HONDA 125 PCX 2014 – sázka na jistotu
Není na trhu moc skútrů, které se těší takové oblibě a pozornosti jako HONDA 125 PCX. Starší model se i přes nějaké ty chybičky může pochlubit titulem Nejprodávanější skútr na českém trhu v letech 2012-2013. Na našem portálu jsme PCXko testovali již několikrát. O to více jsme byli velmi zvědavi na modernizovaný model pro rok 2014, který jsme si převzali od zastoupení značky HONDA na českém trhu – společnosti MCH MOTO s.r.o.
NOVINKY OPROTI PŮVODNÍ VERZI
Evidentně je vidět, že HONDA naslouchá svým zákazníkům a nové modelové provedení PCX je toho jasným důkazem. A tak nejen na základě ohlasů a kritiky prvního provedení PCX přinesla HONDA při představení vylepšeného PCX pro modelový rok 2014 výrazné změny:
- zcela nová kapotáž
- nízká spotřeba paliva od 2,1 l/100 km. Úspory paliva bylo dosaženo pneumatikami s nízkým odporem a také snížením třecích odporů motoru
- větší palivová nádrž (8 l) umožňuje dojezd přes 375 km na jedno natankování!
- Systém Idling Stop nově nabízí funkci sledování stavu baterie
- funkce výstražných světel
- LED osvětlení - úspora odvodu elektrické energie z motoru
- levá kapsa je oproti předchozí generaci zvětšena a snadno pojme láhev vody. Také se zde nachází 12V adaptér pro dobití mobilního telefonu.
- hodiny v přístrojovém panelu
ELEGANCE A PRAKTIČNOST
Skútr jsme si přebírali v krásné elegantní perleťové hnědé barvě HAVANA. Už na první pohled zaujme skútr především svým elegantním vzhledem. Není nijak přeplácaný a ostřeji řezané rysy spolu s tmavou hnědou perleťovou barvou a chromovými řídítky kombinují eleganci a sportovní výraz. Podle našeho názoru se musí nové PCX líbit téměř všem.
Jednou z prvních věcí, které při prvním pohledu zaujmou, je přední světlomet osazený LED technologií. Ta je ostatně použita i u zadního osvětlení včetně ukazatelů směru. Za nízkou kapotáží se ukrývá téměř až luxusní přístrojový panel, který obsahuje vše potřebné pro jízdu – velký výborně čitelný rychloměr, ukazatele směrových světel a sdružený digitální multifunkční ukazatel zobrazující stav paliva, průměrnou spotřebu, hodiny, denní a celkové počítadlo kilometrů. Vše je efektivně podsvíceno modrou barvou. Po stylu tchajvanského Kymca si Honda zabezpečila otvor pro klíč ve spínací skříňce proti nenechavcům. Zde bychom měli snad jedinou výtku. Zatímco u Kymca je nutné pro zavření zdířky klíčku zapalování stisknout malé tlačítko na spínací skříňce, u Hondy se po vyjmutí klíčku tato zdířka sama uzavře. Celý proces odemknutí pak v některých případech, kdy jsme měli naspěch, zdržoval. Pro případ jízdy ve dvou jsou k dispozici výklopné stupačky. Z celkového provedení a zpracování skútru máme jen ten nejlepší pocit a v této kategorii Honda jen stěží najde přemožitele.
Správný skútr musí být také praktický a nutno říci, že zde PCX v tomto oboru za svým vzhledem nijak nezaostává. Naopak nás vzhledem ke svým kompaktním rozměrům mile překvapilo svými úložnými prostory.
Pod rozměrným sedlem je k dispozici slušně objemný prostor, který pojme jednu přilbu typu JET a ještě zbude místo na nějaký ten nákup. Odemyká se kolébkovým tlačítkem umístěným vpravo od spínací skříňky. Tento ovládací prvek má dvě funkce, kdy jedna poloha slouží k otevření sedla a druhá poloha k otevření krytu víčka nádrže. Vždy je zapotřebí mít klíček ve spínací skříňce. Velmi příjemná je nečekaně velká schránka na mobil a jiné osobní věci, která navíc obsahuje zásuvku na 12 V a vejde se do ní třeba i láhev vody - zde jednoznačně palec nahoru. Praktičnost motocyklu je dotažena k dokonalosti takovými detaily, jako je například gumou potažený prostor pro nohy jezdce. Ve standardní výbavě motocyklu lze najít centrální i boční stojan.
JÍZDA
Usedáme za řídítka a jdeme se podívat na to, jak omlazený bestseller od Hondy jezdí. První a také jediná věc, která nás při usazení na skútr napadá – prostě Honda…. Uvolněná jízdní pozice, dostatek místa pro nohy a všechny ovladače tam, kde mají být. Po nějaké době zase skútr, kde vidíme ve zpětných zrcátkách více než jen naše ramena. Zásluhu na tom mají zajisté až neskútrovsky široká řídítka. Ale super, touto vlastností se nemohou mnohdy chlubit ani skútry o několik tříd větší.
Startujeme starý dobrý známý motor o zdvihovém objemu 125 ccm vyladěný na výkon 8,6 kW. Slušná dynamika a zrychlení do nějakých 70 km/h a komfortní cestovní rychlost kolem 80 km/h. Jinak se zde žádné překvapení nekoná, a tak se spíše soustředíme na celkové vyladění a vyváženost skútru. Stabilní a poměrně pohodlný podvozek slušně tlumí nerovnosti a přitom stále nabízí jistotu při rychlejší jízdě. I když fyzikální zákony se nepodařilo přelstít ani inženýrům od Hondy, tudíž není problém rozpoznat, že jedeme na menších kolech. V tomto směru nám díky větším kolům nedávno testované SH MODE přišlo komfortnější a jízda s ním celkově zábavnější. Jinak ale nelze v běžném provozu PCXku nic vytknout. Skútr se v městem obratně proplétá a z křižovatek odjíždí mezi prvními. Standardně se dodává se systémem vypínání motoru při zastavení IDLE STOP. Přiznám se, že jsem si na tento systém tak zvyknul, že když na testovaných skútrech ostatních značek tento systém schází, začínám to považovat za nedostatek. Během týdenního provozu jsme samozřejmě nezapomněli PCX vzít také za město, kde jsme pohodlně zdolávali vzdálenosti kolem 50 km. Při těchto delších vyjížďkách bychom uvítali lepší ochranu před větrem. Za zmínku ještě stojí užitečná funkce výstražných světel, která přijde vhod při rychlém náhlém brzdění nebo prostě když potřebujete být co nejvíce vidět, například při proplétání se kolonami.
Žádné nečekané překvapení se nekonalo ani u brzdové soustavy s „Hondím“ systémem CBS. Přední kotouč o průměru 220 mm v kombinaci se zadní bubnovou brzdou stroj vždy spolehlivě zastavily. Pocitově nám zpočátku brzdy přišly jako málo ostré, ale vzápětí jsme došli ke zjištění, že je pouze potřeba za páčky brzdového systému pořádně vzít.
Říká se, to nejlepší nakonec, a tak jsme si pro vás jako poslední disciplínu nechali téma spotřeba. Během testu se na palubním počítači nejčastěji střídaly hodnoty 2,2 – 2,3 l /100 km. Sice jsme nedosáhli výrobcem udávané hodnoty spotřeby 2,1 l/100 km, ale i tento výsledek lze považovat za vynikající. Výše než 2,3 l/100 km jsme se prostě nedostali. Díky 8l nádrži lze tak s motocyklem najet cca 350 km. Prostě bomba!!!
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
- Typ motoru čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SOHC
- Vrtání x zdvih 52,4 x 57,9 mm
- Zdvihový objem 125 ccm
- Kompresní poměr 11 : 1
- Max. výkon 8,6 kW (8 500 ot. za min)
- Max. kroutící moment 12 Nm (5 000 ot. za min)
- Spouštění motoru elektrické
- Převodovka automatická
- Sekundární převod variátor
- Rozměry (D x Š x V) 1 930 x 740 x 1 100 mm
- Rozvor 1 315 mm
- Výška sedla 760 mm
- Světla výška 135 mm
- Objem nádrže 8 l
- Pneumatiky - přední 90/90 14M/C 46P
- Pneumatiky - zadní 100/90 14M/C 57P
- Odpružení - přední 31mm teleskopická vidlice
- Odpružení - zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči
- Brzdy - přední 220mm kotoučová
- Brzdy - zadní 130mm bubnová
- Provozní hmotnost 130 kg
PLUSY A MINUSY
+ nízká spotřeba + velký dojezd
+ Idle Stop systém
+ led osvětlení
+ velké úložné prostory
+ 12V zásuvka
+ varovné blikače
+ dobrý výhled ve zpětných zrcátkách
- cena
- menší ochrana před deštěm
- žádné další nedostatky jsme během týdenního testu nenašli
BAREVNÁ PROVEDENÍ PRO ROK 2014
ZÁVĚR
Během týdenního soužití s modelem HONDOU 125 PCX pro rok 2014 musíme konstatovat, že jsme na skútru neobjevili žádnou slabinu, která by zasloužila více pozornosti. Snad jen cenovka 69 900,- Kč nám připadala celkem dost. Na druhou stranu za své peníze dostanete perfektně zpracovaný a téměř k dokonalosti dotažený skútr, se kterým budete jezdit 1 kilometr za 80 haléřů. Nic úspornějšího se srovnatelnými parametry na našem trhu nenajdete. To vše pod známkou ověřené kvality a spolehlivosti značky HONDA. HONDA PCX neudělá ostudu vysoce postavenému manažerovi při cestě do práce ani při výletě za město. Společnosti HONDA se povedlo podobě modelu PCX namíchat elixír elegance, kvality, spolehlivosti, užitku a zábavy.
Naše hodnocení: 98%
Související články
Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola
Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...
Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru
Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...
Honda Vision 110 - modelový rok 2017
Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...
Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší
Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...
HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech
První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
|
7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. |
14. | 15. | 16. | 17. | 18. | 19. | 20. |
21. | 22. | 23. | 24. | 25. | 26. | 27. |
28. | 29. | 30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Poslední komentáře (2 komentáře)
martinko, 4.2.2018 v 06:11
Zdravím. Mne zasa chýba porovnanie s modelom SH 125i, ktorý bol testovaný hneď v predošlom článku. Bežnému zákazníkovi by to pomohlo v orientácii a rozhodovaní. Ďakujem.
braugerste, 24.5.2015 v 11:44
co mi v článku chybí je váha řidiče. Píšete cestovní rychlost 80 km/h - super, ale pán měl 60Kg nebo 120Kg ... jinak opravdu děkuji toto byl můj favorit číslo 1.
Otevřít diskuzi