honda ctx 700

HONDA CTX700, modelový rok 2014

27.2.2014

TZ - www.honda.cz

Zcela nový model s výrazným vzhledem určený pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, jenž v sobě kombinuje to nejlepší z cruiserů a silničních motocyklů, řadový dvouválcový motor s vysokým točivým momentem a standardně dodávané systémy DCT a ABS.

1. Úvod  

Mnoho dnešních jezdců – zkušení, nováčci i ti, kteří se k jedné stopě vracejí – kladou na motocykly velká očekávání a chtějí rozšířit své obzory o stroj, který bude vyhovovat jejich životnímu stylu. Hledají něco, co jim umožní žít jejich život a dále se rozvíjet. Honda CTX700, jež vychází z populární platformy NC700, je nový motocykl, který byl navržen tak, aby přesně takové touhy skvěle naplnil.

‘C’ znamená Comfort – ztělesňují ho ovladatelnost, snadné manévrování v zatáčkách, nízká hlučnost při vyšších rychlostech, nízko umístěné sedlo, stabilita a snadné spuštění nohou na zem.

‘T’ znamená Technology – vysoký točivý moment, motor s nízkým třením a s vynikající spotřebou paliva, dvouspojková převodovka (DCT), nízko položené těžiště a standardně dodávaný systém ABS.

‘X’ znamená eXperience; hladké výkony za všech podmínek – včetně akcelerace a brzdění – kombinované s uvolněnou pozicí typickou pro stroje kategorie cruiser.

Všechny tři charakteristiky jsou základem pro příjemnou a naplňující jízdu – ať na krátkou kávu nebo na celodenní výlet přes celou zemi.

Masanori Aoki, vedoucí projektu, řada CTX:

„Dvouválcový motor CTX700 spolu s nízkým těžištěm je zárukou kvalitní a příjemné jízdy. Důraz byl u něj kladen na točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Stroj v sobě spojuje snadné použití, designovou svobodu a protože je vybaven naší lehkou a kompaktní dvouspojkovou převodovkou, je jízda s ním skutečně zábavná, pohodlná a vzrušující – a právě o tom CTX700 je. Otevírá se před námi nová éra a proto jsme se rozhodli vyvinout motocykly koncepční řady CTX - motocykly, které sdílejí následující hlavní charakteristiky: přímé ovládání a pocit kontroly, dobře ovladatelný výkon a výrazný horizontální design.“ 

‘CTX: Comfort, Technology, EXperience’ 

2. Informace o modelu

 

Kapotovaný model CTX700 v sobě kombinuje ty nejlepší atributy cruiserů a street motocyklů. Styl jízdy v záklonu s nohama vpřed a nízké sedlo cruiseru se snoubí s pocitem lehkosti, vyšší světlé výšky a agilní dynamiky street stroje.

K tomu se přidává charakteristický řadový dvouválcový motor s vysokým točivým momentem, jenž je standardně vybaven druhou generací dvouspojkové převodovky DCT. Výsledkem je snadno použitelný a schopný motocykl.

Ten se navíc vyznačuje i neobvyklou všestranností. Díky standardně dodávaným bočním kufrům je CTX700 do velké míry i středním cestovním strojem pro dlouhé cesty, což z něj činí ideálního společníka pro víkendové výpravy za poznáním. Brzdy jsou standardně vybaveny systémem ABS a pro motocykl je k dispozici široká škála originálního příslušenství Honda, se kterým si může majitel motocykl přizpůsobit svým představám.

Jedinečný v každém ohledu – a jako předvoj svěží nové modelové řady značky Honda – otevírá CTX700 nová dobrodružství a zážitky na dvou kolech. K řízení tohoto stroje navíc stačí řidičské oprávnění kategorie A2, je dostupný, snadno ovladatelný a jeho vlastnictví je ve všech ohledech potěšením.

3. Hlavní funkce

3.1 Vzhled a podvozek 

Při návrhu stroje se vývojáři společnosti Honda inspirovali v celé řadě oblastí včetně horizontálních dynamických proporcí Hondy GL1800 Gold Wing. Centralizace hmoty v přední části propůjčuje modelu CTX700 svalnaté a silné proporce, jež zdůrazňují funkčnost každé části stroje.

Bohatě dimenzovaná kapotáž nabízí nejen vynikající ochranu proti větru, ale je zároveň významným stylistickým prvkem, elegantně přechází do krytu palivové nádrže a její linie pokračují až ke zkosené zádi. V jejím středu se nachází přístrojový panel, po jehož stranách jsou umístěny vzduchové výdechy pro vyrovnávání tlaku. Krátký štítek svým tvarem vychází z modelu Gold Wing F6B a pomáhá jezdce „obalit“ kapsou klidného vzduchu.

Kosočtvercový ocelový rám je pevný a zároveň kompaktní. Nový zadní pomocný rám umožnil konstruktérům umístit sedlo do výšky 720 mm – o 70 mm níže než u NC700S. To spolu s válci motoru skloněnými směrem vpřed přispívá k nízkému těžišti. Sklon přední vidlice je 27° 40’ (o něco uvolněnější než 27° u NC700S), hodnota závleku činí 114 mm a rozvor kol dosahuje 1 530 mm; rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 50/50.

Nízko položené sedlo, nízké těžiště, stupačky posunuté směrem vpřed a geometrie řízení společně vytvářejí dobře ovladatelný motocykl s dobrou světlou výškou, jenž díky své ergonomii ve stylu cruiserů nabízí velmi pohodlnou jízdu.

12,4litrová ocelová palivová nádrž, která se nachází na obvyklém místě, je překryta kapotáží obsahující malou odkládací schránku pro peněženku nebo telefon. Ukazatel rychlosti i otáčkoměr jsou digitální a jsou doplněny LCD čárovým ukazatelem stavu paliva a digitálními hodinami. Pohodlí spolujezdce na delších cestách zvyšuje madlo.

Jemná a dobře utlumená 41mm přední vidlice, zadní mechanismus Pro-Link a tlumič Honda Multi-Action System (HMAS) dokážou vyžehlit mnohé nerovnosti a zároveň jezdci poskytují pocit kontaktu s vozovkou. Zadní 240mm vlnovitý kotouč s rozměrným dvoupístovým třmenem doplňuje přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem: dvoukanálový systém ABS zaručuje bezpečný a konzistentní brzdný účinek i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Kola z lehké hliníkové slitiny – 17 x 3,5 palce vpředu a 17 x 4,5 palce vzadu – mají paprsky ve tvaru písmene Y a jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17.

Model CTX700 je také vybaven zabezpečovacím systémem Honda Ignition Security System (HISS), který stroj účinně chrání před odcizením. Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči motocyklu a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje.

Tento elektronický bezpečnostní systém umožní nastartování motoru pouze tehdy, pokud je použit klíč se správným identifikačním čipem (každý motocykl má jeden hlavní klíč a dva běžné originální klíče). Motor nenastartuje ani v případě přímého spojení drátů zapalování nebo při snaze přemostit spínací skříňku, neboť i v těchto případech má nad motorem kontrolu řídicí jednotka.

Model CTX700 bude k dispozici ve dvou barevných provedeních:

01: honda ctx 700 02: honda ctx 700

černá metalíza Darkness Black Metallic

bílá perleťová Pearl Fadeless White

 

3.2 Motor 

Kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválcový motor SOHC se zdvihovým objemem 670 cm3 byl od počátku konstruován s důrazem na vysokou hodnotu točivého momentu v nízkých a středních otáčkách (což je oblast, kterou mnozí jezdci využívají nejčastěji) při co nejnižší spotřebě paliva.

Jedná se o kompaktní agregát s hmotností pouhých 67,3 kg, jehož válce jsou kvůli snížení těžiště skloněny vpřed pod úhlem 61°20’. Hodnoty vrtání a zdvihu činí 73 mm x 80 mm a kompresní poměr dosahuje 10,7:1. Výkon 35 kW je k dispozici při 6 250 ot./min., zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 60 Nm již při 4 750 ot./min. Křivky výkonu i točivého momentu mají příznivý průběh již od nejnižších otáček a vynikají zejména ve středních otáčkách, které jsou u cruiserů nejvíce využívány.

270° fázování klikového hřídele má za následek nepravidelné zapalování a tedy i charakteristický zvuk motoru, zatímco jednoosý vyvažovací hřídel k sluchu jezdce přenáší příjemně znějící „tepání“. Oddělené sací otvory v hlavě válců umožňují změnu časování zapalování a odlišné časování ventilů při různých profilech vaček na každém válci sluchu jezdce také lahodí.

Ve ventilovém rozvodu jsou použita lehká hliníková vahadla, zatímco speciální pryskyřičný povlak pístů snižuje ztráty v důsledku tření. Systém elektronického vstřikování paliva PGM-FI využívá jednu 36mm škrticí klapku, která se následně větví k oběma válcům. Spotřeba paliva dosahuje 3,58 l/100 km (v režimu WMTC).

S ohledem na kompaktní rozměry je čerpadlo chladicí kapaliny poháněno vačkovým hřídelem, zatímco vyvažovací hřídel pohání olejové čerpadlo. Výfukové kanály jsou spojeny uvnitř motoru, takže je zapotřebí pouze jedna výfuková trubka a jeden katalyzátor. Třícestný katalyzátor je umístěn v blízkosti motoru, čímž je zajištěna vysoká účinnost odstraňování škodlivin. Při této konstrukci procházejí výfukové plyny katalyzátorem při vysoké teplotě a tím se zvyšuje jeho účinnost a katalyzátor může být díky tomu menší a lehčí.

3.3 Dvouspojková převodovka (DCT) 

 

Druhá generace převodovky DCT vyvinuté společností Honda nabízí pohodlí a jednoduchost pro každodenní použití. Poprvé na světě byla dvouspojková převodovka v motocyklu použita v roce 2010 u modelu VFR1200F. Tato technologie nabízí unikátní kombinaci přímé kontroly nad motocyklem a snadného použití, díky čemuž je pro model CTX700 přirozenou volbou.

Systém využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá.

Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy nebo kývání stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké.

Převodovka se vyznačuje třemi provozními režimy. Režim MT poskytuje jezdci nad řazením plnou manuální kontrolu, takže jezdec může řadit tlačítky na rukojeti řídítek. Automatický režim D je ideální pro jízdu ve městech a na silnicích, stroj v něm dosahuje optimální spotřeby paliva. Automatický režim S je sportovnější a elektronická řídicí jednotka řadí ve vyšších otáčkách, čímž se zlepšují jízdní výkony. Podřazování naopak probíhá dříve, a tím je dosaženo intenzivnějšího brzdění motorem.

V režimech D nebo S může jezdec řazení kdykoliv manuálně ovlivnit – stačí kdykoliv zvolit požadovaný rychlostní stupeň pomocí ovládacích tlačítek. Převodovka DCT se pak v závislosti na otevření škrticí klapky, rychlosti jízdy a zařazeném rychlostním stupni ve vhodný okamžik sama vrátí do automatického režimu.

V režimu „D“ navíc řídicí jednotka převodovky dokáže rozpoznat odchylky v chování jezdce, jež jsou typické pro určitá prostředí - například pro rušné městské ulice či horské silničky - a přizpůsobí režim řazení daným podmínkám tak, aby se stroj vždy choval optimálně.

I s ohledem na další výhody, jako je například odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech či nižší únava jezdce, obliba převodovky DCT na trhu stále vzrůstá.   

4. Příslušenství

Řada originálního příslušenství Honda byla navržena exkluzivně pro model CTX700 s cílem zlepšit zážitek z jízdy, praktičnost a vzhled motocyklu.

 

Vyšší štít

Vyhřívané rukojeti a montážní sada

Zadní nosič

Opěrka a konzole opěrky

Elektrická zásuvka s kabeláží

Chromovaný kryt hlavy válců

 

5. Technické parametry  


MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2 válec SOHC

Zdvihový objem

669,6 cm3

Vrtání ´ zdvih

73 mm x 80 mm

Kompresní poměr

10,7 : 1

Maximální výkon

35 kW při 6 250 ot./min.

Max. točivý moment

60 Nm při 4 750 ot./min.

Olejová náplň

4,1 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

12,4 l

Spotřeba paliva

3,58 l/100 km (režim WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V - 11 AH

Výkon alternátoru

450 W při 5 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Hydraulická mokrá lamelová se 2 spojkami

Typ převodovky

šestistupňová dvouspojková převodovka

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Kosočtvercový; ocelové trubky

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

2 255 mm x 892 mm x 1 165 mm

Rozvor kol

1 530 mm

Úhel přední vidlice

27° 40'

Závlek

114 mm

Výška sedla

720 mm

Světlá výška

130 mm (minimum)

Pohotovostní hmotnost

244 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ přední

41mm teleskopická vidlice

Typ zadní

Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link

KOLA

 

Typ přední

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Typ zadní

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

Velikost ráfku přední

17M/C x MT3,5

Velikost ráfku zadní

17M/C x MT4,5

Pneumatika vpředu

120/70ZR17 (58W)

Pneumatika vzadu

160/60ZR17 (69W)

BRZDY

 

Systém ABS, typ

dvoukanálový systém ABS

Typ přední

hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, dvoupístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu

Typ zadní

hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, dvoupístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Přístrojový panel

Digitální otáčkoměr, digitální ukazatel rychlosti, LCD čárový ukazatel stavu paliva, digitální hodiny

Zabezpečovací systém

HISS

Světlomet

60/55 W (H4)

Zadní světlo

Zadní světlo: 1 W

Brzdové světlo: 4 W

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

HECHT EQUIS

HECHT EQUIS

Představujeme

14.9.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekne "HECHT" nejednoho napadne sekačka, křovinořez, čerpadlo a další pomůcky na zahradu. HECHT specialista na zahradu již 26 let, má ale v nabídce i skútry! HECHT EQUIS je elektroskútr s přívětivou cenou 29 990,- Kč. Poďme si tedy skútr představit trochu podrobněji...

Více

Metzeler Roadtec Scooter

Metzeler Roadtec Scooter

Představujeme

26.8.2020

Redakce SP.cz

0

Německá společnost Metzeler specializující se na výrobu motocyklových pneumatik byla založena již roku 1863. Od roku 1892 pak Metzeler začal vyrábět pneumatiky nejen pro automobilový průmysl, ale také pro motocykly. Od roku 1986 patří Metzeler pod křídla společnosti Pirelli a specializuje se na...

Více

Xiaomi ve světě skútrů

Xiaomi ve světě skútrů

Představujeme

28.7.2020

Redakce SP.cz

0

Když se řekně Xiaomi, většině z nás se asi vybaví mobilní telefony. Firma, která vznikla teprve v roce 2010 se stala jedním z nejznámějších start-upů na světě! Xiaomi nevyrábí jen mobilní telefony, které se vyznačují výborným poměrem cena/výkon, ale v jejím portfoliu najdeme i fitness náramky,...

Více

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Inteligentní vyhřívané rukavice IXON

Představujeme

19.7.2020

Redakce SP.cz

0

Představení vyhřívaných rukavic teď v červenci? Ano, počasí si s námi docela hraje a horké letní dny střídají ty chladné a deštivé. Není nic horšího než zmrzlé ruce a právě proto vám představujeme inteligentní vyhřívané rukavice IXON. Ixon představil klasické kožené motorkářské rukavice, které...

Více

Moto Guzzi Galletto 2020

Moto Guzzi Galletto 2020

Představujeme

16.7.2020

Redakce SP.cz

0

Skútr a Moto Guzzi? Ale ano. Galletto spatřilo světlo světa roku 1950 a do roku 1966 se ho prodalo přes 71 000 kusů! O klasický skútr jaký známe dnes se, ale samozřejmě nejednalo. Koncept Galletta 2020 vypadá na první pohled velmi podobně, ne-li úplně stejně, jako jeho starší sourozenec jenže...

Více

Bleskovky

Elektrické "prase" na prodej...

23.9.2020

Elektrické "prase" na prodej...Když se v roce 2014 vrátilo legendární "Prase" (rozumějte skútr ČZ typ 506) v elektro verzi, způsobilo to poprask. Nejeden vyznavač jedné stopy si chtěl skútr koupit, jenže skútr se...

Více

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01

12.9.2020

Husqvarna chystá pro příští rok elektroskútr E-01Kdo nemá "elektro" jako by nebyl ... Husqvarna nejprve oznámila, že už v roce 2022 chce představit svůj první elektrický motocykl, aby vzápětí přišla s další novinkou. Elektroskútr...

Více

Muzeum historických motocyklů

8.9.2020

Muzeum historických motocyklůZáří se pomalu, ale jistě brzy přehoupne do své druhé poloviny, ale dle meterologů nás čekají v nejbližších dnech doslova tropy. Pokud se ještě nechystáte zazimovat a rádi by jste...

Více

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold Wing

25.8.2020

Honda oznámila integraci technologie Android AutoTM pro modelovou řadu Gold WingSpolečnost Honda s potěšením oznamuje, že u současné modelové řady Gold Wing dojde k integraci technologie Android AutoTM. Uživatelé telefonů se systémem AndroidTM budou moci...

Více

Peugeot představí inovovaný Metropolis

23.8.2020

Peugeot představí inovovaný MetropolisPeugeot by ještě letos v září měl představit inovovaný model Metropolis. Tříkolka s tímto označením se vyrábí už 7 let, přičemž poslední modernizace proběhla přesně před 3...

Více

Starší bleskovky

Podcasty

Jindra Belšan o velkém Rusku

24.10.2019

Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.

Více

Balkánské šotoliny (Kodo120)

3.12.2018

Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...

Více

1000 zatáček s Kamilem Holánem (Kodo119)

21.8.2018

Isle of Man, Hořice, road racing, lety, pády, ale hlavně obrovská radost a nadšení. Kamil Holán po třech letech opět hostem Kolama dolu www.1000zkh.cz

Více

Starší podcasty

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Partneři

CAFE-RACER.cz
TIPMOTO.cz
ZIVEFIRMY.cz
PARTSDEPOT.cz
BONMOTO.cz