklepou a zajišťují tak dostatečný výhled na dění za vámi. I přes malé rozměry skútříku zde můžeme najít dostatek úložných prostor, a to nejen díky standardně dodávanému zamykatelnému TopCase v barvě skútru. Klasické úložné místo pod sedlem sice není kdovíjak veliké, ale Jet přilba či menší nákup se do něj určitě vejde. Příjemným překvapením je uzamykatelná schránka před koleny spolujezdce, která obsahuje mimo jiné i 12V zásuvku. Pod řídítky nemůže samozřejmě scházet klasický háček. O pohodlí spolujezdce se starají výklopné stupačky. Jak už jsme si u KYMCA zvykli, úroveň zpracování je na tradičně vysoké úrovni.
O pohon skútru se stará nám již známý vzduchem chlazený čtyřtaktní motor o výkonu 7 kW při 8 000 ot./min. Spouštět ho lze klasicky startérem, pokud však dojde k vybití baterie, lze jej rozběhnout i pomocí klasické startovací nožní páky. Bezpečné zpomalování zajišťuje dvojice kotoučových brzd o průměrech 220 a 200 mm. Skútřík je obut do 12palcových pneumatik.
Jízda
A jak se na retro LIKU vlastně jezdí? Popravdě řečeno LIKE je retro skútr nejen vzhledem, ale tak trochu i svými jízdními vlastnostmi. Vzhledem k malým rozměrům skútru asi nikoho nepřekvapí, že vhodnou pozici za řídítky najdou pouze osoby cca do 180 cm vzrůstu. Pro všechny vyšší bude posezení na LIKU spíše nepohodlné. Motor naskakuje na první otočení a zvukem připomíná starou „čézetu“ – retro jak má být. Bohužel v tomto „retro“ duchu můžeme označit všechny další vlastnosti skútru. Projev motoru je umírněný. Na semaforech brzdou nebudete, ale mezi prvními rozhodně neodjedete. Nejpříjemnější cestovní rychlost je pro tento skútr kolem 60 – 70 km/h. Proplétání mezi vozidly v hustém městském provozu je však pro LIKE úplnou hračkou. Na silnicích za městem je jízda celkem příjemná, ale připravte se na to, že táhlá stoupání budete vyjíždět 40-50km rychlostí. My jsme z LIKU dostali maximálku nějakých 100 km/h.
Stále se snažíme si případnou kritiku odůvodňovat oním výrazem „retro“, ale při hodnocení podvozku už musíme udělit LIKU záporné body. Dvanáctipalcová malá kolečka nedokáží ani v nejmenším tlumit nerovnosti vozovky a cesta se tak stává opravdu místy až nepříjemným zážitkem. Trefit v 60km rychlosti větší kanál … raději nemyslet.
Kde naopak LIKE získává velmi kladné hodnocení, jsou brzdy. Na tento typ motocyklu nám dvojice kotoučů připadá až moc, ale každopádně stroj vážící 121 kg zpomaluje s dostatečnou razancí a jistotou.
Spotřeba
Během týdenního testu se spotřeba skútru KYMCO 125 LIKE pohybovala kolem 3,2 litru/100 km. Hodnota to není tak úplně špatná, ale vzhledem k objemu motoru a hmotnosti stroje nám to připadá celkem dost. Hlavně když víme, že podobné spotřeby dosahuje i naše redakční Kymco K-XCT 300. Palivová nádrž má objem 6,5 litru a reálný dojezd tak činí přibližně 200 km.
Barevné provedení
Pro rok 2014 si můžete KYMCO 125 LIKE pořídit ve třech barevných provedeních. Naše modro-bílá nám přišla nejvíce sexy.
Závěr
Po několikadenním testování můžeme skútr KYMCO 125 LIKE doporučit především pro městský provoz nenáročným uživatelům, hledajícím originální stylový vzhled a provozní spolehlivost. Slabší jízdní výkony v kombinaci s vyšší spotřebou a nepovedeným podvozkem vyvažuje tradičně kvalitní zpracování, elegantní povedený retro vzhled a dobrá pověst zavedené značky.
Technická data
Výkon |
7 kW při 8 000 ot./min |
Maximální rychlost |
85 km/h |
Hmotnost (pohotovostní/celková) |
121 kg / 271 kg |
Rozměry (d / š / v / výška sedadla) |
1 915 / 690 / 1 115 / 765 mm |
Objem nádrže |
6,5 l |
Motor |
jednoválcový, vzduchem chlazený 4-takt |
Zdvihový objem |
125 ccm |
Startér |
elektrický/nášlapný |
Spojka | odstředivá |
Převodovka | bezestupňový variátor |
Přední odpružení |
hydraulická teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | jednostranná kyvná vidlice, hydr. tlumená (2 tlumiče) |
Brzdy vpředu |
1 kotouč (220 mm ø) |
Brzdy vzadu |
1 kotouč (200 mm ø) |
Pneumatiky (vpředu/vzadu) |
120/70-12 a 130/70-12 |
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi