Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

3.4.2017

Viktor Hrachovec

Není tomu tak dlouho, co jsme vám v článku „Nezávislé testování aneb proč netestujeme všechny značky“ vysvětlili, že ne každá značka je ochotna nechat si svůj skútr otestovat. Důvody mohou být všelijaké, od obav o kvalitu skútru po neochotu udělat něco navíc. Jenže jsou tu i značky u nás zcela neznámé, které se nebojí, ba co víc, jdou do toho naplno. Příkladem může být 100% čínský skútr s mě osobně velmi příjemným označením Viktorie 125. Skútr, za jehož výrobou stojí čínská společnost JIAJUE, nám byl zapůjčen k týdennímu testování, během kterého jsme najeli několik set kilometrů.

Vzhled a zpracování

05: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 06: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Skútr zaujme na první pohled svým dravým a vcelku originálním designem, ze kterého je ale jasně patrné, že země původu je právě tolik diskutovaná Čína. Ne snad, že by byl design nějak špatný, ba naopak, ale všichni čínští návrháři mají zkrátka svůj osobitý, respektive velmi podobný styl (okopírovat co jde :-) ). Vše sedí jak má a plasty lícují lépe, než u japonské konkurence v podání Yamahy Tricity 125. Za nás je tak zpracování na dobré úrovni a ty tam jsou časy, kdy tenhle plast neseděl a tamhle chyběl šroubek. Kvalitu podtrhuje i LED osvětlení, kterým je skútr vybaven.

08: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

V sedle

Po usednutí do sedla, pod nímž je na svou třídu opravdu velký úložný prostor, který pojme integrální přilbu či 2 nákupní tašky, dáváme další palec nahoru za odpružení skútru, což nám následně potvrzuje i jízda centrem našeho hlavního města. Tady se při výrobě asi opravdu přemýšlelo! Kočičí hlavy, retardéry a ani naše české tankodromy (rozumějte silnice) skútr nerozhodí.

 013: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Přístrojovka je přehledná, ale postrádá hodiny a marně budete hledat i kontrolku oleje. Ta sice chybí, ale skútr je vybaven zvukovou signalizací, jež vás má na jeho nedostatek upozornit. Tak tohle se čínským soudruhům faaakt nepovedlo. V helmě a za plného provozu mi bude zvuková signalizace, pakliže se nebude jednat o klakson nějakého zaoceánského parníku „prd“ platná. No a neodpustím si ještě jednu drobnou výtku.

 014: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 015: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 016: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Skútr je sice vybaven výstražnými blinkry, ale umístění tlačítka je řešeno dost nešťastně. Stačilo by ho posunout více nahoru a voalá, problém by byl vyřešen. Naopak velmi kladně hodnotíme zpětná zrcátka, která poskytují výborný přehled o dění za vámi bez nutnosti otáčení se.

 011: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 012: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Co ovšem postrádáme i u levného skútru , kterým Viktorie bezesporu je, je háček na přilbu či nákupní tašku .... Položka za cca 25,- Kč prostě opravdu chybí.

031: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jízda

Skútr lze nastartovat jak elektronicky, tzn. tlačítkem startéru spolu se stisknutou páčkou brzdy, tak tzv. nakopnout. Nakopávačka je bohužel umístěna hned vedle hlavního stojanu, takže když budete chtít skútr postavit, můžete si být takřka 100% jisti, že šlápnete přesně vedle, než potřebujete.

017: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Po nastartování se ozve zvuk klasického čtyřtaktu. Skútr nemá automatické zapínání světel a tak si před jízdou nezapomeňte rozsvítit. Po přidání plynu se z Viktorie stává doslova a do písmene neřízená střela. Sice nevím, jak byl skútr seřízen a nebo jestli mu bylo sympatické to, že nesu stejné jméno, ale odjezd z místa se rovnal skoro raketovému startu.

019: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 018: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Na jednu věc jsem ale zapomněl. Skútr měl při předání najeto necelé 2 km a každý, kdo zajížděl nový stroj, ví, že prvních pár kilometrů nefungují brzdy zrovna ideálně.

010: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Viktorie nebyla v tomto směru žádnou výjimkou a nade mnou tak stáli všichni svatí, když jsem se přiřítil do křižovatky se zmáčknutými brzdami až na doraz, vytřeštěnýma očima a s pusou plnou nadávek. Stačilo pár kilometrů a brzdy začaly fungovat přesně tak, jak mají. Je pravda, že jsou poněkud vlažnější, ale svou práci odvádějí dobře.

02: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 03: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 04: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Jízda sama je pak příjemným zážitkem. Skútr, jehož rozměry jsou (délka, šířka, výška) 1970/705/1150 mm, se ve městě i mimo něj cítí doslova jako ryba ve vodě. Dobré odpružení, příjemně naladěný motor a podvozek dělají z Viktorie ideálního parťáka na každý den. Udávaná maximální rychlost je 85 km/h. Ve skutečnosti se však pohybuje okolo 95 km/h, i když podle tachometru, který ve vyšších rychlostech přeměřuje až o 10 km/h, lítáte běžně přes 100 :-). Co se naopak zcela shoduje, je udávaná versus reálná spotřeba. Ta během našeho celého testu činila 2,9 l/100 km a je potřeba dodat, že skútr se při testech nijak nešetří, ba naopak. Je tedy pravděpodobné, že reálná hodnota po zajetí a při pohodové jízdě bude něco málo přes 2,5 l/100 km.

09: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Závěrem

Viktorie 125 je k mání za 28 900,- Kč a spolu s ní obdržíte jako dárek i uzamykatelný box v barvě skútru v hodnotě 1 500,- Kč.

027: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 028: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století 029: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Závěrem by šlo napsat ono klasické, že cena je adekvátní tomu, co skútr nabízí, ale v případě Viktorie to je všechno tak trochu jinak. Skútr se svou cenovkou patří k jedněm z nejlevnějších na našem trhu a to včetně standardní 2leté záruky bez omezení počtu najetých kilometrů! Vždyť i náš redakční Keeway CityBlade 125 má záruku omezenou na 6000 najetých kilometrů. (Mimochodem Viktorii na našich stránkách uvidíte ještě jednou a to ve srovnávacím testu právě se CityBladem.)

030: Jiajue Viktorie 125 - čína 21. století

Viktorie tak krom nízké ceny a hezkého kabátu nabízí i dobré jízdní vlastnosti. Ať chcete nebo ne, je Viktorie po CityBladovi dalším důkazem, že s „čínou“ se prostě musí počítat. O tom, jak bude skútr fungovat po ujetých 15 000 km, se můžeme jen dohadovat. Jisté však je, že CityBladovi svítí na tachometru krásných 2000 km a nemáme důvod se obávat toho, že u Viktorie by tomu mělo být jinak.

Plusy:

Nízká cena

Výborná akcelerace

Velký úložný prostor

LED osvětlení

Výstražné blinkry

Mínusy:

Vlažné brzdy

Chybějící hodiny a kontrolka oleje

Chybějící 12V zásuvka

Chybějící háček na helmu

Umístění spínače varovných blinkrů

Umístění hlavního stojanu a nakopávačky

Technické informace:

Rozměry (délka, šířka, výška): 1970/705/1150 mm

Rozvor: 1380 mm

Rozměr pneu přední: 130/60-13

Rozměr pneu zadní: 130/60-13

Celková hmotnost: 116 kg

Nosnost: 150 kg

Maximální hmotnost: 266 kg

 

Motor: čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec

Obsah: 124,6 ccm

Vrtání / zdvih: 52,4/57.8

Výkon: 6,2 kW / 7500 min

Kompresní poměr: 9.2:1

Startování:  elektrické / mechanické

Objem nádrže: 6 l

Spotřeba: 2,9 l/100 km

Převodovka: variátor

Zapalování: CDI

Spojka: automatická suchá odstředivá

Brzdy (přední): kotoučové

Brzdy ( zadní): bubnové

Max. rychlost: 85 km/h

 

Palivo: Natural 95

Úložný prostor pod sedlem: ano

Zamykání řídítek: ano

Tachometr: mechanický

Palivoměr: ano

Zadní nosič: ano

Boční stojan: ano

Hlavní stojan: ano

Výrobce: Čína

Homologace: EURO III.

Řidičské oprávnění: B nebo A1 (od 16 let)

Skútr box: ano

Barva: zlatá, bílá, modrá, červená

 

Naše hodnocení: 85%

Poslední komentáře (9 komentářů)

Podle označení výrobce se jedná o stejného výrobce který vyrábí skútry Maxon, což je na některých dílech vidět. Osobně jednoho Maxona doma mám, zatím nemá moc najeto- cca. 800 km a až na pár detailů jsem s ním spokojen. Trochu mi překvapuje kladné hodnocení podvozku, protože u Maxonu bych uvítal podstatně měkčí a očekávám že tyto díly budou opět totožné.

Za ty prachy to jde. Ale podle zkušenosti je to skůtr tak na 4 roky max. Nevím jak je to dnes, ale ty plasty na číňanovi i když jsou nové pěkné, jsou dost křehké a rády praskají. Taktéž gumové díly se po 3 letech začínají rozpadat. K motoru nemám výtku, i když je slabý, tak je nadprůměrně spolehlivý a nikdy s ním není problém, bonusem je, že funguje i bez baterie. Spotřeba kolem těch 3 litrů je standart. Těm 95km bych moc nevěřil, možná nějaký hodně lehký jezdec. S brzdami se musí počátat, stejně jako s čínskými pneumatikami, které na suchu fungují perfektně, ale za vlhka je to jako jezdit po ledě.
Výhodou jsou také levné díly zaměnitelné s jinými značkami, protože motor GY6 používají téměř všechny asijské i tzv českočínské skůtry.

No to je páni recenze. Ani jsem to nedočetl - ztráta času.

Otevřít diskuzi

Související články

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Recenze a testy

29.4.2017

Viktor Hrachovec

5

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...

Více

Keeway CityBlade - pokračujeme v testování

Keeway CityBlade - pokračujeme v testování

Recenze a testy

7.10.2016

Viktor Hrachovec

1

Jak je na tom kvalita čínských značek? Tak přesně tuhle otázku jsme si položili i my v redakci. K dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu jsme si zakoupili skútr Keeway CityBlade 125 a rozhodli jsme se tuto otázku vyřešit jednou provždy! Aktuálně máme v sedle přes 2000 km, za sebou první...

Více

Dlouhodobý test – KEEWAY 125 BLADE po 1000 km

Dlouhodobý test – KEEWAY 125 BLADE po 1000 km

Recenze a testy

7.9.2016

František Hadt

4

Před několika týdny jsme převzali k redakčnímu testu nejmenší stopětadvacítku z rodiny čínských skútrů KEEWAY – BLADE 125. Jak jsme vás již v minulé upoutávce informovali, přesně po 100 najetých kilometrech se stroj nečekaně zastavil.

Více

Vyhodnocení soutěže

Dominika NA CESTĚ aneb vyhrajte cestopis od Dominiky Gawliczkové - vyhodnocení

15.5.2017

Dominika NA CESTĚ aneb vyhrajte cestopis od Dominiky Gawliczkové - vyhodnoceníV uplynulém měsíci jsme vyhlásili soutěž o cestopis od Dominiky Gawliczkové. Stačilo správně zodpovědět 3 jednoduché otázky a mít trochu štěstí při následném...

Více

Bleskovky

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?

16.5.2017

Hybridní skútr od Suzuki? Scifi nebo realita?Na internet pronikly nákresy nového hybridního skútru od Suzuki, který nápadně připomíná tolik známého Burgmana. Suzuki si nechala skútr "patentovat" u amerického úřadu pro patenty...

Více

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa umění

10.5.2017

Nový model Honda X-ADV vstupuje do světa uměníSpolečnost Honda Motor Europe dnes zveřejnila pět krátkých filmů, které ilustrují co se stane, když je inovativní technický projekt interpretován zrakem umělců působících v širokém...

Více

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SH

4.5.2017

V závodě Atessa společnosti Honda byl vyroben miliontý skútr SHTovárna Atessa společnosti Honda, jež byla v roce 1971 založena v italském regionu Abruzzo, dosáhla historického milníku: 1 miliónu vyrobených kusů stále populárních skútrů řady...

Více

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017

24.4.2017

Registrace motocyklů za 1. čtvrtletí 2017Pokud máte pocit, že na silnicích potkáváte víc motorek než tomu bylo dříve, pak se asi nemýlíte. Za první 3 měsíce letošního roku bylo nově zarigistrováno 3241 motocyklů což je o...

Více

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu...

21.3.2017

Futuristický motocykl Honda vycházející z modelu NM4 Vultus se představí v celovečerním filmu „GHOST IN THE SHELL“Značka Honda podpořila výrobu celovečerního filmu „GHOST IN THE SHELL“ společností Dreamworks Pictures a Paramount Pictures a jako základ hlavního motocyklu pro film poskytla svůj...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Ulánbátar dobrý. Ale bez dokladů? (Kodo117)

1.5.2017

Každou chvilku tu máme někoho, kdo se vydá na východ. Každou chvilku tu máme někoho, vydal do Mongolska. Každou chvilku tu máme někoho, kdo to udělal pankově. Ale poprvé tu máme...

Více

Na Číze 125 do Afriky (KoDo116)

31.3.2017

Natočíte  sto rozhovorů o motorkách a začnete mít pocit, že se všechno opakuje. A pak se před mikrofonem zjeví Martin Magnusek a naráz znovu víte, že to má cenu. Tohle je to správný...

Více

Wayaway – cesta kolem světa (Kodo115)

1.3.2017

248 dní na cestě. Ujeto 47 250 km. Hosty u mikrofonu byli Kačka Kadlusová a Fanda Nykl, kteří se vypravili na cestu kolem svět. Nyní jsou v polovině cesty, projeli Asii a přeplavili...

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

2.6.2017 - 4.6.2017

mezinarodní sraz skůtru

7.7.2017 - 9.7.2017

Copatotuje? - Druhé výročí

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz