INTERMOT 2016 – Ohlédnutí za veletrhem
Mezinárodní výstava motocyklů, skútrů, čtyřkolek, příslušenství a oblečení, INTERMOT 2016, úspěšně proběhla. V Kolíně nad Rýnem bylo k vidění spoustu motocyklových novinek pro rok 2017. Segment skútrů nebyl novinkami až tak našlapaný, ale především taiwanští výrobci SYM a KYMCO představili opravdu povedené skútry, které se chystají zamíchat kartami na českém trhu.
SYM
Značka SYM se z Taiwanu do Kolína přijela pochlubit novou modelovou řadou v čele s cestovně-sportovním maxiskútrem CRUiSYM 300, následovaným další novinkou pro příští rok - stopětadvacítkou Jet 14.
CRUiSYM
Velký cestovní skútr sportovního střihu s osobitým předním zobákem by měl být univerzál, určený jak do městského, tak i do příměstského provozu. O motoru se prozatím ví jen to, že se jedná o kapalinou chlazený jednoválec o objemu 278 ccm se vstřikováním paliva, splňující normu Euro4. Podvozek skútru kombinuje přední čtrnáctipalcové kolo a zadní třináctku. Kotoučové brzdy jsou opatřeny systémem ABS. Rozměrný úložný prostor pod sedlem by měl pojmout dvě integrální přilby. Neschází přední schránka s USB konektorem na dobíjení. Velký přední plexištít je výškově stavitelný a chodidla lze opřít ve třech polohách - vodorovně na podlahu skútru, šikmo na přední plotny nebo je při akceleraci posunout směrem dozadu na hliníkové stupačky. Osvětlení skútru obstarávají halogenové žárovky v kombinaci s LED diodami. Zpětná zrcátka se dají sklopit pro snazší průjezd kolonou.
JET 14
Rodinku stopětadvacítek obohatí nový SYM Jet 14. Číslovka v názvu označuje velikost kol v palcích, přičemž čtrnáctky jsou ideálním kompromisem mezi obratností malých ráfků a jízdní stabilitou a komfortem větších kol. Skútr se bude vyrábět ve dvou verzích: s výkonnějším kapalinou chlazeným jednoválcem a levnějším vzduchem chlazeným. Více údajů a parametrů prozatím není k dispozici. Za pozornost stojí úložný prostor pod sedlem, který pojme jednu integrální přilbu, dále LCD přístrojový panel rozdělený do tří sekcí a široká podlaha bez středového tunelu, která usnadní nastupování. Brzdy jsou kombinací přední kotoučové a zadní bubnové a jsou navíc vybaveny kombinovaným brzdovým systémem CBS.
Dílčích menších úprav pro rok 2017 doznal také známý model Symphony 125 ve verzi EX.
KYMCO
Po delší odmlce se opět ozývá taiwanská značka KYMCO, která si do Kolína připravila zbrusu novou premiéru v podobě nového sportovního maxiskútru nesoucího označení AK 550, jenž má všechny předpoklady dostat se na špičku současné maxi skútrové produkce. Minimálně svým výkonem 39,3 kW nechává za sebou mnoho konkurenčních skútrů. Základem celého motocyklu je litý hliníkový rám, vybalancovaný na zatížení obou patnáctipalcových kol v optimálním poměru 50:50. Vepředu je odpružený převrácenou vidlicí, zadní kyvná vidlice je vybavena excentrickým, vodorovně uloženým tlumičem. Přenos výkonu na zadní kolo probíhá prostřednictvím ozubeného řemenu. Punc prémiovosti a sportovního zaměření dodávají skútru přední radiální monobloky Brembo. Jako pohonná jednotka slouží řadový dvouválec o objemu 550 ccm s maximálním výkonem 39,3 kW (52,7 koní) a točivým momentem 55,6 Nm. Ten dokáže rozpohybovat 226 kg pohotovostní váhy na maximální rychlost 160 km/h. Kliková hřídel s přesazenými ojničními čepy má za úkol snížit vibrace, v horších podmínkách lze přepnutím do režimu Rain snížit výkon motoru zhruba o 10 %.
Bohatá výbava již ve standardu obsahuje například systém sledování tlaku v pneumatikách, kompletní LED osvětlení, bezklíčkové zapalování, plexištít nastavitelný ve dvou polohách nebo stavitelnou opěrku jezdce. Nový AK550 má svými parametry našlápnuto k úspěchu, ale vše se bude odvíjet od cenové politiky, jakou KYMCO pro svoji novinku zvolí.
VESPA
Poprvé se objevuje ve skútrech Vespa nový ekologický motor i-Get s funkcí Start & Stop, a to v modelech GTS 125 a 150. Tento nový jednoválec nabízí kromě nižší spotřeby a emisí také nižší hmotost a rychlejší starty, za které vděčí dynamostartéru, umístěnému přímo na klikové hřídeli. Při zapnutém systému Start & Stop se motor automaticky vypne po 3 - 7 vteřinách stání na křižovatce, aby znovu okamžitě naskočil při lehkém přidání plynu. Při parkování se vyklopením bočního stojanu celý systém deaktivuje a motor je pak nutné uvést do chodu tlačítkem startéru.
Motor i-Get se může pochlubit i dalšími inovačními prvky, jako je chladič zabudovaný přímo do bloku, který snižuje hmotnost a zkracuje čas potřebný k zahřátí motoru. Nová je řídící jednotka motoru, změnilo se nastavení převodů variátoru a také vzduchový filtr. Jednoválec i-Get o objemu 125 ccm disponuje maximálním výkonem 9 kW, stopadesátka pak dosahuje 11 kW. Výměna oleje je předepsaná po 10 000 km, seřízení ventilů má dvojnásobný interval. Výrobce udává dojezd 42 km na jeden litr benzínu.
Související články
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 2.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu.... Tak přesně takhle začínal článek nazvaný...
Vzpomínka na léto – nejen o skútrech v Bosně a Hercegovině 2019 - část 1.
Dovolenou zpravidla plánujeme dost pozdě, když ne úplně na poslední chvíli. Letošní dovolená byla z tohoto pohledu výjimkou, ke které dochází maximálně jednou za deset let. Je to úplně neuvěřitelné, ale cíl jsme si naplánovali víc než rok dopředu. Došlo k tomu tak, že jsme jedno nedělní...
Vzpomínka na léto - o skútrech na Sardinii 2018
Minulý rok jsem po úspěšné letní dovolené na Hvaru uvažoval o dalším chorvatském ostrově – Pagu. Já mám to Chorvatsko, tenkrát ještě Jugoslávii, tak nějak od dětství v krvi. Jenže se ukázalo, že je všechno jinak. Přítelkyně prohlásila, že cestu autem bude trpět maximálně jednou za dva roky,...
Za vůní hor, moře a borovic - aneb hurá do Chorvatska
Minulý rok se mi nic psát nechtělo a zřejmě bych ani letos o cestě k moři, kterou jsem minulý rok absolvoval, nic nenapsal. Ale jelikož mi při nedávným úklidu spadlo na hlavu několik papírů s pár údaji o naší cestě k Jadranu, překonal jsem lenost a řekl si, že přece jen něco vytvořím. Takže moje...
Vzpomínka na zimu 2018 - tip na lyžování a zajímavost pro skútříkáře
Na přelomu ledna a února jsme se vydali na lyžovačku do italských Alp, do části zvané Dolomity. Rozhodli jsme se zopakovat akci, do které nás před dvěma roky uvrtal můj kamarád, slibujíc nejen pěkné lyžování, ale i dvě překvapení po cestě. Nejsem zrovna sportovní typ a skalní lyžař už vůbec ne,...
Bleskovky
Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli
29.10.2021
VOGE odstartovala akci “Máš čerstvýřidičák A2?”
23.6.2021
NOVÝ ELEKTRICKÝ SKÚTR PIAGGIO ONE
15.6.2021
Kymco startuje cenovou akci na atraktivní modely stopětadvacítek
19.4.2021
BMW C1 znovu na scéně?
12.4.2021
Podcasty
Černou Afrikou
17.6.2021
Řeknu jen tohle: jedna vtipná partička a Jihoafrická republika, Botswana, Zimbabwe, Namibie . . . . Tady je zmiňový DOTAZNÍK jak jsi se potkal s krizí středního věku. Nezabere...
Jindra Belšan o velkém Rusku
24.10.2019
Jindra Belšan je pamětník. To jako, že toho hodně viděl, hodně zažil a má tedy o čem vyprávět. Dnes jsme se zaměřili hlavně na jeho cesty do Ruska.
Balkánské šotoliny (Kodo120)
3.12.2018
Hurá na Balkán na šotoliny. Po tom, co začal Pertla systematicky mapovat Evropské šotoliny, musí být každému jasné, že Balkán je pro většinu z nás v tomto duchu stále ještě...
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi