Yamaha Majesty S 125

Test - YAMAHA MAJESTY S 125

30.3.2015

František Hadt

Začátkem března letošního roku, bezprostředně po ukončení výstavy MOTOSALON, jsme si převzali k prvnímu letošnímu redakčnímu testování jednu z novinek v kategorii skútrů do 125 ccm pro rok 2015 - Yamahu MAJESTY S. Japonská značka Yamaha tímto modelem doplnila segment skútrů určených především pro provoz v městě a okolí.

Všechny nové modely motocyklů YAMAHA se vyznačují především sportovním nadčasovým vzhledem a nový skútr MAJESTY S rozhodně není výjimkou. Nezaměnitelně zapadá do rodiny YAMAHA a již první optické seznámení ve vás okamžitě vzbudí sportovní choutky. Skútr působí dospěláckým dojmem. Zásluhu na tom má rozměrná kapotáž s velkým integrovaným světlometem, přičemž přední obrysová světla využívají LED technologii.

004 005 006

Veškeré plastové díly působí velmi hodnotně a jejich slícování je na vysoké úrovni. Zajímavým řešením je umístění víčka nádrže před levým kolenem řidiče, takže jej v případě tankování nemusíte "lovit" nikde v útrobách skútru a otevření nádrže je tak možné během okamžiku. Vpravo před řidičovým kolenem se nachází objemná odkládací kapsa, která pojme například i velkou PET láhev. Jen škoda, že zde není alespoň malá uzamykatelná schránka například pro uschování mobilního telefonu či navigace. V souvislosti s tím musíme zmínit nedostatek v podobě chybějící 12V zásuvky, která by u skútru s cenovkou blížící se 90 tisícům měla být tak nějak standardem. Vrátíme-li se k úložnému prostoru, nabízí MAJESTY S po otevření sedla dostatek místa nejen pro jednu přilbu, ale i pro povinnou výbavu a osobní věci. Dále je pod řídítky k dispozici malý háček pro nákupní tašku.


008 009

Srdcem motocyklu je výkonný kapalinou chlazený jednoválcový motor o objemu 125 ccm s maximálním výkonem 8,8 kW vrcholícím v 7500 otáčkách za minutu. Již z těchto údajů je patrné, že motor si libuje ve větších otáčkách, což se nám během testu potvrdilo.  

Elegantní i sportovní „šmrnc“ skútru pak podtrhují velice pěkná hliníková 13palcová kola. V případě přepravy spolujezdce jsou k dispozici výklopné stupačky. Oproti konkurenci z tchajwanské provincie může zamrzet absence nožní startovací páky.  

Jízda

Papírové údaje slibují zajímavé svezení a my se již nemůžeme dočkat, až pootočíme klíčkem ve spínací skříňce do polohy start. Nutno podotknout, že klíček je sklápěcí a spínací skříňka po "Kymcovsku" multifunkční. Slouží tedy ke spínání zapalování a zároveň se klíčkem otevírá i podsedlový prostor. Se svou výškou 193 cm se snažím pohodlně usadit za řídítky Yamahy. Pohodlné nastupování umožňuje volný tunel. Vzhledem k poměrně velkému rozvoru by pohodlný posez neměl být problém. O to větší je překvapení, že se mi nedaří se na skútr poskládat. Místa na položení nohou není právě moc a komfortu nenahrávají ani přední nášlapy s velmi strmým úhlem. Na vrub japonských inženýrů padají peprná slova….

Otáčíme klíčkem a rozsvěcují se kontrolky na přístrojovém panelu. Ten je kombinovaný – analogový otáčkoměr s digitálním ukazatelem rychlosti a množství paliva. Dále panel obsahuje denní a celkové počítadlo ujetých kilometrů a nutné kontrolní svítilny. Co postrádáme na přístrojové desce skútru s cenovkou okolo 80 tisíc korun, je ukazatel průměrné spotřeby. Také bychom si dokázali představit oželet otáčkoměr ve prospěch většího rychloměru. 

010 011 012

Po nastartování se ozývá jadrný zvuk a motor dává hned jasně najevo své sportovní ambice. Po krátkém zahřátí otáčíme plynovou rukojetí a skútřík se dává lehce do pohybu. Otáčky letí rychle vzhůru a než se nadějeme, máme na tachometru číslovku 80 km/h. Rychle se přesunujeme nedělním pražským zahuštěným provozem a užíváme si zrychlení od semaforu. Na Jižní spojce se uvolňuje levý jízdní pruh, v 60 km/h pořádně bereme za plyn. Odměnou je nám rychlá reakce a skútr velmi svižně vyráží kupředu. Vyšší výkon je poznat a v rychlostech mezi 60 a 90 skútr zrychluje na svůj objem opravdu slušně. Blíží se dopravní značení konec města, a tak otáčíme plynem nadoraz. MAJESTY stále zrychluje do 110 km/h poměrně rychle, pak už si musíme nějakou tu chvilku počkat, abychom si ověřili, že YAMAHA dokáže uhánět mírně přes tachometrových 120 km/h. I v dálničních táhlých stoupáních si skútr dokázal udržet 100km rychlost. Vzhledem ke svým rozměrům byla pro nás milým překvapením příkladná funkčnost ochranného plexi - ani při zkoušení maximální rychlosti nás nápor větru nijak zásadně neobtěžoval. Během jízdy jsme „po očku“ sledovali otáčkoměr, jehož ručička se pohybovala téměř neustále v rozmezí hodnot 60008000 ot/min, v rychlostech nad 100 km/h pak ručička neustále oscilovala mezi 8000 a 9000 ot/min. Maličko jsme zde tedy smysl přítomnosti otáčkoměru postrádali.  

016 014 015

Samostatnou kapitolou je podvozek MAJESTY S. Kompaktní, agilní a tuhý tak akorát. Skútr je proto velmi snadno ovladatelný. Výborně naladěný vodorovný zadní tlumič spolu s přední teleskopickou vidlicí a s třináctipalcovými koly odvádí vynikající práci. Přes nerovnosti se přenáší s naprostou jistotou a ani na vyhlášeném pražském tankodromu nemáte pocit, že z vás MAJESTY S vytřese duši. Přitom se podvozek chová za všech situací naprosto jistě - do zatáček se můžete přímo vrhat a přitom si být jisti, že podvozek MAJESTY S vás nenechá ve štychu. Tady se má stále tchajwanská produkce co učit.

021 022

Brzdy MAJESTY S jsou na obou kolech kotoučové, přední brzda hydraulická kotoučová, Ø 267 mm, kotouče s vlnitým profilem, zadní brzda hydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm, kotouč s vlnitým profilem. Jejich účinek je dostatečný. Nemají sice tak ostrý nástup, na jaký jsme zvyklí z konkurenčních strojů, ale i při ostřejší jízdě městem jsme dokázali skútr vždy spolehlivě zastavit.

 023 024

Spotřeba MAJESTY S 125 se během týdenního testu vyšplhala těsně nad hranici 3 l/100 km. To vzhledem ke způsobu jízdy během testu není až tak špatná hodnota, ale například největší konkurent YAMAHY HONDA PCX je téměř o třetinu úspornější. S nádrží o velikosti 7,5 l tak lze ujet hodně přes 200 km.  

 013

Technické údaje

Motor

Typ motoru                                     jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, SOHC, 4ventilový

Zdvihový objem                              125 ccm

Vrtání x zdvih                                  52,0 mm x 58,7 mm

Kompresní poměr                            11.0 ± 0.4 : 1

Maximální výkon                              8,8 kW @ 7500 ot/min

Max. točivý moment                        11,6 Nm @ 7000 ot/min

Systém mazání                               zásoba oleje v klikové skříni

Palivový systém                              vstřikování paliva

Systém zapalování                          TCI

Systém startování                           elektrický

Převodovka                                    automatická s variátorem

 

Podvozek

Systém předního odpružení             teleskopická vidlice

Přední zdvih                                   79 mm

Systém zadního odpružení               kyvná vidlice

Zadní zdvih                                    93 mm

Přední brzda                                  hydraulická kotoučová, Ø 267 mm, kotouče s vlnitým profilem

Zadní brzda                                   hydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm, kotouč s vlnitým profilem

Přední pneumatika                         120/70-13

Zadní pneumatika                          130/70-13

 

Rozměry

Celková délka                                2030 mm

Celková šířka                                 715 mm

Celková výška                               1295 mm

Výška sedla                                    795 mm

Rozvor kol                                     1405 mm

Minimální světlá výška                       93 mm

Mokrá hmotnost                               148 kg

Kapacita palivové nádrže                 7,4 l

 

Barevné provedení

Model YAMAHA MAJESTY S je pro rok 2015 dostupný také v těchto barevných provedeních:

 
001 002 003

                                         šedá Mat Titan (MT1)                    černá Midnight Black (SMX)                   bílá Silky White (SW)

 

Plusy a minusy

+ výkonný motor

+ naladění podvozku

+ vysoká maximální rychlost

+ slušná ochrana před větrem

 

- méně prostoru pro řidiče

- absence 12V zásuvky

- neuzamykatelná přihrádka

- vyšší cena

 

Závěrečné zhodnocení

YAMAHA MAJESTY S 125 nás přesvědčila, že je kvalitně zpracovaným strojem se sportovním moderním designem, velmi živým a výkonným motorem a excelentním podvozkem. Nabízí to, po čem český zákazník nejčastěji touží - kombinaci hodnoty, užitných vlastností, praktičnosti a jednoduchého ovládání při zachování nízkých provozních nákladů. Body dolů sráží poměrně vysoká cena, méně prostoru pro řidiče vyšších postav a absence 12V zásuvky. Chcete li se rychle pohybovat jak v hustém městském provozu, tak i v blízkém okolí včetně dálnice, s YAMAHOU MAJESTY S rozhodně neuděláte chybu. To vše s příjemnou image značky YAMAHA

 

Naše hodnocení: 89%

Poslední komentáře (3 komentáře)

Mam ji a je to super skutr. S postrehy redaktora se stotoznuji.

Skoda ze vyrobci nevyuzivaj maximalni povolenou vykonovou hranici.Technicky by to problem nebyl.

Asi obnovým skutr park :))) dák za článek

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v...

28.3.2019

Společné tiskové prohlášení motocyklové sekce SDA a Veletrhů Brno a.s. ke konání Motosalonu v příštích letechVýstava motocyklů a motorkářského příslušenství Motosalon se bude konat i v dalších pěti letech střídavě v Brně a Praze. Na tomto se dohodli dnes zástupci motocyklové sekce Svazu...

Více

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!

26.3.2019

Honda slaví nejlepší prodejní výsledek v historii českého motocyklismu!Společnost Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch dosáhla v roce 2018 za časové období od 1.1.2018 do 31.12.2018 nejúspěšnějšího prodejního výsledku a poprvé vhistorii...

Více

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!

25.3.2019

Motopark Ostrava –nově otevřený autorizovaný prodejce Hondyna Moravě!Od února letošního roku otevřel nový motocyklový ráj na Moravě areál, který nabízí záruku komplexních služeb, spokojenosti a zábavy. Cílem Motoparku Ostrava je poskytnout zákazníkům...

Více

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě    

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz