kymco like 125 lx

Kymco Like 125 LX

19.8.2014

František Hadt

V dnešní moderní a přetechnizované společnosti se motocyklový trh doslova „hemží“ stroji napěchovanými nejnovější technikou a výkonnými motory. Ne každý však touží mít něco takového v garáži. Mnozí z nás se tak stále častěji vrací k módním tvarům minulého století, tedy doby našich babiček a dědečků, dnes často označovaných výrazem „retro“. Všechny příznivce tohoto „retro stylu“ by mohl oslovit tchajwanský výrobce motocyklů KYMCO s modelem LIKE 125 LX.

Designéři KYMCA se tentokrát nechali inspirovat u italské VESPY. Výsledkem je stylový roztomilý skútřík, který na vás dýchne kouzelnou atmosféru dob minulých. Tu dotváří mnoho chromových doplňků, včetně malých, ale naprosto funkčních kulatých zrcátek. Vše je umocněno krásným barevným provedením – modro/bílá. Překrásné klasické tvary skútru pak ničím nenarušují přirozeně a naprosto nenápadně vypadající integrované blinkry z čirého skla.

02: kymco like 125 lx03: kymco like 125 lx

Pracoviště řidiče nepostrádá nic, co by měl moderní skútr mít. Klasická přístrojovka informující o rychlosti a stavu paliva je navíc doplněna digitálními hodinami a kontrolkami blikačů a dálkových světel. Nic víc, nic míň. Ale kde nic není, nic se nepokazí, proto zde není co vytýkat. Základní ovladače jsou tam, kde je každý čeká, takže není potřeba hledat nějaké překvapení. Chromová zrcátka se za jízdy nijak neklepou a zajišťují tak dostatečný výhled na dění za vámi. I přes malé rozměry skútříku zde můžeme najít dostatek úložných prostor, a to nejen díky standardně dodávanému zamykatelnému TopCase v barvě skútru. Klasické úložné místo pod sedlem sice není kdovíjak veliké, ale Jet přilba či menší nákup se do něj určitě vejde. Příjemným překvapením je uzamykatelná schránka před koleny spolujezdce, která obsahuje mimo jiné i 12V zásuvku. Pod řídítky nemůže samozřejmě scházet klasický háček. O pohodlí spolujezdce se starají výklopné stupačky. Jak už jsme si u KYMCA zvykli, úroveň zpracování je na tradičně vysoké úrovni.

04: kymco like 125 lx 05: kymco like 125 lx 06: kymco like 125 lx

07: kymco like 125 lx 08: kymco like 125 lx

O pohon skútru se stará nám již známý vzduchem chlazený čtyřtaktní motor o výkonu 7 kW při 8 000 ot./min. Spouštět ho lze klasicky startérem, pokud však dojde k vybití baterie, lze jej rozběhnout i pomocí klasické startovací nožní páky. Bezpečné zpomalování zajišťuje dvojice kotoučových brzd o průměrech 220 a 200 mm. Skútřík je obut do 12palcových pneumatik.

009: kymco like 125 lx 010: kymco like 125 lx

Jízda

A jak se na retro LIKU vlastně jezdí? Popravdě řečeno LIKE je retro skútr nejen vzhledem, ale tak trochu i svými jízdními vlastnostmi. Vzhledem k malým rozměrům skútru asi nikoho nepřekvapí, že vhodnou pozici za řídítky najdou pouze osoby cca do 180 cm vzrůstu. Pro všechny vyšší bude posezení na LIKU spíše nepohodlné. Motor naskakuje na první otočení a zvukem připomíná starou „čézetu“ – retro jak má být. Bohužel v tomto „retro“ duchu můžeme označit všechny další vlastnosti skútru. Projev motoru je umírněný. Na semaforech brzdou nebudete, ale mezi prvními rozhodně neodjedete. Nejpříjemnější cestovní rychlost je pro tento skútr kolem 60 – 70 km/h. Proplétání mezi vozidly v hustém městském provozu je však pro LIKE úplnou hračkou. Na silnicích za městem je jízda celkem příjemná, ale připravte se na to, že táhlá stoupání budete vyjíždět 40-50km rychlostí. My jsme z LIKU dostali maximálku nějakých 100 km/h.

012: kymco like 125 lx 011: kymco like 125 lx

Stále se snažíme si případnou kritiku odůvodňovat oním výrazem „retro“, ale při hodnocení podvozku už musíme udělit LIKU záporné body.  Dvanáctipalcová malá kolečka nedokáží ani v nejmenším tlumit nerovnosti vozovky a cesta se tak stává opravdu místy až nepříjemným zážitkem. Trefit v 60km rychlosti větší kanál … raději nemyslet.

013: kymco like 125 lx

Kde naopak LIKE získává velmi kladné hodnocení, jsou brzdy. Na tento typ motocyklu nám dvojice kotoučů připadá až moc, ale každopádně stroj vážící 121 kg zpomaluje s dostatečnou razancí a jistotou. 

Spotřeba

Během týdenního testu se spotřeba skútru KYMCO 125 LIKE pohybovala kolem 3,2 litru/100 km. Hodnota to není tak úplně špatná, ale vzhledem k objemu motoru a hmotnosti stroje nám to připadá celkem dost. Hlavně když víme, že podobné spotřeby dosahuje i naše redakční Kymco K-XCT 300. Palivová nádrž má objem 6,5 litru a reálný dojezd tak činí přibližně 200 km

014: kymco like 125 lx

Barevné provedení

Pro rok 2014 si můžete KYMCO 125 LIKE pořídit ve třech barevných provedeních. Naše modro-bílá nám přišla nejvíce sexy.

015: kymco like 125 lx 016: kymco like 125 lx 017: kymco like 125 lx

Závěr

Po několikadenním testování můžeme skútr KYMCO 125 LIKE doporučit především pro městský provoz nenáročným uživatelům, hledajícím originální stylový vzhled a provozní spolehlivost. Slabší jízdní výkony v kombinaci s vyšší spotřebou a nepovedeným podvozkem vyvažuje tradičně kvalitní zpracování, elegantní povedený retro vzhled a dobrá pověst zavedené značky.

 

Technická data

Výkon

7 kW při 8 000 ot./min

Maximální rychlost

85 km/h

Hmotnost (pohotovostní/celková)

121 kg / 271 kg

Rozměry (d / š / v / výška sedadla)

1 915 / 690 / 1 115 / 765 mm

Objem nádrže

6,5 l

Motor

jednoválcový, vzduchem chlazený 4-takt

Zdvihový objem

125 ccm

Startér

elektrický/nášlapný

Spojka odstředivá
Převodovka bezestupňový variátor
Přední odpružení

hydraulická teleskopická vidlice

Zadní odpružení jednostranná kyvná vidlice, hydr. tlumená (2 tlumiče)
Brzdy vpředu

1 kotouč (220 mm ø)

Brzdy vzadu

1 kotouč (200 mm ø)

Pneumatiky (vpředu/vzadu)

120/70-12 a 130/70-12

 

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Keeway CityBlade 125 - dlouhodobý test

Recenze a testy

29.4.2017

Viktor Hrachovec

7

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi...

Více

Bleskovky

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!

11.10.2018

Legendární Babeta v podání čínského Yuki za akční cenu!Kdo by neznal legendární Babetu. Jednoduché, na údržbu nenáročné vozidlo, které vás díky pedálům nenechalo ve štychu ani, když už v nádrži nebyla ani kapka benzínu. Yuki teď nabízí...

Více

Honda ve Vrbovce

12.3.2018

Honda ve VrbovceV pražské Vrbovce se po několika letech objevila Honda! Tradiční japonskou značku zde zastupuje společnost K2 moto. Na ploše bývalého Aspiritu naleznete luxusně vybavený showroom a...

Více

Motocykl roku 2018

15.2.2018

Motocykl roku 2018SDA (Svaz dovozců automobilů) vyhlásil již 22. ročník ankety Motocykl roku v České republice. Do ankety bylo nominováno 38 motocyklů, které byly rozděleny do následujících...

Více

PCX ve verzi elektro

12.2.2018

PCX ve verzi elektroFenomén PCX se dočkal i své elektrické verze. Na autosalonu v Tokiu představila Honda svou vlajkovou (nejprodávanější) loď do 150 ccm v provedení elektro. Vše má své pro a proti....

Více

PF 2018

24.12.2017

PF 2018Krásné svátky, krátkou zimu a spoustu šťastných km v roce 2018!!!To vám přejeRedakce SP

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Suchý dingo u protinožců (Kodo118)

18.10.2017

Pavel už je zase na cestě. Tentokrát vyrazil až k protinožcům a jak jinak než opět na Jawě      

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
KOLAMADOLU.cz