Yamaha NMax 125

Yamaha NMax 125 - vyzyvatel v boji o titul nejprodávanější "stopětadvacítky" je tu!

19.8.2015

Viktor Hrachovec

Není to tak dlouho, co jsme vám Yamahu NMax 125 představili v krátkém seznamovacím testíku. Teď jsme ale NMaxe převzali ke klasickému testu, i když slovo "klasickému" není zrovna na místě. Yamaha NMax má ambice "zatopit" nejprodávanější stopětadváce na našem trhu, a tou není nikdo menší než novodobá legenda nesoucí označení PCX.

Yamaha přišla s NMaxem o pár let později než Honda se svým PCXkem a dokonce si troufla nasadit vyšší cenu. Je ale NMax opravdu takový klenot? Rozhodli jsme se to prověřit nejen na silnici, ale i na offroadové trati, kde jsme si svou premiéru odbyli právě s modelem PCX.

001: Yamaha NMax 125 002: Yamaha NMax 125 003: Yamaha NMax 125

Po stránce designu není NMaxu co vytknout. Ladné křivky, sportovní plexi, velké sedlo, elegantní zrcátka a spousty dalších malých a velkých detailů dělají z NMaxe takřka dokonalý celek. Takřka proto, protože žádný skútr není dokonalý a NMax je toho živým důkazem. Yamaha sice opatřila skútr systémem ABS či motorem s extrémně nízkou spotřebou, ale na detaily v podobě 12V zásuvky, uzamykatelného kastlíku či osvětlení podsedadlového prostoru zapomněla. Ano, jsou to sice korunové nebo lépe řečeno stokorunové položky, ale jejich absence běžného uživatele 100% zamrzí. Stejné je to bohužel i se standardně dodávaným plexi štítem, který je po vzoru PCXka jen na ozdobu, a tak většina majitelů bude řešit jeho výměnu za plexi cestovní. Tím ale výčet "hlavních" neduhů Yamahy Nmax pomalu a jistě končí. Samozřejmě pár detailů by se ještě našlo, ale pokud jsme schopni je přehlédnout u Hondy, Kymca či Symu, tak není potřeba na ně upozorňovat ani zde.

029: Yamaha NMax 125 

Pokud jsme doposud skútr hlavně kritizovali, nastal čas obrátit minimálně o 180°. Co ztrácí NMax ve výbavě, dohání v pohodlí a jízdních vlastnostech. Málokterá 125 nabízí tak velkoryse dimenzovaný prostor pro nohy, které si navíc můžete i natáhnout stejně jako na cestovních korábech typu Suzuki Burgman 650.

043: Yamaha NMax 125 044: Yamaha NMax 125

Pohodlí pak podtrhuje pohodlné sedlo, ze kterého vás nebude bolet zadek ani při 100kilometrovém nájezdu. Zkrátka a dobře, tady se Yamaha trefila do černého.

026: Yamaha NMax 125

Stejně pozitivní hodnocení si pak NMax vysloužil i v případě jízdních vlastností, kde doslova a do písmene exceluje. Motor o výkonu 9 kW sice nepůsobí nijak slibně, ale opak je pravdou. Odjezd od semaforů vás nenechá na pochybách, kdo že je tu pánem. NMax vyrazí kupředu jak "neřízená" střela a jeho elán začne opadat až po překonání tachometrové osmdesátky. Maximální rychlost je však ještě o notný kus dál. Skútr totiž dokáže upalovat rychostí hodně přes 100 km/h, což je na 125 hodně slušný výkon. Hodně zajímavá je pak vzhledem k výkonu spotřeba paliva, která se pohybuje okolo 2 l/100 km, a to bez systému Start/Stop, který používá konkurenční Honda.

009: Yamaha NMax 125 011: Yamaha NMax 125

V zatáčkách vás podrží dobře naladěný podvozek spolu s ocelovým rámem svařeným z trubek. Skútr se nijak nekroutí a vy si můžete vychutnávat pocit i z trochu ostřejší jízdy. Silnou zbraní NMaxe jsou kotoučové brzdy, které jsou navíc vybaveny systémem ABS. O bezpečné zastavení se tudíž nemusí strachovat ani začátečníci či sváteční jezdci.  

007: Yamaha NMax 125 

I když je hlavní doménou NMaxe město, kde se cítí jako ryba ve vodě, rozhodli jsme se vyzkoušet jeho chování i jinde. Stejně jako v případě modelu PCX jsme i Yamahu protáhli po offroadové trati kousek za Prahou. Ano, ano, NMax není žádný "offrouďák", ani si na to nehraje, ale chce-li Yamaha skutečně sesadit z trůnu nejprodávanější stopětadvacítku na našem trhu - Hondu, musí se jí NMax minimálně vyrovnat a nebo ještě lépe - musí ji porazit!

017: Yamaha NMax 125 019: Yamaha NMax 125 020: Yamaha NMax 125

Díky velmi teplému počasí byla celá trať suchá a po bahnu či loužích nikde ani památky. Podmínky tedy úplně stejné nebyly, ale větru ani dešti neporučíme. První, čeho jsme si na extrémně hrbolaté trati všimli, byl nepříjemně rezonující zvuk u zadního kola. Že by porucha? Ale kdeže! To jen plastová podložka pod SPZ drnčela jako o život. Vrtat další dírku se nám do zapůjčeného skútru rozhodně nechtělo, nehledě na to, že vrtačku na testování běžně nevozíme ani v našem redakčním Dusterovi. Vystačil nám kousek papírku, který jsme použili jako podložku.

041: Yamaha NMax 125

"Oprava" nám zabrala neuvěřitelné 2 minuty a dál se mohlo pokračovat už jen za příjemného zvuku čtyřtaktního jednoválce. Časový rekord okruhu jsme sice rozhodně nepřekonali, ale poslední místo to nebylo. NMax projel celou trať s absolutním přehledem, i když pravdou je, že v případě dostatku vody a tím pádem plných koryt potoků a říček bychom asi často řešili nemalý problém. Teď ale můžeme udělit jediné možné resumé - Yamaha NMax v offroadovém testu obstál na výbornou!

Závěrem lze Yamaze skutečně zatleskat. NMax hodnotíme jako velmi povedený skútr, kterému k dokonalosti chybí už jen pověstná jedna či dvě stopy. Kladně hodnotím jízdní vlastnosti, pohodlí, motor a v neposlední řadě brzdy spolu s ABS. Negativně pak hodnotíme absenci 12V zásuvky, chybějící osvětlení podsedadlového prostoru a neuzamykatelný kastlík. Cena 74 990,- Kč, za kterou je NMax k dostání, je pak víc než adekvátní tomu, co skútr nabízí!

Technické údaje:

Motor

Typ motoru: jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, SOHC, 4ventilový
Výkon: 9,0 kW @ 7 500 ot/min
Točivý moment: 11,7 Nm @ 7 250 ot/min
Zdvihový objem: 125 mm
Vrtání / zdvih: 52,0 x 58,7 mm
Kompresní poměr: 11,2 : 1
Karburátor(y) / Vstřikování: Vstřikování paliva
Spotřeba: 1,89 l / 100 km

Ostatní

Rozměry: 1955 x 740 x 115 mm
Hmotnost: 127 kg
Starter: elektrický
Převodovka: automatická s variátorem
Chlazení: kapalinou chlazený
Objem palivové nádrže: 6,6 l
Přední tlumiče: teleskopická vidlice
Zadní odpružení: kyvná vidlice
Zdvih pružiny vpředu: 100 mm
Zdvih pružiny vzadu: 90 mm
Brzda vpředu: Hydraulická kotoučová, Ø 230 mm
Brzda vzadu: Hydraulická jednokotoučová, Ø 230 mm
Přední pneumatika: 110/70-13
Zadní pneumatika: 130/70-13
Výška sedadla bez zátěže: 765 mm
Rozvor: 1350 mm

Naše hodnocení: 98%

Poslední komentáře (6 komentářů)

Ono redaktorům určitě nevadily 14" kola , ale uzké 14" galusky.

A taky mi příjde divné, že při testu PCX  125 redaktorům vadily 14 palcové kola, že jsou malé, ale při testu NMAXu jim 13 palcové kola nevadí....

Skútr jistě zajímavý, ale hodnotit pohodlnost sedla s možností natáhnout si nohy, když figurant sedí takřka na spolujezdci, je skoro úsměvné. To si na SHčku udělám taky.

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz