Quadro4

Quadro4 a Kymco Downtown 350i

27.5.2015

Viktor Hrachovec

Když nám do redakce dorazila pozvánka na novinářskou prezentaci nového Quadra4 a Kymca Downtown 350i v německém Weidenu, moc dlouho jsme se rozmýšlet nemuseli.

Kousek od sídla společnosti MSA, jež na našem trhu Kymco a Quadro zastupuje, se v golfovém clubu SWANHOF sešli novináři z celé ČR, aby se zúčastnili prezentace dvou absolutních novinek pro letošní sezónu: Quadro4 - první čtyřkolový skútr na světě, a nový maxiskútr od Kymca - legendární Downtown, který pro letošní rok dostal nejen nový kabát, ale i silnější agregát o obsahu 350 ccm.

012: Quadro4 011: Quadro4 010: Quadro4

Možná překvapivě nezačneme Quadrem4, ale naopak upřednostníme nového Downtown. Právě ten byl, ač neprávem, tak trochu přehlížen. Přece jen co jsou 2 kola namísto 4 :-) Downtown byl poprvé představen v roce 2009 a u Kymca způsobil tak trochu revoluci. Do té doby tradiční "tchajwanské tvary" nahradil zcela nový, moderní italský design. Aby také ne, když za vzhledem Downtownu stáli právě italští návrháři. O tom, že Downtown zabodoval na celé čáře, svědčí i prodejní statistiky, které čítají přes 100 000 prodaných kusů!

Po necelých 6 letech přišlo Kymco s novinkou, jež by měla na tyto prodejní úspěchy navázat či je dokonce překonat! Kymco Downtown 350i ABS nabízí elegantnější vzhled, větší prostor pro nohy, větší úložné prostory, moderní technologie a hlavně zcela nový agregát s vyšším zdvihovým objemem. Kompletně přepracován byl i variátor a významných změn doznalo i chlazení.

038: Kymco Downtown 350i

Přední masce, kterou mimochodem považujeme za velmi povedenou, dominuje výrazný prostup mezi světlomety, které jsou vybaveny obvodovými LED světly. LED technologii využívají i blinkry umístěné na boční straně kapotáže a zadní světlomety.

041: Kymco Downtown 350i vs Kymco Downtown 300i 042: Kymco Downtown 350i vs Kymco Downtown 300i

Moderní přístrojová deska je modře podsvícena a poskytuje všechny potřebné i nepotřebné údaje. Novinkou je prostor pro navigaci včetně jejího upevnění. Tady se evidentně přemýšlelo! Ve 2 přihrádkách je integrována jak 12V zásuvka, tak USB port pro snadné dobíjení navigace a telefonu zároveň.

O pohon se stará zcela nový kapalinou chlazený čtyřventilový motor s elektronickým vstřikováním paliva o objemu 321 ccm. Výkon tak narostl na 22,1 kW, respektive 30,1 koní, které jsou k dispozici při 7 500 ot/min. Motor dokáže skútr rozpohybovat až ke 130 km/h, což není vůbec špatné. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech spolu s ABS od firmy BOSCH.

001: Kymco Downtown 350i

Samotná jízda je pak velmi příjemným zážitkem. 192 kilogramů těžký nebo spíš lehký skútr se krásně ovládá nejen na dlouhých rovinkách, ale především v zatáčkách. Úhel náklonu byl totiž zvětšen až na sportovních 39°. Skútr se tak v zatáčkách skládá s naprostou lehkostí a samozřejmostí a to bez nějakého vlnění, čemuž přispívá i dvojice nastavitelných zadních tlumičů a přední teleskopickávidlice o průměru 37 mm. Downtown jde krásně za plynem a dech mu nedochází ani při jízdě ve dvou a ani při táhlých stoupáních. Na skútru jsme v rámci prezentace měli možnast najet maximálně 20 - 30 km, ale i těch něco málo kilometrů bylo velmi příjemných. Za naši redakci tak nový Downtown zcela jasně aspiruje na nejpovedenější Kymco všech dob. Na to, jak si Downtown povede i v našem klasickém testu, si budeme muset ještě chvilku počkat. První kusy by se měly začít prodávat až na přelomu června a července letošního roku. A na závěr ještě jedna dobrá zpráva pro všechny ty, kteří nemají na Downtown potřebné řidičské oprávnění. Kymco Downtown bude k dostání nejen s obsahem 350 ccm, ale i ve verzi 125 ccm!

Druhým nebo lépe řečeno tím prvním strojem v pořadí byla světová novinka v podobě prvního sériově vyráběného čtyřkolového skútru Quadro4. První prototyp nazvaný Parkour byl přitom představen teprve v roce 2012! Quadro4 vychází jak designově, tak technologicky z modelu Quadro 350D, který byl s uvedením Quadra4 přejmenován na Quadro3. Pokud pomineme několik málo vylepšení, jako jsou například LED blinkry, větší úložný prostor pod sedlem či sportovnější ráfky kol, jedná se o zcela totožný model.

018: Quadro4 019: Quadro4

Quadro4 je však něčím jiným, něčím zcela odlišným. Čtyři kola zajišťují bezkonkonkurenčí stabilitu, bezpečnost a pěknou dávku komfortu. Za designem nestojí nikdo menší než italská společnost Marabese, kterou založil už v roce 1984 Luciano Marabese. Že vám to nic neříká? A co třeba Gilera Nexus, Moto Guzzi V11 nebo třeba Triumph Speed Triple 1050? Všechny tyto stroje vzešly právě ze studia Marabese! Za samotnou výrobou ale nestojí ani studio Marabese, ani tchajwanské Kymco, nýbrž švýcarský výrobce Quadro Vehicles S.A.

013: Quadro4 014: Quadro4 015: Quadro4

Popisovat jednotlivé detaily skútru je vzhledem ke staršímu sourozenci Quadru 350 D, rozumějte Quadru3, asi zbytečné. Pár rozdílů se tu ale určitě najde. Jedním z nich je například parkovací brzda, která je nově umístěna napravo pod sedlem. Quadro3 má parkovací brzdu součástí aretační páky, a tak tento počin příliš nechápeme. Použít ruční brzdu navíc nelze jen tak. Před jejím zatažením je nutné otočit klíček v multifunkční spínací skříňce zcela doleva. Nic, na co by se nedalo zvyknout, ale .... Změn doznala i přístrojová deska, za kterou dáváme naopak palec nahoru. Kladně hodnotíme i integrovanou 12V zásuvku, která je umístěna jak v zavazadlovém prostoru, tak v přihrádce pod řídítky.

026: Quadro4 030: Quadro4

O pohon se stejně jako v případě Quadra3 stará kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s přímým vstřikováním paliva, objemu 346 ccm a maximálním výkonu 22,1 kW. Ten přenáší výkon pomocí dvou kevlarových řemenů na obě zadní kola, která rozpohybují skútr až ke 130 km/h. O bezpečné zastavení skoro 300 kg vážícího skútru se stará kombinovaný brzdný systém (v případě stisku páčky zadní brzdy nebo brzdy nožní zabírá automaticky i brzda přední). Brzdy jsou na všech 4 kolech kotoučové o průměru 240 mm.

021: Quadro4 023: Quadro4

Naklánění obou náprav zajišťuje hydraulicko-pneumatický náklonový systém "Hydraulic Tilting System" (HTS), který Quadro využívá jako jediné na světě! Systém HTS se skládá ze tří propojených hydraulických válců plněných olejem a vzduchovou komorou. HTS tak zajišťuje optimální vzduchové pérování a současně stabilitu, protože přední i zadní kola jsou při jakémkoliv náklonu tlačena směrem k vozovce stejným tlakem.

005: Quadro4 004: Quadro4 002: Quadro4

Jízda sama je pak zajímavým a vskutku nevšedním zážitkem. Při zastavení není nutné sundávat nohy dolů. Stačí jen stisknout obě brzdové páčky a dojde k aretaci skútru i bez zatažené aretační páky. Výrobce slibuje náklony až 45°, ale do zatáček skútr rozhodně nepadá s lehkostí a je nutné ho do nich tlačit. Málo výkonným je vzhledem k celkové váze stroje motor. Rozhodně nebudete brzdou provozu, ale počítejte s tím, že vám to natře nejeden skútr. Při jízdě ve dvou by pak v kopcích Quadro4 pár koníků navíc rozhodně uvítalo. Zajímavým údajem je spotřeba, která se i přes značnou váhu stroje pohybuje okolo 4 l/100 km. Výhodou je pak stejně jako u tříkolového modelu možnost řídit Quadro4 s řidičským oprávněním na osobní automobil, tedy s klasickým Béčkem. Výrazně limitujícím faktorem je ale cena, která startuje na částce 289 990,- Kč.

Foto: Skutrportal, MSA

Poslední komentáře (1 komentář)

no neviem pri tom downtowne, motor ma vacsi objem, ale vykon vyssi len o pol kilowatu s verziou s ABS a dokonca nizsi ako s verziou bez ABS (2008-2011 ma 23,9kw pri 8500rpm a 30,5Nm pri 6200rpm).  Ten motor ma bud lepsi priebeh vykonu, alebo tam progress nevidim.
Rovnako vaha, stary DT mal 180kg a tento ma 193?

Jedina vada motora stareho DT300 bola, ze pod 6200rpm skoro netahal(pri 6200rpm je citit kopanec, ako keby zacalo tahat turbo) a origo valceky mali problem sa casto dostat nad tychto 6200rpm. Ale to sa krasne da poriesit Drpuley valcekmi.
Budem uprimny, treba vyuzit velmi dobre ceny za tento vybehovy typ.

Otevřít diskuzi

Související články

HECHT EQUIS

HECHT EQUIS

Představujeme

14.9.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekne "HECHT" nejednoho napadne sekačka, křovinořez, čerpadlo a další pomůcky na zahradu. HECHT specialista na zahradu již 26 let, má ale v nabídce i skútry! HECHT EQUIS je elektroskútr s přívětivou cenou 29 990,- Kč. Poďme si tedy skútr představit trochu podrobněji...

Více

Metzeler Roadtec Scooter

Metzeler Roadtec Scooter

Představujeme

26.8.2020

Redakce SP.cz

0

Německá společnost Metzeler specializující se na výrobu motocyklových pneumatik byla založena již roku 1863. Od roku 1892 pak Metzeler začal vyrábět pneumatiky nejen pro automobilový průmysl, ale také pro motocykly. Od roku 1986 patří Metzeler pod křídla společnosti Pirelli a specializuje se na...

Více

Xiaomi ve světě skútrů

Xiaomi ve světě skútrů

Představujeme

28.7.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekně Xiaomi, většině z nás se asi vybaví mobilní telefony. Firma, která vznikla teprve v roce 2010 se stala jedním z nejznámějších start-upů na světě! Xiaomi nevyrábí jen mobilní telefony, které se vyznačují výborným poměrem cena/výkon, ale v jejím portfoliu najdeme i fitness náramky,...

Více

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Představujeme

19.7.2020

Redakce SP.cz

0

Představení vyhřívaných rukavic teď v červenci? Ano, počasí si s námi docela hraje a horké letní dny střídají ty chladné a deštivé. Není nic horšího než zmrzlé ruce a právě proto vám představujeme inteligentní vyhřívané rukavice IXON. Ixon představil klasické kožené motorkářské rukavice, které...

Více

Moto Guzzi Galletto 2020

Moto Guzzi Galletto 2020

Představujeme

16.7.2020

Redakce SP.cz

0

Skútr a Moto Guzzi? Ale ano. Galletto spatřilo světlo světa roku 1950 a do roku 1966 se ho prodalo přes 71 000 kusů! O klasický skútr jaký známe dnes se, ale samozřejmě nejednalo. Koncept Galletta 2020 vypadá na první pohled velmi podobně, ne-li úplně stejně, jako jeho starší sourozenec jenže...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz