Honda SH - modelový rok 2013!

Honda SH - modelový rok 2013!

21.9.2012

Honda.cz/Redakce SP.cz

O tom, že Honda představila zbrusu nové SH pro evropský trh, jsme vás už informovali. Nyní vám přinášíme detailní představení nových SHáček s motory o objemech 125 a 150 ccm.

Honda SH 2013! To je zcela nový design od kol až po zpětná zrcátka, vybavený motorem s účinností spalování paliva vyšší o 17 % – včetně funkce Idling Stop pro vypínání motoru po zastavení. Jedná se navíc o první skútr Honda s 16" koly, rovnou plochou pro nohy a zavazadlovým prostorem pod sedadlem, který pojme celoobličejovou helmu. Výbava na přání zahrnuje systém ABS.

09

Produktová řada skútrů Honda SH, z nichž první model SH50 se poprvé představil v roce 1984, se již stala pojmem, neboť jen v Evropě se jich prodalo přes milion kusů. Původní čtyřtaktní skútr SH150 představený v roce 2001 byl značkou Honda původně určen pro celosvětový prodej; v Evropě (zejména pak v Itálii) zaznamenal okamžitý úspěch díky spojení výkonného motoru, hospodárného provozu s agilním a jistým ovládáním, stejně tak jako stability, kterou zajišťují velká 16" kola.

Srdcem nových modelů SH125i a SH150i je zcela nový motor označovaný „eSP“ (enhanced Smart Power – zdokonalený inteligentní výkon). Motor koncipovaný jako zcela nový vykazuje minimální úroveň tření; je vybaven funkcí Idling Stop pro vypínání motoru po zastavení a nabízí jen těžko uvěřitelné snížení spotřeby paliva v případě SH125i o 25 % a v případě SH150i o 17 % v přímém porovnání s předchozím modelem. Díky přeprogramování vstřikování paliva PGM-FI a lepšímu spalování také přináší velkorysý výkon v reálném provozu a točivý moment v rozpětí otáček nejčastěji používaném v nemilosrdných podmínkách jízdy po městě.

Zcela přepracovaný podvozek, stále však s typickými 16" koly, přináší lepší ovladatelnost a stabilitu. Za příplatek získáte protiblokovací systém ABS namísto běžných brzd CBS (Combined Brake System, kombinovaný systém brzd). Kapotování obou modelů rovněž doznalo změn a působí výrazně, velmi individualisticky a osobitě. Přesto je však stále dostatečně štíhlé, aby se skútry protáhly i nejtěsnějšími skulinami v provozu; pod sedadlem dokonce zbylo dost místa na celoobličejovou helmu.

STYL

Elegantní linie modelů SH doznaly nenápadných, přesto však zásadních změn. Téma, kterému se věnovali návrháři značky Honda, znělo „funkční krása = vstřícnost k lidem a pohodlí“. Jinak řečeno, výsledek musí vypadat hezky, ale také musí fungovat a současně nést výrazné prvky modelu SH.

Zcela přirozený posed a dokonalá ochrana proti vlivům počasí díky vzpřímené čelní části kapotování zaručují spokojenost řidiče, přičemž rovná dolní plocha nabízí širší volný prostor pro nohy. Po městě se často jezdí ve dvou a model SH proto nabízí spoustu místa i pro dvojici cestujících; zasouvací hliníkové stupnice na nohy se podle potřeby snadno odklopí a poskytují stabilní oporu zejména při brzdění v případě, že jedete se spolujezdcem. Ploché sedlo nabízí dostatek opory a místa pro pohyb a pečlivě profilovaný rám ve spojení s novým tvarem plochy pro nohy usnadňuje došlápnutí na zem.

Stylistické provedení celého stroje je jednoduché, nicméně elegantní, a dodává modelu SH jedinečný a velmi charakteristický vzhled. Výrazná nová čelní maska obsahuje neobvyklou kompaktní jednotku světlometů se čtyřmi čočkami. Jelikož chladič je nyní součástí motoru (není již namontován vpředu), týmu designérů se poněkud uvolnily ruce.

05

Při pohledu z boku si povšimnete dynamických linií, které se směrem dozadu postupně začleňují do vrcholových partií a podkresluje je jasné ryté logo s prostorovým efektem, jež dokonale zvýrazňuje kvalitu a zaměření modelu SH. Středové zadní brzdové světlo s rozděleným koncovým světlem se dvěma plochami zaručuje individualitu a současně lepší viditelnost.

07

V zadání pro techniky stálo, že ladný tvar musí být současně i funkční; k tomuto účelu velmi výrazně přispěly i všechny drobné detaily usnadňující život. Odkládací přihrádka vlevo vpředu nabízí praktický a snadno přístupný odkládací prostor, přičemž nezbytný háček bezpečně udrží vaše tašky.

06

Kulatý rychloměr je dostatečně veliký, skvěle přehledný a jeho ručička po zapnutí zapalování projede celou stupnici. Také ukazatele stavu paliva a teploty jsou analogové kvůli rychlejší kontrole.

08

Po stranách přední části hlavního odkládacího prostoru pod sedadlem jsou dva držáky na helmu; do úložného prostoru se nyní vejde celoobličejová helma. Široký zadní nosič, vyrobený z výjimečně odolné syntetické pryskyřice, je připraven pro montáž volitelného boxu (lze na něj použít i box z předchozího modelu). Palivová nádrž pojme 7,5 litru, což ve spojení s nižší spotřebou nového motoru zaručuje skvělou dojezdovou vzdálenost.

PODVOZEK

Rám modelu SH konstruovaný z vysokopevnostní trubkové oceli využívá středovou výztužnou část, která dokonale propojuje spodní rám se zadním. Zvyšuje se tak objem prostoru na přepravu předmětů, přičemž úložný prostor pojme celoobličejovou helmu, aniž by bylo nutné zvětšovat kapotování motocyklu. Nahrazuje se tak tradiční výztužný plech, který se používal u předchozího modelu, při současném snížení hmotnosti rámu oproti předchozímu řešení o 1 kg.

04

Rám navržený tak, aby byl co nejpevnější a nejodolnější, doplňují nová odlehčená hliníková kola s deseti ultra-tenkými paprsky (oproti dřívějším pěti) a bezdušové pneumatiky. Zachována zůstala 16" kola, která byla vždy základem jistého ovládání a dokonalé stability modelu SH125i/150i na různých površích; rozvor kol je kompaktní a činí 1340 mm.

03

Rozsah předpětí zadních tlumičů umožňuje dokonce pět variant namísto dřívějších tří, takže uživatel má větší možnost dolaďování, zejména pokud jede se spolujezdcem. Teleskopická přední vidlice o zdvihu 100 mm zaručuje vynikající držení stopy a je nastavena tak, aby umožňovala pohodlnou jízdu plně pod kontrolou jezdce.

Hlavním novým prvkem tohoto modelu je možnost použití protiblokovacího systému ABS (Antilock Brake System), který je u předních a zadních kotoučových brzd (o průměru 240 mm) volitelnou výbavou modelu SH, zatímco standardně jsou montovány brzdy CBS (Combined Brake System). Tím se zvyšuje bezpečnost a jistota na mokré či kluzké vozovce, což přináší majiteli motocyklu další výhody a reálnou hodnotu.

MOTOR

02

Vývoj čtyřtaktního kapalinou chlazeného dvouventilového motoru Honda nové generace (označovaného jako „eSP“, zkr. enhanced Smart Power, který se používá i v nejnovějším modelu PCX125i) se soustředil na vytvoření vysoce odolné pohonné jednotky s menšími fyzickými rozměry a s nižšími výrobními náklady, která by však současně nabízela vyšší výkon a díky výrazně nižší spotřebě paliva znamenala i menší zátěž pro životní prostředí. Toto bylo nutné i k zajištění dostatečného výkonu v situacích, kdy jej uživatel skútru nejvíce potřebuje, tedy v pásmu nižších až středních otáček, a rovněž s ohledem na požadavek tiššího provozu.

01

Klíčovou úlohu sehrálo soustředění hmotnosti. Chladič není upevněn v přední části stroje, ale je zabudován do samotného motoru, což vede k jednoduššímu, lehčímu (úspora hmotnosti téměř 1 kg) a účelnějšímu uspořádání. Elektronicky řízený startér ACG nejen spouští motor, ale též generuje elektřinu, čímž odpadá nutnost používání převodů a elektromotoru jako u tradičních řešení. Další konsolidací v oblasti motoru se dosáhlo čistého snížení počtu dílů o 20 %, což se odrazilo v nižší hmotnosti i výrobních nákladech.

Klíčovou technologií pro úsporu paliva je funkce Idling Stop. Aktivuje se spínačem na pravé rukojeti řídítek a poté automaticky vypíná motor po třech sekundách chodu na volnoběh a okamžitě jej znovu spouští, když otočíte plynem. Použití této funkce je velmi snadné díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Kompaktní spalovací komora motoru, do níž proudí dokonale vyvážená směs paliva se vzduchem díky upravenému vstřikování PGM FI, odpovídá rychlosti spalování a chlazení a dokonale upravuje parametry točivého momentu podle jízdních podmínek ve městě. Otvor sání vzduchu je extrémně hladký, což ještě více napomáhá proudění vzduchu. Optimalizované časování zapalování je spojeno s účinným chlazením spalovací komory pomocí vodního pláště a chladiče, což vede k lepší odolnosti vůči klepání motoru.

Aby se co nejvíce využilo soustředění hmotnosti motoru, snížení počtu komponent a funkce Idling Stop, byla použita celá škála technologií zaměřených na snížení tření;

  • Díky vyosení válce se snižuje tření vyvolané kontaktem mezi pístem a stěnou válce. Hmotnost pístu se snížila díky analýze a návrhu pomocí počítače (CAE – Computer-Aided Engineering).
  • Na vnějším povrchu vložky válce se nacházejí miniaturní drážky, které snižují spotřebu oleje a zlepšují chlazení.
  • Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, které snižuje tření, zatímco menší a lehčí válečková ložiska fungují v součinnosti s optimalizovaným profilem vačky a odpružením ventilové pružiny.
  • Efektivní skříň chladiče má vyšší účinnost a umožňuje používat menší a lehčí chladicí ventilátor v zadní části chladiče, a snižovat tak ztráty vznikající třením.
  • Vnitřní úpravy převodové skříně snížily ztráty při víření oleje; oproti aktuálnímu modelu 125/150 ccm bylo možné snížit objem olejové náplně o 36 %.
  • Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek, která jsou speciálně konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich.

NABÍDKA BAREV

Černá perleťová „Nightstar“

Bílá perleťová „Cool“

Stříbrná metalická „Moondust“

Červená perleťová „Sienna“

PŘÍSLUŠENSTVÍ

Při návrhu modelu SH125i/150i se od začátku braly v úvahu i prvky příslušenství s cílem dosáhnout uceleného vzhledu. Jako příplatková výbava se nabízí horní box se stylovými prvky odvozenými od čelní masky nebo např. čelní štít, který poskytuje dodatečnou ochranu proti nepřízni počasí. Tyto prvky příslušenství dokonale doplňují elegantní siluetu kapotování motocyklu.

TECHNICKÉ PARAMETRY

HONDA SH125i

Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC

Zdvihový objem: 125 ccm

Vrtání x zdvih: 52,4 x 57,9 mm

Kompresní poměr: 11:1

Max. výkon: 8,7 kW/8500 ot./min

Max. točivý moment: 11 Nm/6500 ot./min

Rozměry (DxŠxV): 2030x740x1150 mm

Rozvor kol: 1340 mm

Výška sedla: 799 mm

Světlá výška: 145 mm

Pohotovostní hmotnost: 134 kg/135 kg (verze s ABS)

TECHNICKÉ PARAMETRY

HONDA SH150i

Motor: Čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC

Zdvihový objem: 153 ccm

Vrtání x zdvih: 58 x 57,9 mm

Kompresní poměr: 11:1

Max. výkon: 11,0 kW/8250 ot./min

Max. točivý moment: 14 Nm/6500 ot./min

Rozměry (DxŠxV): 2030x740x1150 mm                   

Rozvor kol: 1340 mm

Výška sedla: 799 mm

Světlá výška: 145 mm

Pohotovostní hmotnost: 134 kg/135 kg (verze s ABS)

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

NANOPROTECH – technologie, která funguje

NANOPROTECH – technologie, která funguje

Představujeme

11.4.2017

František Hadt

0

Známé heslo „Kdo maže, ten jede“ platí stále, a v oblasti motocyklů platí dvojnásob. Stačí si motocykl pořádně prohlédnout a každý ihned vidí všechna ta místa, která je nutno ošetřit a promazat. Mazacích přípravků nejrůznějších vlastností všeho druhu je na trhu opravdu mnoho, ale v poslední době...

Více

Honda „Cooperative Mobility Ecosystem“

Honda „Cooperative Mobility Ecosystem“

Představujeme

9.1.2017

TZ - www.honda.cz

1

Společnost Honda představila na veletrhu CES 2017 v Las Vegas vlastní koncept „Cooperative Mobility Ecosystem“. Tato kombinace možností umělé inteligence, robotiky a velkých objemů dat má přinést nové možnosti konektivity pro zákazníky a zkvalitňovat jejich život. Na veletrhu CES prezentuje...

Více

Duch přichází ...

Duch přichází ...

Představujeme

29.12.2016

Viktor Hrachovec

0

Italskou značku helem Caberg určitě nemusíme nijak zvlášť představovat. Pro nadcházející sezónu přichází Caberg se zcela novou JET přilbou pojmenovanou GHOST čili DUCH. Nezaměnitelný vzhled a možnost použití helmy ve 4 konfiguracích dělají z GHOSTA velmi zajímavou alternativu jak pro jízdu ve...

Více

BMW C evolution ujede na jedno nabití až 160 km

BMW C evolution ujede na jedno nabití až 160 km

Představujeme

14.9.2016

Viktor Hrachovec

0

Elektro skútr od BMW s označením C evolution není ničím novým, i když na silnicích se s ním setkáte zcela výjimečně a je přitom jedno, jestli bydlíte v Praze, Brně nebo třeba Berlíně. Jednou z nevýhod každého elektro skútru je jeho dojezdová vzdálenost. Nejinak je tomu u modelu C evolution,...

Více

TomTom VIO - první navigace pro skútraře je tu!

TomTom VIO - první navigace pro skútraře je tu!

Představujeme

5.9.2016

Viktor Hrachovec

3

Značku TomTom určitě nemusíme nijak sáhodlouze představovat. Vždyť dnes již legendární RIDER byl jednou z prvních navigací určenou právě nám motorkářům. Teď TomTom vytáhl další trumf z rukávu v podobě elegantní navigace určené všem skútrařům.

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz