YAMAHA TRICITY - TŘÍKOLKA DO MĚSTA

YAMAHA TRICITY - TŘÍKOLKA DO MĚSTA

4.9.2015

František Hadt

YAMAHA TRICITY je prvním modelem značky, který nesl označení New mobility model. V tomto segmentu chtěla Yamaha nabídnout jednoduchou a důvěryhodnou alternativu pro lidi, kteří denně dojíždějí veřejnou dopravou nebo v autech a nabídnout jim chytré, atraktivní a alternativní řešení dopravy. Zda se jí tento záměr podařil, to jsme se pokusili zjistit během našeho redakčního testu.

Poprvé jsme tříkolku jménem YAMAHA TRICITY mohli spatřit na brněnském veletrhu MOTOSALON 2014, kde ji Yamaha představila jako vizi blízké budoucnosti. Zanedlouho poté byla TRICITY oficiálně prezentována jako New mobility, nejlevnější tříkolka na trhu.

   

Na první pohled působí TRICITY velmi kompaktním dojmem. Svou zásluhu na tom má určitě krátký rozvor. Náš testovací kousek se pyšnil krásnou červenou matnou metalízou, která Yamaze vážně moc sluší. Vzdor velice kompaktním rozměrům je posed za řídítky velice příjemný a díky rovné kapotě a oplastování se snadno usadí i jezdec kolem 190 cm výšky. Sedlo je umístěno nízko ve výšce 780 mm, což bude vyhovovat především ženám. Navíc je skútr o pohotovostní hmotnosti 152 kg perfektně vyvážen, takže postavit jej na standardně dodávaný centrální stojan dokáže i lehká a štíhlá dívka.

   

Přístrojový panel odpovídá nadčasovému vzhledu motocyklu a je celý v LCD provedení. Zobrazují se na něm aktuální rychlost, množství paliva, hodiny, venkovní teplota, celková ujetá vzdálenost a dva tripy. Údaje se přepínají a seřizují dvěma tlačítky na panelu, mezi nimiž je umístěno několik svítících kontrolek. Yamaha se zde drží přísloví, že v jednoduchosti je síla, což je vidět i na umístění všech ovladačů. V cenové kategorii 100 tisíc Kč postrádáme ale zásuvku 12 V a domníváme se, že městský skútr by neměl být ochuzen o spínač varovných blinkrů. Inu, jedná se o nejlevnější tříkolový skútr, a tak se někde ušetřit muselo.

   

 

  

Celková kompaktnost skútru bohužel nenahrává praktičnosti a úložné prostory nepatří mezi nejsilnější zbraně YAMAHY TRICITY. Vlastně jediným úložným prostorem je prostor pod sedlem, avšak jeho velikost cca 20 l nedovolí odvézt ani větší víkendový nákup. Úložný prostor pod sedlem není ani osvětlený, což se sice může zdát jako maličkost, ale právě maličkosti tvoří celkový dojem. Díky ploché kapotáži TRICITY nemá ani žádnou odkládací kapsu před koleny řidiče.

   

Nádrž je umístěna pod sedlem a při tankování je tedy nutné otevření sedla, což se provádí otočením klíčku ve spínací skříňce do požadované polohy. Škoda, že zde není použit Kymkovský systém otevírání.

  

 

Stvořená pro město

Motor o objemu 125 ccm se svými 9,1 kW papírově slibuje slušné dynamické svezení - z úplného klidu TRICITY zrychluje tak, jak se na malý městský skútr sluší a patří. Pak ale následuje první velké zklamání, po dosažení rychlosti cca 50 km/h motor uvadá a rozjet Yamahu na 70 km/h dá velikou práci. Poté se už ani nedá mluvit a nějakém zrychlování a jen s vypětím všech sil jsme pokořili 100kilometrovou hranici. Na druhou stranu musíme chválit skutečnost, že přítomnost spolujezdce se nijak neprojevuje na jízdních výkonech a vlastnostech. Díky celkovému vyladění je TRICITY vhodná výhradně do městského provozu. Tradičně jsme při testování vzali tříkolku také za město a na dálnici, ale po krátkém svezení jsme raději zbytek testovacích kilometrů najezdili po městě. Zde je výkon dostačující a starty od semaforů a proplétání se v hustém provozu zvládne TRICITY s naprostým přehledem. Mile nás překvapil přední plexištít - na první pohled působí jako módní doplněk, ve skutečnosti však odvádí svou práci na výbornou. Spotřeba se během testu pohybovala kolem 3,5 l, což bylo způsobeno častým využíváním plného výkonu motoru.

  

  

 

O kolečko víc

Něco na tom třetím kole navíc musí být, když Yamaha stroj zařadila do výroby a věří v jeho prodejní úspěch. A my vám hned řekneme co. TRICITY se chová jako normální skútr, avšak dvě vlastnosti motocyklu se třemi koly nás naprosto okouzlily. Prvním překvapením je skvělá obratnost skútru a schopnost zatáčet - dvě kola vám při projíždění zatáček dávají obrovskou jistotu, a tak například na kruhových objezdech lze s TRICITY jezdit doslova sportovně a skútr pokládat do nezvyklých náklonů. Dále výhoda dvou předních kol vynikne především při přejíždění nástrah velkoměst, jako jsou například zpomalovací retardéry, kanály či dlažební kostky. Za touto úžasnou ovladatelností stojí velice jednochuchá konstrukce předního odpružení, kdy přední dvojité vidlice fungují jako klasický prvek odpružení. Pouze v případě, že se nám podařilo trefit opravdu velký silniční výmol, ozvala se velká tupá rána způsobená dorazy měkce naladěného tlumení.

 

Brzdy jsou druhou discipínou, ve které Yamaha opravdu vyniká - přední brzda s dvěma kotouči o Ø 220 mm a zadní hydraulická jednokotoučová brzda  Ø 230 mm nabízejí velký brzdný účinek a plynulé dávkování. Navíc jsou obě brzdy navzájem propojené, takže levá páčka zadních brzd ovládá všechny tři brzdové třmeny.

  

Koho YAMAHA TRICITY učarovala, může si ji pořídit v jedné z těchto barev:

    

 

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ motoru:                                    jednoválec, kapalinou chlazený, 4-taktní, SOHC, 2-ventilový

Zdvihový objem:                             124,8 ccm

Vrtání x zdvih:                                 52,4 mm x 57,9 mm

Kompresní poměr:                           10,9 : 1

Maximální výkon:                            8,1 kW @ 9000 ot/min

Maximální točivý moment:               10,4 Nm @ 5500 ot/min

Systém mazání:                              zásoba oleje v klikové skříni

Palivový systém:                             vstřikování paliva

Systém zapalování:                         TCI

Systém startování:                          elektrický

Převodovka:                                   automatická s variátorem

Systém předního odpružení:             teleskopická vidlice

Systém zadního odpružení:              kyvná vidlice

Přední brzda:                                  dvojitá kotoučová, Ø 220 mm

Zadní brzda:                                   hydraulická jednokotoučová, Ø 230 mm

Přední pneumatika:                         90/80-14

Zadní pneumatika:                          110/90-12

Celková délka:                               1905 mm

Celková šířka:                                735 mm

Celková výška:                              1215 mm

Výška sedla:                                  780 mm

Rozvor kol:                                    1310 mm

Minimální světlá výška:                   120 mm

Mokrá hmotnost:                             152 kg / ABS 156 kg

Kapacita palivové nádrže:                6,6 litry

 

Plusy a minusy

+ stabilita a ovladatelnost

+ výborné brzdy

+ větrný štítek

+ jednoduchá mechanika

 

- výkon motoru

- nedostatek odkládacích prostor

- chybějící zásuvka 12 V a spínač varovných světel

 

Závěr

Jak již název napovídá, YAMAHA TRICITY se cítí nejlépe ve městě. Zde se tolik neprojeví nižší výkon motoru a naopak zde vynikne naladění soustavy motor-variátor pro hbité starty od semaforů. Především však její majitelé  ocení unikátní tříkolový systém podvozku, na kterém se budou cítit naprosto bezpečně při popojíždění mezi kolonami vozidel. YAMAHA TRICITY tak nabízí za cenu necelých 100 tisíc korun praktický skvěle ovladatelný městský skútřík pro každodenní a hlavně bezpečné dojíždění po městě, na který vám bude stačit řidičské oprávnění skupiny B. To vše zabalené do krásného kabátu značky YAMAHA. Zájemcům žijícím dále za cedulí města, kteří hledají dopravní prostředek pro denní dojíždění, však doporučujeme poohlédnout se někde jinde.

 

Naše hodnocení: 75%

Poslední komentáře (3 komentáře)

Ked som si tento skuter poziciaval, mal najazdenych 218km. Nalietal som na nom 430km a priemerna spotreba pri dvoch tankovaniach bola 2,5L a 2,7/100km. Prva nadrz bola mimo mesta 200km a druha 230km 50/50.  Pri mojich 73kg som nemal problem dosiahnut rychlost 70km/h, do 80 to uz islo pomalsie a dalej, na to trebalo rozbeh. Maximalku mi GPS zaznamenalo 90km/h a na tahometri bolo 95km/h. Viac sa nedalo, brzdili ma auta iduce predo mnou. Sila motora stupala s narastajucimi kilometrami. Ku koncu to tahalo lepsie, ako na zaciatku. Po uplnom zabehu by vykon motora bol asi este lepsi.
Po Bratislavskych kopcekoch, Kramare, Koliba, Pekna cesta …, alebo Biela Hora pri Jablonici, som nemal pocit, ze by to nechcelo do kopca tahat a urcite som isiel viac ako 60km/h. Mozno na test mali este surovy, nezabehnuty motor. S podvozkom suhlasim. Citil som sa na skutri velmi bezpecne. Prechod cez sikme elektrickove kolaje je bez problemov. V zatackach drzi dobre. Ak som sa jame stihol vyhnut iba jednym kolesom a druhe podlo do nej, tak to takmer ani nebolo citit, ale od zadneho kolesa som dostal kopanec. Ten je dost tvrdy. Predny stit: vsetko mi islo od hrude vyssie. Ten by som si asi kupoval vyssi. Uvazujem o kupe skutra na buducu sezonu. A aj napriek o 45% lacnejsiemu N-maxu, alebo PCX-ku, je tato Tricity zaradena do uzsieho vyberu. Je to skuter naozaj do mesta. A este jedna informacia. Kde som sa so skutrom objavil, tam putal pozornost. Ak by sa dal nahodit kit s obsahom okolo160cm3 a k tomu dat spravny variator …..

Musim suhlasit ze po prekroceni cca 60km/h je to uz slimak. Mnou skusany kus mal tusim okolo 100km takze nad 88km/h len z kopca. Ale je to uzsie nez sa za riaditkami zda, takze do mesta fajn. Akurat to chce abs este viac nez jednostop, pretoze tu ked dostanete smyk len jednym kolesom a druhym nie, tak vam to riaditka stoci aj ked sa ich nedrzite. Nastastie to bolo len na strku pri vyjazde zo dvora ale uz som sa videl na zemi. A vyhoda dvoch kolies pri prejazde nerovnostami konci ked nerovnost, napriklad retarder trafite oboma, co je vacsinovy pripad. V 40km/h trafit retarder naplno znamena opustit sedacku a riaditka mi takmer vyleteli z ruk. Porovnavam s beznym cendurom kde citit len trochu neprijemne drgnutie. A ak ma retarder medzeru tak aspon mala vyhoda paralelogramu mizne pretoze jednostopom prejdem cez nu a nedeje sa nic. A taky nezmysel ako ukazuju v japonskych videach, kde zadnym kolesom idu po rovinke a prednymi na preskacku retardermi vlavo a vpravo to som este na cestach nevidel aj ked netvrdim ze niekde take nemaju. Jedine co je fajn, tak ked je vytlaceny asfalt tazkymi kamionmi na okrajivyjazdenej kolaje do vysky a pekne zvlneny tak ist jednym kolesom po tomto zvlneni je celkom bezpecne, aj ked pre napravu asi nie velmi vhodne. Ale kto by to robil dobrovolne ak prave netestuje ako sa ta predna naprava chova v extremnych situaciach?

Nechtěl bych kupovat tři gumy :D

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz