Generic Zion 125 - čínská střela

Generic Zion 125 - čínská střela

10.6.2015

Viktor Hrachovec

Když se řekne Čína, nejednomu skútraři naskáčou pupínky po celém těle. Je tomu dnes ale opravdu tak? Ke klasickému testu jsme převzali skútr Generic Zion 125. Ano, společnost Generic sice sídlí v Rakousku, ale jinak je to Číňan se vším všudy. Popravdě, sám si velmi dobře pamatuji jízdu nebo spíš utrpení na prvním skútru s jasným označením MADE IN CHINA či dnes MADE IN PRC (People Republic of China), ale jak je tomu dnes?

Generic Zion 125 nás zaujal svým velmi netradičním vzhledem. Snad žádný jiný skútr nebudí tolik rozporuplných emocí jako právě Zion. Klasickou Čínu tady ale rozhodně nehledejte! Přední masce dominují výrazné světlomety spolu s mřížkou a cestovním plexi. Pokud vám Zion svými tvary připomíná některý ze strojů KTM, pak věřte, že nejste daleko od pravdy. Za jeho vzhledem stojí rakouská společnost Kiska Design Salzburg, která spolupracuje právě se značkou KTM.

001: Generic Zion 125 - čínská střela 002: Generic Zion 125 - čínská střela

Ač je zemí původu Čína, plasty lícují naprosto přesně. Nikde nic nevrže ani neskřípe, lakování lze pochválit i při bližším zkoumání a jako celek působí skútr velmi slušným dojmem. Zřejmě ne nadarmo se říká, že chcete-li kvalitní čínské skútry, musíte si jejich výrobu pohlídat. Minimálně z našeho prvního seznámení se Zionem se zdá, že právě to Generic udělal. 

023: Generic Zion 125 - čínská střela 022: Generic Zion 125 - čínská střela 021: Generic Zion 125 - čínská střela

Velké a prostorné sedlo je obšito červenou nití a poskytuje dostatek prostoru jak pro řidiče, tak spolujezdce. Zkrátka sedlo nejen že hezky vypadá, ale je i funkční. To samé se bohužel nedá říct o přístrojovce. Ne snad, že by nebyla funkční - naopak, ale svým vzhledem nás rozhodně nijak neoslnila. Kontrolky světel, blinkrů a teploty motoru jsou umístěny jako v legendární Škodě 120. Chybí hodiny, které u skútru o objemu 125 ccm považuji za samozřejmost a vzhledem k celkovému retro vzhledu na mě působí digitální palivoměr jako nepovedený vtip. Na druhou stranu vše funguje takřka na výbornou a to včetně tachometru, který ani moc nekecá.

033: Generic Zion 125 - čínská střela 037: Generic Zion 125 - čínská střela 032: Generic Zion 125 - čínská střela

Ovládání na řídítkách je standardní a řekl bych, že je až s podivem, že vypadá dost nečínsky. Tlačítko výstražných blinkrů však u Ziona budete hledat marně. Zrcátka jsou velká, přehledná a bez jakýchkoliv nepříjemných vibrací. Spínací skříňka je klasická a při otočení doleva s ní otevřete i podsedadlový prostor. Ten však příliš místa nenabízí a nepojme ani otevřenou přilbu. Na vině jsou velká kola (vzadu 16 a vepředu 15 palců), která však s nastavitelnými tlumiči a dobře vyladěným podvozkem zajišťují vysoký jízdní komfort.

006: Generic Zion 125 - čínská střela 004: Generic Zion 125 - čínská střela

Před koleny má Generic Zion klasický háček na helmu, který je možné využívat i přes menší středový tunel, ve kterém je umístěno víčko nádrže. Nádrž má necelých 9 litrů a při spotřebě 3,2 - 3,5 l/100 km umožní dojezd skoro 300 km! Skútr o váze 140 kg (včetně plné nádrže) dokáže uhánět maximální rychlostí až 90 km/h, přičemž 4-tatní motor je kapalinou chlazený s maximálním výkonem 9 kW. Kotoučové brzdy na obou kolech zastaví skútr vždy bezchybně. Jejich nástup není nijak kousavý, ale naopak přesně dávkovaný.

027: Generic Zion 125 - čínská střela 028: Generic Zion 125 - čínská střela 029: Generic Zion 125 - čínská střela

Skútr jsme přebírali v deštivém počasí, které ale ukázalo hlavní přednost Ziona! Tou předností není nic menšího, než ochrana jezdce před nepřízní počasí. Rozměrná kapotáž ve spolupráci s větším plexi, které je navíc dodáváno už v základu, je takřka dokonalá. Kapotáž ocení ale nejen řidič, nýbrž i spolujezdec, který se díky neobvyklému zadnímu blatníku nemusí bát o čistotu svých zad.

034: Generic Zion 125 - čínská střela 

Jízdní vlastnosti skútru by se daly shrnout jako vydařené. Generic Zion jde krásně za plynem až k cca 80 km/h. Další zrychlování jde už zvolna a ručička tachometru se zastaví přesně na avizovaných 90 km/h. Při průjezdu zatáčkou se skútr nijak nevlní a drží si svou stopu. Při sportovnější jízdě je možné si tu a tam škrtnout stojánkem (Zion je vybaven jak hlavním stojanem, tak tzv. policajtem), což však není ničím neobvyklým ani u jiných zavedenějších značek.

052: Generic Zion 125 - čínská střela 020: Generic Zion 125 - čínská střela 053: Generic Zion 125 - čínská střela

Slabinou čínských skútrů bývá krom výkonu i odpružení, a právě v tom nás Zion mile překvapil. Po dlažebních kostkách se pohybuje s lehkostí jemu vlastní a rozhodně se nedá říct, že by to bylo jakkoli nepříjemné. Stejně ladně vás Zion přenese i přes retardéry, i když spolujezdec měl poněkud jiný názor a dle svých slov se těšil na návrat na klasickou asfaltku.

061: Generic Zion 125 - čínská střela 060: Generic Zion 125 - čínská střela

Povídek (a možná i pravdivých) o upadávajících šroubech či ztracených částech čínských skútrů jsme slyšeli i my v redakci bezpočet. Právě proto jsme při našem testu absolvovali značnou část v Praze na dlažebních kostkách, kde jsme jezdili tam a zpět. Večer pak prošel skútr detailní kontrolou zaměřenou na ztrátu či povolení šroubků a únik provozních kapalin. Výsledek nás vlastně ani příliš nepřekvapil... Vše bylo na svém místě, olej neunikal a šroubky nebylo potřeba nijak dotahovat.

047: Generic Zion 125 - čínská střela 045: Generic Zion 125 - čínská střela

Závěrem tak můžeme napsat jediné. Generic Zion 125 v našem testu obstál. Mínusové body dáváme za vzhled přístrojové desky, chybějící hodiny a malý úložný prostor pod sedlem. Plusové body pak Zion získává za jedinečný a originální vzhled, velké a pohodlné sedlo, výborná zrcátka a hlavně za ochranu jezdce při špatném počasí. Cena 53 900,- Kč je pak zlatou střední cestou, o čemž se můžete přesvědčit i v přehledu skútrů do 125 ccm.

Technické údaje:

MOTOR:

Takt motoru: 4-takt (čtyřtaktní)

Ventilový rozvod: OHC

Chlazení: vodou

Vrtání a zdvih v mm: 52,4 x 57,8

Zdvihový objem v cm³: 125

Kompresní poměr: 10:1

Druh paliva: benzín (95 Oktan)

Příprava směsi: karburátor

Maximální výkon kW při 1/min: 9/8250

Maximální točivý moment, Nm při 1/min: 10,9/6000

Výkon / hmotnost [kW/kg]: 0,056

Emisní vlastnosti: Euro 3

Mazání: tlakové

Zapalování: CDI

Startér: elektrický

PŘEVODY:

Převodovka: variátor

Sekundární převod: řemen

ROZMĚRY:

Délka v mm: 1990

Šířka v mm: 760

Výška v mm: 1310

Rozvor v mm: 1410

Výška sedla v mm: 830

Objem palivové nádrže v litrech: 8,6 ± 0,2

Počet sedadel: 2

PODVOZEK:

Přední kolo: 3,75 x 15

Zadní kolo: 3,75 x 14

Přední pneumatika: 120/70 -15

Zadní pneumatika: 140/70 -16

Předního pérování: teleskopická vidlice

Zadní tlumič: 2 x kapal. tlumič

Pracovní chod tlumiče vpředu v mm: 86

Pracovní chod tlumiče vzadu v mm: 58

Přední brzda: kotoučová

Zadní brzda: kotoučová

HMOTNOSTI V KG:

Hmotnost vč. plné nádrže: 140

Celková užitečná hmotnost: 255

Maximální povolené zatížení přední nápravy: 115

Maximální povolené zatížení zadní nápravy: 195

Maximální rychlost v km/h: 90

BAREVNÉ PROVEDENÍ:

bílá, stříbrná, černá

Naše hodnocení: 79%

Poslední komentáře (4 komentáře)

Bohužel redaktoři,  pokud jim někdo zapujčí skůtr, nesmějí daný výrobek moc pohanit,  ba naopak je třeba jej trochu vypíchnout,  neboť už by jim po špatné recenzi daný dodavatel/prodejce už nikdy nic z jejich portfolia k testování nepůjčil,  proto je potřeba brát všechny recenze i na jiných stránkách se značnou rezervou. 

Kamarád ho má a už byl třikrát na výměnu výfuku,ale je v záruce,takže pokaždé zdarma,asi bolest tohoto skutru.

Dobrá recenze je k tomu vede. Nicméně dotaz pro redakce, kolik jste vůbec najeli?

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě    

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz