honda pcx 2014

HONDA PCX125, modelový rok 2014

14.4.2014

TZ - www.honda.cz

Mimořádně populární model v segmentu 125 ccm skútrů, kterého se od jeho prvního uvedení na trh v roce 2010 v České republice prodalo přes 2 400 kusů, nyní přichází k autorizovaným prodejcům Honda. Modelový ročník 2014 prošel řadou změn, aby svým zákazníkům mohl nabídnout ještě více potěšení a užitku.

1. Úvod  

Model PCX125 poslední dva roky dominoval evropským statistikám prodejů motocyklů. Za jeho úspěchem stojí recept, který značka Honda zdokonaluje již řadu let. Svým výrazným a moderním designem stroj elegantně zapadne do náročného životního stylu mladých obyvatel měst, zatímco díky svým kompaktním rozměrům se tento motocykl neztratí v rušném městském provozu a umožní vždy snadné zaparkování. A co je možná nejdůležitější, PCX125 představuje skvělou hodnotu za vynaložené peníze, a to nejen z hlediska pořizovací ceny, ale také svými nízkými provozními náklady. Za to vděčí zejména konkurenceschopné cenové politice značky a výkonnému motoru s nízkou spotřebou paliva.

01: honda pcx 2014

Před dvěma lety byl tento model prvním skútrem Honda, který získal motor s nízkým třením, označovaný jako eSP: „enhanced Smart Power“. Ani pro rok 2014 inženýři značky Honda pod vedením Yamaguchi-sana neusnuli na vavřínech a osvědčený recept ještě dále vylepšili. Jejich nový skútr PCX125 – jehož prodej bude zahájen na jaře 2014 – nabízí více stylu, ještě nižší spotřebu a přináší celou řadu drobných vylepšení, jež usnadní život na cestách rušným městským prostředím.

2. Informace o modelu

Chytrý, sportovní vzhled, nezměněné rozměry, ale vyšší komfort - to byly klíčové faktory při návrhu nového skútru PCX125. Konstruktéři chtěli u nového modelu zvýšit také hodnotu a praktičnost; řada drobných zlepšení byla provedena v reakci na zpětnou vazbu od majitelů. Veškeré osvětlení je nyní tvořeno LED diodami, které snižují zatížení motoru. Přidáno bylo výstražné tlačítko, hodiny v přístrojovém panelu či integrovaná 12V zásuvka.

06: honda pcx 2014

Pravděpodobně nejdůležitějším vylepšením u nového modelu PCX125 je nyní ještě nižší spotřeba paliva, která bez systému Idling Stop (v režimu WMTC) činí pouhých 2,1 l/100 km, a to zejména díky novým pneumatikám s nižším valivým odporem či dalším opatřením na snížení tření uvnitř motoru. Větší 8litrová palivová nádrž (oproti předchozím 5,9 litru) znamená dojezd na jedno natankování přes 375 kilometrů.

A nejsou to jen provozní náklady, co dělá z modelu PCX125 finančně atraktivní nabídku: tento stroj je i nadále dostupný za vynikající pořizovací cenu, za kterou nabízí vysokou kvalitu zpracování, spolehlivost a dlouhou životnost, kterými jsou skútry Honda pověstné.

Yamaguchi-san, vedoucí projektu PCX125, uvedl:

„Pracoval jsem na řadě motocyklů – včetně modelů Transalp, Varadero, či FMX. Toto byl však můj první skútr, proto jsem si tu příležitost opravdu vychutnal. Nebyla to však snadná práce! Vzhledem k tomu, že PCX125 je velmi populární model, bylo jeho vylepšení při zachování jeho charakteru velkou výzvou. Pracovali jsme však tvrdě a jsem na novou PCX125 velmi pyšný; podařilo se nám dosáhnout logických vylepšení a opět o něco snížit spotřebu paliva – a tedy ušetřit peníze – pro všechny, kteří každý den v evropských městech dojíždějí za prací.” 

PCX: Personal Comfort ‘X’ level 

3. Hlavní funkce

3.1 Vzhled a výbava 

 Dynamický vzhled modelu PCX125 pro rok 2014 odráží moderní technologie, které byly při jeho výrobě použity. Přináší také řadu drobných změn, které zvyšují jeho užitnou hodnotu a komfort. Stroj si přesto zachoval své kompaktní rozměry, které mu dodávají špičkovou ovladatelnost v městském provozu. Pozice jezdce zůstává vzpřímená a bezpečná; opěradlo spolujezdce bylo kvůli větší svobodě pohybu odstraněno.

Kompaktní duální LED světlomety dodávají stroji sportovní charakter a poskytují distribuci světla v uspořádání tlumená - dálková - tlumená. Ukazatele směru, zadní světlo a osvětlení registrační značky jsou rovněž složeny z LED diod, které svým nižším proudovým odběrem snižují zatížení motoru. Nově byla přidána funkce výstražných světel.

Schránka v levé části kapotáže je větší a bez problému se do ní vejde láhev s vodou nebo plechovka s nápojem. Nachází se v ní také 12V zásuvka pro nabíjení mobilního telefonu – užitečný a praktický doplněk. Pod sedlem se nachází odkládací schránka pro integrální přilbu a stupňovité sedlo je nově opatřeno úchytem s pružinou, díky které zůstane po otevření držet ve zvolené poloze.

Výška sedla dosahuje velmi příznivých 760 mm, zatímco výška potřebná pro obkročení stroje je pouhých 540 mm. Jak sedlo, tak víčko palivové nádrže lze otevřít jednoduchými tlačítky, otvor pro klíč zapalování je vybaven závěrkou.

Všechny údaje na přístrojovém panelu jsou zobrazovány v úhledném a promyšleném formátu. Jako ukazatel rychlosti slouží podsvícená ručička pohybující se kolem LCD panelu, v němž se nachází otáčkoměr, počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, ukazatel spotřeby a hodiny.

02: honda pcx 2014 03: honda pcx 2014

3.2 Nabídka barev 

Bílá perleťová „Cool“

Černá perleťová „Nightstar“  

Stříbrná metalická „Moondust“

Červená perleťová „Sienna“

Matná karbonová šedá metalíza

Hnědá perleťová „Havana“

04: honda pcx 2014 05: honda pcx 2014 07: honda pcx 2014

3.3 Motor 

 Lehký a kompaktní kapalinou chlazený dvouventilový motor SOHC se zdvihovým objemem 125 cm3, který model PCX125 pohání, se vyznačuje odolností, vynikajícím výkonem i akcelerací (0-50 m za pouhých 5,4 s) a v neposlední řadě také tichým, hladkým chodem a nízkými emisemi CO2.

Nejdůležitějšími rysy jsou pochopitelně působivá spotřeba paliva a snížení vnitřního tření motoru – nižší elektrický odběr a zabudované palivové čerpadlo. To, spolu s nižším valivým odporem pneumatik znamená, že Honda PCX125 se bez systému Idling Stop (v režimu WMTC) vyznačuje spotřebou pouhých 2,1 l/100 km. Dojezd stroje na jednu nádrž tak činí plných 375 km, zejména díky zvýšení jejího objemu o 2,1 litru na plných 8,0 litru.

Koncepce motoru je založena na škále technologií s nízkým třením, které se navzájem doplňují. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. Kompaktní spalovací komora spolu s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI optimalizují účinnost spalování i chladicí výkon a upravují charakteristiku točivého momentu v závislosti na otáčkách motoru typických pro jezdce na 125 cm3 skútru.

Optimalizované časování zapalování společně s efektivním chlazením spalovacího prostoru pomáhá zlepšit odolnost motoru vůči „klepání“. Katalyzátor se 400 komorami je umístěn ve výfuku. „Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření. Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, zatímco malá a lehká válečková ložiska fungují v součinnosti s profilem vačky a zatížením ventilové pružiny.

Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. 

Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Pro rok 2014 systém Idling Stop nově nabízí funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení. Baterie samotná je navíc větší a vyznačuje se dlouhou životností (YTZ8V namísto YTZ7S).

Převodovka V-Matic s variátorem využívá tichý a odolný hnací řemen vyrobený z nově vyvinuté a vysoce elastické pryže, který zajišťuje účinný přenos síly na zadní kolo.

3.4 Podvozek 

Honda PCX125 musí nabízet dostatečně citlivé ovládání, které jezdci umožní proplétat se dopravní zácpou, ale které bude zároveň dostatečně stabilní a komfortní k tomu, aby jezdec i spolujezdec měli vždy potřebné pohodlí. Odolný trubkový rám, krátký rozvor kol 1 315 mm a geometrie řízení – sklon vidlice 27° a závlek 86 mm – zůstaly nezměněny a společně vytvářejí platformu, která výše uvedené požadavky plně uspokojí. Pohotovostní hmotnost je 130 kg.

Poloměr otáčení je pouze 2 m, což umožňuje snadné manévrování na stísněných místech, zatímco pětipaprsková 14” kola z hliníkové slitiny zvyšují stabilitu a dodávají jezdci jistotu. Stroj je obut do speciálních pneumatik Dunlop se směsí navrženou s důrazem na nízký valivý odpor, které společně s úsporným LED osvětlením významně přispívají k nižší spotřebě paliva. Rozměry pneumatik jsou 90/90-14 vpředu a 100/90-14 vzadu.

Se zdvihem 100 mm je 31mm teleskopická vidlice schopna pohltit množství nerovností a dále přispívá k jistotě jezdce; dva zadní tlumiče poskytují hliníkovému kyvnému rameni zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová soustava Honda (CBS) rozděluje brzdnou sílu mezi přední 220mm kotouč s třípístovým třmenem a 130mm zadní bubnovou brzdu. Při sešlápnutí páky zadní brzdy je část brzdného účinku přenášena i na přední kolo, což brzdám dodává hladký a progresivní charakter.

4. Příslušenství

K dispozici bude celá řada příslušenství, včetně zámku s alarmem Honda, štítu, zadního nosiče, 26litrového horního boxu, plotny pro horní box, U-zámku, venkovní krycí plachty, lišty na výfuk či samolepek na kola.

5. Technické parametry  

MOTOR

 

Typ

kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem SOHC a se 2 ventily

Zdvihový objem

125 cm3

Vrtání ´ zdvih

52,4 x 57,9 mm

Kompresní poměr

11:1

Maximální výkon

8,6 kW při 8 500 ot./min.

Max. točivý moment

12,0 Nm při 5 000 ot./min.

Olejová náplň

0,9 litru

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

8,0 litru

Spotřeba paliva

2,1 l/100 km (bez funkce Idling Stop, režim WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V/6 AH (10H)

Výkon alternátoru

329 W

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

automatická, odstředivá, suchá

Typ převodovky

V-Matic

Stálý převod

11,27

RÁM

 

Typ

rám z ocelových trubek

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

1 930 x 740 x 1 100mm

Rozvor kol

1 315 mm

Úhel přední vidlice

27°

Závlek

86 mm

Výška sedla

760 mm

Světlá výška

135 mm

Pohotovostní hmotnost

130 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ přední

31mm teleskopická vidlice, zdvih 100 mm

Typ zadní

kyvná vidlice se dvěma tlumiči, zdvih 75 mm

KOLA

 

Typ přední

5paprskové z lehké slitiny

Typ zadní

5paprskové z lehké slitiny

Velikost ráfku přední

14M/C x MT1,85

Velikost ráfku zadní

14M/C x MT2,15

Pneumatika vpředu

90/90-14M/C (46P)

Pneumatika vzadu

100/90-14M/C (57P)

BRZDY

 

Typ přední

220 mm hydraulická kotoučová s kombinovaným třípístovým třmenem

Typ zadní

130 mm kombinovaná úběžná/vlečná bubnová

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÉ SYSTÉMY

 

Světlomet

12 V, 5,4 W x 1 (potkávací) /9,6 W x 1 (dálkový)

Zadní světlo

12 V, 2,2 W x 1

 

TEST PCX 2014 najdete už brzy na www.skutrportal.cz

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA

NOVÉ PIAGGIO 1 PŘIJÍŽDÍ DO ČESKA

Představujeme

30.10.2021

TZ - www.piaggio.com

0

PIAGGIO PŘEDSTAVUJE NOVOU GENERACI E-SKÚTRŮ PRO MĚSTSKOU MOBILITU: KVALITA, TECHNOLOGIE, SPOLEHLIVOST A BEZPEČNOST POPRVÉ V JEDNOM JEDNODUCHÉM, SNADNO OVLADATELNÉM A LEHKÉM ELEKTRICKÉM SKÚTRUPIAGGIO 1 SI ZACHOVÁVÁ VEŠKERÉ PRÉMIOVÉ VLASTNOSTI TYPICKÉ PRO SKÚTRY PIAGGIO: DESIGN A CIT PRO DETAIL,...

Více

LS2 FF900 VALIANT II

LS2 FF900 VALIANT II

Představujeme

22.6.2021

Redakce SP.cz

0

Sezona už začala a s ní tradiční problém v čem budu letos jezdit? Spousta z nás řeší nákup nového oblečení nebo nové helmy a právě helmu jsme začali řešit i my v redakci. Otevřenou, integrálku, výklopnou? V redakci jsme už měli možnost otestovat pěknou řádku různých značek a provedení, takže pro...

Více

Novinky KYMCO na sezónu 2021

Novinky KYMCO na sezónu 2021

Představujeme

22.2.2021

TZ - www.kymco.cz

0

Na světové premiéře představený adventure skútr KYMCO DOWNTOWN 360X ABS (Euro5) startuje v polovině roku 2021. V listopadu 2020 představil CEO firmy KYMCO Allen Ko na online tiskové konferenci„KYMCO International Press Conference“ nejžhavější novinky KYMCO: jako první z nich uvedemena trh v létě...

Více

Zeeho - nová značka ve světě skútrů

Zeeho - nová značka ve světě skútrů

Představujeme

4.1.2021

Redakce SP.cz

4

Pokud jste o značce Zeeho ještě neslyšeli, pak věřte, že nejste sami. Jedná se o zbrusu novou značku, za kterou ale nestojí nikdo menší než CFMoto. Ano, to CFMoto, které má ve své nabídce cestovní enduro s označením CFMoto 650 MT nebo u nás velmi populární čtyřkolky Gladiátor. Proč tedy nová...

Více

Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync

Honda představila systém hlasového ovládání a novou mobilní aplikaci RoadSync

Představujeme

18.12.2020

TZ - www.honda.cz

0

Systém hlasového ovládání „Honda Smartphone Voice Control system“ a aplikace Honda RoadSync pro skútry a motocykly.

Více

Bleskovky

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli

29.10.2021

Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateliPIAGGIO GROUP VYHRÁVÁ SOUD PRVNÍ INSTANCE O PORUŠENÍ EVROPSKÉHO PATENTU PROTI SPOLEČNOSTI PEUGEOT MOTOCYCLES V PAŘÍŽI A MILÁNĚPO NÁZVU VESPA JE UZNÁNA TAKÉ JEDINEČNOST SKÚTRU...

Více

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”

23.6.2021

VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”Voge se nyní vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Při zakoupení modelu VOGE 300AC, 300R nebo 500R a předložení řidičského průkazu s vyznačením skupiny A2,...

Více

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE

15.6.2021

NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONENOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE• PŘEDSTAVUJEME MODEL „ONE“, NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO• ITALSKÝ PŮVOD A ZAMĚŘENÍ NA MLADÉ ZÁKAZNÍKY: „ONE“ JE SPOJENÍM BAREV, FANTAZIE, STYLU,...

Více

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek

19.4.2021

Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítekKymco se na startu letošní sezóny vytasilo s atraktivní akcí, kde zákaznící ušetří nemalý peníz. Od 12. dubna nabízí tento tchajwanský výrobce skvělé ceny na svoje oblíbené skútry...

Více

BMW C1 znovu na scéně?

12.4.2021

BMW C1 znovu na scéně?Kdo by neznal legendární skútr od BMW s označením C1. Skútr vybavený speciálním rámem a bezpečnostními pásy, který umožňoval jízdu bez ochranné přilby byl poprvé veřejnosti...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Černou Afrikou

17.6.2021

Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie   . . . .   Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...

Více

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz
BE-RIDER.com

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.