Keeway CityBlade - před první garančkou

Keeway CityBlade - před první garančkou

21.8.2016

Viktor Hrachovec

Pomalu ale jistě se blíží konec srpna a náš redakční Keeway zanedlouho dosáhne svého prvního tisícího kilometru. Právě při 1000 km je plánována první garanční prohlídka, ale o ní až příště. Dnes se podíváme, jak si Keeway vedl při zajíždění a jaké klady či mouchy jsme na něm objevili ...

Na začátek malá rekapitulace: Keeway CityBlade, jehož samostatný test si můžete přečíst ZDE, jsme zakoupili 13. 6. 2016 u autorizovaného dealera Keeway Praha za standardní cenu 44 900,- Kč. Skútr bude podroben dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, abychom se na vlastní kůži přesvědčili, jak to s těmi čínskými skútry vlastně je! Po ujetí 170 km začal zlobit zámek podsedadlového prostoru, za který mohla vadná pružinka. Oprava zabrala neuvěřitelnou 1 minutu, a protože jedním z nedostatků, kterými CityBlade trpí, je malý podsedadlový prostor, nechali jsme na skútr namontovat zadní kufr o velikosti 29 litrů. Pokud čekáte značku jako Kappa či Givi, musíme vás zklamat. Protože Keeway je vyráběn v Číně, rozhodli jsme se sáhnout i v případě kufru po čínské značce Maxx. Dále jsme skútr nechali dovybavit 12V zásuvkou, která ve standardní výbavě bohužel chybí. Zajímavé je, že nejlevnější "125" ze stáje Keeway, novinka jménem Blade 125, je zásuvkou již vybavena. (Test této novinky, najdete již brzy na www.skutrportal.cz)

03: Keeway CityBlade - před první garančkou

Začněme pěkně od začátku. Skútr jsme zajížděli přesně tak, jak je všeobecně doporučováno, tzn. prvních 100 km naše rychlost nepřesáhla 50 km/h. Dalších 300 km dostával CityBlade už pěkně za uši, ale vždy jsme nechali skútr pěkně zahřát a naše maximálka pak nepřesáhla 70 km/h, a pokud, tak jen výjimečně o nějaký ten kilometr či dva. Od ujetých 500 kilometrů už jezdil Keeway občas i na plný plyn. Zdá se vám, že to s tou pečlivostí možná až přeháníme? Neee, to jen dodržujeme všeobecně známé pokyny, aby nám pak někdo nevyčetl, že jsme to zajíždění odflákli ...

010: Keeway CityBlade - před první garančkou

Jednou ze zaručených "pravd" u čínských skútrů je to, že se jim povolují šrouby, které se pak za jízdy ztrácejí. Tato skutečnost se nám u CityBlada ovšem nepotvrdila. Všechny šrouby drží na svém místě nejen po 100 km, ale i po 700 km, a teď už skoro po tisíci kilometrech. Kupodivu nedrží jen šrouby, ale i zrcátka, která jsou doslova jak přibitá. Druhou 100% pravdou je pak fakt, že čínské motory trpí na časté úniky oleje. Keeway Cityblade je pak i zde "světlou" výjimkou. Třetí všeobecně "známou pravdou" je skutečnost, že čínské pneumatiky kloužou. No a zde chtě nechtě musíme dát kritikům za pravdu. Už minimálně 3x nám skútřík na mokré silnici pěkně ustřelil. Pokaždé se sice jednalo o úsek s novým asfaltem, ale v rámci nestrannosti a objektivity zde musíme dát první mínusové body.

Aby byl skútr jasně viditelný a bylo poznat, že právě tenhle kousek je náš, opatřili jsme ho nejednou samolepkou, kterou si již brzy budete moci zakoupit v našem BOUTIQUE.

01: Keeway CityBlade - před první garančkou 02: Keeway CityBlade - před první garančkou

Co se jízdních vlastností týče, nelze za prvních 1000 km napsat křivého slova. Skútr je lehce ovladatelný nejen při jízdě, ale i na místě. Zadní tlumiče jsou nastavitelné a spolu s poměrně dobře naladěným podvozkem pohltí nejednu nerovnost, kterých je na našich silnicích víc než dost. Zcela samostatnou kapitolou jsou pak brzdy. CityBlade používá na obou kolech kotouče o průměru 220 respektive 240 mm, s jejichž pomocí není problém zastavit takřka okamžitě. Pokud je něco, co můžeme na skútru vychválit téměř do nebes, jsou to právě brzdy. Ty sice nedisponují pokročilými systémy, jako je např.: ABS, ale jejich nástup i účinek lze zhodnotit jako dokonalý.

Chod motoru je po prvním 1000 km velmi kultivovaný a velmi zajímavě vypadá i spotřeba, která se aktuálně pohybuje lehce pod 3 litry! Při našem prvním seznámení jsme na skútru kritizovali poněkud zapuštěné víčko nádrže, které se nám velmi špatně otvíralo. Rok s rokem se sešel a i když nevíme, jestli v Keewayi četli naši recenzi, ale úchyt víčka byl prodloužen.

04: Keeway CityBlade - před první garančkou 05: Keeway CityBlade - před první garančkou

Za prvních 1000 km jsme ale neobjevili jen klady, ke kterým mimochodem patří i nové umístění loga Keeway na oplastování řídítek. CityBlade má stejně jako kterýkoliv jiný skútr i nějaké ty mušky. V redakci jsme se vždy smáli signalizaci zapnutých blinkrů, která např. u tchajwanského Kymca vždy připomínala starou dobrou Škodovku. Keeway však žádnou signalizaci nevyužívá, a tak kolikrát blikáme a blikáme, i když jedeme stále rovně. Krom zvukové signalizace zapnutých blinkrů je tu i klakson... ne snad, že by nefungoval, ale jeho zvuk je tak nějak spíš k smíchu. Mírné mínus pak od nás dostává CityBlade i za světla. Při zapnutých světlech v nočních hodinách a bez pouličních lamp to žádná sláva není, stačí ale zapnout dálková a rázem je po starostech. Za velké plus považujeme automatická světla, která doposud nemají ani takové skútry, jako je např. Kymco u svého modelu Agility City+ 125 či SYM se svým Symphony SR 125.

09: Keeway CityBlade - před první garančkou

Ano, Ameriku jsme zatím neobjevili, ale na dlouhodobém testu je příjemné právě to, že výsledek nemůžeme předpovídat, vše ukáže až čas. Pokud si myslíte, že letos toho už moc nezvládneme, pak věřte, že jste na omylu. Pomalu chystáme nejen podzimní, ale i zimní výbavu! Keeway CityBlade se tak dočká nejen návleků na řídítka od TucanaUrbana či cestovního plexi od Puigu, ale nepohrdne ani další nadstandardní výbavou. Jakou? To se dozvíte již brzy na www.skutrportal.cz 

07: Keeway CityBlade - před první garančkou 08: Keeway CityBlade - před první garančkou

Poslední komentáře (2 komentáře)

Zdravím,také vlastním cityblade a musím říct,klobouk dolů.
Mám najeto nějakých cca 550 km a vše bez problémů. Akorát jedna věc,jak  Vám ukazuje palivomer?
Mě ukazuje nějak podivně. Nedávno mi došel benzín a to jsem měl 3 čárky :-)
Kolik by mělo ukazovat,když tam je třeba jenom litr benzínu? Jednu čárku? A když už to je skoro prázdný,neměla by poslední čárka blikak?
Děkuji,pokud mi někdo může odpovědět.
Zdeněk

Tak to jsem zvedavy jak to dopadne. Musim rict, ze na prodejne mel tento stroj kvalitu provedeni a licovani plastu lepsi nez Sym nebo Kymco a modely od Kentoya na tech slo videt jak moc se setrilo, tak Kentoya to byl opravdu cinan.

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz