Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

27.6.2016

Viktor Hrachovec

Skútrů s obsahem 125 ccm je doslova jako hub po dešti. Pokud ale hledáte ten NEJluxusnější, NEJmodernější, NEJúspornější, NEJhezčí a samozřejmě také NEJdražší skútr, pak velmi pravděpodobně sáhnete po Hondě Forze 125.

Honda Forza 125 naším testem prošla už loni v létě, ale protože si v redakci rádi potvrzujeme naše předchozí závěry, sáhli jsme po Forze znovu. Pro letošní rok zůstal design bez jakýchkoliv změn a vylepšení a popravdě není se co divit. Dokonalé křivky a celkově velmi líbivý vzhled není třeba po jedné či dvou sezónách jakkoliv měnit. V případě Forzy si dokonce troufáme tvrdit, že Honda dosáhla téměř dokonalosti, kterou rozhodně nebude snadné překonat.

07: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 06: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 05: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

014: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 015: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

Podrobný popis Forzy tentokrát vynecháme. Těm z vás, kteří by se však cítili ochuzeni o "klasický test", vkládáme odkaz na naši první recenzi "Honda Forza 125 - Luxusní záležitost na 2 kolech", kde jsme Forzu popsali od A až po Z.

010: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů  011: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

Honda jakožto největší světový výrobce motorů opatřil Forzu motorem, jehož největší předností je spotřeba. Právě spotřeba nebo lépe řečeno "nespotřeba" dělá z Forzy jeden z nejekonomičtějších skútrů na naší planetě! 162 kg těžký skútr, který dokáže upalovat rychlostí až 120 km/h, má udávanou spotřebu 2,3 l/100 km. Udávaný údaj je věc jedna, ale skutečnost věc druhá. Spotřeba 2,3 l však v případě Forzy není jen na papíře, ale i ve skutečnosti. Je to až těžko uvěřitelné, ale na jednu nádrž, která má objem necelých 12 litrů, se tak můžete vydat z Prahy do Brna a zpět. Pokud očekáváte, že na zpáteční cestě vám začne svítit kontrolka oznamující nutnost natankovat, můžete být zcela bez obav. Forze po absolvování cca 400 km zbyde v nádrži ještě pěkných pár litrů benzínu, díky nimž můžete vyrazit na další cestu o délce až 100 km

08: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 

Za tak nízkou spotřebu může nejen již zmiňovaný kapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec SOHC o maximálním výkonu 10.5 kW při 8 750 ot./min., ale i funkce START/STOP, kterou známe především z automobilového průmyslu. Při čekání na semaforech systém během několika málo vteřin vypne motor a na palubní desce začne blikat zelená kontrolka, oznamující, že systém je aktivní. Pro rozjetí stačí jen přidat plyn a motor ihned naskočí.

 001: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 013: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

004: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 

Jízda sama je pak opravdovým zážitkem, který oceníte ať už při jízdě do práce, na nákup nebo třeba na výlet. Motor, a zase je řeč o něm, si s Forzou poradí opravdu hravě. Skútr jde krásně za plynem a ani při předjíždění se nemusíte bát, že by mu došly síly v podobě nedostatečného výkonu. Člověk občas až pochybuje, že jede na "pouhé" 125, kterou lze řídit s obyčejným "Béčkem". V zatáčkách se Forza skládá s takovou samozřejmostí, s jakou se u skútrů jen tak nesetkáte. Skútr se nijak nevlní ani nekroutí a drží stopu bez jakýchkoliv náznaků neposlušnosti. Zkrátka a dobře jízdu na Forze si budete skutečně užívat, a to i v případě "kočičích hlav", retardérů či rozbitých silnic. Právě zde vás totiž podrží výborný podvozek ve spolupráci s dvojicí nastavitelných tlumičů, které stejně jako zbytek skútru fungují na výbornou. Nejinak je tomu i u brzd, které jsou kotoučové a za příplatek 5000,- Kč je možné je dovybavit systémem ABS.

 018: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 017: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 019: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

016: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů 020: Honda Forza 125 - First Class ve světě skútrů

Při našem prvním seznámení s Forzou jsme vyzdvihli nastavitelné plexi, obrovský podsedadlový prostor, účinnou kapotáž a celkové zpracování. Nejinak je tomu i dnes, tedy přesně po roce od naší první recenze. Stejně tak nám ovšem stále chybí osvětlení podsedadlového prostoru, kam se kromě přilby, notebooku a bundy vejde ještě povinná výbava, moto zámek a spousta dalšího. Honda Forza 125 se zkrátka vůbec, ale vůbec nezměnila. A víte co? To je dobře! Honda Forza je prostě skútr s velkým S, a to si velmi dobře uvědomuje nejen Honda sama, ale především její konkurence. Právě ta se snaží, seč jí síly stačí, sesadit Forzu z trůnu toho NEJ skútru. Jako přímé soupeře vidíme následující trojici:

SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start&Stop (111 900,-Kč)

New Kymco Downtown 125i ABS (124 990,-Kč)

Yamaha X-MAX 125 ABS (127 990,- Kč)

A právě prvně jmenovaný GTS Joymax se budeme snažit získat ke srovnávacímu testu s Hondou Forzou! Ale zpět k Forze samotné. Honda Forza obhájila, stejně jako před rokem, svých 98 % v našem hodnocení. Za 124 900,- Kč dostanete skútr, který lze právem považovat za Rolls Royce ve své třídě. Pokud se vám zdá cena 124 900,- Kč poněkud přemrštěná, pak věřte, že v porovnání s konkurencí, jako je Yamaha X-MAX 125 ABS nebo New Kymco Downtown 125i ABS, dokonce ještě ušetříte!

 

Technické údaje


Motor

Vrtání × zdvih (mm): 52,4 x 57,9

Karburace: Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Kompresní poměr: 11:5:1

Zdvihový objem motoru (cm3): 124,9

Motor: Kapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřventilový jednoválec SOHC

Max. výkon: 10,5 kW/8750 ot/min

Max. točivý moment: 12 Nm/8250 ot/min

Startér: Elektrický ACG

Kola

Přední brzdy: 256mm kotoučem

Zadní brzdy: Kotouč 240mm

Přední zavěšení: Teleskopická přední vidlice

Zadní zavěšení: Kyvná vidlice se dvěma tlumiči

Velikost přední pneumatiky: 120/70-15

Velikost zadní pneumatiky: 140/70-14

Přední kola: Hliníková litá

Zadní kola: Hliníková litá

Rozměry a hmotnost

Rozměry (D × Š × V) (mm): 2134 x 748 x 1452

Typ rámu: Ocelový

Objem palivové nádrže (litry): 11,5

Spotřeba paliva - udávaná spotřeba podle WMTC: 2,3 l/100 km

Světlá výška (mm): 148

Pohotovostní hmotnost (kg): 161

Výška sedla (mm): 780

Rozvor (mm): 1490

Převodovka

Spojka: Automatická odstředivá suchá spojka

Stálý převod: Klínový řemen

Převodovka: Bez řazení – klínový řemen

Typ převodovky: CVT

Naše hodnocení: 98%

Poslední komentáře (2 komentáře)

Tak na to jsem velice zvědavý, jestli se vám podaří srovnání Sym GTS Joymax sport s Forzou a jaký bude výsledek srovnání. Toho Syma už mám víc jak rok, zatím naprostá spokojenost až nadšení, je ale fakt, že bych se osobně velice rád někde na Forze svezl, kvůli vlastnímu úsudku.

Mezi konkurenty bych přidal i Piaggio X10 125ccm. Také moderní a asi nejdražší 125.

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz