Nákup "ojetiny" - Díl 4. - "ZKOUŠKA"
V posledním díle o nákupu "ojetiny" vám představíme Hondu S-Wing 150 od A až po Z. V jejím sedle absolvujeme první zatěžkávací zkoušku, kterou se stala cesta z Prahy do Brna a zpět! 500 km takřka na jeden zápřah!
Výběr, přihlášení i servis máme úspěšně za sebou a nastal čas na pořádný "TEST". Začneme tedy klasicky a to představením Hondy S-Wing 150. S-Wing se do České republiky oficiálně nedováží. O tom, proč tomu tak je, můžeme jen spekulovat, ale troufám si tipnout, že hlavním důvodem je cena, která v případě nového skútru dosahuje po přepočtu na naší měnu cca 115.000 Kč. To na skútr o obsahu 125 nebo 150 ccm není zrovna málo, ale nepředbíhejme.
Už na první pohled je (tedy v případě, že známe objem Hondy S-Wing) jasné, že tenhle skútr KLAME TĚLEM. Podle jeho velikosti, výbavy, kapotáže, sedla a dalších věcí vypadá S-Wing jako "maxík". Přídi dominuje velký dvojitý světlomet, nad kterým je už v základu cestovní plexi. Zrcátka nejsou umístěna na řídítkách, ale přímo v "kapotáži" a dokreslují tak dospělý vzhled S-Winga.
Stejně jak dospěle vypadá S-Wing zepředu, tak působí i z boku a zezadu. Nebýt číslice 150 vedle elegantního nápisu S-Wing na boku, hádal by každý skútr o obsahu minimálně 300 ccm.
Dojem silného cestovního maxíka je umocněn i přídavným kufrem v barvě, který byl dodáván v základu spolu se skútrem. V jednoduchosti je síla a Honda S-Wing se tímto heslem 100% řídí! Pro otevření nebo uzavření přídavného kufru se používá stejný klíč, kterým se zároveň i "startuje". V Hondě si asi řekli, na co mít svazek klíčů, když stačí jen jeden na všechno. Široké zádi pak krom nápisu HONDA dominují dva elegantní světlomety umístěné po stranách.
Vzhůru do sedla! Jak už bylo napsáno, tak sedlo je velké a pohodlné. Nedostatkem prostoru proto netrpí ani řidič, ani spolujezdec. Přístrojovka je velká, přehledná a nabízí dostatek informací. Rychloměr, otáčkoměr, teplota motoru, ukazatel stavu paliva, digitální hodiny a přehledně umístěné kontrolky hovoří ve prospěch S-Winga.
Ovládání na řídítkách je standardní a bezchybné, i když v rámci objektivity musím přiznat, že spínač blinkrů se po několika málo odjetých kilometrech přestal vracet zpět. Pokud čekáte hororové scénáře s opravou, tak vás musím zklamat. Stačilo jen prostříknout ovladač sprejem a vše se vrátilo do normálu.
Uprostřed pod řídítky je klasický háček na helmu. Tašku s nákupem na něj vzhledem k většímu středovému panelu ale nedáte. Po levé straně se nachází neuzamykatelný kastlík. Jeho rozměry stačí akorát tak na peněženku, mobil, klíče od bytu a ovladač od garáže. Napravo je pak umístěna skříňka zapalování. Tady si neodpustím jedno drobné "pošťouchnutí" Hondy. S-Wing 150 má skříňku zapalování multifunkční, tzn. nejenže jí skútr "zapnete", ale zároveň díky ní otevřete nádrž a sedlo. To vše bez nutnosti vyndat klíček! Proč tedy to pošťouchnutí? Proč stejnou "vychytávku" nepoužívají i maxíci SW-T400 nebo SW-T600? Jak už bylo řečeno jednou ... v jednoduchosti je síla!
Další plus oproti zmiňovaným maxíkům je vidět hned po otevření sedla (samozřejmě pomocí multifunkční skříňky zapalování). Sedlo se neotvírá do strany jako u klasických skútrů, ale do boku! Netradiční, ale praktické. Podsedadlový prostor je vybaven 12V zásuvkou a světlem s vypínačem. Drobnosti, které potěší. Vzhledem k velikosti "podsedláku" je převoz spacáku, batohu, nepromoku, zámků a dalších drobností velmi jednoduchý. Jinou helmu než jetku ale pod sedlo nedáte. Zřejmě proto byl S-Wing prodáván i s přídavným kufrem, kam není problém uložit i integrálku větších rozměrů.
O pohon se stará čtyřtaktní, vodou chlazený jednoválec o objemu 150 ccm. Ten rozpohybuje skútr až k maximální rychlosti 105 km/h a to bez větších či menších problémů. "Stopadina" sice není žádný závodník, ale průměrnou rychlost 80-90 km/h udrží spolehlivě kopec nekopec. O bezpečné zastavení se pak starají kotoučové brzdy na obou kolech. Skútr je možné pořídit i ve verzi s ABS a tak se o bezpečné zastavení bát rozhodně nemusíte!
Taková je tedy v kostce Honda S-Wing 150. Elegantní skútr, který je i přes svou mohutnou postavu a velké úložné prostory určen převážně do města a jeho blízkého okolí. Právě proto jsme se rozhodli vyzkoušet skútr na cestě dlouhé skoro 500 km. Praha - Brno - Praha a to vše samozřejmě mimo dálnici. Ne, že by tam S-Wing nemohl, ale dálnici D1 vždy velmi rád vynechám. Cíl cesty nebyl zvolen náhodou. Právě v tu dobu se konal již tradiční sraz ve Šlapanicích!
Vzhledem k tomu, že cesta na místo srazu a při vynechání placených úseků měla podle navigace trvat skoro 4 hodiny, bylo nutné vyjet brzy ráno. Budík o sobě dal vědět v 5:00. Přesně o hodinu později už jsem byl na cestě směr Šlapanice. Po 4 hodinách a jedné zastávce na tankování a občerstvení jsem dorazil na místo. Skútr po celou cestu šlapal jak hodinky a tak jedinou drobností, kterou bych mu vytkl, jsou malá kola. Stav našich silnic po zimě připomíná místy vybuchlá minová pole a tak bych ocenil minimálně 17 a nebo rovnou Varadero :-)
Po přivítání a tentokrát pořádném občerstvení jsem se vydal zpět do našeho hlavního města a to opět po okrskách. Po příjezdu do Prahy jsem si ještě udělal kolečko po centru a pak si to neomylně zamířil rovnou do garáže. Na tachometru nám za jeden den přibylo skoro 500 km, což je na 150 slušný výkon!
A konečné zhodnocení? S-Wing se osvědčil ve všech směrech a tak nelze než koupi považovat za povedenou. Cesta ale ukázala i pár drobných nedostatků. 1, Drnčící zadní kufr. Po klasické ... tedy na nerozbité silnici to slyšet ani moc není, ale na tankodromu, jaký je v ČR, je to docela nepříjemné. Podložit kufr gumou nám nezabralo víc jak 10 minut a problém byl odstraněn. 2, Tlačítko blinkrů se přestalo vracet a zůstávalo "zaseklé". Opraveno za 2 minuty pomocí spreje. 3, Ráno při startu byla ještě docela zima a tak bude nutné dokoupit vyhřívané hefty! :-) O tom a montáži dalších doplňků ale zase někdy příště ...
Související články
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu.... Tak přesně takhle začínal článek nazvaný...
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu. Došlo k tomu tak, že jsme jedno nedělní...
Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018
Minulý rok jsem po úspěšné letní dovolené na Hvaru uvažoval o dalším chorvatském ostrově – Pagu. Já mám to Chorvatsko, tenkrát ještě Jugoslávii, tak nějak od dětství v krvi. Jenže se ukázalo, že je všechno jinak. Přítelkyně prohlásila, že cestu autem bude trpět maximálně jednou za dva roky,...
Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska
Minulý rok se mi nic psát nechtělo a zřejmě bych ani letos o cestě k moři, kterou jsem minulý rok absolvoval, nic nenapsal. Ale jelikož mi při nedávným úklidu spadlo na hlavu několik papírů s pár údaji o naší cestě k Jadranu, překonal jsem lenost a řekl si, že přece jen něco vytvořím. Takže moje...
Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře
Na přelomu ledna a února jsme se vydali na lyžovačku do italských Alp, do části zvané Dolomity. Rozhodli jsme se zopakovat akci, do které nás před dvěma roky uvrtal můj kamarád, slibujíc nejen pěkné lyžování, ale i dvě překvapení po cestě. Nejsem zrovna sportovní typ a skalní lyžař už vůbec ne,...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi