honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

HONDA 125 PCX 2014 – sázka na jistotu

30.6.2014

František Hadt

Není na trhu moc skútrů, které se těší takové oblibě a pozornosti jako HONDA 125 PCX. Starší model se i přes nějaké ty chybičky může pochlubit titulem Nejprodávanější skútr na českém trhu v letech 2012-2013. Na našem portálu jsme PCXko testovali již několikrát. O to více jsme byli velmi zvědavi na modernizovaný model pro rok 2014, který jsme si převzali od zastoupení značky HONDA na českém trhu – společnosti MCH MOTO s.r.o.

NOVINKY OPROTI PŮVODNÍ VERZI

Evidentně je vidět, že HONDA naslouchá svým zákazníkům a nové modelové provedení PCX je toho jasným důkazem. A tak nejen na základě ohlasů a kritiky prvního provedení PCX přinesla HONDA při představení vylepšeného PCX pro modelový rok 2014 výrazné změny:

03: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 04: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

-        zcela nová kapotáž

-        nízká spotřeba paliva od 2,1 l/100 km. Úspory paliva bylo dosaženo pneumatikami s nízkým odporem a také snížením třecích odporů motoru

-        větší palivová nádrž (8 l) umožňuje dojezd přes 375 km na jedno natankování!

-        Systém Idling Stop nově nabízí funkci sledování stavu baterie

-        funkce výstražných světel

-        LED osvětlení -  úspora odvodu elektrické energie z motoru

-        levá kapsa je oproti předchozí generaci zvětšena a snadno pojme láhev vody. Také se zde nachází 12V adaptér pro dobití mobilního telefonu.

-        hodiny v přístrojovém panelu

ELEGANCE A PRAKTIČNOST

Skútr jsme si přebírali v krásné elegantní perleťové hnědé barvě HAVANA. Už na první pohled zaujme skútr především svým elegantním vzhledem. Není nijak přeplácaný a ostřeji řezané rysy spolu s tmavou hnědou perleťovou barvou a chromovými řídítky kombinují eleganci a sportovní výraz. Podle našeho názoru se musí nové PCX líbit téměř všem.

08: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

Jednou z prvních věcí, které při prvním pohledu zaujmou, je přední světlomet osazený LED technologií. Ta je ostatně použita i u zadního osvětlení včetně ukazatelů směru. Za nízkou kapotáží se ukrývá téměř až luxusní přístrojový panel, který obsahuje vše potřebné pro jízdu – velký výborně čitelný rychloměr, ukazatele směrových světel a sdružený digitální multifunkční ukazatel zobrazující stav paliva, průměrnou spotřebu, hodiny, denní a celkové počítadlo kilometrů. Vše je efektivně podsvíceno modrou barvou. Po stylu tchajvanského Kymca si Honda zabezpečila otvor pro klíč ve spínací skříňce proti nenechavcům. Zde bychom měli snad jedinou výtku. Zatímco u Kymca je nutné pro zavření zdířky klíčku zapalování stisknout malé tlačítko na spínací skříňce, u Hondy se po vyjmutí klíčku tato zdířka sama uzavře. Celý proces odemknutí pak v některých případech, kdy jsme měli naspěch, zdržoval. Pro případ jízdy ve dvou jsou k dispozici výklopné stupačky. Z celkového provedení a zpracování skútru máme jen ten nejlepší pocit a v této kategorii Honda jen stěží najde přemožitele. 

05: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 07: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 06: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

Správný skútr musí být také praktický a nutno říci, že zde PCX v tomto oboru za svým vzhledem nijak nezaostává. Naopak nás vzhledem ke svým kompaktním rozměrům mile překvapilo svými úložnými prostory.

009: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 010: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 011: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

Pod rozměrným sedlem je k dispozici slušně objemný prostor, který pojme jednu přilbu typu JET a ještě zbude místo na nějaký ten nákup. Odemyká se kolébkovým tlačítkem umístěným vpravo od spínací skříňky. Tento ovládací prvek má dvě funkce, kdy jedna poloha slouží k otevření sedla a druhá poloha k otevření krytu víčka nádrže. Vždy je zapotřebí mít klíček ve spínací skříňce. Velmi příjemná je nečekaně velká schránka na mobil a jiné osobní věci, která navíc obsahuje zásuvku na 12 V a vejde se do ní třeba i láhev vody - zde jednoznačně palec nahoru. Praktičnost motocyklu je dotažena k dokonalosti takovými detaily, jako je například gumou potažený prostor pro nohy jezdce. Ve standardní výbavě motocyklu lze najít centrální i boční stojan.

020: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 021: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

JÍZDA

Usedáme za řídítka a jdeme se podívat na to, jak omlazený bestseller od Hondy jezdí. První a také jediná věc, která nás při usazení na skútr napadá – prostě Honda…. Uvolněná jízdní pozice, dostatek místa pro nohy a všechny ovladače tam, kde mají být. Po nějaké době zase skútr, kde vidíme ve zpětných zrcátkách více než jen naše ramena. Zásluhu na tom mají zajisté až neskútrovsky široká řídítka. Ale super, touto vlastností se nemohou mnohdy chlubit ani skútry o několik tříd větší. 

012: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 013: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

Startujeme starý dobrý známý motor o zdvihovém objemu 125 ccm vyladěný na výkon 8,6 kW. Slušná dynamika a zrychlení do nějakých 70 km/h a komfortní cestovní rychlost kolem 80 km/h. Jinak se zde žádné překvapení nekoná, a tak se spíše soustředíme na celkové vyladění a vyváženost skútru. Stabilní a poměrně pohodlný podvozek slušně tlumí nerovnosti a přitom stále nabízí jistotu při rychlejší jízdě. I když fyzikální zákony se nepodařilo přelstít ani inženýrům od Hondy, tudíž není problém rozpoznat, že jedeme na menších kolech. V tomto směru nám díky větším kolům nedávno testované SH MODE přišlo komfortnější a jízda s ním celkově zábavnější. Jinak ale nelze v běžném provozu PCXku nic vytknout. Skútr se v městem obratně proplétá a z křižovatek odjíždí mezi prvními. Standardně se dodává se systémem vypínání motoru při zastavení IDLE STOP. Přiznám se, že jsem si na tento systém tak zvyknul, že když na testovaných skútrech ostatních značek tento systém schází, začínám to považovat za nedostatek. Během týdenního provozu jsme samozřejmě nezapomněli PCX vzít také za město, kde jsme pohodlně zdolávali vzdálenosti kolem 50 km. Při těchto delších vyjížďkách bychom uvítali lepší ochranu před větrem. Za zmínku ještě stojí užitečná funkce výstražných světel, která přijde vhod při rychlém náhlém brzdění nebo prostě když potřebujete být co nejvíce vidět, například při proplétání se kolonami.

014: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 015: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

Žádné nečekané překvapení se nekonalo ani u brzdové soustavy s „Hondím“ systémem CBS. Přední kotouč o průměru 220 mm v kombinaci se zadní bubnovou brzdou stroj vždy spolehlivě zastavily. Pocitově nám zpočátku brzdy přišly jako málo ostré, ale vzápětí jsme došli ke zjištění, že je pouze potřeba za páčky brzdového systému pořádně vzít. 

019: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 

Říká se, to nejlepší nakonec, a tak jsme si pro vás jako poslední disciplínu nechali téma spotřeba. Během testu se na palubním počítači nejčastěji střídaly hodnoty 2,2 – 2,3 l /100 km. Sice jsme nedosáhli výrobcem udávané hodnoty spotřeby 2,1 l/100 km, ale i tento výsledek lze považovat za vynikající. Výše než 2,3 l/100 km jsme se prostě nedostali. Díky 8l nádrži lze tak s motocyklem najet cca 350 km. Prostě bomba!!!

016: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 018: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu 017: honda 125 pcx 2014 - sázka na jistotu

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

-        Typ motoru                               čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec SOHC

-        Vrtání x zdvih                            52,4 x 57,9 mm

-        Zdvihový objem                        125 ccm

-        Kompresní poměr                      11 : 1

-        Max. výkon                               8,6 kW (8 500 ot. za min)

-        Max. kroutící moment                12 Nm (5 000 ot. za min)

-        Spouštění motoru                      elektrické

-        Převodovka                              automatická

-        Sekundární převod                    variátor

-        Rozměry (D x Š x V)                 1 930 x 740 x 1 100 mm

-        Rozvor                                     1 315 mm

-        Výška sedla                              760 mm

-        Světla výška                             135 mm

-        Objem nádrže                           8 l

-        Pneumatiky - přední                  90/90 14M/C 46P

-        Pneumatiky - zadní                   100/90 14M/C 57P

-        Odpružení - přední                    31mm teleskopická vidlice

-        Odpružení - zadní                     kyvná vidlice s dvěma tlumiči

-        Brzdy - přední                          220mm kotoučová

-        Brzdy - zadní                           130mm bubnová

-        Provozní hmotnost                   130 kg

 

PLUSY A MINUSY

+             nízká spotřeba + velký dojezd

+             Idle Stop systém

+             led osvětlení

+             velké úložné prostory

+             12V zásuvka

+             varovné blikače

+             dobrý výhled ve zpětných zrcátkách

-              cena

-              menší ochrana před deštěm

-              žádné další nedostatky jsme během týdenního testu nenašli

BAREVNÁ PROVEDENÍ PRO ROK 2014

022: Perleťová černá Nighstar 023: Perleťově hnědá Havana 024: Srříbrná metalíza Moondust

025: Perleťově bílá Cool 026: Perleťově červená Siena 027: Šedá metalíza Mat Carbonium

ZÁVĚR

Během týdenního soužití s modelem HONDOU 125 PCX pro rok 2014 musíme konstatovat, že jsme na skútru neobjevili žádnou slabinu, která by zasloužila více pozornosti. Snad jen cenovka 69 900,- Kč nám připadala celkem dost. Na druhou stranu za své peníze dostanete perfektně zpracovaný a téměř k dokonalosti dotažený skútr, se kterým budete jezdit 1 kilometr za 80 haléřů. Nic úspornějšího se srovnatelnými parametry na našem trhu nenajdete. To vše pod známkou ověřené kvality a spolehlivosti značky HONDA. HONDA PCX neudělá ostudu vysoce postavenému manažerovi při cestě do práce ani při výletě za město. Společnosti HONDA se povedlo podobě modelu PCX namíchat elixír elegance, kvality, spolehlivosti, užitku a zábavy.

Naše hodnocení: 98%

Poslední komentáře (2 komentáře)

Zdravím. Mne zasa chýba porovnanie s modelom SH 125i, ktorý bol testovaný hneď v predošlom článku. Bežnému zákazníkovi by to pomohlo v orientácii a rozhodovaní. Ďakujem.

co mi v článku chybí je váha řidiče. Píšete cestovní rychlost 80 km/h - super, ale pán měl 60Kg nebo 120Kg ... jinak opravdu děkuji toto byl můj favorit číslo 1.

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz