keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Keeway Silver Blade 125 - maxík s malým obsahem

28.3.2014

Viktor Hrachovec

Nestává se často ... vlastně stalo se to úplně poprvé, abychom si odvezli skútr k testu rovnou z výstavní plochy. Jako každý rok, tak i letos se stal březen svátkem pro všechny milovníky jedné stopy. V Brně odstartovala mezinárodní výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství MOTOSALON a v Praze v téže době probíhal už 18. ročník tradičního MOTOCYKLU. Naše redakce nemohla chybět ani na jedné z nich a právě z MOTOCYKLU jsme si odvezli jeden ze skútrů, a to navíc před zraky všech návštěvníků!

Nebudeme vás nijak dlouze napínat. Naším "vyvoleným" se stal skútr čínské produkce s originálním názvem Keeway Silver Blade 125. Hned na začátek je potřeba si přiznat, že čínské skútry se v našich končinách přílišné oblibě zrovna netěší, takže proč Silver Blade

02: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 03: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 04: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Jedním z důvodů je bezpochyby vzhled. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Keeway Silver Blade je pořádný lhář. "Stopětadvácu" by pod mohutným tělem hledal asi málokdo a na "čínu" by vsadil jen ten největší snílek. Ve skutečnosti je ale vše jinak. Keeway je prémiová značka koncernu Qianjiang Group, který ročně vyrobí víc jak 1 200 000 strojů, a Silver Blade je vlajkovou lodí této značky! O kvalitě zpracování je pak zcela zbytečné se tu bavit. Všechny plasty lícují, vše pasuje, nikde nic nedrnčí ani nerezonuje a palubní počítač dodává tolik informací, že i zkušený pilot Boeingu by měl co dělat.

07: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 06: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 08: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Přední kapotáži dominuje velký dvojitý světlomet, díky kterému se nemusíte bát cestovat ani za tmy. LED blinkry (jak jinak, jsme přece v roce 2014) nikde nevyčnívají, ale jsou zasazeny velmi vkusně přímo do kapotáže. Naše obava, zda budou dobře vidět díky jejich zapuštění, se ukázala jako zcela lichá. LED technologie totiž funguje opravdu na výbornou. Mezi kapotáží a předním plexi štítem má Keeway nezvyklou mezeru, která ale dělá jeho vzhled nezaměnitelným a jedinečným. K funkčnosti plexi, které není ani velké, ani malé, pak není co dodat. Při pohledu z boku by nezaujatý pozorovatel hádal obsah minimálně 400 ccm a pohled na "zadek" dává pocit první třídy, alespoň co se designu týče.

017: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 018: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 019: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Po usednutí do sedla nastává první "ALE". Se svými 185 centimetry se na skútr vejdu naprosto v pohodě, ale můj bezmála dvoumetrový kolega má problém se tam naskládat. Ač působí Silver Blade mohutným dojmem, pro dlouhány ho tak doporučit nelze. Posez samotný ale hodnotíme spíše kladně. Sedlo je prostorné pro řidiče i spolujezdce a díky tvaru a použité vycpávce z něj zadek bolet nebude ani při delší cestě.

09: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Přístrojovka je analogová s malým digitálním displejem. Právě onen displej si zaslouží jak velkou pochvalu, tak velkou kritiku. Analogový je otáčkoměr i tachometr a svou práci odvádí na 110 %. Ač je to těžko uvěřitelné, tachometr se takřka přesně shodoval s naší navigací! Modře podsvícený displej zobrazuje hodiny, okolní teplotu, stav paliva, odjeté kilometry a spustu dalších informací, za což mu patří obrovské plus. Mínus pak udělujeme za jeho velikost, protože studovat tyto informace při jízdě prostě a jednoduše nejde.

010: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 011: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Mírné zklamání pak působí příruční uzamykatelná schránka pod řídítky. Dle velikosti dvířek bych tipoval obsah minimálně okolo 5 l, ale opak je pravdou. Do kastlíku se vejde mobilní telefon, peněženka, a to je vše. Za škodu považuji i absenci 12V zásuvky, která by v uzamykatelné schránce byla víc než logická.

012: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 013: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 014: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Na náladě mi příliš nepřidá ani úložný prostor pod sedlem. Tam se sice dostanu pomocí multifunkční skříňky zapalování, což s povděkem kvituji, ale integrálku se mi tam umístit prostě a jednoduše nepodařilo. Problém podsedadlového prostoru není velikost (rozumějte šířka), ale jeho hloubka, díky které se tam pohodlně umístí jen jetka. Pro uzavření sedla je navíc nutné vyvinout poměrně dost síly, takže nic pro něžné pohlaví.

015: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 016: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Chuť mi rozhodně spraví jízda. Brzda a tlačítko startéru probouzí Silver Blada k životu jako osvědčené zaklínadlo. V době převzetí svítila na tachometru krásná 0, takže zajíždíme. Necháváme skútr ohřát a po chvilce vyrážíme. Skútr sice nevystřeluje jako raketa, ale ochotně vyráží vpřed. První poznatky jsou kladné. Zrcátka, ač designová, poskytují velmi dobrý přehled o dění za vámi, sedlo je pohodlné a podvozek dobře naladěn. Výstražné blinkry jsou pak jen příjemnou třešničkou na dortu. Křest ohněm však Silver Blada teprve čekal. Cesta přes Jílové u Prahy se dá právem považovat za trať když ne offroadovou, tak za cestu přinejmenším životu nebezpečnou. Asfalt tu člověk skoro nevidí, zato výmolů, děr, retardérů a kanálů je tu bezpočet. Kupodivu musíme přiznat, že skútr to zvládá s naprostou lehkostí. POZOR, netvrdíme, že cesta po takové silnici je příjemná, ale Keeway to zvládá na 1-.

020: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Poté, co se na tachometru objevila informace o odjetých 100 km, bez rozpaků bereme za plyn a zkoušíme, co to dá. Silver Blade nijak neprotestuje a  ručička se zastavuje až těsně za hranicí 100 km/h. Připomínáme, že se jedná o syrový/nezajetý stroj, takže po zajetí se dá předpokládat maximálka okolo 105 - 110 km/h. O bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, kterým nelze vytknout zhola nic ... snad jen chybějící ABS, které je ale ve třídě 125 ccm jevem spíše ojedinělým.

021: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 022: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 023: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Velmi zajímavým údajem pro nás v redakci byla spotřeba. 155 kg těžký a nezajetý stroj, který jsme při testech rozhodně nijak nešetřili, si vzal jen 3 l/100 km. Díky 12l nádrži tak pumpu budete vyhledávat spíše sporadicky.

Závěrem

Za cenu 66 900 Kč obdržíte maxíka mezi 125 skútry, který nabízí dostatek pohodlí a výkonu i při nějakém tom výletu mimo město. Zajímavý design navíc dělá ze Silver Blada skútr takřka nepřehlédnutelný. Pro toho, komu tento skútr učaroval, ale obsah 125 ccm je málo, máme dobrou zprávu. Pořídit si ho můžete i ve verzi 250 ccm.

024: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 026: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 025: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

027: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 028: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem 029: keeway silver blade 125 - maxík s malým obsahem

Technické informace:

Motor jednoválec 4-taktní
Obsah 124,6 ccm
Výkon 8,9 KW / 8 250 rpm
Chlazení vodou chlazený
Převodovka automatická C.V.T.
Startování elektrické + nožní
Odpružení teleskopické / kyvná vidlice
Brzdy kotoučová / kotoučová
Pneu 120/70x14 / 140/60x14
Hmotnost 155 kg
Objem nádrže 12 l
Barevné varianty černá

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Keeway CityBlade 125 - závěrečná kapitola

Recenze a testy

27.3.2019

Redakce SP.cz

4

Už víc jak 2 roky brázdíme silnice na našem redakčním skútru značky Keeway. Máme za sebou tisíce kilometrů, jednu drobnou nehodu a hlavně spousty a spousty zážitků v sedle tohoto čínského stroje. Nyní nadešel čas, abychom napsali závěrečnou kapitolu. Závěrečnou proto, protože skútr jsme se po...

Více

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Keeway CityBlade 125 - první mouchy na obzoru

Recenze a testy

25.7.2017

Viktor Hrachovec

8

Snad o žádném jiném skútru se nevedou tak bouřlivé diskuze, jako o modelu CityBlade. Námi doposud vychvalovaný model ukázal své první a nikoliv bezvýznamné slabiny. Pojďte se tedy spolu s námi podívat, jak si vede Keeway CityBlade 125 v našem dlouhodobém testu po najetí bezmála 4000...

Více

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Honda Vision 110 - modelový rok 2017

Recenze a testy

6.7.2017

Viktor Hrachovec

5

Když v roce 2011 přišla Honda s nízkorozpočtovým skútrem jménem Vision, spadla nám v redakci doslova brada. Nejinak tomu bylo o dva roky později, kdy jsme Visiona otestovali znovu. Píše se rok 2017 a Vision dostal do vínku systém start/stop a pár dalších vylepšení. Povedl se Hondě facelift i...

Více

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Yamaha D'elight 125 - malý skútr s velkou duší

Recenze a testy

12.5.2017

Viktor Hrachovec

3

Nejlevnější skútr v nabídce japonské Yamahy se jmenuje D'elight. Malý skútr postavený na malých kolech s nádechem klasiky, tak nějak by se dal D'elight charakterizovat v krátkosti. Tenhle prcek toho ale nabízí daleko, daleko víc ...

Více

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

HONDA 125 SH - Holka v nejlepších letech

Recenze a testy

9.5.2017

František Hadt

1

První dubnový víkend jsme měli tu čest setkat se osobně s již osmou generací populární malé Hondy SH. Nové modelové provedení nejprodávanějšího skútru v Evropě se pro rok 2017 chlubí řadou milých změn a novinek, z nichž jmenujme například vyšší výkon motoru, led světla vpředu a vzadu, zvětšená...

Více

Bleskovky

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verzi

10.8.2020

EV-Cub neboli Super Cub v elektrické verziUž v roce 2015 představila Honda prototyp světového bestselleru Super CUB v elektrické verzi s označením EV-Cub. Uplynulo dlouhých 5 let a vypadá to, že EV-Cub se začne prodávat co...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz