Honda SH - modelový rok 2013!

Honda SH - modelový rok 2013!

21.9.2012

Honda.cz/Redakce SP.cz

O tom, že Honda představila zbrusu nové SH pro evropský trh, jsme vás už informovali. Nyní vám přinášíme detailní představení nových SHáček s motory o objemech 125 a 150 ccm.

Honda SH 2013! To je zcela nový design od kol až po zpětná zrcátka, vybavený motorem s účinností spalování paliva vyšší o 17 % – včetně funkce Idling Stop pro vypínání motoru po zastavení. Jedná se navíc o první skútr Honda s 16" koly, rovnou plochou pro nohy a zavazadlovým prostorem pod sedadlem, který pojme celoobličejovou helmu. Výbava na přání zahrnuje systém ABS.

09

Produktová řada skútrů Honda SH, z nichž první model SH50 se poprvé představil v roce 1984, se již stala pojmem, neboť jen v Evropě se jich prodalo přes milion kusů. Původní čtyřtaktní skútr SH150 představený v roce 2001 byl značkou Honda původně určen pro celosvětový prodej; v Evropě (zejména pak v Itálii) zaznamenal okamžitý úspěch díky spojení výkonného motoru, hospodárného provozu s agilním a jistým ovládáním, stejně tak jako stability, kterou zajišťují velká 16" kola.

Srdcem nových modelů SH125i a SH150i je zcela nový motor označovaný „eSP“ (enhanced Smart Power – zdokonalený inteligentní výkon). Motor koncipovaný jako zcela nový vykazuje minimální úroveň tření; je vybaven funkcí Idling Stop pro vypínání motoru po zastavení a nabízí jen těžko uvěřitelné snížení spotřeby paliva v případě SH125i o 25 % a v případě SH150i o 17 % v přímém porovnání s předchozím modelem. Díky přeprogramování vstřikování paliva PGM-FI a lepšímu spalování také přináší velkorysý výkon v reálném provozu a točivý moment v rozpětí otáček nejčastěji používaném v nemilosrdných podmínkách jízdy po městě.

Zcela přepracovaný podvozek, stále však s typickými 16" koly, přináší lepší ovladatelnost a stabilitu. Za příplatek získáte protiblokovací systém ABS namísto běžných brzd CBS (Combined Brake System, kombinovaný systém brzd). Kapotování obou modelů rovněž doznalo změn a působí výrazně, velmi individualisticky a osobitě. Přesto je však stále dostatečně štíhlé, aby se skútry protáhly i nejtěsnějšími skulinami v provozu; pod sedadlem dokonce zbylo dost místa na celoobličejovou helmu.

STYL

Elegantní linie modelů SH doznaly nenápadných, přesto však zásadních změn. Téma, kterému se věnovali návrháři značky Honda, znělo „funkční krása = vstřícnost k lidem a pohodlí“. Jinak řečeno, výsledek musí vypadat hezky, ale také musí fungovat a současně nést výrazné prvky modelu SH.

Zcela přirozený posed a dokonalá ochrana proti vlivům počasí díky vzpřímené čelní části kapotování zaručují spokojenost řidiče, přičemž rovná dolní plocha nabízí širší volný prostor pro nohy. Po městě se často jezdí ve dvou a model SH proto nabízí spoustu místa i pro dvojici cestujících; zasouvací hliníkové stupnice na nohy se podle potřeby snadno odklopí a poskytují stabilní oporu zejména při brzdění v případě, že jedete se spolujezdcem. Ploché sedlo nabízí dostatek opory a místa pro pohyb a pečlivě profilovaný rám ve spojení s novým tvarem plochy pro nohy usnadňuje došlápnutí na zem.

Stylistické provedení celého stroje je jednoduché, nicméně elegantní, a dodává modelu SH jedinečný a velmi charakteristický vzhled. Výrazná nová čelní maska obsahuje neobvyklou kompaktní jednotku světlometů se čtyřmi čočkami. Jelikož chladič je nyní součástí motoru (není již namontován vpředu), týmu designérů se poněkud uvolnily ruce.

05

Při pohledu z boku si povšimnete dynamických linií, které se směrem dozadu postupně začleňují do vrcholových partií a podkresluje je jasné ryté logo s prostorovým efektem, jež dokonale zvýrazňuje kvalitu a zaměření modelu SH. Středové zadní brzdové světlo s rozděleným koncovým světlem se dvěma plochami zaručuje individualitu a současně lepší viditelnost.

07

V zadání pro techniky stálo, že ladný tvar musí být současně i funkční; k tomuto účelu velmi výrazně přispěly i všechny drobné detaily usnadňující život. Odkládací přihrádka vlevo vpředu nabízí praktický a snadno přístupný odkládací prostor, přičemž nezbytný háček bezpečně udrží vaše tašky.

06

Kulatý rychloměr je dostatečně veliký, skvěle přehledný a jeho ručička po zapnutí zapalování projede celou stupnici. Také ukazatele stavu paliva a teploty jsou analogové kvůli rychlejší kontrole.

08

Po stranách přední části hlavního odkládacího prostoru pod sedadlem jsou dva držáky na helmu; do úložného prostoru se nyní vejde celoobličejová helma. Široký zadní nosič, vyrobený z výjimečně odolné syntetické pryskyřice, je připraven pro montáž volitelného boxu (lze na něj použít i box z předchozího modelu). Palivová nádrž pojme 7,5 litru, což ve spojení s nižší spotřebou nového motoru zaručuje skvělou dojezdovou vzdálenost.

PODVOZEK

Rám modelu SH konstruovaný z vysokopevnostní trubkové oceli využívá středovou výztužnou část, která dokonale propojuje spodní rám se zadním. Zvyšuje se tak objem prostoru na přepravu předmětů, přičemž úložný prostor pojme celoobličejovou helmu, aniž by bylo nutné zvětšovat kapotování motocyklu. Nahrazuje se tak tradiční výztužný plech, který se používal u předchozího modelu, při současném snížení hmotnosti rámu oproti předchozímu řešení o 1 kg.

04

Rám navržený tak, aby byl co nejpevnější a nejodolnější, doplňují nová odlehčená hliníková kola s deseti ultra-tenkými paprsky (oproti dřívějším pěti) a bezdušové pneumatiky. Zachována zůstala 16" kola, která byla vždy základem jistého ovládání a dokonalé stability modelu SH125i/150i na různých površích; rozvor kol je kompaktní a činí 1340 mm.

03

Rozsah předpětí zadních tlumičů umožňuje dokonce pět variant namísto dřívějších tří, takže uživatel má větší možnost dolaďování, zejména pokud jede se spolujezdcem. Teleskopická přední vidlice o zdvihu 100 mm zaručuje vynikající držení stopy a je nastavena tak, aby umožňovala pohodlnou jízdu plně pod kontrolou jezdce.

Hlavním novým prvkem tohoto modelu je možnost použití protiblokovacího systému ABS (Antilock Brake System), který je u předních a zadních kotoučových brzd (o průměru 240 mm) volitelnou výbavou modelu SH, zatímco standardně jsou montovány brzdy CBS (Combined Brake System). Tím se zvyšuje bezpečnost a jistota na mokré či kluzké vozovce, což přináší majiteli motocyklu další výhody a reálnou hodnotu.

MOTOR

02

Vývoj čtyřtaktního kapalinou chlazeného dvouventilového motoru Honda nové generace (označovaného jako „eSP“, zkr. enhanced Smart Power, který se používá i v nejnovějším modelu PCX125i) se soustředil na vytvoření vysoce odolné pohonné jednotky s menšími fyzickými rozměry a s nižšími výrobními náklady, která by však současně nabízela vyšší výkon a díky výrazně nižší spotřebě paliva znamenala i menší zátěž pro životní prostředí. Toto bylo nutné i k zajištění dostatečného výkonu v situacích, kdy jej uživatel skútru nejvíce potřebuje, tedy v pásmu nižších až středních otáček, a rovněž s ohledem na požadavek tiššího provozu.

01

Klíčovou úlohu sehrálo soustředění hmotnosti. Chladič není upevněn v přední části stroje, ale je zabudován do samotného motoru, což vede k jednoduššímu, lehčímu (úspora hmotnosti téměř 1 kg) a účelnějšímu uspořádání. Elektronicky řízený startér ACG nejen spouští motor, ale též generuje elektřinu, čímž odpadá nutnost používání převodů a elektromotoru jako u tradičních řešení. Další konsolidací v oblasti motoru se dosáhlo čistého snížení počtu dílů o 20 %, což se odrazilo v nižší hmotnosti i výrobních nákladech.

Klíčovou technologií pro úsporu paliva je funkce Idling Stop. Aktivuje se spínačem na pravé rukojeti řídítek a poté automaticky vypíná motor po třech sekundách chodu na volnoběh a okamžitě jej znovu spouští, když otočíte plynem. Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Kompaktní spalovací komora motoru, do níž proudí dokonale vyvážená směs paliva se vzduchem díky upravenému vstřikování PGM FI, odpovídá rychlosti spalování a chlazení a dokonale upravuje parametry točivého momentu podle jízdních podmínek ve městě. Otvor sání vzduchu je extrémně hladký, což ještě více napomáhá proudění vzduchu. Optimalizované časování zapalování je spojeno s účinným chlazením spalovací komory pomocí vodního pláště a chladiče, což vede k lepší odolnosti vůči klepání motoru.

Aby se co nejvíce využilo soustředění hmotnosti motoru, snížení počtu komponent a funkce Idling Stop, byla použita celá škála technologií zaměřených na snížení tření;

  • Díky vyosení válce se snižuje tření vyvolané kontaktem mezi pístem a stěnou válce. Hmotnost pístu se snížila díky analýze a návrhu pomocí počítače (CAE – Computer-Aided Engineering).
  • Na vnějším povrchu vložky válce se nacházejí miniaturní drážky, které snižují spotřebu oleje a zlepšují chlazení.
  • Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, které snižuje tření, zatímco menší a lehčí válečková ložiska fungují v součinnosti s optimalizovaným profilem vačky a odpružením ventilové pružiny.
  • Efektivní skříň chladiče má vyšší účinnost a umožňuje používat menší a lehčí chladicí ventilátor v zadní části chladiče, a snižovat tak ztráty vznikající třením.
  • Vnitřní úpravy převodové skříně snížily ztráty při víření oleje; oproti aktuálnímu modelu 125/150 ccm bylo možné snížit objem olejové náplně o 36 %.
  • Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek, která jsou speciálně konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.

NABÍDKA BAREV

Černá perleťová „Nightstar“

Bílá perleťová „Cool“

Stříbrná metalická „Moondust“

Červená perleťová „Sienna“

PŘÍSLUŠENSTVÍ

Při návrhu modelu SH125i/150i se od začátku braly v úvahu i prvky příslušenství s cílem dosáhnout uceleného vzhledu. Jako příplatková výbava se nabízí horní box se stylovými prvky odvozenými od čelní masky nebo např. čelní štít, který poskytuje dodatečnou ochranu proti nepřízni počasí. Tyto prvky příslušenství dokonale doplňují elegantní siluetu kapotování motocyklu.

TECHNICKÉ PARAMETRY

HONDA SH125i

Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC

Zdvihový objem: 125 ccm

Vrtání x zdvih: 52,4 x 57,9 mm

Kompresní poměr: 11:1

Max. výkon: 8,7 kW/8500 ot./min

Max. točivý moment: 11 Nm/6500 ot./min

Rozměry (DxŠxV): 2030x740x1150 mm

Rozvor kol: 1340 mm

Výška sedla: 799 mm

Světlá výška: 145 mm

Pohotovostní hmotnost: 134 kg/135 kg (verze s ABS)

TECHNICKÉ PARAMETRY

HONDA SH150i

Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC

Zdvihový objem: 153 ccm

Vrtání x zdvih: 58 x 57,9 mm

Kompresní poměr: 11:1

Max. výkon: 11,0 kW/8250 ot./min

Max. točivý moment: 14 Nm/6500 ot./min

Rozměry (DxŠxV): 2030x740x1150 mm                   

Rozvor kol: 1340 mm

Výška sedla: 799 mm

Světlá výška: 145 mm

Pohotovostní hmotnost: 134 kg/135 kg (verze s ABS)

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

HECHT EQUIS

HECHT EQUIS

Představujeme

14.9.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekne "HECHT" nejednoho napadne sekačka, křovinořez, čerpadlo a další pomůcky na zahradu. HECHT specialista na zahradu již 26 let, má ale v nabídce i skútry! HECHT EQUIS je elektroskútr s přívětivou cenou 29 990,- Kč. Poďme si tedy skútr představit trochu podrobněji...

Více

Metzeler Roadtec Scooter

Metzeler Roadtec Scooter

Představujeme

26.8.2020

Redakce SP.cz

0

Německá společnost Metzeler specializující se na výrobu motocyklových pneumatik byla založena již roku 1863. Od roku 1892 pak Metzeler začal vyrábět pneumatiky nejen pro automobilový průmysl, ale také pro motocykly. Od roku 1986 patří Metzeler pod křídla společnosti Pirelli a specializuje se na...

Více

Xiaomi ve světě skútrů

Xiaomi ve světě skútrů

Představujeme

28.7.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekně Xiaomi, většině z nás se asi vybaví mobilní telefony. Firma, která vznikla teprve v roce 2010 se stala jedním z nejznámějších start-upů na světě! Xiaomi nevyrábí jen mobilní telefony, které se vyznačují výborným poměrem cena/výkon, ale v jejím portfoliu najdeme i fitness náramky,...

Více

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Představujeme

19.7.2020

Redakce SP.cz

0

Představení vyhřívaných rukavic teď v červenci? Ano, počasí si s námi docela hraje a horké letní dny střídají ty chladné a deštivé. Není nic horšího než zmrzlé ruce a právě proto vám představujeme inteligentní vyhřívané rukavice IXON. Ixon představil klasické kožené motorkářské rukavice, které...

Více

Moto Guzzi Galletto 2020

Moto Guzzi Galletto 2020

Představujeme

16.7.2020

Redakce SP.cz

0

Skútr a Moto Guzzi? Ale ano. Galletto spatřilo světlo světa roku 1950 a do roku 1966 se ho prodalo přes 71 000 kusů! O klasický skútr jaký známe dnes se, ale samozřejmě nejednalo. Koncept Galletta 2020 vypadá na první pohled velmi podobně, ne-li úplně stejně, jako jeho starší sourozenec jenže...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz